lämpö-ongelmia

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

lämpö-ongelmia

Viesti Kirjoittaja tomiop »

Onko kellään ollut ongelmia vesijäähytteisten ahtimien kanssa? mulla ilmenee nyt lämmönkarkailua reippaasti yli sadan asteen, kun ajelee hiukan hiljasempaa vauhtia (alle 50kmh). reilulla ajolla lämmöt pysyy aisoissa, mutta tulee nopeusrajotukset vastaan. Voiskos ahtimet sotkee koko vesijärjestelmän?(tai virtaus liian pieni ahtimien kiertopiirissä, jolloin se kiehahtaa mennessään siitä läpi)
Jäähytys on otettu siitä välistä missä se vesi normaalisti käväsee siinä pissapojassa eli niistä letkuista
Onko kokemuksia moisesta? :roll:
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Voiskohan ongelmaa hakea hivenen toista kautta, eli vaihtoehtoja;
Termari tukossa/hajalla tai sen ohivuoto reikä on liian pieni
Flekti rikki
Tai vaan syylari tukossa.

Kokeile tarkastaa noi ekaks
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

termari on uusi ja testattu että aukee
sähkönen flekti viskon tilalla ja toimii
syyläri uusittu kuukausi sitten
vesipumppu kohtuu uusi ja tuntuu kierrättävän vettä kun koittaa termarin kansi irrallaan ilman termaria.

tai sitten yksinkertasesti kansipahvi taas vuotaa. otin tuossa tulpat irti ja näytti ykkösen tulppa siltä kun olis saanu vesihuuhtelua. outoa kylläkin ettei isoilla tehoilla sitten oireile.p..kele.

aikasemmin kansipahvi pamahti ja silloin teki niin että täydellä kaasulla nosti välittömästi lämmöt tappiin. loppujen lopuksi lukuisten juottokertojen jälkeen repes sitten syyläri oikeen huolella.
silloin ei kyllä tarvinnu enää miettiä onko se pahvi menny vai ei.
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kansi halki. Vie varjoainekuvaukseen, vai mikä se nimi oli. Lienee pieni hiushalkeama, joka ilmenee vain silloin kun ei ole kuormaa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

ei haluais uskoa tuota. on toki mahollista.
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

kytkin ahtimet pois vesipiiristä ja ongelma poistui. Eli siis arvaus tais osua oikeaan, vesi kiehahtaa ahtimissa. Tänään tuli ajettua satakunta kilometriä vaihtelevaa ajoa ja lämmöt oli jatkuvasti 80-90 asteen nurkilla.
Onko kellään vesijäähdytteisiä ahtimia ja jos on niin mistä vedet niille on otettu? :wink:
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Mulla oli vesijäähdytteinen, mut ei se koskaan mun käytössä vettä nähnyt...
Aika asiantuntevasta suusta tuli et ei välttämättä tartte
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

joo näin olen itsellenikin antanut ymmärtää, kunhan muistaa hiukan jälkikäyttää. kysymyksessä 2x GT28RS.
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

hyvän jäähdytyksen saa jos jaksaa värkätä jäähdyttimen ylä ja alavesiletkuun T-haarat. sitten sähköisellä kiertovesi pumpulla alavesiletkusta turboille ja paluu ylävesiletkuun.
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

juuri samainen ajatus on pyörinyt mielessäni. luulenpa että tulee tuota jossain välissä kokeiltua
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Vastaa Viestiin