turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

turbo

Viesti Kirjoittaja japi. »

Eli ei suostu ahtopaineita nostaa käy kiihdydyksessä noin 1kilos ja sitten hävii kokonaan ahdin kyllä lähtee äänen perusteella mukaan 2800kierroksen tiepeillä.
Ahdin on imu puolellata 57 ar 58 ja pako 62 ja ar 0.99 garretti GT 37 ja koneena 2.5 td.
Pummu on mynän 7mm elementeillä.
Viimeksi muokannut japi., Ke 17.08.2005 17:45. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

ootko tutkinut hukkista ? Pistä kokeeksi hukkiksen letku tukkoon ja vedätä VAROVASTI.
Viimeksi muokannut XUX63, To 28.07.2005 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

jos ei nokea pukkaa 7mm elementeillä ja ahdot on kadoksissa niin pumppuhan siellä pragaa, jos se soppaa sais niin nokea kyllä tulisi
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kuinka isolla on syöttö ?
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

XUX63 kirjoitti:Kuinka isolla on syöttö ?
syöttö on aina täysillä :lol:
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

täydet syötöt on ja hukkis on kokeiltu.
Kokeiltu on kaikki mahdollinen mitä mieleen on tullut:
Jaa elikäs pummu irti ja pajalle takas varmaan jos muu ei auta.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

lassi-s kirjoitti:syöttö on aina täysillä :lol:
Ei ole syöttö läheskään täysillä, jollei ahto nouse sinne kiloon. Eikä noin isolla ahtimella tarvitse edes varovasti kokeilla kun hukkis on kiinni, ei ne ahdot niin helpolla mihinkään karkaa.

Meneehän pumpun vipu pohjaan saakka, siis kaasuvipu tjms. ?

Toimiihan morkoolinletku :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Tuleehan sulle ahdettu syöttö kans mukaan...

Mulla on pako siipi 65 a/r .63 ja kivasti puhaltaa

Ei tuosta kyllä mitään alavireistä varmaankaan tuu... :?:
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Antti A.
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 04.11.2003 22:13
Paikkakunta: Mynämäki / Turku

Viesti Kirjoittaja Antti A. »

Mahdollisia vikakohteita.
-Pumpun kyljessä oleva vaihteiston modulaattori rajoittaa kaasuvivun liikematkaa.
-Kaasuvipu ei mene pohjaan, kun poljin on pohjassa(ei kick-down painettuna).
-Savutuksenrajoittimelle tuleva letku ei ole kunnolla kiinni, vaan pääse vuotamaan paineen alaisena.
-Polttoaineen banjopultit ovat väärin, eli venttiilillinen on imupuolella ja pumpun polttoaineen saanti rajoittuu.
-Kampikammioon syntyy painetta, josta seuraa, että sammutin menee päälle.
Näistä nyt voisi vaikka ensin etsiä vikaa.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

COOL!!!

ajarol on guru - en oo ikinä soitellu ja kyselly näistä mutta apua ois ollu jos ois tienny - cool :lol:

Oisko paikallaan semmonen superturbottaijen ja pumpun ruuvaajien pumppuosiokin ? Onhan näistä juttua forumillakin mutta kauheesti on "itseopiskeltu".
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

ajarol kirjoitti:Mahdollisia vikakohteita.
-Pumpun kyljessä oleva vaihteiston modulaattori rajoittaa kaasuvivun liikematkaa.
-Kaasuvipu ei mene pohjaan, kun poljin on pohjassa(ei kick-down painettuna).
-Savutuksenrajoittimelle tuleva letku ei ole kunnolla kiinni, vaan pääse vuotamaan paineen alaisena.
-Polttoaineen banjopultit ovat väärin, eli venttiilillinen on imupuolella ja pumpun polttoaineen saanti rajoittuu.
-Kampikammioon syntyy painetta, josta seuraa, että sammutin menee päälle.
Näistä nyt voisi vaikka ensin etsiä vikaa.
Kaasu menee ihan hyvin pohjaan ei ota vastaan modulaatoriin, ja savutuksen rajottimelle menevä letku on kunnolla kiinni ei vuoda" on tarkastettu moneen kertaan" eikä vedä sammutinta päälle eli ei synny paineita kampikammioon nekin osiot tarkastettu.
Ainut mikä pitää kattoo on toi banjopultit mut enpä usko et on nekään väärin.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

kokeile laittaa vaikka kompuralla painetta pumpun kellolle ja kokeile savuaako....alä laita kuiteskaan liikaa.... :wink: sillee todeta pelaako lisärikastus...
Itse tein ja säästin
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

petska kirjoitti:kokeile laittaa vaikka kompuralla painetta pumpun kellolle ja kokeile savuaako....alä laita kuiteskaan liikaa.... :wink: sillee todeta pelaako lisärikastus...
Nyt tuli toikin kokeiltuu ei toimi kunnolla saa laitaa aikas paljon ennekuin lähtee mukaan toi lisä rikastus piiri.
Kokeilin mittarin kanssa ja kilossa ei reagoi mitään mut kahden kilon kohdalla tapahtuu jotain mut enempää en sitten laittanut.
Olisko painekotelossa noiden paikkojen sijoutuksella väliä et toimiivat kunnolla.
Mut suurin vika taitaa nyt olla tossa lisä rikastus piirin kalvossa et ei anna syöttöjä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

japi kirjoitti:Mut suurin vika taitaa nyt olla tossa lisä rikastus piirin kalvossa et ei anna syöttöjä.
Eikös sen kellon saa purettua ja katsottua mikä mättää, ja paineen pistit tietysti eri letkulla mistä se yleensä tulee ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

Kyllä siinä on eri letku paljon isompi.Ja homma toimii taas. :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

japi kirjoitti:Kyllä siinä on eri letku paljon isompi.Ja homma toimii taas. :twisted: :twisted: :twisted:
Missäs se vika sitten loppujen lopuksi oli?
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

Ei saanut tarpeeksi ruokaa alhaalla niin ei jaksanut herättää turboo mukaan.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

japi kirjoitti:Ei saanut tarpeeksi ruokaa alhaalla niin ei jaksanut herättää turboo mukaan.
Eli olit pienentänyt alasyötön ihan minimaalliseksi?
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mites oli hukkaportti :?:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Vastaa Viestiin