Mersukonsernin johtaja eroaa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

jusamb kirjoitti:Luvut on muistaakseni kokonaismyynti kaikki mallit. Ja kyllähän mallisarjojen elinkaaret tuovat muutoksia näihin lukuihin. E-sarjan myynnin laskuun Saksassa on osasyyllisenä sähköjarrujen takaisinkutsu. Jos asiakkaalle tulee mielikuva että jarruissa on jotain ongelmia, niin merkki/mallisukollisuus joutuu koville. Autobaanalla 200 mittarissa ei viitsisi miettiä että toimiiko jarrut vai ei.
Joo, kyllä E-sarjan jarruongelmilla on varmasti osansa myynnin laskussa..ja osansa on myös varmasti sillä että Audi sattui tuomaan A6:sensa juuri sopivaan väliin mm E-sarjan jarruongelmat huomioiden..
Tämäkin osoittaa varsin hyvin miten paljon autokaupassa pelataan mielikuvilla. E-sarjan jarruongelmat olivat/ovat varmasti todellisia..mutta väitän että niiden vakavuus sai ihmisten mielissä varmasti ihan valtavat mittasuhteet totuuteen nähden. Totuus kun kuitenkin lienee se että ongelma oli, se havaittiin ja korjattiin. Riskiryhmään kuuluvat jo myydyt autot kutsuttiin pajalle ja korjattiin..muiden osalta heikkous korjattiin jo tehtaalla.
Muistan jostain lukeneeni että ensi vuonna tulevassa E-faceliftissä palattaisiin jarrujen osalta takaisin perinteisempään ratkaisuun?! Jos ja kun näin on niin olisi mielenkiintoista tietää onko paluun syynä TODELLISET tekniset jarruongelmat VAI halu vaikuttaa ihmisten mielikuviin?!
Meinaan vaan että vaikea uskoa että em jarrutekniikka olisi NIIN ihmeellistä tekniikkaa ettei siihen järkevää ratkaisua kyettäisi nykytiedoilla keksimään..
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Jotain niissä jarruissa on pahemman puoleista pielessä, koska niistä luovutaan E-mallissa, kuten S- mallissa ja samalla karsitaan muitakin hienouksia, jotka ovat toimineet sähkön avulla. Halutaan varmaankin panostaa, sinne mersun kuuluisaan luotettavuuteen, joka on viime vuosina saanut pahoja kolauksia.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

petri.n kirjoitti:Jotain niissä jarruissa on pahemman puoleista pielessä, koska niistä luovutaan E-mallissa, kuten S- mallissa ja samalla karsitaan muitakin hienouksia, jotka ovat toimineet sähkön avulla. Halutaan varmaankin panostaa, sinne mersun kuuluisaan luotettavuuteen, joka on viime vuosina saanut pahoja kolauksia.
Niin..ajattelin vain sitä että onko niissä jarruissa TODELLA ratkaisemattomia ongelmia vai onko homman takana lähinnä se että ongelmien laatu on alkanut elämään meidän kuluttajien mielissä omaa elämäänsä?!

Tosiasia kun kuitenkin taitaa tällä hetkellä olla se että lähes jokainen kadunmies "tietää" että Mersun jarruissa on vakavia ongelmia..näinollen voisi ajatella että markkinointimielessä paras, tai ainakin tehokkain ja edullisin keino on vetää jarrut (hetkeksi) pois markkinoilta ja näin osaltaa vaikuttaa siihen luotettavuusmielikuvaan.

Fakta kun on myös se että näissä autojen luotettavuusmielikuvissa todellakin pelataan hyvin pitkälti juuri mielikuvilla jotka "kadunmiehille" on muodostunut.

Kaikkihan tuntuu "tietävän" että Mersulla on VAKAVIA laatu- ja luotettavuusongelmia ja että Opel on täysi susi koko auto..

Kuitenkin millä mittarilla tahansa mitaten tämän päivän Opel on laadullisesti valovuoden päässä 90-luvun alun Opeleista..ADAC-tilastoissa Opelin takana on jokseenkin kaikki (jos ei jopa kaikki) Eurooppalaiset valmistajat ml Audi,BMW ja MB.
Samoin Mersun luotettavuusongelmat ovat minusta kuitenkin enemmän luuloja ja mielikuvia kuin ihan silkkaa faktaa.
Tosin juuri näihin mielikuviin voi vaikuttaa mm vetämällä jonkun jarrutyypin pois markkinoilta ja siltä osin muokata mielikuvia.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

No oma kohtaista kokemusta noista sähkö jarruista sen verran, että tässä kylällä kaksi 211 e-mallin meseä taksina ja molempiin on korjattu nuo jarrut. Ongelma ei korjaantunut toisessa autossa sittenkään, siis nämä sähkö ongelmat jotenka yrittäjä vaihtoi koko auton pois ja otti tilalle 210 mallin käytettynä. Mieluummin ruostetta, kuin auto pois liikenteestä.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

En meinannutkaan sitä etteikö jo ilmenneet jarruongelmat olisi todellisia, vaan sitä että ne ovat helposti vaikuttaneet ihmisten mielikuviin niin paljon että vaikka ko ongelmat olisikin saatu nyt linjalta tulevissa malleissa 100%:sti korjattua , niin ihmisten mielikuvat ko jarruista on niin negatiivinen ettei heitä oikein saa vakuutettua siitä että nyt ongelmat on ratkaistu.

Voi toki olla että ongelmat ovat niin perustavaa laatua ettei niitä todella ole saati ratkaistua, mutta epäilen silti että mielikuvilla on ainakin osavaikutusta ratkaisuihin.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Riippuu kans vähän mitä ongelmaa siellä jarruissa on ollut, sukulaisilla Jämijärvellä on E 200 cdi taksina ja siinä oli lykännyt todella huomiotaherättävän vian: Oli nimittäin ruvennut jaksottaisesti huudattamaan riikkaria eikä käyntiin millään. Jotakin SBC jarruvikailmotusta ruudussa jne...

Syy: "Tee se itse" pajan perävaunun johtoasennus, ei ollut SBC tykännyt ja ei päästänyt koko autoa Kankaanpään torilta minnekään. Mutta ei tyhmäksi tuota järjestelmää voi sanoa, parempi noin päin, että kun systeemi vian (tumpeloitten tekemänä) havaittee niin ei päästä autoa liikkeelle, henki siinä on herkässä jos jarrut prakaa. Oli kuulemma ollut mielenkiintosta aikaa torilla kun auto huutelee vähän väliä :wink:
Tiedät paikan, kokeile
Vastaa Viestiin