mersun ruostuminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
-Arska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 12.08.2004 13:53
Paikkakunta: Kokkola

mersun ruostuminen

Viesti Kirjoittaja -Arska- »

Hiukan ihmettelen mersun ruostumista ja keskustelua maalin vaikutuksesta ruostumiseen.
Jos kori on sinkitty niin maalilla ei ole mitään muuta kuin esteettinen merkitys.
Eihän puhelinpylväitäkään eikä sillankaitetakaan maalata, koska sinkitty pinta ei tarvitse maalia.
Siis olisikohan mersun säästökampanja korin käsittelyn suhteen kolahtamassa omaan nilkkaan. Itselläni on kolmas mersu menossa ja jokaisessa on laatu vain huonontunut korin osalta.
Oliskohan ruotsin katsastuviranomaisten keräämässä ruostetilastossa jotain perää. Mersu ei kuulu Audin ja Volvon kanssa samaan luokkaan.
Kannattaisi todellakin mersun maahantuojan hoitaa ilman murinoita nuo ruoste asiat kuntoon niin voisi olla edes asioiden hoito jonkinlaista mainosta merkille.
-Arska-
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Täyssinkitty on vasta "sinkitty", mutta useat Mersut ovat "osasinkittyjä", näin on tehtaalle halvempaa, autot ruostuvat entiseen tapaansa, mutta onhan luotu mielikuva ruostumattomasta autosta, siinä mielessä olet kyllä oikeassa, että parantamisen varaa on, mutta ainahan sitä täytyy ollakin, etumatka on ollut muihin nähden suuri, ja virheitäkin on viime vuosina kyllä tehty joita on vaikea "saada takaisin". Loppujen lopuksihan kuluttajat äänestävät ostamalla.
Mutta sattuuhan niitä virheitä isommissakin piireissä, usealla automerkillä on aikojen saatossa ollut "susia" lampaiden joukossa, mutta toivotaan että oppivat näiltä osin jotakin, ainakin oppirahat ovat olleet sitä luokkaa että uskotaan näin.
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Sinkki syöpyy Suomen suolaisissa olosuhteissa n. 3 mikrometriä vuodessa. Tyypillinen sinkitys auton korissa on paksuudeltaan 3-7 myytä. (Kuumasinkityksellä, vrt sähköpylväät, jopa 100 myytä).

Eli maalilla on muutakin kuin kosmeettinen merkitys, jos autolla meinaa ajaa useammankin vuoden. Eikä pidä väheksyä myöskään saumojen rakenteiden merkitystä!

nimimerkillä: täyssinkityn -92 Audin korroosiovaivoja kohtuuttoman paljon korjaamaan joutunut.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Eikä varmaan sellaista sarjavalmisteista autoa olekaan mikä ei ruostu, tämä lienee totuus, mutta oletin että alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti isoilta osin nimenomaan mallia w210? jossa suurin ruostuminen on tullut ilmi räjähdysmäisesti lyhyellä aikavälillä.

Ainakin -93 lähtien mallissa w202 on alettu jo käyttää sinkkiä, mutta eihän se takaa mitään ruostumattomuutta, se on selvä.
Avatar
Veikko D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 06.08.2005 11:07
Paikkakunta: Tampere

Kuinka Mersu ruostuu

Viesti Kirjoittaja Veikko D »

Siis kun näitä lueskentelee, olisipa hauska kuulla
kuinka Mersulaisten Mersun on pysynyt ruostevapaina
tai ruostunu...
S202 C180T A -99
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Siis maalin tarkoitushan on nimenomaan estää ilman ja veden pääsy peltiin eikä olla vaan "käyttäjänsä esteettinen mielipiteenilmaisu"
Tiedät paikan, kokeile
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

turhaa jorinaa että vain väyryset ruostuvat kyllä ne esim 123/124 mallitkin osasivat mädäntyä ostin 86 vuonna 123 300d vm78 sen kun nosti kakspilari nosturissa ylös niin sentti tuli lisää rakoa oven/lokasuojan ylä osaan kun pyörä nousi maasta no lokasuojat poies ja hitsiä vuonna 79 taakse kylkeen lommo eli katkee takaakin :shock:
kupee kori saksanmaalta vm81 104 tkm edessä sisälokasuojissa korjattavaa kynnyksen päässä nyrkin mentävä reikä kuskin oven pohja hapero eli kori oli kahdeksan vuoden ikäinen :wink:
muutamasta audista on nyt kokemusta ja niiden ruostumiseen vaaditaan tulipalo kolari hiekkapuhallin tai jokapäiväinen ajo ja lämmin talli 8)
Vastaa Viestiin