W123 Mittaristo osa sökönä?
W123 Mittaristo osa sökönä?
Vaihdoin nopeusmittarin vaijerin ja laitoin samalla pari ledä mittaristoon kun olin ne laittanut laitoin mittariston paikoilleen. mittaristo toimi muuten mutta ei bensa eikä öljynlämpö toiminut aivan normaalisti, kun auto on paikallaan ne jäävät mihin sattuvat mutta kun lähtee liikkeelle niin ne alkaa hulluna vipattamaan ylös ja alas tai sitten ne vaan menevät ylös ja jäävät sinne missä vika?
Re: W123 Mittaristo osa sökönä?
Öljynlämpömittaria ei olekaan, mutta käytä vaikka iso sähköliitin kerran irti ja putsaile vähän.meze kirjoitti:Vaihdoin nopeusmittarin vaijerin ja laitoin samalla pari ledä mittaristoon kun olin ne laittanut laitoin mittariston paikoilleen. mittaristo toimi muuten mutta ei bensa eikä öljynlämpö toiminut aivan normaalisti, kun auto on paikallaan ne jäävät mihin sattuvat mutta kun lähtee liikkeelle niin ne alkaa hulluna vipattamaan ylös ja alas tai sitten ne vaan menevät ylös ja jäävät sinne missä vika?
Joo
Oisikohan joku johto sieltä irti kun ei auta irrottelu Eikä puhdistus. Vaikuttaisikohan siihen se että tuo nuppi josta säädetään mittariston sekä lämppäri nappuloiden valaistusta on hieman epäkuntoinen (välillä toimii ja välillä ei) 

w123 mittarin valot
minulla ei valot pelaa ollenkaan lamput näyttää olevan ehjiä, enkä löydä vikaa aika outo juttu?
keskikonsolinkaan valot ei toimi

123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Se mittarivalaistuksen säätö on loppujen lopuksi aika turha toiminto!
(Yleensähän ne valot on aina "täysillä")
Ohita koko säädin jumpperilla ja valot/säädin ei temppuile ja palavat kirkkaasti.
Mulla toiminut ko. viritys jo 4 vuotta.
(Yleensähän ne valot on aina "täysillä")
Ohita koko säädin jumpperilla ja valot/säädin ei temppuile ja palavat kirkkaasti.

Mulla toiminut ko. viritys jo 4 vuotta.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Moi !
Sama ongelma,kuin alkuperäisen viestin kirjoittajalla.
Lossina W123 230 E vm. 83.
Rassasin valodimmerin toimintakuntoon ja lähti pelittämään.
Laitoin mittaritaulun paikoilleen ja Polttoainemittari tärähti näyttämään täyttä tankkia ja lämpömittari aloitti täysin älyvapaan Bossanovan. Tyhjäkäynnillä pysyi melko aloillaan, mutta liikkeelle lähdettyä alkoi takoa neulaa holtittomasti ylöspäin.
Ja, kyllä olen katsonut, että iso liitin on oikein paikoillaan (eihän sitä saa väärin sen puolikuun mallisen ohjausnastan takia). Olen myös ruutannut liittimeen elektroniikkaspraytä.
Kai tuo on sitten jonkinlainen maadoitusvika. Samoissa rassailluissa paloi sulake nro 2, jonka takana on mm. sisävalo ja kortin mukaan myös ilm. stereot, joita autossa ei ole. Ex-omistaja rempoi ne mukaansa. Voisikos tuo sitten aiheutua jostain oikarista stereoiden johdoissa ?
Kellään muulla samanlaisia kokemuksia tuon monitoimimittarin (lämpö, tankki, alipaine ekonomi ja öljynpaine) kanssa ?
Yksi arvailu lisää, että kellohan ei tietenkään toimi, joten voisiko se jotenkin antaa häiriötä hommaan ?
Ja vielä viimeisenä, tiietääkö joku pk-seudulta oikeasti hyvää autosähkäriä, joka hallitsee noiden sielunelämän ?
K: Vinkeistä kiitollinen Wade
Sama ongelma,kuin alkuperäisen viestin kirjoittajalla.
Lossina W123 230 E vm. 83.
Rassasin valodimmerin toimintakuntoon ja lähti pelittämään.
Laitoin mittaritaulun paikoilleen ja Polttoainemittari tärähti näyttämään täyttä tankkia ja lämpömittari aloitti täysin älyvapaan Bossanovan. Tyhjäkäynnillä pysyi melko aloillaan, mutta liikkeelle lähdettyä alkoi takoa neulaa holtittomasti ylöspäin.
Ja, kyllä olen katsonut, että iso liitin on oikein paikoillaan (eihän sitä saa väärin sen puolikuun mallisen ohjausnastan takia). Olen myös ruutannut liittimeen elektroniikkaspraytä.
Kai tuo on sitten jonkinlainen maadoitusvika. Samoissa rassailluissa paloi sulake nro 2, jonka takana on mm. sisävalo ja kortin mukaan myös ilm. stereot, joita autossa ei ole. Ex-omistaja rempoi ne mukaansa. Voisikos tuo sitten aiheutua jostain oikarista stereoiden johdoissa ?
Kellään muulla samanlaisia kokemuksia tuon monitoimimittarin (lämpö, tankki, alipaine ekonomi ja öljynpaine) kanssa ?
Yksi arvailu lisää, että kellohan ei tietenkään toimi, joten voisiko se jotenkin antaa häiriötä hommaan ?
Ja vielä viimeisenä, tiietääkö joku pk-seudulta oikeasti hyvää autosähkäriä, joka hallitsee noiden sielunelämän ?
K: Vinkeistä kiitollinen Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Itsellä samaa vikaa,kun sinullakin Wade,vaihdoin kiltisti sen monitoimimittarin ja rupes taas kaikki toimimaan.Oudointa tuossa viassa oli juuri tuo jos kone tyhjäkäynnillä kaikki suht normaalia,liikkeellä taas alkoi polttoaine ja lämpömittarit humppaamaan ees taas!
Olikos sulla kiekkamittaria,kun on 230e....omassa toimi sekä kiekkamittari sekä kello tuon vian aikana!?
Ai niin tuo kulkine on mulla 123 230e vm82....
T.Jaakko.P Espoo
Olikos sulla kiekkamittaria,kun on 230e....omassa toimi sekä kiekkamittari sekä kello tuon vian aikana!?
Ai niin tuo kulkine on mulla 123 230e vm82....
T.Jaakko.P Espoo
Mulla oli takavuosina samanlainen kokemus ja varsin yksinkertaisesta syystä. Ensi tarkistin kaikkiin em. mittareihin vaikuttavan sulakkeen, se vaikutti ehjältä, jopa yleismittarilla mitattuna. Ongelmat eivät poistuneet. Tarkastelin sulaketta uudestaan ja huomasin että sen kannat olivat kuluneet, virtaa siis tuli satunnaisesti em. mittareihin. Tämä on mahdollista vanhanmallisilla sukkulasulakkeilla.Wade kirjoitti:Laitoin mittaritaulun paikoilleen ja Polttoainemittari tärähti näyttämään täyttä tankkia ja lämpömittari aloitti täysin älyvapaan Bossanovan. Tyhjäkäynnillä pysyi melko aloillaan, mutta liikkeelle lähdettyä alkoi takoa neulaa holtittomasti ylöspäin.
Hämää vain se, että tätä ennen toimi täysin moitteettomasti.
Jep, on varvikello ja toimii vaikka on nyt koko mittariston moninapaliitin irti, kun ei viitsi tuota lämpömittaria vispata tärviölle. Varvikellolle menee ihan oma sähköliitin ja kellolle myös oma pienempi virtajohto. Kello ei tietenkään toimi, mikä taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Uudet kondensaattorit kelloon on hommattuna.
W
Jep, on varvikello ja toimii vaikka on nyt koko mittariston moninapaliitin irti, kun ei viitsi tuota lämpömittaria vispata tärviölle. Varvikellolle menee ihan oma sähköliitin ja kellolle myös oma pienempi virtajohto. Kello ei tietenkään toimi, mikä taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Uudet kondensaattorit kelloon on hommattuna.
W
jaakko.putkisaari kirjoitti:Itsellä samaa vikaa,kun sinullakin Wade,vaihdoin kiltisti sen monitoimimittarin ja rupes taas kaikki toimimaan.Oudointa tuossa viassa oli juuri tuo jos kone tyhjäkäynnillä kaikki suht normaalia,liikkeellä taas alkoi polttoaine ja lämpömittarit humppaamaan ees taas!
Olikos sulla kiekkamittaria,kun on 230e....omassa toimi sekä kiekkamittari sekä kello tuon vian aikana!?
Ai niin tuo kulkine on mulla 123 230e vm82....
T.Jaakko.P Espoo
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Täytyypä käydä tuo sulaketaulu kunnolla läpi, pyöritellä sulakkeet ja liehua elektroniikkasprayllä paikat puhtaaksi. Joku liitos aiheuttaa jännitteen heittelyä, koska mm. pitkille vaihtaminen nakkaa lämpömittarin ja polttoainemittarin neuloja hieman ylemmäs.
Kiitti vinkistä.
W
Kiitti vinkistä.
W
Kipsu kirjoitti:Mulla oli takavuosina samanlainen kokemus ja varsin yksinkertaisesta syystä. Ensi tarkistin kaikkiin em. mittareihin vaikuttavan sulakkeen, se vaikutti ehjältä, jopa yleismittarilla mitattuna. Ongelmat eivät poistuneet. Tarkastelin sulaketta uudestaan ja huomasin että sen kannat olivat kuluneet, virtaa siis tuli satunnaisesti em. mittareihin. Tämä on mahdollista vanhanmallisilla sukkulasulakkeilla.Wade kirjoitti:Laitoin mittaritaulun paikoilleen ja Polttoainemittari tärähti näyttämään täyttä tankkia ja lämpömittari aloitti täysin älyvapaan Bossanovan. Tyhjäkäynnillä pysyi melko aloillaan, mutta liikkeelle lähdettyä alkoi takoa neulaa holtittomasti ylöspäin.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)