Oliko "täältä " tänään 9.10. muita tulossa tilaisuuteen ?
( järjestää MB-Klubi ry. / ennakkoilmoittautuminen )
MB 600 : 40-vuotta
MB 600 : 40-vuotta
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Allekirjoittanut on tulossa kaverin kanssa. Eikös h-hetki ollut klo 18.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
lisää
Tosiaan eilen oli onnistunut tilaisuus teemalla: MB 600 : 40- vuotta
Paikalla oli kolme malliston edustajaa, joista kaksi oli "lyhyttä" ja yksi
Pullman. Parissa juhlapuheessa kuuultiin mallin suunnitteluvaiheista,
ja tekniikan hienouksista. Tavoitehan oli tuolloin tehdä maailman paras edustusauto. Tämä tavoite varmaankin onnistui, mutta samalla siitä tuli myös kallein.
Tässä joitakin erityisominaisuuksia, kaiken luxuksen lisäksi :
* Moottorina 6.3 v-8 varusteetuna mekaanisella bens. suihkutuksella.
* Ilmajousitus.
* keskuslukitus, alipaine toiminen.
* sivulasien ja kattoluukun toiminta hydraulinen (! ), eli kevyt, äänetön,
nopea - ja monimutkainen ( paine 150 bar !).
* ovissa sulkemista helpottava "kiinni imaisu ".
* latureita 2 kpl
Väkeä oli paikalla varsin runsaasti, että siinäkin mielessä tilaisuus oli
onnistunut. Juttua omista projekteista ym. sitten vielä keskenämme tuntui lopuksi vielä riittävän...
Vähän ennen lähtöä tarjottiin mahdollisuutta "kylmiin tyyppeihin" ja täytyy
sanoa, että ajofiilikset on kuskilla ( ja matkustajilla) aivan mahtavat.
( * Juha K. : sorry - en ehtinyt lukea viestiäsi eilen ).
Paikalla oli kolme malliston edustajaa, joista kaksi oli "lyhyttä" ja yksi
Pullman. Parissa juhlapuheessa kuuultiin mallin suunnitteluvaiheista,
ja tekniikan hienouksista. Tavoitehan oli tuolloin tehdä maailman paras edustusauto. Tämä tavoite varmaankin onnistui, mutta samalla siitä tuli myös kallein.

Tässä joitakin erityisominaisuuksia, kaiken luxuksen lisäksi :
* Moottorina 6.3 v-8 varusteetuna mekaanisella bens. suihkutuksella.
* Ilmajousitus.
* keskuslukitus, alipaine toiminen.
* sivulasien ja kattoluukun toiminta hydraulinen (! ), eli kevyt, äänetön,
nopea - ja monimutkainen ( paine 150 bar !).
* ovissa sulkemista helpottava "kiinni imaisu ".
* latureita 2 kpl
Väkeä oli paikalla varsin runsaasti, että siinäkin mielessä tilaisuus oli
onnistunut. Juttua omista projekteista ym. sitten vielä keskenämme tuntui lopuksi vielä riittävän...
Vähän ennen lähtöä tarjottiin mahdollisuutta "kylmiin tyyppeihin" ja täytyy
sanoa, että ajofiilikset on kuskilla ( ja matkustajilla) aivan mahtavat.
( * Juha K. : sorry - en ehtinyt lukea viestiäsi eilen ).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T