APUA!! Akkukaapeli irti, sähköovet lukossa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
J.T Salonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 22.05.2005 19:54
Paikkakunta: Peräkylä

APUA!! Akkukaapeli irti, sähköovet lukossa.

Viesti Kirjoittaja J.T Salonen »

Niin kuten otsikosta huomasitte kyseessä on hätätapaus. Elikkä asensin autooni uusia kaiuttimia, ja jouduin purkamaan ovipaneelin, sitä varten irrotin akun. No kun läksin kahvitauolle, länttäsin ovet ja takaluukun kiini. Hetken kuluttua tajusin että akun miinus napa jäi irti ja autossani on sähkölukot. En pääse nyt takakonttiin millään, MITEN SAAN SEN AUKI????
Voinko antaa auton runkoon miinus virtaa toisesta akusta? hajotanko sillä jotain? Mitä teen??? :cry: :cry: :cry: :cry:
Autoni on maataloustyökone.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Toinen akku ei auta asiaa, jos et saa siitä plussaakin kiinni johonkin.
(Esim. alakautta moottoritilaan starttimoottorille).

Mahdollisten vahinkojen välttämiseksi -jos aiot tätä menetelmää noudattaa- onhan vaihteisto vapaalla jos on manuaalilaatikko ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
J.T Salonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 22.05.2005 19:54
Paikkakunta: Peräkylä

Viesti Kirjoittaja J.T Salonen »

Siis plus napa on kiini vaan maa on irti. Hajoaako mitä jos heitän 12 voltin akusta maan auton runkoon kiini?
Autoni on maataloustyökone.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

J.T.S kirjoitti:Siis plus napa on kiini vaan maa on irti. Hajoaako mitä jos heitän 12 voltin akusta maan auton runkoon kiini?
Ei minun järkeni mukaan hajoa, mutta ei se mitään autakaan.
Pitää saada molemmat navat kiinni.

Edit: Olen sitten vastuusta vapaa, jos jotain sattuu.... :roll:
Viimeksi muokannut Ari66, Ti 26.07.2005 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

En tiedä mitään, mutta miten olis apu-akun plussa laturin "oikeaan" napaan ja miinus koriin, jostain nousee varmaan savua? :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
J.T Salonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 22.05.2005 19:54
Paikkakunta: Peräkylä

Viesti Kirjoittaja J.T Salonen »

Niin ja auto on automaatti vaihteilla.
Autoni on maataloustyökone.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

PM kirjoitti:En tiedä mitään, mutta miten olis apu-akun plussa laturin "oikeaan" napaan ja miinus koriin, jostain nousee varmaan savua? :lol:
Kun oliskin "perinteinen" auto....mutta jos on noin uusi kuten allekirjoituksesta voi päätellä, niin...... :roll:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
J.T Salonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 22.05.2005 19:54
Paikkakunta: Peräkylä

Viesti Kirjoittaja J.T Salonen »

Niin tottakai sovellan näitä ohjeita täysin omalla vastuullani. Odottelen varmaankin iltaan tai huomiseen. Sitten voisi vaikka yrittää päästä sisälle...
Autoni on maataloustyökone.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Taivuta pellistä sellainen rauta jonka tunget karmin välistä sisän ja kampeat sillä suoraan kahvasta.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

J.T.S kirjoitti:Niin tottakai sovellan näitä ohjeita täysin omalla vastuullani. Odottelen varmaankin iltaan tai huomiseen. Sitten voisi vaikka yrittää päästä sisälle...
On kai siinä nyt sentään ihan oikea lukkokin jossain luukussa/ovessa?
Ainakin meitin rakkineessa on kuskin ovessa ja takakontissa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tulee ihan mieleen oma tapaus, eli konepellin vaijeri irti ja pelti kiinni. Kesti meinaan 2 tuntia taivutella rauta, jolla Viton konepelti aukeaa, no osaapa nyt sitten ryöstää niitäkin.

Eli kuten yllä kerrottu tämänkin päivän autoista löytyy kaksi takuuvarmaa paikkaa joihin voi syöttää plussan, miikan voi sitten vetää lähes mihin tahanta rautaan mitä pohjasta löytyy. Virratkin mitä tarvitaan oven aukaisussa on kohtuu pieniä.

Tässä tuleekin mieleen 'takaportin' kautta sähkön työntäminen mikäli mikään muu ei auta, mutta sitä pitää vielä miettiä (eli peräkoukun sähköjen kautta).

Eikö ovien pitäisi aueta avaimella vaikka se sähkölukko onkin, mielestäni tuollainen mekaaninen avaussysteemi siellä pitäisi säädösten mukaan olla.


Mutta kuitenkin mikäli laturille tai startille, niin startilla erityisesti se laitetaan siihen peukalon paksuiseen piuhaan, muista tulee ruumiita !!! ja laturilla siihen paksuimpaan eli siihen joka menee suoraan akulle. Vaarana siis on jotta auto käynnistyy mikäli törkkii vääriin reikiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
J.T Salonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 22.05.2005 19:54
Paikkakunta: Peräkylä

Viesti Kirjoittaja J.T Salonen »

Mutta kun + johto on akussa kiini. Mekaaniset lukot eivät tunnu toimivan ilman virtaa...
Autoni on maataloustyökone.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ömph. Missäs tuon CLK:n akku muuten on, konehuoneessa vai takalootassa?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

J.T.S kirjoitti:Mutta kun + johto on akussa kiini. Mekaaniset lukot eivät tunnu toimivan ilman virtaa...
Se plussajohto ei nyt auta asiaan yhtään, sama onko kiinni vai auki.
Auton oma akku ei ole ollenkaan pelissä mukana, jos toinen napa on tyhjänä, kumpi tahansa.

Jos mekaanisia lukkoja ei löydy (jota pitäisin ihmeenä), niin toinen akku tarvitaan ja se pitää jollain turvallisella tavalla saattaa osaksi auton sähköjärjestelmää.

Edit:
Missäs päin tää auto muuten on?
Jos joku "asiantuntija" :D sattuis olemaan lähellä ja kävisi katsomassa ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

J.T.S kirjoitti:Mutta kun + johto on akussa kiini. Mekaaniset lukot eivät tunnu toimivan ilman virtaa...
Ei ne silloin mekaanisia ole vaan sähköisiä, sitä juuri ihmettelen kun sen sähköisen jutun lisäksi olisi järkevää olla se mekaaninen varaportti juurikin akun tyhjenemistä varten. Koitit varmaankin kuskin ovea ?

No parempi olla kirjoittamatta mitään kun en asiasta tiedä :-)

Soitas ny sinne veholle :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Kattopa ny eikö kartturin (vai kuskin?) ovessa ole ihan tavallinen lukko piilotettuna, onhan sun avaimessas sellanen vara-avain kätkettynä sen sisälle? Se on suojattu muoviläpyskällä siinä ovessa eikä sitä ihan heti meinaa älytä.

-99 mallisessa vanhemmassa CLK:ssa on oltava(?) manuaalinen lukko perus vara-avaimella kun sellanen on W211:ssakin, joka on tuoreempi tapaus. Ja taitaapi olla alipainetoiminen keskuslukko kun tuossa w210:ssä samalta aikakaudelta sellanen myös on, 211:ssa on sähkölukko, se on nopeempi rapsauttelemaan auki ja kiinni eikä pidä sellasta "jurinaa" kuin painelukot.
Tiedät paikan, kokeile
J.T Salonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 22.05.2005 19:54
Paikkakunta: Peräkylä

Viesti Kirjoittaja J.T Salonen »

Kiitoksia hyvistä neuvoista, eristyisesti tuosta mekaanisesta lukosta. Ongelma tosin ratkesi jo, pääsin takakonttiin akulle käsiksi ihan vaan avamaalla virtaavaimen sisään piilotetulla mekaanisella avaimella takapaksin. :D
Säikähdin hiukan tuota, kun se mekaaninen lukko oli jumissa, luulin että se toimii ainoastaan sähköllä, mutta kuitenkin ajattelin suihkuttaa CRC:tä avaimen reikään. Ja eikös se lukko auennut ihan helposti 15 minuutin kuluttua. Ei varmaan edellinen omistaja ole ikinä käyttänyt tuota mekaanista avausta.
Säikäytti kyllä vähän. Niin toivottavasti kukaan ei ylikuormittanut aivotoimintaansa, vika oli minussa. :lol:
Autoni on maataloustyökone.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Aku P kirjoitti:Itse W123:n omistajana en tosiaan halua lukea yleiseltä palstalta mitään "näin varastat ko. automalilin helpoiten"-vinkkejä.
Tämä kaikessa ystävyydessä.
Olet oikeassa.
Sama koskee tiirikka- yms. -ilmoituksia.

Eli vinkkejä vain "lailliseen" sisällepääsemiseen.
Muussa tapauksessa vastaavissa ongelmissa ehkä kannattaa kääntyä valtuutettujen lukkoseppien puoleen.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vastaa Viestiin