412D sprinter?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
eerop
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 20.02.2005 21:28
Paikkakunta: kuopiohan se

412D sprinter?

Viesti Kirjoittaja eerop »

miten olis helpoin tapa lisätä silleen maltillisesti linja-autona olevaan spritteriin potkua, perä on välitetty hitaaksi jo saksassa ja sillä jaksaa mennä aika mukavasti ja paikoillaan on k&n vapaavirtaus suodatin omassa kotelossa, kartio mallinen, turbosta saattas saada irti vielä paljon mutta kuuleri on jo aika iso vakionakin. pako putkistoa voisi muokata alusta mutta äänet ei saisi olla liian kovat koska auto on linja auto?? jotain pientä vinkkiä ja kokemuksia jos jollain on
190e 2.6 sportline automatic
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

helpoin ja nopein on lisätä tehoboxi. kaverilla on 312D jossa tuningboxin tehoyksikkö. Tehoa on riittävästi 2500kg trailerin vetoon 8) ja boxin tuomaa teho määrää voi säätää siitä boxista.
Avatar
eerop
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 20.02.2005 21:28
Paikkakunta: kuopiohan se

Viesti Kirjoittaja eerop »

mistäs oli kotoisin tai peräisin tämä boxi, semmonen olis hakusessa kanssa. mitäs hintaa sillä oli
190e 2.6 sportline automatic
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

KL-varaosat / PSI-TEHOYKSIKÖT:

19546 Tehoyksikkö E/G290, Sprinter 212-412
Hinta: 585,00 EUR
http://www.kl-varaosat.fi

Siihen en ota kantaa kannattaako tuon ostaminen vai ei kun en asiasta yhtään mitään tiedä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
eerop
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 20.02.2005 21:28
Paikkakunta: kuopiohan se

Viesti Kirjoittaja eerop »

taitaa käydä sama kun E290 td malliin vai olenko väärässä, kone taitaa olla sama mutta kannessa lienee se suurin ero
190e 2.6 sportline automatic
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ainakin tuossa kaverin sprintterissä boxin laitto kannatti. Traileri perässä kulutus tippui reilusti ja vetoja on tarpeen vaatiessa niin että menee heittämällä 130-140km/h kärryn kans. Kuka hullu semmoista vauhtia ajaa... noh.. rallikuskilla rallikuskin elkeet. :D Tuningboxin yks jälleen myyjä ois Posti Pasi 0400-722447 Samalta henkilöltä saa myös muun merkkisiä tehoyksiköitä.
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

Mika.T kirjoitti:Ainakin tuossa kaverin sprintterissä boxin laitto kannatti. Traileri perässä kulutus tippui reilusti ja vetoja on tarpeen vaatiessa niin että menee heittämällä 130-140km/h kärryn kans. Kuka hullu semmoista vauhtia ajaa... noh.. rallikuskilla rallikuskin elkeet. :D Tuningboxin yks jälleen myyjä ois Posti Pasi 0400-722447 Samalta henkilöltä saa myös muun merkkisiä tehoyksiköitä.
kyllä se maito purkki (sprintteri) mukavasti veti kun kävin kyydissä :D suosittelen.
www.thaiklupi.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Nämä tehoboxit lisäävät syöttöä, mutta eivät ilman määrää.

Se mahdollinen voimasauhu siellä linja-auton perässä saattaa ehkä omistajalle aiheuttaa lämpimien tunteiden ailahtelua syänalaan, mutta (mahdolliset) asiakkaat voivat tulkita sen toisinkin.....

Vapaavirtaussuodattimella ei ole mitään virkaa vakiossa moottorissa, mutta jos se on laadukas ja oikein mitoitettu, niin ei kait se (paljoa) viekkään tehoja.

Ainoa suositeltava toimenpide on "lastu".
En tosin suosittele sitäkään.
Hommaa mielummin "oikea" harrasteauto, jota sitten muokkaat halujen mukaan.
Ei se nyt loppujen lopuksi niin suuri häpeä ole, että talossa on yksi auto, joka pelaa.
.
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

tuikku kirjoitti:.
Nämä tehoboxit lisäävät syöttöä, mutta eivät ilman määrää.

Se mahdollinen voimasauhu siellä linja-auton perässä saattaa ehkä omistajalle aiheuttaa lämpimien tunteiden ailahtelua syänalaan, mutta (mahdolliset) asiakkaat voivat tulkita sen toisinkin.....

Vapaavirtaussuodattimella ei ole mitään virkaa vakiossa moottorissa, mutta jos se on laadukas ja oikein mitoitettu, niin ei kait se (paljoa) viekkään tehoja.

Ainoa suositeltava toimenpide on "lastu".
En tosin suosittele sitäkään.
Hommaa mielummin "oikea" harrasteauto, jota sitten muokkaat halujen mukaan.
Ei se nyt loppujen lopuksi niin suuri häpeä ole, että talossa on yksi auto, joka pelaa.
.
juu ei se häpeä olekkaan, mutta kyllä mulla ainaki ahdistaa maksaa kahdesta autosta verot ja vakuutukset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
www.thaiklupi.fi
Avatar
pate
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 06.01.2004 00:15

Viesti Kirjoittaja pate »

linja-auton omistajana voin valottaa sen verran että linja-autoilua ei veroteta mitenkään. Ei dieselveroa, ei käyttömaksuja eikä autoveroa. Jos kakkosautona on vielä vanhan säännön kovapenkkinen farmari/paku niin verokarhu nuolee näppejään piiitkään ja hartaasti 8)
mullaki on mese
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tuikku kirjoitti:.
Nämä tehoboxit lisäävät syöttöä, mutta eivät ilman määrää.

Se mahdollinen voimasauhu siellä linja-auton perässä saattaa ehkä omistajalle aiheuttaa lämpimien tunteiden ailahtelua syänalaan, mutta (mahdolliset) asiakkaat voivat tulkita sen toisinkin.....

Vapaavirtaussuodattimella ei ole mitään virkaa vakiossa moottorissa, mutta jos se on laadukas ja oikein mitoitettu, niin ei kait se (paljoa) viekkään tehoja.
.
Kaverin 312D sprintteri ei pahemmin savuta vaikka vetoja onkin. Matalilta kierroksilta kun polkasee kaasun pohjaan niin silloin pölähtää pieni harmaa pilvi... Ei muuten.
Avatar
eerop
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 20.02.2005 21:28
Paikkakunta: kuopiohan se

Viesti Kirjoittaja eerop »

niin ei toikaaan kun jostain 1500 polkasee niin pikkusen mustaa tupsauttaa. se tehojen hakeminen kannattaa kun kyydissä on 17 aikuista isoo miestä ja paljon matka tavaroita. sais se vähän paremmin kulkee täydellä kuormalla, ei oo nimittän raketti enää sitten. miten tuon koneen kestävyyden kannalta ettei vaan heikennä mitenkään?? :lol:
190e 2.6 sportline automatic
Avatar
PP D
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 21.11.2003 10:27
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PP D »

Laita Digituning-ohjelma:
Sprinter 212/312/412 2.9 td 90 kW/122 hp 300 Nm 152 km/h 114 kW/155 hp 360 Nm
Tulee lisää liikkua eikä savuta.
Vastaa Viestiin