Vitosen pakosarja jaetulle pakopesälle?
Vitosen pakosarja jaetulle pakopesälle?
Mitenkäs noissa viispyttysissä kannattais noi putket yhdistää pakosarjassa, jos turbossa ois kaksiosainen pakopesä? Lähinnä kiinnostaa tietenki OM617, mutta taitaa noissa olla kaikissa sama sytytysjärjestys??, jolloin ei ole väliä mistä koneesta on kokemusta.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
samaa mietitty täälläki päässä, ku tahtoo kaikki hyllyssä olevat/tiedossa olevat turpot olla jaetulla pakopesällä
...

MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Mulla sama systeemi, ja hyvin tuntuu toimivan, ja eikai sillä väliä muuten oo, mut tolla kokoonpanolla saa helpommin ahtimen vähän eteenpäin, koska sitä tilaahan ei todellakaan oo liikaaSamuli H kirjoitti:Mulla menee 1 ja 2 toiseen ja 3,4,5 toiseen reikään. Hukkaportti on tuossa johon menee kolme putkea.

MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
No kylläjoo on teoriapuolesta tietoo, eli paras on silleen, et kaikki pakosarjan putket on tasan yhtä pitkiä, ja ne putket ku vedät laipan eri puoliskoille sytytysjärjestykseen nähden vuorotellen, niin siinä on sitte optimaalinen pakosarja, jos sitä tilaa ny sitte kerran onAntti M. kirjoitti:On kai niillä pulsseilla(järjestyksellä) nyt jotain väliä, en sitte tiiä paljonko...Kyllä täälä varmaan joku tietää tuosta teoriapuolestaki miten ois paras?

MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
alkuperäsessä 300d pystylampussa w115 on valurautanen pakosarja jossa lähtö kahella etuputkella alas auton alle.kaveri aikoinaan kiros kun mistään ei meinannut löytyä pakoputken tuota etuputkea ja ainakin garrett 03 sopi melkein heittämällä suoraan pakosarjaan.w123 300d koneessa tuo pakosarja on aivan eri mallinen. 

vw golf variant -97,vw vento -96.
Tuolla on pari kuvaa pakosarjasta.Antti M. kirjoitti: Saisko kuvia tuosta sarjasta?
Tänää nyt sitte vähä mietiskelin ite tätä asiaa ja tulin seuraavaan tulokseen:
Sytytysjärjestyksen ollessa 12453(eikös se Zündfolge oo sytytysjärjestys?) ois parhaimmat vaihtohdot yhdistää
143 ja 25
tai
125 ja 43
Optimaalista järjestystähän vitoseen ei oikein saa, mutta mietiskelin tuota ja putkien pituudellahan varmaan voi sitä hieman kompensoida, esim. laittamalla 1 ja 5 sylintereille vähän pitemmät putket ja 3selle vähä lyhemmän. Teoriassa näin, mutta toteutushan ei oo sitte välttämättä niin yksinkertaista.
Sytytysjärjestyksen ollessa 12453(eikös se Zündfolge oo sytytysjärjestys?) ois parhaimmat vaihtohdot yhdistää
143 ja 25
tai
125 ja 43
Optimaalista järjestystähän vitoseen ei oikein saa, mutta mietiskelin tuota ja putkien pituudellahan varmaan voi sitä hieman kompensoida, esim. laittamalla 1 ja 5 sylintereille vähän pitemmät putket ja 3selle vähä lyhemmän. Teoriassa näin, mutta toteutushan ei oo sitte välttämättä niin yksinkertaista.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
pakosarja
eilen hitsailin tohon omaan 617 koneeseen pakosarjaa, ja laitoin noi 4 ja 5 meneen yhteen. ne menee jonkun 20cm omina putkinaan ja sit yhdistin.
tämä vaan siksi että saan neljä putkea ahtimen laipalle helpommin sopimaan.
ahtimeni ei tosin ole jaetulla pakopesällä, että sikäli tämä on hiukan offtopiccia.
mulla on ahtimena GT37v.
mutta onko hyvä vai huono että yhdistin 4 ja 5 putket?
tämä vaan siksi että saan neljä putkea ahtimen laipalle helpommin sopimaan.
ahtimeni ei tosin ole jaetulla pakopesällä, että sikäli tämä on hiukan offtopiccia.
mulla on ahtimena GT37v.
mutta onko hyvä vai huono että yhdistin 4 ja 5 putket?

Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62