Vitosen pakosarja jaetulle pakopesälle?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Vitosen pakosarja jaetulle pakopesälle?

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Mitenkäs noissa viispyttysissä kannattais noi putket yhdistää pakosarjassa, jos turbossa ois kaksiosainen pakopesä? Lähinnä kiinnostaa tietenki OM617, mutta taitaa noissa olla kaikissa sama sytytysjärjestys??, jolloin ei ole väliä mistä koneesta on kokemusta.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

samaa mietitty täälläki päässä, ku tahtoo kaikki hyllyssä olevat/tiedossa olevat turpot olla jaetulla pakopesällä :o ...
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mulla menee 1 ja 2 toiseen ja 3,4,5 toiseen reikään. Hukkaportti on tuossa johon menee kolme putkea.
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Samuli H kirjoitti:Mulla menee 1 ja 2 toiseen ja 3,4,5 toiseen reikään. Hukkaportti on tuossa johon menee kolme putkea.
Mulla sama systeemi, ja hyvin tuntuu toimivan, ja eikai sillä väliä muuten oo, mut tolla kokoonpanolla saa helpommin ahtimen vähän eteenpäin, koska sitä tilaahan ei todellakaan oo liikaa :roll:
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

On kai niillä pulsseilla(järjestyksellä) nyt jotain väliä, en sitte tiiä paljonko...Kyllä täälä varmaan joku tietää tuosta teoriapuolestaki miten ois paras?
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

mulla ei oo ainakaan Garretissa jaettua pakopesää
meinasin kyllä tehdä siihen turbon laippaan "välilevyn" mutta jätin laittamatta :roll: mulla tulee 1&2 toiselta puolen ja toiselta 3&5 ja sitten 4 vitosen putkesta(yhdistetty) menipäs taas vaikeaksi :oops:
ML W164
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Antti M. kirjoitti:On kai niillä pulsseilla(järjestyksellä) nyt jotain väliä, en sitte tiiä paljonko...Kyllä täälä varmaan joku tietää tuosta teoriapuolestaki miten ois paras?
No kylläjoo on teoriapuolesta tietoo, eli paras on silleen, et kaikki pakosarjan putket on tasan yhtä pitkiä, ja ne putket ku vedät laipan eri puoliskoille sytytysjärjestykseen nähden vuorotellen, niin siinä on sitte optimaalinen pakosarja, jos sitä tilaa ny sitte kerran on :roll:
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

käytännössä ei huomaa pakosarjojen eroja meneekö yhteen vai sytkä järjestyksessä.
se on eri asia sitten kun etitään sitä viimeistä heppaa!!!
ei kannata alkaa rakentaan turhan monimutkaista sarjaa :shock:
www.thaiklupi.fi
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tuo mun sarja on kopio Stoneheadin sarjasta. Petri K:lla irtosi samanlaisella pakosarjalla 340hv 2.5 litraisesta.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Samuli H kirjoitti:Petri K:lla irtosi samanlaisella pakosarjalla 340hv 2.5 litraisesta.
Ja vieläpä liian pienellä turbolla, muuten olisi aika lailla enemminkin ollut tuota potkua. Tuollainen pakosarja on erittäin hyvä.
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja japi. »

Tollee mullakin menee noi putket pakosarjassa mut en nyt muista oliko kummin päin.
Tosta omasta pakosarjasta en tiedä kuin tekijän en tiedä onko sitten hyvä vai ei.
Ainakin se toimii.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Samuli H kirjoitti:Tuo mun sarja on kopio Stoneheadin sarjasta. Petri K:lla irtosi samanlaisella pakosarjalla 340hv 2.5 litraisesta.
Saisko kuvia tuosta sarjasta?
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

alkuperäsessä 300d pystylampussa w115 on valurautanen pakosarja jossa lähtö kahella etuputkella alas auton alle.kaveri aikoinaan kiros kun mistään ei meinannut löytyä pakoputken tuota etuputkea ja ainakin garrett 03 sopi melkein heittämällä suoraan pakosarjaan.w123 300d koneessa tuo pakosarja on aivan eri mallinen. :roll:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Antti M. kirjoitti: Saisko kuvia tuosta sarjasta?
Tuolla on pari kuvaa pakosarjasta.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Tänää nyt sitte vähä mietiskelin ite tätä asiaa ja tulin seuraavaan tulokseen:

Sytytysjärjestyksen ollessa 12453(eikös se Zündfolge oo sytytysjärjestys?) ois parhaimmat vaihtohdot yhdistää
143 ja 25
tai
125 ja 43
Optimaalista järjestystähän vitoseen ei oikein saa, mutta mietiskelin tuota ja putkien pituudellahan varmaan voi sitä hieman kompensoida, esim. laittamalla 1 ja 5 sylintereille vähän pitemmät putket ja 3selle vähä lyhemmän. Teoriassa näin, mutta toteutushan ei oo sitte välttämättä niin yksinkertaista.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

pakosarja

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

eilen hitsailin tohon omaan 617 koneeseen pakosarjaa, ja laitoin noi 4 ja 5 meneen yhteen. ne menee jonkun 20cm omina putkinaan ja sit yhdistin.
tämä vaan siksi että saan neljä putkea ahtimen laipalle helpommin sopimaan.
ahtimeni ei tosin ole jaetulla pakopesällä, että sikäli tämä on hiukan offtopiccia.
mulla on ahtimena GT37v.

mutta onko hyvä vai huono että yhdistin 4 ja 5 putket? :roll:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Omassa on paikallaan tommonen toteutus.
Ei ehkä paras mahdollinen, mutta vapari 2.5 koneesta mitattu yli 300hp samanlaisella sarjalla. Ja herää ahdin ihan kivasti. Laipan teko kuvassa vasta suunnitteilla.
Kuva
Joku mersupurkaamo??
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Tääämmönen toimii
Billett
Vastaa Viestiin