207 (-81) öljytilavuudet ja hehkuvalon toiminta
207 (-81) öljytilavuudet ja hehkuvalon toiminta
Josko tohon "orjaan" vaihtais oikein öljyt?
Kuinka paljon sitä koneeseen menee? Entä laatikkoon (mitä?)? Vetopyörästöön (mitä?)?
Onko kyseisessä pakussa muita olellisia (muista vehkeistä poikkeavia)huoltokohteita? Olkatapit on jo rasvattu, mutta muuta?
Lisäksi autossa ei toimi hehkutuksen merkkivalo. Polttimo on tsekattu, joten mistä lähteä vikaa seuraavaksi etsimään? Valohan ilmeisesti toimii niin, että valo palaa, kun hehkutus on kesken ja sen valmistuttua valo sammuu?
Kuinka paljon sitä koneeseen menee? Entä laatikkoon (mitä?)? Vetopyörästöön (mitä?)?
Onko kyseisessä pakussa muita olellisia (muista vehkeistä poikkeavia)huoltokohteita? Olkatapit on jo rasvattu, mutta muuta?
Lisäksi autossa ei toimi hehkutuksen merkkivalo. Polttimo on tsekattu, joten mistä lähteä vikaa seuraavaksi etsimään? Valohan ilmeisesti toimii niin, että valo palaa, kun hehkutus on kesken ja sen valmistuttua valo sammuu?
eli hehkut voi testata kahdella tavalla, joko mittaamalla vastuksen koneen rungon ja hehkun pään väliltä, pitäisi näyttää muistaakseni noin 0,5 ohmia, joku varmaan korjaa jos muistin väärin. toinen mahdollisuus on irrottaa hehkut ja kokeilla yksi kerrallaan lämpenevätkö ne kun kytkee niihin virran esim suoraan akusta tai tehokkaasta akkulaturista. niiden tulee lämmetä lähes punahehkuun tasaisesti koko hehkupinnan alalta. maksavat noin 20€ kappale (hyvät) ja kannattaa vaihtaa kaikki kerralla jos vaihtamaan rupeat. vaihtotyö ei kovin vaikea ole ellei pakussa jokin rajoita tulppiin käsiksi pääsemistä.
Serkku tuota joutessaan tallilla tutkailee. Kertoi, että autossa on etuvastus (mallia kiuas) ja se ainakin lämpeneen ...vetisti. Eli siis onko tulpat vaan metallitankoja, mitkä johtaa lämpöä pyttyyn. Ts. mites noissa vastuksilla olis mitään väliä? Voisiko siis valossa olla jotakin muuta vikaa?
Käyntiin auto lähtee ihan kiltisti. Tosin tyhjäkäynti hieman "aaltoilee" aluksi.
Käyntiin auto lähtee ihan kiltisti. Tosin tyhjäkäynti hieman "aaltoilee" aluksi.
No noilla vastusarvoilla on sen verran väliä että jos hehkusta on lanka poikki niin mittari sanoo että vastus on ääretön ja tämä hehku ei tietenkään toimi. hehkutulpat ovat käytännössä lämmitysvastuksia mitkä lämmittävät esikammioissa olevaa seosta siten että se syttyy helposti puristettaessa. ja jos tyhjäkäynti hiukan ontuu kylmäkäynnistyksen jälkeen niin veikkaisin että ainakin yksi hehku vois olla pimeänä.Kilpuri kirjoitti:Serkku tuota joutessaan tallilla tutkailee. Kertoi, että autossa on etuvastus (mallia kiuas) ja se ainakin lämpeneen ...vetisti. Eli siis onko tulpat vaan metallitankoja, mitkä johtaa lämpöä pyttyyn. Ts. mites noissa vastuksilla olis mitään väliä? Voisiko siis valossa olla jotakin muuta vikaa?
Käyntiin auto lähtee ihan kiltisti. Tosin tyhjäkäynti hieman "aaltoilee" aluksi.
Onko kellään kokemusta Bilteman hehkuista? Ovat aikas houkuttelevaan hintaan kaupan. Itse olen vakaasti sitä mieltä, että mihinkään tekniseen laitteeseen ei saa/tule ostaa Biltemasta mitään johtoa monimutkaisempaa, mutta vanhan Mursun ollessa kysessä houkutus olisi suuri.
Ts. voiko niillä muutaman kesän päristellä?
Ts. voiko niillä muutaman kesän päristellä?
kyllä kai niitä voi kokeilla. itselläni ei ole kokemusta noista mutta ainakin kaverin 124sessa ovat jo pari vuotta pelanneet. ja kyllähän ne biltemankin hehkut ovat varmasti paremmat kuin vanhat, huonosti tai ei ollenkaan toimivat hehkut. ja kun taitaa saadakkin neljä yhden boshin tai berun hinnalla niin ei siinä kyllä korkealta putoa vaikka kokeilisitkin