Niin kuten otsikosta huomasitte kyseessä on hätätapaus. Elikkä asensin autooni uusia kaiuttimia, ja jouduin purkamaan ovipaneelin, sitä varten irrotin akun. No kun läksin kahvitauolle, länttäsin ovet ja takaluukun kiini. Hetken kuluttua tajusin että akun miinus napa jäi irti ja autossani on sähkölukot. En pääse nyt takakonttiin millään, MITEN SAAN SEN AUKI????
Voinko antaa auton runkoon miinus virtaa toisesta akusta? hajotanko sillä jotain? Mitä teen???
Niin tottakai sovellan näitä ohjeita täysin omalla vastuullani. Odottelen varmaankin iltaan tai huomiseen. Sitten voisi vaikka yrittää päästä sisälle...
J.T.S kirjoitti:Niin tottakai sovellan näitä ohjeita täysin omalla vastuullani. Odottelen varmaankin iltaan tai huomiseen. Sitten voisi vaikka yrittää päästä sisälle...
On kai siinä nyt sentään ihan oikea lukkokin jossain luukussa/ovessa?
Ainakin meitin rakkineessa on kuskin ovessa ja takakontissa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tulee ihan mieleen oma tapaus, eli konepellin vaijeri irti ja pelti kiinni. Kesti meinaan 2 tuntia taivutella rauta, jolla Viton konepelti aukeaa, no osaapa nyt sitten ryöstää niitäkin.
Eli kuten yllä kerrottu tämänkin päivän autoista löytyy kaksi takuuvarmaa paikkaa joihin voi syöttää plussan, miikan voi sitten vetää lähes mihin tahanta rautaan mitä pohjasta löytyy. Virratkin mitä tarvitaan oven aukaisussa on kohtuu pieniä.
Tässä tuleekin mieleen 'takaportin' kautta sähkön työntäminen mikäli mikään muu ei auta, mutta sitä pitää vielä miettiä (eli peräkoukun sähköjen kautta).
Eikö ovien pitäisi aueta avaimella vaikka se sähkölukko onkin, mielestäni tuollainen mekaaninen avaussysteemi siellä pitäisi säädösten mukaan olla.
Mutta kuitenkin mikäli laturille tai startille, niin startilla erityisesti se laitetaan siihen peukalon paksuiseen piuhaan, muista tulee ruumiita !!! ja laturilla siihen paksuimpaan eli siihen joka menee suoraan akulle. Vaarana siis on jotta auto käynnistyy mikäli törkkii vääriin reikiin.
J.T.S kirjoitti:Mutta kun + johto on akussa kiini. Mekaaniset lukot eivät tunnu toimivan ilman virtaa...
Se plussajohto ei nyt auta asiaan yhtään, sama onko kiinni vai auki.
Auton oma akku ei ole ollenkaan pelissä mukana, jos toinen napa on tyhjänä, kumpi tahansa.
Jos mekaanisia lukkoja ei löydy (jota pitäisin ihmeenä), niin toinen akku tarvitaan ja se pitää jollain turvallisella tavalla saattaa osaksi auton sähköjärjestelmää.
Edit:
Missäs päin tää auto muuten on?
Jos joku "asiantuntija" sattuis olemaan lähellä ja kävisi katsomassa ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
J.T.S kirjoitti:Mutta kun + johto on akussa kiini. Mekaaniset lukot eivät tunnu toimivan ilman virtaa...
Ei ne silloin mekaanisia ole vaan sähköisiä, sitä juuri ihmettelen kun sen sähköisen jutun lisäksi olisi järkevää olla se mekaaninen varaportti juurikin akun tyhjenemistä varten. Koitit varmaankin kuskin ovea ?
No parempi olla kirjoittamatta mitään kun en asiasta tiedä
Kattopa ny eikö kartturin (vai kuskin?) ovessa ole ihan tavallinen lukko piilotettuna, onhan sun avaimessas sellanen vara-avain kätkettynä sen sisälle? Se on suojattu muoviläpyskällä siinä ovessa eikä sitä ihan heti meinaa älytä.
-99 mallisessa vanhemmassa CLK:ssa on oltava(?) manuaalinen lukko perus vara-avaimella kun sellanen on W211:ssakin, joka on tuoreempi tapaus. Ja taitaapi olla alipainetoiminen keskuslukko kun tuossa w210:ssä samalta aikakaudelta sellanen myös on, 211:ssa on sähkölukko, se on nopeempi rapsauttelemaan auki ja kiinni eikä pidä sellasta "jurinaa" kuin painelukot.
Kiitoksia hyvistä neuvoista, eristyisesti tuosta mekaanisesta lukosta. Ongelma tosin ratkesi jo, pääsin takakonttiin akulle käsiksi ihan vaan avamaalla virtaavaimen sisään piilotetulla mekaanisella avaimella takapaksin.
Säikähdin hiukan tuota, kun se mekaaninen lukko oli jumissa, luulin että se toimii ainoastaan sähköllä, mutta kuitenkin ajattelin suihkuttaa CRC:tä avaimen reikään. Ja eikös se lukko auennut ihan helposti 15 minuutin kuluttua. Ei varmaan edellinen omistaja ole ikinä käyttänyt tuota mekaanista avausta.
Säikäytti kyllä vähän. Niin toivottavasti kukaan ei ylikuormittanut aivotoimintaansa, vika oli minussa.
Aku P kirjoitti:Itse W123:n omistajana en tosiaan halua lukea yleiseltä palstalta mitään "näin varastat ko. automalilin helpoiten"-vinkkejä.
Tämä kaikessa ystävyydessä.
Olet oikeassa.
Sama koskee tiirikka- yms. -ilmoituksia.
Eli vinkkejä vain "lailliseen" sisällepääsemiseen.
Muussa tapauksessa vastaavissa ongelmissa ehkä kannattaa kääntyä valtuutettujen lukkoseppien puoleen.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *