Neuvoja Väyrysen ostoon
Neuvoja Väyrysen ostoon
Morjensta,
eli kiinnostaisi tommonen Väyrynen mutta en tiedä millä tekniikalla kyseinen laite olisi järkevää hankkia. Mielenkiinnon kohteina ovat olleet 290DT, 300DT ja 200CDI, sattuvat hinnaltaan samaan haarukkaaan. Osaatteko neuvoa kyseisistä vaihtoehdoista hyviä/huonoja puolia toisiinsa nähden, ja mikä näistä olisi järkevin vaihtoehto?
eli kiinnostaisi tommonen Väyrynen mutta en tiedä millä tekniikalla kyseinen laite olisi järkevää hankkia. Mielenkiinnon kohteina ovat olleet 290DT, 300DT ja 200CDI, sattuvat hinnaltaan samaan haarukkaaan. Osaatteko neuvoa kyseisistä vaihtoehdoista hyviä/huonoja puolia toisiinsa nähden, ja mikä näistä olisi järkevin vaihtoehto?
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Meillähän punnittiin eri vaihtoehtoja myös noin vuosi sitten.
Suositusten mukaan käteen jäi sitten 300 turbodiesel.
Ja kun itsekin on tykästynyt jo koeteltuun tekniikkaan ja perinteiseen rivipumppuun, valinta oli niiltäkin osin helppo.
CDI -koneista kokemuksia kertyy koko ajan, kun niille alkaa ikää tulla.
Ilmeisesti nekin kuitenkin kestävät alkuaikojen arveluista huolimatta.
Niidenhän etuna on pienempi polttoaineenkulutus, joskin sitten taas talviaikana niistä ei riitä lämpöä matkustamon puolelle.
Valinta lienee vaikea.
Omat mieltymykset ratkaisevat varmaan sinunkin tapauksessasi lopputuloksen.
Suositusten mukaan käteen jäi sitten 300 turbodiesel.
Ja kun itsekin on tykästynyt jo koeteltuun tekniikkaan ja perinteiseen rivipumppuun, valinta oli niiltäkin osin helppo.
CDI -koneista kokemuksia kertyy koko ajan, kun niille alkaa ikää tulla.
Ilmeisesti nekin kuitenkin kestävät alkuaikojen arveluista huolimatta.
Niidenhän etuna on pienempi polttoaineenkulutus, joskin sitten taas talviaikana niistä ei riitä lämpöä matkustamon puolelle.
Valinta lienee vaikea.
Omat mieltymykset ratkaisevat varmaan sinunkin tapauksessasi lopputuloksen.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
200 CDI on ollut minulle hyvä. Yksin ajellessa on maantiellä ehtinyt ihan hyvin ja kohtuu kulutuksella ja tarvittaessa ohikin on päässyt.
Vm.2000 200 CDIssä on webasto valmiina, joten kyllä lämpöäkin löytyy.Ari66 kirjoitti: CDI -koneista kokemuksia kertyy koko ajan, kun niille alkaa ikää tulla.
Ilmeisesti nekin kuitenkin kestävät alkuaikojen arveluista huolimatta.
Niidenhän etuna on pienempi polttoaineenkulutus, joskin sitten taas talviaikana niistä ei riitä lämpöä matkustamon puolelle.
Vastasin itse tuohon kysymykseen vuosi sitten =290TD.
Mielestäni tärkeintä on löytää hyvä ja huollettu yksilö. Pieni kulutus tai suuret tehot ei paljon ilahduta jos autossa on jatkuvasti vikoja.
Hienoin moottori näistä on 300TD. Tasainen käynti ja tuhtisti tehoja. Kulutus nurkka-ajaossa vaan nousee aika suureksi.
200 cdi on näistä modernein. Pieni kulutus ja varsin laakea vääntökäyrä.
290 TD, pieniruokainen ja kohtuullisen pirteä kone. Selkeästi aliviritetty ja sitä kautta todella kestävä moottori. ( Hiljaisilla nopeuksilla varsin karkea käytiääni
)
Kylmiä nää kaikki on talvella ilman vebastoa

Mielestäni tärkeintä on löytää hyvä ja huollettu yksilö. Pieni kulutus tai suuret tehot ei paljon ilahduta jos autossa on jatkuvasti vikoja.

Hienoin moottori näistä on 300TD. Tasainen käynti ja tuhtisti tehoja. Kulutus nurkka-ajaossa vaan nousee aika suureksi.
200 cdi on näistä modernein. Pieni kulutus ja varsin laakea vääntökäyrä.
290 TD, pieniruokainen ja kohtuullisen pirteä kone. Selkeästi aliviritetty ja sitä kautta todella kestävä moottori. ( Hiljaisilla nopeuksilla varsin karkea käytiääni

Kylmiä nää kaikki on talvella ilman vebastoa
W210 290TD T
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Aika tarkkaan kymppi kaupungissa.TIMO T T kirjoitti: Hienoin moottori näistä on 300TD. Tasainen käynti ja tuhtisti tehoja. Kulutus nurkka-ajaossa vaan nousee aika suureksi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
7-8 matka-ajossa ja 10-12 kaupungissaAri66 kirjoitti:Aika tarkkaan kymppi kaupungissa.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Onko tosiaan 300 ja 290:llä kaupunkiajossa noin paljon kulutuseroa? Taidan pysyä 124:sessa vaan minäkin. 

MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Avain kysymykseen lienee tuo mainitsemasi "painotteisessa" ?Rassaaja kirjoitti:Kuinkas kovaan te tota 300TDT:ä oikein poljette kun ite ei meinaa saada millään menemään edes 9,5 l/100km sekalaisessa kaupunkipainotteisessa ajossa.
Itse kun ajelen työmatkaa Kehä I sisäpuolella n. 10 km suuntaansa, niin kympin nurkilla kuluu ainetta.
Tien päällä reippaassa matkanopeudessa 7,4 / 100 km.
Ja nopeuden pysyessä 80-90 km/h, painutaankin jo alle 7 litran.
CDI toki pesee nämä lukemat mennen tullen.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *