Sähköhäikkää 409:ssä...
Sähköhäikkää 409:ssä...
Joo, eli mistähän kannattais alkaa vikaa etsimää kun mun 409:ssä lämpö- ja nopeusmittari elää omaa elämäänsä ja tuulilasinpyyhkimetkin pätkii kuten puhallinkin? Esim. lämpömittari pomppaa näyttämään enemmän kun ajovalot kääntää päälle!? Vilkun relekin just äskettäin sano työsopparin irti ja välillä taitaa sekin toimia. Oisko sama vika aiheuttanu?
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
Eipä taida olla kenelläkään kovin paljoa kokemusta kyseisestä mallista forumilla... Minusta tuo kuulostaa paljon maadoitusvialta. Tuntematta pahemmin tuon mallin rakennetta on paha mennä arvailemaan missä mahdollinen vikakohta on. Tutki tarkkaan kaikki johdot ja liitokset. Putsaa pois mahdolliset hapettumat. Jossain on puutteellinen maadotus tai sitten joku on oikarissa tai väärin kytketty. Onkos siinä jonkun itse tekemiä sähköräpellyksiä?
Heippa,
Niin eihän mistään "ranskanperunasta" ole kuitenkaan kyse
vaan aidosta "rahtipelistä" paripyörillä ja 5-koneella eikö vaan?
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Re: Sähköhäikkää 409:ssä...
Vastauksen aikaansaaminen kesti vähän aikaa kun ei pakun käsikirja kytkentäkaavioineen ollut käsillä mutta yritetään:Sanford kirjoitti:lämpö- ja nopeusmittari elää omaa elämäänsä
tuulilasinpyyhkimetkin pätkii kuten puhallinkin?
Vilkun relekin just äskettäin sano työsopparin irti ja välillä taitaa sekin toimia.
Kaikki nuo saa sähkönsä samasta virtalukon lähdöstä (musta-valkoinen johto) ja sieltä sähköt menee sulakkeille 8 (jarruvalot), 9 (vilkut) ja 10 (mittarit ja lämppärin puhallin).
Ensiksi tarkistaisin sulakkeilta mittaamalla onko vika plussan vai maan puolella. Virtalukkoa kääntelemällä yrittäisin saada vian päälle. Jos vika ei ole virtalukossa niin sitten johttojen liitoksissa (tai itse johdoissa mikä on kyllä harvinaista).
Juu, ihka aito rahtipeli on...JyggeMB kirjoitti:Heippa,
Eipä oo vielä kerenny vikaa etsimään. Ainoostaan uutta vilkunrelettä vähän ettiny ja kolmenapasen löysin romuttamolta väliaikaseks ratkasuks...
Moro,
mun teki joskus auto vastaavanlaisia kummallisuuksia, viaksi paljastui hapettumia sulakerasiassa. Kannattaa katsoa, jos löytyy hapettumia, myös monisäikeiset johtimet kyseisten liitosten kohdalta, hapettuma on voinut edetä johdinta pitkin etäämmälle. Maadoitusvika voi olla toinen joka aiheuttaa laajemmalti toimintahäiriöitä.
mun teki joskus auto vastaavanlaisia kummallisuuksia, viaksi paljastui hapettumia sulakerasiassa. Kannattaa katsoa, jos löytyy hapettumia, myös monisäikeiset johtimet kyseisten liitosten kohdalta, hapettuma on voinut edetä johdinta pitkin etäämmälle. Maadoitusvika voi olla toinen joka aiheuttaa laajemmalti toimintahäiriöitä.