e 200cdi narisee oudosti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

e 200cdi narisee oudosti

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

eli auto on -01 e200 cdi ja tos paripäivää sitte huomasin että vasemman takapyörän liepeiltä kuuluu outo narina.kun istuu autoon niin se kuuluu kaikkein voimmakkaimmin mutta myös hiljaa ajaessa kun pitää ikkunaa auki niin narina kuuluu.voiskohan toi littyyä takajouseen jotenki ku tosiaan autoon istuessa sen huomaa parhaiten?vai mikä vois olla vikana?
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Narinahela :wink:
Paljonkos autolla on ajettu?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Vaihdetaan siinä vaiheessa kun muitten päät alkaa parkkipaikoilla kääntyileen . :? Päät ei käänny nykyään sen takia että olisi hieno auto vaan se natina .... :D

nimim. -94 c220 d "heteka"
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

autolla on ajettu 509tkm..eli mikä nyt vois olla se vika?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

tuomkiti81 kirjoitti:autolla on ajettu 509tkm..eli mikä nyt vois olla se vika?
Alatukivarren ulompi hela, eli "narinanivel".
Haulla varmaan löytyy paljonkin asiaa kyseisestä osasta :wink:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Joo, noilla kilometreillä taitaa olla jo toinen vähintään menossa....

Pajalla vaihto onnistuu helposti, eikä maksa maltaita (osakaan).
Vaihdata molemmat puolet samalla kertaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

kiitos vastauksista.arvasin että täältä jälleen kerran löytyy apu..ja nopeasti 8)
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Teetkö muuta päivisin kuin istut autossa ???? (Vai onko kyseessä taksi)

Laskin tossa pikaisesti että auto olisi keskinopeudella 80km/h vähintään 4 tuntia päivässä liikenteessä noilla kilometreillä (125tkm/vuosi) .
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

auto on ollut vantaalla taksina,eli sehän kertookin jo kaiken.autolla ajettu meidän taloudessa tähän mennessä 29tkm ja hyvin on pelannu.1koiranluu ja ilmamassamittari on pitäny vaihtaa.öljyt vaihdettu 10tkm välein ja auton meille tullessa vaihdettiin heti laatikon öljyt kaks kertaa(automaatti) ja perän öljyt.
Avatar
pjk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 29.04.2003 15:47
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja pjk »

Olisko näin huonoksi päässy[/img]http://www.osantie.com/vanha%20pusla.JPG
230E -85
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

toivottavasti ei.. :lol: vanhaa ei oo vielä otettu irti ja kun itse en omaa mitää hyviä remonttimiehen taitoja niin pitää soitella kaverille ensviikolla että jos se vaihtais...uudet molemmille puolille on jo hankittu
Avatar
pjk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 29.04.2003 15:47
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja pjk »

Joo, vanhat kyllä saa pois kun niitä ei tarvise varoa. Uudet onkin sitten vähän hankalammat jos ei ole työkalua, (sopiva holkki käy) veli sorvasi minulle sellaisen myös alapalloniveleen eteen sopivan holkin, on tosi kätevä. Hätä- tapauksessa sen voi lyödä paikoilleen vanhan ulkokehällä, edellyttää että se on suurinpiirtein ehyt.
230E -85
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Mulla alkoi kanssa narinanivelet nariseen kun pakkaset on
kuivannnut ilmankosteuden minimiin.
Suojakumit ulommissa taka-alatukivarren ulommissa nivelissä
täysin ehjät samoin nivel on välyksetön,mutta silti narisee.

En alkanut suin päin vaihtamaan noita vaan voitelin ne
suojakumin kautta ja avot narinat loppui.
Aina ei kannata ensimmäiseksi ajaa pajalle,
monta kertaa pikku tekohengityksellä säästää ison kasan euroja.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Ehjä narinanivel ei narise ja voitelu on kyllä melkoista tekohengittämistä! Ja kyllä se pieni välys siellä jossain asennossa on kuitenkin. Vaihtoon vaan tommonen niin ei ajo-ominaisuudet mene sen takia pilalle.
Ihan vaan oma mielipiteeni...
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Rassaaja kirjoitti:Ehjä narinanivel ei narise ja voitelu on kyllä melkoista tekohengittämistä! Ja kyllä se pieni välys siellä jossain asennossa on kuitenkin. Vaihtoon vaan tommonen niin ei ajo-ominaisuudet mene sen takia pilalle.
Ihan vaan oma mielipiteeni...
Oma mielipiteeni asiasta on se että väljä nivel tuskin enään
narisee,välyksetön ehjä nivel kun on tiukka ja kuiva voitelulta niin
se sen äänen antaa....hmmm

Tosin uusi nivel asennettuna ei paljoo maksa muuta vaiva se on
sekin kun autoa kiikuttaa ajan perässä ympäri kyliä kun muutenkin
pikku ominaisuuksista selviää.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Itellä nimenomaan useita millejä väljä nivel narisi, ihan "horo" nivel ei kyllä enää narissut vaikka sisäholkki oli jo mennyt ulkökehästä läpi. Sitten taas vain 1-2 mm väljä nivel oli vaihdettaessa oikein hyvissä rasvoissa, mutta väljäksi oli kulunut jo silti.
Vastaa Viestiin