Takapäässä paukkuu... W124
Takapäässä paukkuu... W124
Alkoi pauke kuulumaan sen jälkeen kun vaihdoin takaiskarit (vanhat ihan loppu). Kuuluu kuskin puolen takakulmasta. Ensiksi tuumin jotta tulihan iskari kunnolla kiinni, pitäisi kyllä olla.
Voiko tukivarren ulompi pusla alkaa ääntämään iskarin vaihdon jälkeen? Aikaisemminkin kuului pauketta, mutta vain isommissa töyssyissä ja esim epätasaisella hiekkatiellä. Nyt pauke kuuluu paljon herkemmin, jo pikku töyssyissä.
Voiko tukivarren ulompi pusla alkaa ääntämään iskarin vaihdon jälkeen? Aikaisemminkin kuului pauketta, mutta vain isommissa töyssyissä ja esim epätasaisella hiekkatiellä. Nyt pauke kuuluu paljon herkemmin, jo pikku töyssyissä.
W124 300D autom. -86
iskarin pauke
mie en oo vaihtanu iskaria mut on sama oire ollu, et takakelkan etummainen kumityyny on männy väljäx ja pitää töyssyissä paukkeen, sen pystyy kokeileen ku nostat auton ylös ja sorkka-raudalla väännät ylös-alas, jos liikkuu ni männyttä on
Vanhassa vara parempi
Itsellä jokseenkin samanmoinen "vika"... Selvisi tänään vetaria vaihtaessa, kun kumivasaralla paukuttelin. Eli iskarin alapultti löysällä.. Pulttipyssyllä kyllä kiinni ammuttiin silloin vaihtaessa iskareita, mutta liekkö lukkomutteri sen verran jumittanut, ja samaan aikaan pulttipyssystä mehut pois...
Joka tapauksessa, kolina on historiaa, ja meno on hiljaista.
Joka tapauksessa, kolina on historiaa, ja meno on hiljaista.

W124 300D autom. -86
- dieselflosse
- Valvoja
Tukivarren ulompi pusla
Terve!
Tästä topicista tuli mieleeni, jotta onko takapään alatukivarren ulompi pusla paha vaihtaa? Mietin vain, vaihdanko itse vai teetänkö...
Tästä topicista tuli mieleeni, jotta onko takapään alatukivarren ulompi pusla paha vaihtaa? Mietin vain, vaihdanko itse vai teetänkö...
Terveisin
Tero
Tero
Re: Tukivarren ulompi pusla
Haeppa narinahela/narinanivel, löytyy. Ei ole paha vaihtaa, tarvitset 12x200 pultin,41mm hylsyn ja prikkoja ym. pikkutarviketta. 2kg hienosäätövasara on hyvä.dieselflosse kirjoitti:Terve!
Olen itelle vaihtanut molemmat ja tunnissa tekee.
Tässä lyhyet oheet:
-auto ylös turvallisesti
-rengas irti
-jarrupuristin ja -levy irti
-käsijarrukamat irti
-jarrukilpi on kolmella kuusiokololla kiinni, irti ja käännä sopivaan asentoon.
-tukivarrenläpipultti irti
-41mm hylsy helan takapuolelle ja vetopultti läpi helasta.
-kiristys, lyöntejä, kiristys, lyöntejä (repeat until ready)
-hae uusi hela pakastimesta, minne laitoit sen jo päivällä
-sopivalla hylsyllä tms. uusi hela SUORAAN paikalleen. Vetopultti toimii tässäkin.
-peli nippuun ja olusille.
Tuon jarrukilven voi myös taivuttaa edestä pois, mutta niihän ei tarkka mies tee. Pikku lämmitys sille helan silmälle ei ole huono idea.