Takapäässä paukkuu... W124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Takapäässä paukkuu... W124

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Alkoi pauke kuulumaan sen jälkeen kun vaihdoin takaiskarit (vanhat ihan loppu). Kuuluu kuskin puolen takakulmasta. Ensiksi tuumin jotta tulihan iskari kunnolla kiinni, pitäisi kyllä olla.

Voiko tukivarren ulompi pusla alkaa ääntämään iskarin vaihdon jälkeen? Aikaisemminkin kuului pauketta, mutta vain isommissa töyssyissä ja esim epätasaisella hiekkatiellä. Nyt pauke kuuluu paljon herkemmin, jo pikku töyssyissä.
W124 300D autom. -86
Avatar
Jamppi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 08.04.2005 23:24
Paikkakunta: Keuruu

iskarin pauke

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

mie en oo vaihtanu iskaria mut on sama oire ollu, et takakelkan etummainen kumityyny on männy väljäx ja pitää töyssyissä paukkeen, sen pystyy kokeileen ku nostat auton ylös ja sorkka-raudalla väännät ylös-alas, jos liikkuu ni männyttä on
Vanhassa vara parempi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Narinanivel harvemmin paukkuu koska jousi kiristää siitä aina löysät pois.
qmb22o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 06.01.2004 23:38
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

Itse vaihdoin myös iskarit taakse ja alkoi koliseen.Juuri kuskin puolelta takaa. Ei kolahda joka kuopassa, vaan joskus silloin tällöin. Syytä en oo löytänyt. Eikä löytäneet väljää Vehollakaan, sanoivat, että se on pakoputki joka kolisee.
qmb22o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 06.01.2004 23:38
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

Syy kolinaan löytyi. Iskarin alapään pultista oli kierteet pois eli oli aika löysällä. Uusi pultti tilalle ja taas äänetöntä menoa!
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

qmb22o kirjoitti:Syy kolinaan löytyi. Iskarin alapään pultista oli kierteet pois eli oli aika löysällä. Uusi pultti tilalle ja taas äänetöntä menoa!
Pitääpä itsekin tarkastaa!
W124 300D autom. -86
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Itsellä jokseenkin samanmoinen "vika"... Selvisi tänään vetaria vaihtaessa, kun kumivasaralla paukuttelin. Eli iskarin alapultti löysällä.. Pulttipyssyllä kyllä kiinni ammuttiin silloin vaihtaessa iskareita, mutta liekkö lukkomutteri sen verran jumittanut, ja samaan aikaan pulttipyssystä mehut pois...

Joka tapauksessa, kolina on historiaa, ja meno on hiljaista. 8)
W124 300D autom. -86
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Tukivarren ulompi pusla

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Tästä topicista tuli mieleeni, jotta onko takapään alatukivarren ulompi pusla paha vaihtaa? Mietin vain, vaihdanko itse vai teetänkö...
Terveisin
Tero
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Tukivarren ulompi pusla

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

dieselflosse kirjoitti:Terve!

Tästä topicista tuli mieleeni, jotta onko takapään alatukivarren ulompi pusla paha vaihtaa? Mietin vain, vaihdanko itse vai teetänkö...
Haeppa narinahela/narinanivel, löytyy. Ei ole paha vaihtaa, tarvitset 12x200 pultin,41mm hylsyn ja prikkoja ym. pikkutarviketta. 2kg hienosäätövasara on hyvä.
Olen itelle vaihtanut molemmat ja tunnissa tekee.
Tässä lyhyet oheet:

-auto ylös turvallisesti
-rengas irti
-jarrupuristin ja -levy irti
-käsijarrukamat irti
-jarrukilpi on kolmella kuusiokololla kiinni, irti ja käännä sopivaan asentoon.
-tukivarrenläpipultti irti
-41mm hylsy helan takapuolelle ja vetopultti läpi helasta.
-kiristys, lyöntejä, kiristys, lyöntejä (repeat until ready)
-hae uusi hela pakastimesta, minne laitoit sen jo päivällä
-sopivalla hylsyllä tms. uusi hela SUORAAN paikalleen. Vetopultti toimii tässäkin.
-peli nippuun ja olusille.

Tuon jarrukilven voi myös taivuttaa edestä pois, mutta niihän ei tarkka mies tee. Pikku lämmitys sille helan silmälle ei ole huono idea.
Vastaa Viestiin