Kaikista autoistani olen repinyt lampunpesurit pois eikä vielä ole kyllä huomauteltu.eemeli kirjoitti:Nyt tuli tieto asiasta, ettei katsastuksen hylkäämiseen ole perusteita, jos seuraavat edellytykset täyttyvät:
1995 tai ennen sitä ensirekisteröidyssä autossa pitää olla ajovalojen pesurit.
1996-1999 ensirekisteröidyssä autossa pitää olla ajovalojen korkeudensäätö ja pesurit.
10/2000 tai sen jälkeen ensirekisteröidyssä autossa pitää olla automaattinen ajovalojen korkeudensäätö (tasonsäätökin käy jos on hyväksytty) ja pesurit.
Näin siis AKE:n virkailija minulle totesi.
Xenon- valoa
124 250REE -86
GSX-R1000 -04
Polaris sportman 800 -05
GSX-R1000 -04
Polaris sportman 800 -05
Nyt on sitten tenavaan laitettu Xenonit. Kuvat oli niin surkeita, ettei niitä kehtaa laittaa näkyviin, mutta tallilla seinäänpäin valokuviota verratessa, oli valovoima ero huomattava. Vielä ei tietenkään ole kokemusta pimeästä, mutta katsotaan josko tossa illalla löytäis sopivan testauspaikan, vois tehdä pikkuisen TM:n verailua
Kun noita w202:sen valoja jo on täälläkin tullut haukuttua, jopa omissakin kirjoituksissa, näyttää siltä, ettei nykytekniikka ainakaan pahasti huononna valoja
Ja eemelille kiitos nopeasta toimituksesta ja laadukkaan tuntuisesta setistä


Kun noita w202:sen valoja jo on täälläkin tullut haukuttua, jopa omissakin kirjoituksissa, näyttää siltä, ettei nykytekniikka ainakaan pahasti huononna valoja


Ja eemelille kiitos nopeasta toimituksesta ja laadukkaan tuntuisesta setistä
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
missähän hinnoissa pyörii H4 kantaa sopivat sarjat? toulla www.xenonvalot.com :issa on aika kalliita.
Piiltema?Mika.T kirjoitti:missähän hinnoissa pyörii H4 kantaa sopivat sarjat? toulla www.xenonvalot.com :issa on aika kalliita.

No niin, nyt on sitten viralliset laboratoriotestit
suoritettu ja erittäin puolueelliset tulokset rustattu. Eli tenavan jo erittäin huonoja ajovaloja oli tarkoitus päivittää nykyaikaisemmiksi ja nyt ensimmäisten pimeällä ajojen jälkeen oli huomattava seuraavaa.
Ajovalojen näkyvä kantama ei juurikaan parantunut, mutta mikä tärkeämpää, kaikki liikennemerkit, ajoratamerkinnät, tien vieressä kulkijat jne, näkyivät erittäin hyvin. Valon väri tuntui olevan semmoinen, ettei se rasittanut juurikaan silmiä, eikä liene ainakaan minulla epäselvyyttä, oliko konversio kannattava. Itse olen joskus aikoinaan kokeillut autolla hirven kestävyyttä, joten ainakin itse arvostan noita seikkoja erittäin paljon.
Mutta loppukommenttina, myös HVM:lle tiedoksi
, erittäin tyytyväinen. Luultavasti talvella lumisissa olosuhteissa, homma on vielä huomattavasti parempi, mutta tähän saavat paremmin Xenoneista tietävät kommentoida.

Ajovalojen näkyvä kantama ei juurikaan parantunut, mutta mikä tärkeämpää, kaikki liikennemerkit, ajoratamerkinnät, tien vieressä kulkijat jne, näkyivät erittäin hyvin. Valon väri tuntui olevan semmoinen, ettei se rasittanut juurikaan silmiä, eikä liene ainakaan minulla epäselvyyttä, oliko konversio kannattava. Itse olen joskus aikoinaan kokeillut autolla hirven kestävyyttä, joten ainakin itse arvostan noita seikkoja erittäin paljon.
Mutta loppukommenttina, myös HVM:lle tiedoksi


SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Saab- foorumilta lainaus, kyseessä siis jälkiasennettavat valot:
Itselle ei kuitenkaan ole koitunut mitään ongelmia Poliisin kanssa, mm ratsiassa konsta kysyi "onks noi xenonit?" vastauksena kun oli "kyllä". Poliisi siihen: "kyl on hyvännäköiset", johon minä: "ja niillä näkeekin hyvin". Poliisi toivotti turvallista matkaa.
Itselle ei kuitenkaan ole koitunut mitään ongelmia Poliisin kanssa, mm ratsiassa konsta kysyi "onks noi xenonit?" vastauksena kun oli "kyllä". Poliisi siihen: "kyl on hyvännäköiset", johon minä: "ja niillä näkeekin hyvin". Poliisi toivotti turvallista matkaa.
No mä varmaan voin vastata tohon. Tenavassa on myös toi valorikko ilmoitus, ja se toimii sillälailla, että se mittaa aina kummankin puolen valon vastusta, jos ne eivät ole samat, ilmoittaa se rikkoutuneesta polttimosta. Nyt tuossa konversio setissä on taas tilanne, että se ottaa ballasteille virran alkuperäisestä liittimestä ja näin kummallekkin ballastille menee saman suuruinen virta. Tästä johtuen ei virheilmoitusta tule, ennenkuin lamppu palaa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Mulla s210:ssä parkkeina xenonien väriset ledit niin ilmottaa niistä vikaa...PaHa kirjoitti:Niin noihan se kait... toimii. Mutta ainaki tuos ex 124:ses vikavalo sytty ku laiton taka tai etuparkkeihin suuremmat polttimot, vaikka oliki saman tehoset parina, eli vain suurempi tehoset ku alkuperäset "vakiot".
Kuulin jostaki että 124:ses vastusta mittais ja siitä päätelis onko polttimo rikki vai ei. W210-korin kohdalla en oo valon elämää tutkinu, sen takia kyselin. Noita vastuksella toimivia valmiita "harhauttimia" muistaakseni oikein myydäänkin jossain..
Ostin jo toiset ledit joissa ois muka ollu etuvastus, mut eipä auttanu.
Pitäs ite väsäillä parkkien joihtoihin joku etuvastus niin tietäis oikeesti jos joku muu poltin on palanu....
~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Mitäs tota, sopisko tuollainen bixenon-setti ihan suoraan "heittämällä" W126:seen noin niinku asennuksen ja liittimien yms. puolesta vai joutuuko tekemään jotain Pellepeloton-johtoliitoksia ja purkkavirityksiä? Meinaan jos kuitenkin joutuu siirtymään takaisin Hoonelosiin katsastuksen ajaksi, sudit kun on mutta ne eivät edelleenkään toimi. Eli miten helposti takaisin vanhoihin voi siirtyä, polttimon vaihto ja narut kiinni umpioon vai? Ja loistaako se palaneen polttimon merkkivalo sitten koko ajan vaiko ei?
Nim. Pölkkypäätäkin kiinnostaa
Nim. Pölkkypäätäkin kiinnostaa

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
öhöm, se etuvastus on sen takia, jotta se led yleensäkin toimii 12 V jännitteellä. Mikäli valovikadiagnostiikkajärjestelmääKOS kirjoitti:Mulla s210:ssä parkkeina xenonien väriset ledit niin ilmottaa niistä vikaa...
Ostin jo toiset ledit joissa ois muka ollu etuvastus, mut eipä auttanu.
Pitäs ite väsäillä parkkien joihtoihin joku etuvastus niin tietäis oikeesti jos joku muu poltin on palanu....
~Kimmo~

Koodi: Valitse kaikki
-------------------------------|
| R led
R1 LED
| |
------------------------------|
Aluksi pitää tietää paljonko led hässäkkä kuluttaa tehoa, ja se tieto toivon mukaan löytyy pakkauksesta. Tavallinen yksittäinen 'komponentti' led kuluttaa hieman väristä ja halutusta kirkkaudesta (eli etuvastuksesta) riippuen eri määriä mutta likimäärin: P = U * I = 12V * 0,24 A eli käytännössä ei mitään. Tuosta valtaosa kuluu ledin etuvastuksessa ja murto-osa itse ledissä.
Mikäli alkuperäinen polttimo on vaikkapa 4W tulee se teho polttaa lämmöksi vastuksessa R1, eli lasketaan: P = (U*U)/ R eli R = (U*U)/P = (12 * 12) / 4W = 36 ohmia. Tässä siis led hässäkän teho (0,24 W) unohdetiin, koska se on niin pieni. Tarvittaessa se vähennetään (eli 4-0,24). Valitaan kuitenkin hieman suurempi vastus, jottei turhaan poltella tehoa.
Vastuksen tehonkeston pitää olla riittävä >7W, ja vastus kuumenee tuolla teholla, joten parasta olisi kytkeä se johonkin peltiin.
mitenkäs tärinänkesto jos vaikka mopoon laittaisi? Entä kuumuuko tuo h4 xenon enemmän verrattuna standardi h4 poltin? On kyllä aika suolanen hinta melkein 400e valoista mutta olishan noi prätkässä häjyn näköiset ja varmasti näkyvyys paranee...!!
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Valot ovat todella helpot asentaa, vaihtaa halogeeneihin ja hinta prätkään/ mopoon on tasan puolet koko setin hinnasta koska mopossa on vain yksi umpio.
Polttimo kuumenee vähemmän kuin halogeenipolttimo. Poltinosa max 400astetta.
Nuo käyvät siis myös moottoripyöriin ja kestävät tärinääkin.
Jos W126:ssa on H4, niin silloin bi-xenonsetti käy suoraan siihen.
Polttimo kuumenee vähemmän kuin halogeenipolttimo. Poltinosa max 400astetta.
Nuo käyvät siis myös moottoripyöriin ja kestävät tärinääkin.
Jos W126:ssa on H4, niin silloin bi-xenonsetti käy suoraan siihen.
203:ssa pitää ohjelmoida tietokonetta hiukan. Luulisi saman olevan väyrysessäkin. Muuten xenonit syttyvät ja sammuvat kuin hidas strobo konsanaan. (Tähän ei linssiumpionkaan vaihto autaPaHa kirjoitti:Mitäs onkelmia seuraa jos tuollaset jälkiasennus H7 => xenonit laittelis väyrysen keulille, ilman linssiumpion vaihtoo....

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Tupla H4:set tarvittaisiin tuohon mopoonkin ja kysymyksiä riittää: Mitenkäs virrankulutus verrattuna tavalliseen h4:seen eli syökö muuntajat ym. elektroniikka watteja enemmän vai vähemmän per poltinyksikkö verrattuna halogeeniin? Ja entäs elektroniikan paino & koko ?eemeli kirjoitti:Valot ovat todella helpot asentaa, vaihtaa halogeeneihin ja hinta prätkään/ mopoon on tasan puolet koko setin hinnasta koska mopossa on vain yksi umpio.
Polttimo kuumenee vähemmän kuin halogeenipolttimo. Poltinosa max 400astetta.
Nuo käyvät siis myös moottoripyöriin ja kestävät tärinääkin.
Jos W126:ssa on H4, niin silloin bi-xenonsetti käy suoraan siihen.
Voihan ne sitten laittaa mersuun jos ei hondaan jostain syystä sovi


--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Miten xenonvalo voi vilkkua, jos alkuperäinen polttimo on isompi virrankulutukseltaan kuin xenonsysteemi? H7 on 55W, xenonpolttimo 35W virrankulutukseltaan. Sen ymmärrän, jos ECM on ohjelmoitu 55 watin polttimoille, että polttimon vikavalo syttyy.eerola kirjoitti:203:ssa pitää ohjelmoida tietokonetta hiukan. Luulisi saman olevan väyrysessäkin. Muuten xenonit syttyvät ja sammuvat kuin hidas strobo konsanaan. (Tähän ei linssiumpionkaan vaihto autaPaHa kirjoitti:Mitäs onkelmia seuraa jos tuollaset jälkiasennus H7 => xenonit laittelis väyrysen keulille, ilman linssiumpion vaihtoo....)