kun painan avaimennapista niin ovet menee lukkoon ja samalla aukeaa uudestaan ja toisen painalluksen jälkeen tapahtuu sama mutta ovet lukittuu--->avautuu--->ja lukittuu eli jos haluan lukita ovet (etuovet,sivuovi ja takaluukku) täytyy aina painaa avaimen nappia kahdesti.
Jos kuitenkin lukitsen kuskinoven ensin avaimella ja sitten painan nappia niin ovet lukittuvat kaikki yhdellä kertaa ja vilkut välähtävät 3 kertaa.
Missä vika?
Viton keskuslukko?
Viton keskuslukko?
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
etuovien kaapelit näyttävät olevan vaihdetut (peräkärryn kaapelia) auton sisällä oleva ovien lukitusnappi vilkkuu aina ajaessa etuosan kohdalla.
Ovien ollessa lukittuna ne palavat molemmat ja avattaessa luulisi niiden sammuvan mikä takaovien kohdalla tapahtuukin.Itse luulen vian olevan kuskinoven puolella ja kun kävin läpi sinne tulevia kaapeleita niin lukolta tulee yhteensä 5 viisi kaapelia joista keltainen ja olikohan se keltamusta oli liitetty samaan kaapeliin.Vain yksi kaapeli näytti vaikuttavan itse lukon toimintaan??(kaapeli irti/kokeilu-periaatteella.
Mitähän me muut vaikuttavat toimintaan eli maajohto ja tuo em.toiminta kaapeli paikallistettu.
Ohjekirjan mukaan omistamassani ns. bussi-mallissa ovien aukaisuun kylläkin tarvitaan kaksi napin painallusta periaatteella etuovet ensin auki ,sitten sivu+takaovi,mutta ei lukittaessa.
Ovien ollessa lukittuna ne palavat molemmat ja avattaessa luulisi niiden sammuvan mikä takaovien kohdalla tapahtuukin.Itse luulen vian olevan kuskinoven puolella ja kun kävin läpi sinne tulevia kaapeleita niin lukolta tulee yhteensä 5 viisi kaapelia joista keltainen ja olikohan se keltamusta oli liitetty samaan kaapeliin.Vain yksi kaapeli näytti vaikuttavan itse lukon toimintaan??(kaapeli irti/kokeilu-periaatteella.
Mitähän me muut vaikuttavat toimintaan eli maajohto ja tuo em.toiminta kaapeli paikallistettu.
Ohjekirjan mukaan omistamassani ns. bussi-mallissa ovien aukaisuun kylläkin tarvitaan kaksi napin painallusta periaatteella etuovet ensin auki ,sitten sivu+takaovi,mutta ei lukittaessa.
Vw Caravelle TDI
Vw Caravelle TDI
Tuota esiintyy minulla joskus harvoin, varsinkin kun jokin ovi on hieman auki. Olisiko joku ovikytkin rikki ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
samaa ajattelin minäkin ja kun huomasin ettei valot syttyneet sisällä kun oven aukaisi=hieman kontakti vikaa ovikatkasijassa,jonka korjasin.veskola kirjoitti:Tuota esiintyy minulla joskus harvoin, varsinkin kun jokin ovi on hieman auki. Olisiko joku ovikytkin rikki ?
Jos vain sattuisi jollain olemaan joskus oven sisäpaneeli irti ja vaikka ottaisi kuvan kuinka kaapelit olisivat kytketty ns.toimivassa keskuslukko systeemissä.
Vw Caravelle TDI
Vw Caravelle TDI
Ei taida kuva takaluukun piuhoista auttaa, sellainen on tuossa auki. Katsotaan kun tuo toinen V-malli päräyttää kohta tuohon pihaan, josko siinä on paremmin paneeleja auki juuri nyt. Ainakin jotain äänieristeitä on siihen justiinsa laiteltu.
Niin minulla ovet sulkeutuvat ihan vetämällä kahvasta 
Mitä moottoria meinaat ja muuten onkos nyt eri vuosimalleissa eroja, eli mulla on tuo vanhakorinen vuodelta 97, en sitten tiedä mikä malli on kyseessä tässä topicissa.E300TD kirjoitti:Meillä oli yhdessä VITO:ssa samanlainen vika. Syynä oli kuskin ovimoottorin rikkoutuminen.

Lisää tietoa: www.skg.fi