keskuslukitus kuntoon (vahingossa)
keskuslukitus kuntoon (vahingossa)
Tutun 88 mb:sså ei toiminut keskuslukko.Oli ollut rikki pari kuukautta,ja käytetty sinä aikana jossain pajallakin.
Testattiin mittarilla sulakerasiasta.että tuleeko sinne virta ja tais testaajalla olla mittarissa ihan eri säädöt mitä siinä tapauksessa piti olla
Pantiin sulake paikoilleen ja hittolainen ,keskuslukitus toimi.
Lukitus oli heittänyt pelaamasta laturin hajoamisen sekä akun totaalisesta tyhjenemisestä.
Niitä luvattuja olusia ei ole tullut vieläkään no eipä ole reppanalla enää mersuakaan
Testattiin mittarilla sulakerasiasta.että tuleeko sinne virta ja tais testaajalla olla mittarissa ihan eri säädöt mitä siinä tapauksessa piti olla
Pantiin sulake paikoilleen ja hittolainen ,keskuslukitus toimi.
Lukitus oli heittänyt pelaamasta laturin hajoamisen sekä akun totaalisesta tyhjenemisestä.
Niitä luvattuja olusia ei ole tullut vieläkään no eipä ole reppanalla enää mersuakaan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Paljon tulee työpaikallakin ihmisiä sellasen asian takia korjaamolle kun ei esimerkiksi lyhdynpesurit tai tuulilasinpesuri toimi.... ja joskus saattaa olla että koko sulake puuttuu, ei palanut vaan puuttuu. Ei pysty käsittämään kuka niitä sieltä irti nyppii huvin vuoksi... Lyhdynpesurit ymmärrän mutta että tuulilasinpesuri...



Passat Variant 1.9TDI 2001
tarkistettu
dealer"]Sulakkeideuoten kosketushäiriöt ovat tavallisia vikoja.[/quote]
Oli se kunnossa oleva sulake ja oikein paikoillaankin.
Onko siellä lukituksessa jokin rele joka alkoi toimimaaan sulakerasian roplaamisen yhteydessä?
Kertokaa te jotka paremmin näistä olette perillä?
Oli se kunnossa oleva sulake ja oikein paikoillaankin.
Onko siellä lukituksessa jokin rele joka alkoi toimimaaan sulakerasian roplaamisen yhteydessä?
Kertokaa te jotka paremmin näistä olette perillä?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Dealer varmaankin tarkotti että siihen sulakkeen kosketuspintoihin kertyy olematonta hapettumaa joka aiheuttaa sitten sen toimimattomuuden. Vanhassa japskissani ihmettelin joskus kun radio sammui joskus ihan omia aikojaan ja joskus taas toimi. Oli juuri tämä tilanne, sulakkeessa hapettumaa, vaihdoin uuteen niin johan pelas.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Kaverin autosta sammui xenon valo, kävi paikallisella korjaamolla (bosh car service)ihmetetävänä, vaihtoivat polttimoita keskenään ja totesivat että sytytinyksikkö palanut, hintaa tutkimiselle jotain 100€ ja ilmoitus että pitää viedä merkkiliikkeeseen (Audi) koska eivät osaa korjata, rupesin selvittämään josko xenon.fi:stä saisi halvemmalla osia ja hintaero merkkiliikeeseen oli noin 70%
ja osien valmistajahan oli sama Hella
Varmuuden vuoksi ennenkuin rupesin osia tilailemaan päätin kuitenkin mitata tuleeko muuntajalle syöttövirtaa, ei tullut, joten sulakerasian kimppuun.
Sulake palanut! Eipä osannut ammatti autosähköliikkeen jäljiltä ruveta ensin etsimään vikaa sieltä


Varmuuden vuoksi ennenkuin rupesin osia tilailemaan päätin kuitenkin mitata tuleeko muuntajalle syöttövirtaa, ei tullut, joten sulakerasian kimppuun.
Sulake palanut! Eipä osannut ammatti autosähköliikkeen jäljiltä ruveta ensin etsimään vikaa sieltä

300td -91, manuaali.
Kaverin autosta sammui xenon valo, kävi paikallisella korjaamolla (bosh car service)ihmetetävänä, vaihtoivat polttimoita keskenään ja totesivat että sytytinyksikkö palanut, hintaa tutkimiselle jotain 100€ ja ilmoitus että pitää viedä merkkiliikkeeseen (Audi) koska eivät osaa korjata, rupesin selvittämään josko xenon.fi:stä saisi halvemmalla osia ja hintaero merkkiliikeeseen oli noin 70%
ja osien valmistajahan oli sama Hella
Varmuuden vuoksi ennenkuin rupesin osia tilailemaan päätin kuitenkin mitata tuleeko muuntajalle syöttövirtaa, ei tullut, joten sulakerasian kimppuun.
Sulake palanut! Eipä osannut ammatti autosähköliikkeen jäljiltä ruveta ensin etsimään vikaa sieltä


Varmuuden vuoksi ennenkuin rupesin osia tilailemaan päätin kuitenkin mitata tuleeko muuntajalle syöttövirtaa, ei tullut, joten sulakerasian kimppuun.
Sulake palanut! Eipä osannut ammatti autosähköliikkeen jäljiltä ruveta ensin etsimään vikaa sieltä

300td -91, manuaali.
Kyllä se välillä vaan on niin, että pitäis sitä maalaisjärkeäkin käyttää noissa vianhakumenetelmissä. Ei aina aloittaa sieltä vaikeimmasta päästä. Tosin joskus se vaan unohtuu katsoa se sulake, itseltänikin. Varsinkin jos vika on joku sellainen missä yleensä sulake ei ole syypää.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Nimenomaan. Vielä kun W124:ssakin on nuo posliinisulakkeet, joissa kontaktiala on aika pieni, niin vähän kannattaa joskus pyöritellä.Pasi H. kirjoitti:Kyllä se välillä vaan on niin, että pitäis sitä maalaisjärkeäkin käyttää noissa vianhakumenetelmissä. Ei aina aloittaa sieltä vaikeimmasta päästä. Tosin joskus se vaan unohtuu katsoa se sulake, itseltänikin. Varsinkin jos vika on joku sellainen missä yleensä sulake ei ole syypää.
Itselläkin oli juuri S124:ssa tuommoinen vika. Palaneen polttimon merkkivalo paloi, ja ajovalot päällä autoa kiertäessä selvisi että kuskinpuolen takavalo on pimeänä. Ei kun uusi poltin paikalleen. Ei auttanut. . "Valokisko" käteen ja pohjan rapsuttelua, että josko huono kontakti. Ei apua.
Jätin homman siinä myöhäisillassa sikseen, ja seuraavana päivänä käänsin autoa parkit päällä pihassa. Talon ikkunasta heijastui keula, ja tällöin selvisi että myös kuskinpuolen etuparkki on pimeänä.


Mutta ei olisi tullut ekana mieleen lähteä sulakkeista katsomaan, jos valo pimenee....
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W124 sulakkeet ovat juuri sellaisia että hapettumisen takia kosketus katoaa
(niin lienee ollut "naruskan" tapauksessa),
tai sulakkeen lanka katkeaa niin että sitä ei huomaa paljaalla silmällä.
Siksi sulakkeet pitäisi aina tarkastaa mittaamalla molemmista päistä, niistä mihin sulake vastaa, virtakynällä tai irrottamalla sulakkeet yksitellen.
Männä viikolla viimeksi korjasin lämmityslaitteen 124:stä, asiakkaan kertomus oli "Kuumaa tulee koko ajan ja sulakkeet on kunnossa."
Piti vaihtaa sulake.
(niin lienee ollut "naruskan" tapauksessa),
tai sulakkeen lanka katkeaa niin että sitä ei huomaa paljaalla silmällä.
Siksi sulakkeet pitäisi aina tarkastaa mittaamalla molemmista päistä, niistä mihin sulake vastaa, virtakynällä tai irrottamalla sulakkeet yksitellen.
Männä viikolla viimeksi korjasin lämmityslaitteen 124:stä, asiakkaan kertomus oli "Kuumaa tulee koko ajan ja sulakkeet on kunnossa."
Piti vaihtaa sulake.

Ei niihin asiakkaan kertomuksiin yleensä kannata uskoa... Tulee tehtyä turhaa työtä, aina silloin tällöin. Tästä tulee eräs tapaus mieleen, jossa asiakas tuo uudehkon VW Caddyn korjaamolle, ja väittää kivenkovaan etujarrulevyjen olevan kierossa,(ja vaati takuuseen uusia jarrulevyjä) koska kääntäessä kuuluu pieni krahina. Sanoin ukolle, että eiköhän siellä ole vaan kivi levyn ja taustapellin välissä. Ukko väitti kivenkovaan että perkele ei varmasti ole kiveä, hän on itse sen aukonu ja tarkastanu. Noh, ei muuta ku pyörä pois ja taskulampulla kurkkimaan. Kivihän se siellä, otin pois ja pudotin asiakkaan käteen, että tommonen siirtolohkare siellä sitten oli. Kyllä oli ukko hiljaa sen jälkeen.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Mystisiä on!
Ne on mystisiä noi mersun sulakkeet näköjään. Vaikka kuinka näyttää ehjältä, niin silti se ei saa yhteyttä. Toi keskuslukkovika oli mullakin jossain vaiheessa. Kun ei mennyt kiinni, mutta aukes kuitenkin.Purin koko koelaudan ja takapenkin pois, kun luulin hälyttimen seonneen. Ei löytynyt vikaa, mutta parin päivän remontin jälkeen sulake pois ja takas paikalleen ja kaikki toimi ok 

MB 124 200E 1989
JRI
JRI