Mitenkähän mahtaa lähteä -96 mallisesta sprintteristä Kojetaulu irti? Tai ainakin jotenkin pitäisi päästä vaihtelemaan mittariston valoja, kun on muutama polttimo sökö ja ruman näköinen ja epämukava pimeällä.
Joskus aikaisemmin sitä kojetaulua on koitettu saada irti, mutta ei ole oikein lähtenyt.
Eli miten sais vaihdettua mittariston valot?
Sprintterin Kojelauta
Sprintterin Kojelauta
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Selvä.
Täytyypi kattoa...
Aikasemmin on revitty pikkusen siitä hanskalokerosta vasemmalle päin. mutta ei ole kokonaan saatu irti. Silloin muistaakseni kans yritettiin saada kaiutinritilää irti, mutta tuntuu olevan aika tiukassa?
No, täytyypä kokeilla
Täytyypi kattoa...
Aikasemmin on revitty pikkusen siitä hanskalokerosta vasemmalle päin. mutta ei ole kokonaan saatu irti. Silloin muistaakseni kans yritettiin saada kaiutinritilää irti, mutta tuntuu olevan aika tiukassa?
No, täytyypä kokeilla

MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Noniin... Eilen tuli sitten revittyä mokoma irti tuossa illalla/yöllä...
Tuli vaihdettua sitten 4 viidestä mittariston polttimosta, ja perkele niistä nytten sit vieläkään pala kuin 4, ja aikasemmin ei tainnu olla kuin 1 rikki, mutta ilmeisesti sitten hajos ku sitä otti pois
Nyt ei pala se alimmainen niistä viidestä, eli matkamittarin valo
Pitänee ottaa jokupäivä auki, kun sen nyt otti irti ekan kerran, niin se meneekin jo ruutiinilla sitten seuraavan kerran.
Tuli pistettyä radioon samalla yks aux liitäntä sinne, niin saa tuon pikkusen matkatelkkarin äänet radiosta, niin kuuleekin
Ja tuli vaihdettua tuosta lämmityslaitteestakin yks polttimo, oli siitäkin palanu, ilmeisesti irroitushetkellä
(silloin ne kaikki tuntu hajoavan!)
Yks valo vielä eilen ainakin keljuili, nopeus- ja kierroslukumittarin välissä oleva, pari kertaa heitti yöllä pimeäksi, mutta palo sitten kuitenkin.
Mutta kylläpä on Peestä noi valot. Miksi ne pitää olla niissä "kannoissa" kiinni? Paljon parempi kun olisvat ihan lasikanta lamput, jotka sitten vaan painaisi sinne kantoihin kiinni, mutta ei, ne perkeleet pitää olla kiinni oikein pahimman kerran siellä! Mutta kyllähän ne siellä nyt palaa, vähä virittelyä... Sitähän mersuihmiset tuntuu harrastavan
Ja tänään päivällä huomas, että hupsista, tuli unohdettua lämppärin liitin irti, ja kaikenlisäksi se oli siellä tuuletussuuttimien välissä, niin ne vähän jumitti, vaikkakin toimi, mutta jäykästi. Sitten jossain vaiheessa tuli ihmeteltyä kun ei puhallin toimi ongelmaa, ei muuta ku taas kojetaulu irti
Mutta se käviki nopiaan 
Otinpa "projektista" kuviakin, laitan ne tässä nettiin kunhan ehin ne katsomaan ja siirtämään ensin edes omalle koneelle, sitten niistä vois vähän tehdä ohjeet, seuraavalle
Tuli vaihdettua sitten 4 viidestä mittariston polttimosta, ja perkele niistä nytten sit vieläkään pala kuin 4, ja aikasemmin ei tainnu olla kuin 1 rikki, mutta ilmeisesti sitten hajos ku sitä otti pois

Nyt ei pala se alimmainen niistä viidestä, eli matkamittarin valo

Pitänee ottaa jokupäivä auki, kun sen nyt otti irti ekan kerran, niin se meneekin jo ruutiinilla sitten seuraavan kerran.

Tuli pistettyä radioon samalla yks aux liitäntä sinne, niin saa tuon pikkusen matkatelkkarin äänet radiosta, niin kuuleekin

Ja tuli vaihdettua tuosta lämmityslaitteestakin yks polttimo, oli siitäkin palanu, ilmeisesti irroitushetkellä

Yks valo vielä eilen ainakin keljuili, nopeus- ja kierroslukumittarin välissä oleva, pari kertaa heitti yöllä pimeäksi, mutta palo sitten kuitenkin.
Mutta kylläpä on Peestä noi valot. Miksi ne pitää olla niissä "kannoissa" kiinni? Paljon parempi kun olisvat ihan lasikanta lamput, jotka sitten vaan painaisi sinne kantoihin kiinni, mutta ei, ne perkeleet pitää olla kiinni oikein pahimman kerran siellä! Mutta kyllähän ne siellä nyt palaa, vähä virittelyä... Sitähän mersuihmiset tuntuu harrastavan

Ja tänään päivällä huomas, että hupsista, tuli unohdettua lämppärin liitin irti, ja kaikenlisäksi se oli siellä tuuletussuuttimien välissä, niin ne vähän jumitti, vaikkakin toimi, mutta jäykästi. Sitten jossain vaiheessa tuli ihmeteltyä kun ei puhallin toimi ongelmaa, ei muuta ku taas kojetaulu irti


Otinpa "projektista" kuviakin, laitan ne tässä nettiin kunhan ehin ne katsomaan ja siirtämään ensin edes omalle koneelle, sitten niistä vois vähän tehdä ohjeet, seuraavalle

MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Millaset ? Oliko ne tälläiset:Dodii kirjoitti:Mutta kylläpä on Peestä noi valot. Miksi ne pitää olla niissä "kannoissa" kiinni?
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0104.jpg
Minusta nuo on ihan OK kun uuden lamppun mukana uusi kantakin, eikä hinta edes ole paha. Sen kun käänsi 90 astetta ja lamppu oli irti, uusi paikalleen, 30 sekkaa.
No juu, tuollasethan ne oli.
No onhan noi siinämielessä ihan ok, että kanta uusiutuu samalla, jos on päässy jotenkin huonoon kuntoon... Ja sekin viel et jos hinta ei oo edes paha... (Eli PALJONKO?)
Mutta sen puoleen ei kiva, että meillä on kyllä pelkkiä polttimoita hyllyssä, niin jouduttiin vähä patentoimaan
Nyt jos ois ollu normaali lasikantalamppu tuossa, niin sen ois vaihtanu koko roskan 20 sekuntiin
No onhan noi siinämielessä ihan ok, että kanta uusiutuu samalla, jos on päässy jotenkin huonoon kuntoon... Ja sekin viel et jos hinta ei oo edes paha... (Eli PALJONKO?)
Mutta sen puoleen ei kiva, että meillä on kyllä pelkkiä polttimoita hyllyssä, niin jouduttiin vähä patentoimaan

Nyt jos ois ollu normaali lasikantalamppu tuossa, niin sen ois vaihtanu koko roskan 20 sekuntiin

MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm