A-Mallin diesel mersut viat, ruosteet, käyttökokemukset?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

A-Mallin diesel mersut viat, ruosteet, käyttökokemukset?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Mammalle pitäisi hommata tuollainen pikkuinen Diesel mersu tässä puolenvuoden sisällä.

Näitä A-mersuja on aika vähän käsitelty täällä (selailin ja haeskelin jo valmiiksi forumia). Varmaankin sen takia että ne on kuitenkin aika "havinaisia"

Eli joku tuollainen alkutaipaleen A-malli olisi mielessä. Ja tietenkin Diesel koneella.

Onko jollain tiedossa paljonko tuo painaa, eli lähinnä dieselveron suuruus kävi mielessä.

Ovatko ne pelleiltään millaisia ? vs. E ja C sarja samanikäisenä. Niistä on itselläkin aikalailla surullisia kokemuksia. Oma -97 C malli alkoi kadota ruskeana tuhkana maailman turuille :(

Tyyppivikoja ei ilmeisesti ihan hirveästi ole tai sitten niistä ei puhuta.

Yhdessä myynti-ilmoituksessa puhuttiin jostain takaripustuksista (a-sarjan perisynti) Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Jotain puslien vaihtoa, niveliä tms? Onko tuossa kalliitkin osat?

Kone CDI koneita joten siitä heti päästään jouhevasti sähköongelmiin? Onko niitä odotettavissa? No joo kysymys tietenkin sinänsä hauska että tiedän jo valmiiksi että on, mutta onko niitä paljon ja onko ne niin sanotusti ylipääsemättömiä?

Kuulemani perusteella kuitenkin auto olisi ihan näppärä kaupunki työmatka autoksi naiselle (Vantaa<->Espoo) ja jolla nyt sitten tarpeen tullen voisi muutakin siirtymää tehdä. Ilmeisesti ajonvakautus kaikissa malleissa?

Onko Webasto tms. vakiona jo kaikissa (suomiautoissa)

Ilmeisesti moottorin tilan ahtauden takia aika hankala tapaus korjailla. Mutta miten on normaalit huollot eli öljyt, suodatin, hihnat (ilmeisesti tämäkin mersu on nokkaketjulla), hehkutulpat, lamput jne. Onko ne kohtuudella vaihdettavia? Lamput varsinkin jos niitä emäntä joutuu ns. tien päällä vaihtamaan niin onnistuuko ilman pesunestesäiliöiden tms irroituksia. (no taitaa olla aika harvinainen tilanne että alkaisi tien päällä mutta kotona kuitenkin koska itse olen aika paljon reissussa).

Tilaa ei kait ole liikaa mutta 4 ovisena pärjää kyllä parin tenavan kanssa?

Ja jos jollain jotain muuta kerrottavaa, käyttökokemusia jne... Niin ilolla otetaan vastaan.

ps. Itsellä tällä hetkellä Volvo V70 Tdi alla, ja on kyllä viimeinen Volvo mikä meidän taloon tulee...kele että on kallis auto ylläpidettäväksi)
Viimeksi muokannut Kaizu, Su 24.07.2005 08:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: A-Mallin diesel mersut viat, ruosteet, käyttökokemukset?

Viesti Kirjoittaja Saul »

Kaizu kirjoitti:Onko jollain tiedossa paljonko tuo painaa, eli lähinnä dieselveron suuruus kävi mielessä.
Nämä ovat faceliftatun mallin oma/kokonaismassat eli alkusarjasta ei ole tietoa, suluissa lang.

A 160 CDI 1155/1540
A 170 CDI 1160/1545 (1190/1635)
Kaizu kirjoitti:Tilaa ei kait ole liikaa mutta 4 ovisena pärjää kyllä parin tenavan kanssa?
Langin takatilat ovat suorastaan SEL:ää, mutta lyhemmässä ei aikuinen oikein mahdu takana matkustamaan. Tai mahtuu, mutta polvet suussa. Muutenhan tuo on varsinainen tilaihme. Esitteen mukaan (jos on irrotettava etupenkki) mahtuu kyytiin pidempää lastia kuin tuohon meikäläisen ruumisautoon eli lyhyempään 2,57 metrinen ja langiin 2,74 metrinen! :shock:

Autosta näkee tosi hyvin pihalle esim. risteyksissä penkkojen yli, koska siinä istutaan aika korkealla.

Kokemukset rajoittuvat pariin sisälläistumiseen, esitteiden lukuun ja yhteen koeajoon.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
koskis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 18.06.2003 09:07
Paikkakunta: Kuopio

Re: A-Mallin diesel mersut viat, ruosteet, käyttökokemukset?

Viesti Kirjoittaja koskis »

Kaizu kirjoitti: Onko jollain tiedossa paljonko tuo painaa, eli lähinnä dieselveron suuruus kävi mielessä.
mulla oli diesel vero muistaaksni 400€. Painoa en muista. Kokonaispaino jossakin 1600kg hujakoilla.
Kaizu kirjoitti: Ovatko ne pelleiltään millaisia ?
No etulokarit ei ainakaanruostu, ne on muovia. :lol:
Kaizu kirjoitti: Tyyppivikoja ei ilmeisesti ihan hirveästi ole tai sitten niistä ei puhuta.
Alusta: kallistuksenvakaajat, takajouset ja -tukivarret. Mutta osat halpoja
Kaizu kirjoitti: Yhdessä myynti-ilmoituksessa puhuttiin jostain takaripustuksista (a-sarjan perisynti) Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Jotain puslien vaihtoa, niveliä tms? Onko tuossa kalliitkin osat?
Takatukivarrenpuslat. Eli juuri noita alustan osia... EDIT: lukihärön takia vastausta muutettu...
Kaizu kirjoitti: Kone CDI koneita joten siitä heti päästään jouhevasti sähköongelmiin? Onko niitä odotettavissa? No joo kysymys tietenkin sinänsä hauska että tiedän jo valmiiksi että on, mutta onko niitä paljon ja onko ne niin sanotusti ylipääsemättömiä?
Mulla ei ollut yhtäkään sähköongelmaa auton kanssa. 3v ja 110tkm
Kaizu kirjoitti: Kuulemani perusteella kuitenkin auto olisi ihan näppärä kaupunki työmatka autoksi naiselle (Vantaa<->Espoo) ja jolla nyt sitten tarpeen tullen voisi muutakin siirtymää tehdä. Ilmeisesti ajonvakautus kaikissa malleissa?
Sivutuuli ottaa koriin aika paljon. (Lyhyt akseliväli ja korkea koppa). Renkaista paljon kiinni ajo-ominaisuudet, niinkun kaikissa autoissa =) Minä tykkäsin Aan ajo-ominaisuuksista, varsinkin kaupungissa todella näppärä. Ei jäänyt jalkoihin, istuu hieman korkeammalla ja mahtuu pieneen parkkiruutuun. Ee-sarjaan verrattuna (tai Ceehenkin) nuo maantie ominaisuudet ovat sitten hieman heikot, muttei missään nimessä surkeat. Jos vertaa autoa muunmerkkisiin saman kokoluokan autoihin.
Kaizu kirjoitti: Onko Webasto tms. vakiona jo kaikissa (suomiautoissa)
Jep, mutta kello ei ole vakiovaruste
Kaizu kirjoitti: Ilmeisesti moottorin tilan ahtauden takia aika hankala tapaus korjailla. Mutta miten on normaalit huollot eli öljyt, suodatin, hihnat (ilmeisesti tämäkin mersu on nokkaketjulla), hehkutulpat, lamput jne. Onko ne kohtuudella vaihdettavia? Lamput varsinkin jos niitä emäntä joutuu ns. tien päällä vaihtamaan niin onnistuuko ilman pesunestesäiliöiden tms irroituksia. (no taitaa olla aika harvinainen tilanne että alkaisi tien päällä mutta kotona kuitenkin koska itse olen aika paljon reissussa).
Lamput vaihtuu helposti lokarissa olevasta luukusta. Suodattimet etc. helppoja vaihttaa. Isommassa remontissa voi olla hankaluuksia.
Tilaa ei kait ole liikaa mutta 4 ovisena pärjää kyllä parin tenavan kanssa?
Kaizu kirjoitti: Ja jos jollain jotain muuta kerrottavaa, käyttökokemusia jne... Niin ilolla otetaan vastaan.
Jos joskus tulevaisuudessa tulen tarvitsemaan kakkosautoa, niin A on ykkösenä listalla :-D
Viimeksi muokannut koskis, Pe 22.07.2005 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Mulla on -99 A170CDI, ajettu noin 116 tkm. Ainoat viat, mitkä autossa ovat ikinä olleet, ovat olleet jarruvalokatkaisijassa ja takakontin lukossa. Elikkäs tiukan jarrutuksen jälkeen jäi ABS ja ESP/BAS-valot palamaan, ja testerissä kävi ilmi, että jarruvalokatkaisija oli sanonut toimintasopimuksensa irti. No ei ollut ku parin kympin osa, ja ihan tyyppivikahan tuokin kuulemma on. Ja takakontin lukko jumittui sinne menneen suolapaskan ansiosta. Maksoi 110 euroa uus... On pitänyt myös aurauskulmia säädättää. Oikeilla kulmilla ja oikealla rengastuksella menee kyllä maantielläkin mukavasti, ainakin omasta mielestä.

Ja mitä kulutukseen tulee, niin oikein rauhallisesti ajelemalla ja säästämällä saa menemään alle 4 litran / 100 km. Normaalikaasujalalla omani kuluttaa noin 4,2 - 4,6 litraa / 100 km, riippuen ihan kuinka paljon sattuu kaupunkiajoa tulemaan.

Ja mitä polttimoiden vaihtoon tulee, niin homman tekee kyllä minuutissa, jos ei pelkää että kädet likastuu (koska lokasuojan luukku tahtoo yleensäkin vähän olla hiekkainen/likainen). Edellyttää tietysti hyvää valaistusta, sillä pimeässä/hämärässä tuossa polttimonvaihtohommassa menee paaaaaaaaljon kauemmin. Polttimoita ei tarvitse vaihdella läheskään niin usein kuin E-sarjalaiseen.

Kovalla pakkasella A-sarjan dieseli on melkosen viileä auto, ainakin ilman lisälämmitintä (ainakin ensimmäisen 20 minuutin ajan). Onneksi löytyy semmonen, muuten olis todella kylmä.

Ruosteherkkä ei A-sarjalainen tunnu olevan. Omassa ei ainakaan ole ruostetta, vaikka autoa ei ole sen erityisemmin ruostesuojattu. A-sarjalaisen pohjahan on tunnetustikin muovilevyjen peitossa, ja kaikki muutkin ruosteelle alttiit kohdat on muovia.

Plussaa A:ssa on tietysti myös halvat huoltohinnat. Esim. A-huolto maksaa noin 140 euroa. Ei paha ollenkaan.
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Toistaiseksi ainakin aika vakuuttavaa tekstiä.

Ilmeisesti kakkosautoksi ihan ykkösvalinta?

Plussaa on vielä se että verrattuna saman ikäisiin c ja e malleihin niin kilometrejä ei lähellekkään niin paljoa jo valmiiksi ajettuna. Jää sitten itselle enemmän :)
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
maksalaatikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 09.09.2004 19:44

Viesti Kirjoittaja maksalaatikko »

Mulla on -02 170cdi, josta ei kovinkaan paljon kehumisen aihetta löydy. Oikeestaan aika surkea kapistus.

Matkanopeuksissa moottoritiellä ~120km/h tuuli ottaa aika rajusti, ei mee senttiäkään suoraan. Oven tiivisteet suhiseen yli 80:n nopeuksissa, tuulisella kelillä viheltää välillä todella kovaäänisesti. Kaikki verhoukset nitisee ja rämisee pienimmästäkin montusta ja ajometeli varsin kova. Matkanopeuksissa tuntus kulutuskin nousevan aika reippaasti, varsinkin jos mennään yli satasta..No, ehkä tuota ei ole tarkoitettukkaan matkanopeuksille...

Sitte vikalistaa. Ohjaustehostin vetelee viimeisiää. (Jos nyt sika hyvä tuuri käy niin menee Mersun piikkiin. Noihin on ilmeisesti menny viallinen sarja tehostimia ja ne vaihdetaan ilman kuluja). Kallistuksenvakaimen puslat edestä meni vaihtoon ja nyt seuraavana listalla takaiskarit. Talvisin käynnistys ongelmia vajaalla tankilla (n1/4 tankillisella), ei meinaa välillä lähtee millään tulille. Ilmeisesti jonkinasteinen ilmavuoto polttoaineputkissa...

Nii ja siitä ruostumisesta, ovet alkaa kukkimaan sisäpuolella (oven alalaidat) pistehitsauksien kohdilta, mutta ilmeisesti tuokin sais "takuuseen" kunhan kerkiän Veholle nuita näyttämään. Lisäksi näyttäs ovien tiivisteen hankaavan maalit puhki melkeimpä joka kohdasta josta on kosketuksissa koriin. Korin mallista johtuen konepeltiin tulee kiveniskuja siinä määrin, että tarviis ylimaalauksen 1/2 vuoden välein. Ja kun tuossa ei ole koria sinkitty, niin kiveniskuista ruoste alkaa nakertamaan kohtuu nopeasti.

Jotain pientä hyvääkin tuossa on, ei tarvii jakohihnoja vaihdella ja pikkupakkasilla lämpiää todella nopeasti sähköisen lisälämppärin ansiosta. Käytännössä lämmintä tulee heti käynnistyksen jälkeen.

On tuo sen verta karu härveli, ettei varmaan tarvii toista A-sarjalaista hommata. Makuasiahan se tietty on, kuka tykkää mistäkin, mutta ei ole mun makuun...

Kilsoja mittarissa reilu 100tkm
Avatar
PetteriH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 29.06.2005 21:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja PetteriH »

Minulla on -99 A170CDI. Aakkonen on ollut minulla nyt vajaa neljä vuotta ja kilsoja on nyt noin 218 tkm. Auto pelannut kyllä ihan hyvin. Kun kilometrejä on kertynyt, niin onhan sitä jotakin korjattukin.

Manuaalina painaa 1560 ja käyttövoimaveroa tulee n. 400e kuten tuossa aikaisemmin jo mainittiin.

Vastaavaa ruostumisongelmaa ei tuntuisi olevan kuten E:n kanssa. Kuitenkin kiveniskut, joita konepelti tuntuu keräilevän, kannatta paikata heti. Muuten lähtee kukkimaan aika nopeasti. Etulokarithan on muovia kuten jo mainittiin mutta myös takaluukku on muovia.

Yksi anturi, en muista mikä, meni tuossa kolmisen vuotta sitten. Piti hinata Veholle jossa A makasi reilun viikon. Osa jouduttiin tilaamaan Saksasta jonka takia kesti... Ei siis liene tyyppivika. Mutta se on ainut sähkövika.

Alustassa heikoin lenkki näyttäsi olevan edessä olevat kallistuksen vakaimen yhdystangot ts. koiran luut. Menee vaihtoon n. 80tkm välein. Molempien vaihto n.80-100 e yhteensä. Ei paha. Jouset tuntuu myös katkeavan. Katsastusmieskin kyseli jousien perään vuosi sitten. Nyt on sitten kaikki vaihdettu. Kyseessä on kuulemma jännityskorroosio. Katsastusmies kyseli myös takatukivarsien perään, mutta eipä ole niiden kanssa ollut ongelmia.

ABS, ESP, ASR, BAS. Tämmösiähän tästä pitäsi olla, eli lukkiutumattomat , ajonvakautus, luistonesto ja hätäjarrutehostin. Enpä ole kyllä todennut tuon jarrutehostimen toimintaa kertaakaan. Ei ole tullut tilannetta kohdalle...onneksi.

A on kyllä näppärä ja kohtuullisen pirteäkin. Kaupungissa ehdoton. Parkkiruutuun osuu kyllä joka kuski. Sivutuuleen ottaa kyllä kiinni. Kovempi tuuli repii ovea auki. Muuten kyllä pidän ajo-ominaisuuksista.

Auto on kyllä monikäyttöinen. On tullut kuljeteltua isomiakin laatikoita. Takapenkit kääntyy muutamassa sekunnissa ja irtikin ne saa hetkessä. Silloin tilaa löytyy takaa. Takana jalkatila ei varmaan mikään paras ole. Itse kun en ole takana matkustellut niin en tarkkaan tiedä mutta on siellä aikuisia matkustanut. Eivät ainakaan suuremmin valitelleet. Varmaan lapset mahtuu.

Nyt kun taloon on tullut S124 niin on jäänyt tuo A hieman ylimääräiseksi, eli olisi myytävänä :wink:
Yv kehiin jos kiinnostaa. Linkki yksilöön allekirjoituksessa...
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Tämä aihe sattui juuri sopivasti, itse olen myös ajatellut A mersua puolison käyttöön..

A170CDI ois ehkä se malli mikä tulis kyseeseen, mutta aika vähän suomessa on ilmastoinilla olevia myynnissä, joten katse on suuntautunut saksan markkinoille.

mutta tietääkö kukaan onko saksan A170cdi asennettu webastoa ollenkaan, vai onko se "suomi" autoissa vaan vakiona?

Ja onko tietoa mitä ilmastoinnin asennus jälkeenpäin maksaa?
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
maksalaatikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 09.09.2004 19:44

Viesti Kirjoittaja maksalaatikko »

Ei kait Suomi A-sarjalaiseenkaan Webasto vakiona kuulu, sähköinen lisälämmitin kylläkin..Niin ainakin -02:ssa..
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18037
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

A - mersuja ei kovin paljon käy huollossa, mutta se on tullut selväksi että edessä kallistuksenvakaajan päätytangot ja takana taka-akseliston laakerointi ovat kulutustavaraa.
Kumpikaan vika ei ole kovin työläs korjata, eikä osat kalliita.

Yhdestä 170CDi:stä on hajonnut kone alle 200 tkm, en tiedä mikä lopen oli vikana kun auto meni Veholle korjattavaksi takuun toivossa.
Parin viikon päästä tulee työn alle vaihteistovikainen A.

Meteliä A:ssa riittää.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

maksalaatikko kirjoitti:Ei kait Suomi A-sarjalaiseenkaan Webasto vakiona kuulu, sähköinen lisälämmitin kylläkin..Niin ainakin -02:ssa..
Ensimmäiset oli webastolla ja uudemmat sit vastuksella. Jossakin välissä ollut myös niiden yhdistelmiä.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Itsellä ajossa myös A-sarjalainen (A190 -99, bensa, manuaali).
Kaupunkiautona käytössä, eikä siinä mitään valittamista. Takapenkillä harvemmin istuu ketään, joten penkkien irrotus&kokoontaitettuvuus tekevät autosta itselleni lähes pakettiauton.
Kuten moni tuossa aiemmin onkin maininnut niin jousia, tukivarsia, yms. tulee ajoittain uusittua. Vakavampaa ei ole ollut - toisaalta ei kilometrejäkään n.83t enempää.

Yhden kerran ollut pidempään vika haussa. Vikatyyppi viittasi kovasti viimeisiään vetävään akkuun tai sähkövikaan, mutta pitkän mietiskelyn ja etsimisen jälkeen viasta päästiin eroon vaihtamalla bensiinisuodatin.

A-sarjalaisesta ei tosiaan täällä ole liikaa puhuttu, mutta internetin ihmeellisestä maailmasta kyllä löytyy muutama autoon keskittyvä foorumi:

A Class Owners Club - Baby-Benz (englanninkielinen)

elchfreun.de (saksankielinen)
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vuokrasin sammakkomersun sijaisautoksi viime kesänä,ässä oli huollossa. 10 km lenkki riitti kyseisellä marakassilla. Huomaa että se on tehty muualla kuin Saksassa. (Espanja?) Ei kuulu vanhan koulukunnan mersuperheeseen. Ostaisin ennemmin Japanialaisen tilapakun, ne ovat luotettavampia ja hiljaisempia. :wink:
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

HVM kirjoitti:Huomaa että se on tehty muualla kuin Saksassa. (Espanja?)
Ja ihanko faktana tämän asian esität? On nimittäin saksassa tehtyjä, eli essonbaarijuttuja tämäkin...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Onko kenelläkään tietoa millaisia veroja noista diesel malleista mahtaa mennä. Olisi tarkoitus mennä Saksaan ja olisi siinä aikaa katsoa vähän noita autojakin samalla.

Huonosti oli vain ko. autoista veropäätöksiä tuolla tullin sivuilla.
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kaizu kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa millaisia veroja noista diesel malleista mahtaa mennä. Olisi tarkoitus mennä Saksaan ja olisi siinä aikaa katsoa vähän noita autojakin samalla.

Huonosti oli vain ko. autoista veropäätöksiä tuolla tullin sivuilla.
Soita Tikkurilan Star-Renkaaseen ja kysy, että onko paikan pomo paikalla. Se ainakin tietää verojen määrän, kun on A-sarjalaisia Saksasta tuonut. Sillä on joku tuontiautoliikekin Vantaalla (vai oliko Espoossa)... En vaan muista nimee.
wanha nokivasara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44

Viesti Kirjoittaja wanha nokivasara »

Itsellä sama tilanne kuin topicin aloittajalla, a-mersun hankinta. Eli eukolle pitää auto ostaa ja kriteerit on saatu "mersu ja etuvetoinen ja dieseli", noh eipä siinä montaa mallia jää vaihtoehdoiksi... Lähinnä kyseeseen tulevat 1999-2000 vm:t, n. 9000 - 12.000 hintaluokka ja kilometrit pakostakin menevät tuonne 150-220.000 km luokkaan. Mallit tietenkin 160 cdi tai 170 cdi.

Muutama kysymys heräsi:

1. Paljonko on teho ja kulutus ero 160 vs. 170?
2. Onko pohja tosiaan muovilevyllä peitetty, vai ruiskutettu muovipinnoite?
3. Tarviiko (voiko) pohjaa lisäsuojata, jos siinä on muovi?
4. Mitkä ovat pahimmat ruostepaikat? Keulan kiveniskukolhu herkkyys on tiedossa. Onko muita pahoja paikkoja?
5. Liikkuu kahta mielipidettä, toiset sanovat että on kallis korjata ja ylläpitää, Toiset sanovat päinvastaista. Ota tuosta sitten selvää. Kuinkas on?
6. Paljonkohan tuommoinen kestää maantie/seka-ajo kilometrejä? Vanha 123 meni toista miljoonaa (tosin kaksi konetta meni, eka ei kestänyt edes 900.000 km:ä, kyllä mersun koneet on paskoja...) ja nykyinen eukon 124 lähenee jo 700.000 rajapyykkiä. Ei varmaan kestä noita ajomääriä a-malli, vaan voinko odottaa ongelmia ja auton loppumista kesken jo yli 300.000 ajetulla?
7. Mikä siellä takapäässä oikein siis rikkoutuu ja kuinka usein nätillä ajolla joutuu niitä ongelmapalikoita vaihtamaan? Kuinka se peräpään vika merkkaa itsensä, eli kun koeajan a:ta, niin onko ajoltaan levoton vai mikä siellä mättää? Kuinka kallis on korjaus?
8. Mikämoisilla kulutuslukemilla olette ajelleet? Muita käyttökokemuksia?
9. Mitä minun olisi hyvä tietää kun lähden a ostoksille?

Kiitos jos viitsitte vastata uudelle foorumilaiselle.
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

wanha nokivasara kirjoitti:
1. Paljonko on teho ja kulutus ero 160 vs. 170?
Tehoeroa 30hv, kulutuseroa alle litra, mutta eihän tuo vie paljoa muutenkaan.
wanha nokivasara kirjoitti: 2. Onko pohja tosiaan muovilevyllä peitetty, vai ruiskutettu muovipinnoite?
Muovilevyllä.
wanha nokivasara kirjoitti: 3. Tarviiko (voiko) pohjaa lisäsuojata, jos siinä on muovi?
Voi, mutta ei välttämättä tartte.
wanha nokivasara kirjoitti: 4. Mitkä ovat pahimmat ruostepaikat? Keulan kiveniskukolhu herkkyys on tiedossa. Onko muita pahoja paikkoja?
Ei ainakaan minun tiedossa ole mitään.
wanha nokivasara kirjoitti: 5. Liikkuu kahta mielipidettä, toiset sanovat että on kallis korjata ja ylläpitää, Toiset sanovat päinvastaista. Ota tuosta sitten selvää. Kuinkas on?
Niinhän ne tojotamiehet aina mersuista sanoo, mulla meni ylläpitoon 100tkm aikana rahaa ehkä 500 e kun itse tein kaiken. Todella luotettava peli.
wanha nokivasara kirjoitti: 6. Paljonkohan tuommoinen kestää maantie/seka-ajo kilometrejä? Vanha 123 meni toista miljoonaa (tosin kaksi konetta meni, eka ei kestänyt edes 900.000 km:ä, kyllä mersun koneet on paskoja...) ja nykyinen eukon 124 lähenee jo 700.000 rajapyykkiä. Ei varmaan kestä noita ajomääriä a-malli, vaan voinko odottaa ongelmia ja auton loppumista kesken jo yli 300.000 ajetulla?
Paha sanoa miten kestää, mutta eipä ole paljoa kuultu juttuja että olisi levinnyt ja paljonhan noita on yli 200tkm ajettuja.
wanha nokivasara kirjoitti: 7. Mikä siellä takapäässä oikein siis rikkoutuu ja kuinka usein nätillä ajolla joutuu niitä ongelmapalikoita vaihtamaan? Kuinka se peräpään vika merkkaa itsensä, eli kun koeajan a:ta, niin onko ajoltaan levoton vai mikä siellä mättää? Kuinka kallis on korjaus?
Takajouset katkeaa, tulee siis löysä ku perkele. Helppo ja halpa korjata.
Takatukivarren laakerointi pettää, alkaa tärräämään eikä ole enään suuntavakaa ajaa. Halvat osat mutta vittumaiset laittaa.
wanha nokivasara kirjoitti: 8. Mikämoisilla kulutuslukemilla olette ajelleet? Muita käyttökokemuksia?
Automaatilla 5l pintaan
wanha nokivasara kirjoitti: 9. Mitä minun olisi hyvä tietää kun lähden a ostoksille?
Vehon aukioloaika
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
wanha nokivasara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44

Viesti Kirjoittaja wanha nokivasara »

Kiitos.

Vai Vehon aukioloaika..., heh.

Tuo muovilevy arveluttaa. Mitäs jos sinne levyn ja pohjapellin väliin menee kosteutta? Onpa melko muhevat oltavat ruosteella. Kuinka se on kiinnitetty ja entäs jos huonommalla tiellä kiveen pohjan kiskaisee, muovi paskana ja kaikki kosteus siitä kolhusta sisään. Eli teoriassahan tuo muovilevy kuulostaa todella hyvälle ajatukselle, vaan kuinka käytännössä?
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

wanha nokivasara kirjoitti:Kiitos.

Vai Vehon aukioloaika..., heh.

Tuo muovilevy arveluttaa. Mitäs jos sinne levyn ja pohjapellin väliin menee kosteutta? Onpa melko muhevat oltavat ruosteella. Kuinka se on kiinnitetty ja entäs jos huonommalla tiellä kiveen pohjan kiskaisee, muovi paskana ja kaikki kosteus siitä kolhusta sisään. Eli teoriassahan tuo muovilevy kuulostaa todella hyvälle ajatukselle, vaan kuinka käytännössä?
On se hyvä ihan oikeesti. Se ei ole suoraan kiinni pellissä, vaan välissä on tilaa toistakymmentä senttiä.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Mika V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: La 23.10.2004 11:57
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika V. »

Tuosta muovilevystä A:n pohjassa.

Tuttu ruostesuoja-alan yrittäjä kertoi viime kesänä, että hänelle oli tuovu suojattavaksi (en muista vuosimallia) A-Mersu. Suojalevyn alta oli itse pohja kauttaaltaan niin pahasti ruostumisen alussa, että ei kuulemma kannattanut varsinaista massaa laittaa, vaan käsitteli hilseilevän pellin kotelosuoja-aineella. Hidastaa ruosteen etenemistä, mutta epäili uutta peltiä tarvitsevan muutamassa vuodessa.

En tiedä oliko vain yksittäistapaus enkä ota kantaa autoon muuten, kun ei ole koeajoa enempää kokemusta.

-Mika-
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Mika V. kirjoitti: Suojalevyn alta oli itse pohja kauttaaltaan niin pahasti ruostumisen alussa, että ei kuulemma kannattanut varsinaista massaa laittaa, vaan käsitteli hilseilevän pellin kotelosuoja-aineella. Hidastaa ruosteen etenemistä, mutta epäili uutta peltiä tarvitsevan muutamassa vuodessa.
Itselläni oli täysin puhdas. Kun tuon rakenteen näkee niin on kyllä vaikea uskoa miten sinne kuraa pääsee peltiin asti. Kyllä pitää ajella aika perkeleen syvässä rapakossa. Tokihan sinne sadekelillä vähän kosteutta tulee, mutta se on niin vähän että ei varmasti ole mitään haittaa. Siks toisekseen ei ne pääse siellä muhimaan, ne kuivuu kyllä äkkiä kun ilmanvaihtokin siellä pelaa.

Myös sisusta on kertaalleen purettu kokonaan ja sieltäkään ei ylläreitä löytynyt.

Uskokaa nyt vaan. On se aakkonen nimittäin sen verran monesti pistetty osiksi tuolla meidän tallilla että ruosteet olisi kyllä löytynyt.

Ainiin... Ainoa pieni ruostepaikka oli takakontin verhoilun takana olevat ilmanvaihtoaukot, suora yhteys taka-apurungon yläpuolelle, välissä vain joku vaahtomuovin palanen, mutta ruoste oli niin vähäistä että siitä pääsi melkein krapulaisella henkäyksellä. Reiässä on melko hyvät massaukset, eli ihan vähällä se ei sieltä pääse kukkimaan.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

wanha nokivasara kirjoitti: 3. Tarviiko (voiko) pohjaa lisäsuojata, jos siinä on muovi?
4. Mitkä ovat pahimmat ruostepaikat? Keulan kiveniskukolhu herkkyys on tiedossa. Onko muita pahoja paikkoja?
A-luokka ruostuu kuten kaikki autot. Pohjassa on ohut pohjamaali sinkki pellissä joka ei riitä suojaamaan pohjaa koska suola sumu talvella menee varmasti joka paikkaan, myös sinne.

Pelkkä "maali" ja sinkattu pelti ei riitä tänne "scandinaaviaan".
Auton/muovin alla ruoste alkaa peltien saumoista.
Tankki ruostuu myös joka on peltiä.

Niin ja jos autoa ei aijo pitää pitkään ei tarvi huolehtia olenkaan, sillä ei sitä heti näe. :roll:

Itse olen suojannut ja suosittelen. En pidä A-luokan ruostumista suurena ongelmana mutta totean vain että kyllä sekin ruostuu ja sitten mikä on paljon ja vakavaa päätäkööt jokainen itse.


Ovet lähtee ruostumaan siitä pellin taitteesta joka näkyy kun avaa oven. Oven reunasta noin 5milliä jossa on pellin taite/sauma alkaa ruostumaan. Ovet on ruiskumaalattu jolloin maali ei pääse saumaan kunnolla ja ennen kaikkea niistä on jätetty pois se perinteinen saumojen liimaus joka tekee sen että ne ruostuu ajan myötä.

Muut paikat ovat sitten muovia.... :wink:
wanha nokivasara kirjoitti: 5. Liikkuu kahta mielipidettä, toiset sanovat että on kallis korjata ja ylläpitää, Toiset sanovat päinvastaista. Ota tuosta sitten selvää. Kuinkas on?
Huollot ovat "yksinkertaista" tehdä ja kulutus osat ovat yleensä "halpoja" A-luokkaan.

Mutta jos esim. startti,vesipumppu tai kytkin pitää vaihtaa pitää moottoria laskea alas jne. ja se tullee kalliksi jos tunti taksa raksuttaa.
Siis jos yllä mainituita remonttia joutuu tekeen verstaalla se on kallista.
wanha nokivasara kirjoitti: 6. Paljonkohan tuommoinen kestää maantie/seka-ajo kilometrejä? Vanha 123 meni toista miljoonaa (tosin kaksi konetta meni, eka ei kestänyt edes 900.000 km:ä, kyllä mersun koneet on paskoja...) ja nykyinen eukon 124 lähenee jo 700.000 rajapyykkiä. Ei varmaan kestä noita ajomääriä a-malli, vaan voinko odottaa ongelmia ja auton loppumista kesken jo yli 300.000 ajetulla?
Aika näyttää, mutta uskon että saman lailla se kestää kuin muutkin CDI-koneet.
Ehkä paremmin kuin monet luulee. :D

Niin ja sähkö vikoja ja semmoista ei mulla ole ollut moottorissa mutta kaikki voi mennä rikki. :roll:
wanha nokivasara kirjoitti: 7. Mikä siellä takapäässä oikein siis rikkoutuu ja kuinka usein nätillä ajolla joutuu niitä ongelmapalikoita vaihtamaan? Kuinka se peräpään vika merkkaa itsensä, eli kun koeajan a:ta, niin onko ajoltaan levoton vai mikä siellä mättää? Kuinka kallis on korjaus?
Taka tukivarsien laakereissa oli tiivite ongelma, pääsi "vesi" jolloin ne ruostuivat/kuluivat ennen aikojaan. Ajamisesta tuli rauhaton,veltto perä.
Tämä "vika" on varmaan korjattu vaihtamalla koko tukivarsi takuuseen tai sitten vain se laakeri.Itse vaihdoin vain laakerin.

Taka jouset voi mennä poikki ja "koiranluut" edessä voi narista/paukkua.
Kummatkin nopeita/helpoja vaihtaa esim. koiranluiden vaihto 18minuutia laskettu aika verstaalla.

Vaihdetut osat ovat myös hivennen "erinlaisia" koska niitä on paranettu koko ajan paremmaksi. Minulla on esim. neljäs versio (ei neljännet) koiranluista ja tuntuu kestävän paremmin kuin edelliset. Jousia oli kans parannettu laittamalla muovi päällysteen jousien päihin verattuna alkuperäisiin.

Yks asia joka kanattaa huomioida on se että osat ovat "halpoja" suht koht yksinkertaisia korjata. Mielestäni paljon melua pienestä sillä "ongelmat" ei ole niin suuria kuin saa kuvan. Usemmiten ne on jo laitettu käytetyssä autossa ja seuraavaan kerran ne vaihdetaan tavallisen kulumisen vuoksi.
wanha nokivasara kirjoitti: 8. Mikämoisilla kulutuslukemilla olette ajelleet? Muita käyttökokemuksia?
4-7 litraan/100km.

Autollani olen ajanut tällä hetkellä noin 160tkm ja olen hyvin tyytyväinen autoon ja se käy minulle tosi hyvin tällä hetkellä. Tavarat kun tavarat kulkee ongelmitta missä moni katsoo silmät :shock: että halloo tuohonko meinaat saada sopimaan.

Voisin myös väitellä ja puolustella ominaisuuksia mutta vajaa 3,6m pitkä auto ei ole paras kaikessa mutta melkein. :wink:

Lisäisin vielä että aiheesta on kirjoiteltu aikaisemminkin hivenen.....
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
A170cdi-00 1999-
wanha nokivasara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44

Viesti Kirjoittaja wanha nokivasara »

Jep jep.

Mites tuon alustan ruostesuojauksen kanssa on, onko vaikea irrottaa se muovilevy, jotta pystyy alla olevan pellin suojaamaan?
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

wanha nokivasara kirjoitti:Jep jep.

Mites tuon alustan ruostesuojauksen kanssa on, onko vaikea irrottaa se muovilevy, jotta pystyy alla olevan pellin suojaamaan?
Auto pitää saada nostettua ylös auton leveyden verran että levyn saa kokonaan pois. Tokihan jos sen tiputtaa alas vain toisesta reunasta niin pääsee silloinkin sinne jotakin suihkimaan, mutta ahdasta on.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

wanha nokivasara kirjoitti: 1. Paljonko on teho ja kulutus ero 160 vs. 170?
Työmatkapainotteisessa ajossa (55 km motaria suuntaansa päivittäin + kaupassa käyntiä) olen itse A 170 CDI:lläni päässyt 3,75 litran / 100 km keskikulutuksiin, siis parhaimmillaan. Silloin saa kyllä aika rauhallisesti ajella, mutta alle neljän litran onnistuu helposti. Sitten jos polkee vähän enemmän ja ajaa motarilla 130 km/h, niin kulutus on siinä viiden pinnassa, mikä ei sekään ole vielä ollenkaan paha lukema. Kai 160 vie pari desiä vähemmän, mutta se on aika laiska peli verrattuna 170:een... Joten ihan suosiolla valitsisin 170:n. Tehoeroa on sentään 30 hevosvoimaa ja kiihtyvyyttä 5 sekuntia... Tehdas lupaa 160:n keskikulutukseksi 4,5 litraa / 100 km ja 170:n kulutukseksi 4,9 litraa / 100 km.
3. Tarviiko (voiko) pohjaa lisäsuojata, jos siinä on muovi?

4. Mitkä ovat pahimmat ruostepaikat? Keulan kiveniskukolhu herkkyys on tiedossa. Onko muita pahoja paikkoja?
Ei mulla -99-mallisessa ainakaan vielä ole ruostetta juuri nimeksikään missään muualla kuin pakoputkessa. Tosin ei tolla oo ajettukaan ku vajaa 120 tkm.
5. Liikkuu kahta mielipidettä, toiset sanovat että on kallis korjata ja ylläpitää, Toiset sanovat päinvastaista. Ota tuosta sitten selvää. Kuinkas on?
Halvempaa ylläpitoa ei kyllä tasan tarkkaan ole helppo löytää. Esim. A-huolto Veholla maksaa ~140 euroa vrt. esim. 940 Volvon määräaikaishuolto, jossa ei alle 400 eurolla tehdä yhtään enempää kuin Mersunkaan määräaikaishuollossa. Vakuutukset A-sarjalaiseen ovat halpoja, dieselvero on pieni, ja kulutus on sitä luokkaa, että kulkee suoraan sanottuna pyhällä hengellä. Renkaatkaan ei kulu millään, ja 195/50/15 kokoiset renkaat ovat halvimmasta päästä (esim. testeissä menestyneet Bridgestonen ER300:t maksoi tuossa koossa asennettuna 310 euroa / kierros). Varaosat on naurettavan halpoja (esim. multa hajosi tiukassa jarrutuksessa jarruvalokatkaisija, jonka seurauksena ABS-, ESP- ja BAS-valot jäivät palamaan, uusi katkaisija maksoi kokonaiset 18 euroa, ja töille tuli hintaa pari kymppiä, ei paha, vai mihin muuhun autoon tommonen vastaava sähkövika olisi korjattu parilla kympillä vrt. työkaveri maksoi Skeidan huollossa Skeidan tarrasta 60 €...). Itsellä A korvasi Nissan Almeran (1.4 bensakoneella), ja laskelmoituna käyttökulut ovat A-sarjalaisessa olleet aikalailla tasan puolet siitä, mitä Almerassa oli, ja Nissanissakin sentään huollot olivat todella halpoja, ja auto oli luotettava peruspeli, eikä ollut ikinä mitään vikaa. Tosin tulee mulla kilometrejäkin.
6. Paljonkohan tuommoinen kestää maantie/seka-ajo kilometrejä? Vanha 123 meni toista miljoonaa (tosin kaksi konetta meni, eka ei kestänyt edes 900.000 km:ä, kyllä mersun koneet on paskoja...) ja nykyinen eukon 124 lähenee jo 700.000 rajapyykkiä. Ei varmaan kestä noita ajomääriä a-malli, vaan voinko odottaa ongelmia ja auton loppumista kesken jo yli 300.000 ajetulla?
Miksei kestäis 700 tkm? Kyllähän kaiken maailman Volkswagenin dieselkoneillakin ajetaan jo melkein puoli milliä, niin miksei Mersulla menis vähintään samoja lukemia? Korin puolesta taatusti kestää, moottorista ei liene kellään kokemusta... vielä.
7. Mikä siellä takapäässä oikein siis rikkoutuu ja kuinka usein nätillä ajolla joutuu niitä ongelmapalikoita vaihtamaan? Kuinka se peräpään vika merkkaa itsensä, eli kun koeajan a:ta, niin onko ajoltaan levoton vai mikä siellä mättää? Kuinka kallis on korjaus?
Itse olen ajanut lähinnä vaan asfaltilla. Mitään ei ole hajonnut vielä 120 tkm mennessä alustan puolelta, eikä muualtakaan (paitsi toi em. jarruvalokatkaisija). Riippunee siis paljon tuurista, että osuuko pahoihin monttuihin ja meneekö rikki vai ei. Sen verran nyt täytyy sanoa, kun E-Mersun jälkeen A:ta ajaa, niin tuntuu että etuvetoinen menee minne sattuu (niinhän ne kaikki etuvetoiset). Mutta varsin vakaa peli tuo A on mihin tahansa etuvetoautoon verrattuna kun vaan renkaat ja pyöränkulmat on kunnossa.
8. Mikämoisilla kulutuslukemilla olette ajelleet? Muita käyttökokemuksia?
Kuten yllä tulikin jo ilmi, niin olen päässyt useasti 3,75 litraan, mutta en ikinä sen alle. Yleisin kulutuslukema maantiepainotteisessa ajossa on 4,2 litran kieppeillä. Ennätyssuuri lukemani on 5,6 litraa / 100 km, kun talvella käytin paljon lisälämmitintä ja ajoin lyhyitä pätkiä kaupungissa. Ei silläkään lukemalla konkurssi tule.

Sen verran muita kokemuksia, että A-sarjalaisessa on varsin huono antenni (kun mitään ulkoista antennia ei ole, eikä takalasissakaan oo antennia), joten ois paree hommata hyvä radio, jos tykkää kuunnella muutakin kuin suhinaa tai CD-levyä. Pientä purnaamisen aihetta on myös penkinlämmittimissä, jotka ovat tosi tehottomat ja ei niillä perse lämpiä, selkä oikeastaan vaan. Dieseliksi auto on talvella tosi nopeasti lämpiävä, kiitos erillisen lisälämmittimen... Ei kauaa nokka tuhise, kun puhaltaa jo kuumaa ilmaa.

Ajettavuudesta sen verran, että joskus ESP puuttuu vähän turhan herkästi peliin, varsinkin kaupunkiajossa jos on todella liukasta, tai jos tekee jyrkkiä käännöksiä hiekkaisella pinnalla (auto muuten kääntyy todella näppärästi, ja sen saa tilanteessa kuin tilanteessa ruutuun kuin hanskan käteen). Mutta saahan sen pois päältä nappia painamalla jos siltä tuntuu.
9. Mitä minun olisi hyvä tietää kun lähden a ostoksille?
Mun eukolla meinas ekalla ajokerralla lähteä A lapasesta, sen verran kovin kun vääntää alakierroksilla ja kaasu on herkkä ja tosiaan kun kaasua polkasee niin tapahtuu heti eikä 15. päivä vrt. eukon auto (2-litranen Ford Escort). Ja äidille kun lainasin, niin ensimmäinen kuulo pihalta oli VUMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMm, kun mamma painoi kaasua samaan malliin kuin mitä E-sarjan dieselissä pitää painaa (niin eli niin että poljinta puoli metriä alaspäin ennen ku tapahtuu jotain) :lol: Joten jos annat auton naisväelle, niin kannattaa pysytellä kaukana. Ei jostain syystä sovi naisille ainakaan ilman opetusta. Ja kun kattelet niitä autoja siellä ostoksilla, niin kato auton alle, ettei pohjalevy oo paskana, ja mieluiten kantsii valita semmonen yksilö, joka on 99 tai uudempi, kun sillon parannettiin sisustuksen materiaaleja ja ulkonäköä ja taisi CDI-koneisiinkin tulla vähän päivitystä. Ei kannata pelästyä, jos konepelti on täynnä kiveniskuja. Niitä on melkein jokaisessa. Sen maalauttaa parilla sadalla uudenveroiseksi ja se on hyvä syy saada vähän alennusta auton hinnasta.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Tosta konepellistä vielä sen verran että vaikka kiveniskemia tuleekin niin maalikerros lienee aika paksu, koska omassani en havainnut juurikaan ruostepilkkuja kiveniskemissä, joita oli muuten paljon. Konepelti on myöskin sinkitty. Muutakin sinkittyä autossa oli, mutta ei muistu nyt mieleen mitä. Kiveniskemiä tulee paljon kyöskin etuovien alareunaan mikäli autossa ei ole ollut roiskeläppiä, sielläkään ei mulla ongelmaa ollut.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
wanha nokivasara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44

Viesti Kirjoittaja wanha nokivasara »

Kiitoksia valaisevista vastauksista. Lisääkin saapi kertoa käyttökokemuksia.

TM:n talviautotestissä, olikohan se -99 vuonna? A-malli (140) pärjäsi kehnosti, etenkin ESP:n puuttumista ajoon moitittiin, kulmikasta ajoa ja kierrosaikoina mitattuna heikoin auto. Tietenkin; mitä sitten jos ratakierroksissa ei pärjää...?

Eli onko oikeasti, arkikäytön kannalta, talviautona ok? (Penkilämmittimistä ja muusta lämpiämisestä jo sainkin hyviä kommentteja.)
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 621
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Reilut kaksi vuotta ja n.80tkm jälkeen voi sanoa että ihan ok auto. Remppaa oli kyllä ihan omiksi ja vieraiden tarpeeksi mutta, elämä on (vaihteen valitsin, ilmastoinnin kompura):?
Sisätilat mielestäni aivan loistavat mutta takakontti perhelliselle aivan liian pieni. Jos laitat kärrit kontiin, niin mutta sinne ei sitten mahdukkaan. Teutoniat kontissa=matkatavarat hytissä.
Kaupungissa todella näppärä ryöritellä ja kulkeehan tuo motariakin. Mutta todella herkkä tuulelle.

Itse ainakin voin suositella kaikille.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Vastaa Viestiin