W-koodit

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Veikko D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 06.08.2005 11:07
Paikkakunta: Tampere

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Veikko D »

Generig kirjoitti:
Veikko Demari kirjoitti:no mikäs se Väyrynen sitten on?
W210
Millä perusteella ts. mistä johtuu moinen? Onko väyrysellä ollu joskus sellanen?
S202 C180T A -99
Vieras

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Veikko Demari kirjoitti:
Millä perusteella ts. mistä johtuu moinen? Onko väyrysellä ollu joskus sellanen?
Taitaa olla tuo lempinimi ulkonäkökysymys. Molemmilla on samanlaiset etusilmät.
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Generig kirjoitti:
Veikko Demari kirjoitti:
Millä perusteella ts. mistä johtuu moinen? Onko väyrysellä ollu joskus sellanen?
Taitaa olla tuo lempinimi ulkonäkökysymys. Molemmilla on samanlaiset etusilmät.
Kyllä sillä Väyrysellä muistaakseni semmonen oli, hetikohta kun W210 ilmestyi.
Esiinty sitten jossain valtakunnallisessa mediassa uuden autonsa kanssa.... se oli Siinä.
Väyrys-mersu oli saanut nimensä.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

PM kirjoitti:Niin ja monasti Sedan=Limousine.
Ja muistetaan sanojen tarkka ja tärkeä ranskalainen alkuperä;
Limousine oli kaupunki, jossa Napoleon Bonaparte kävi Preussia vastaan voittoisan taistelun, joka puolestaan sijaitsee Sedanin maakunnassa.
No, missä kunnossa mersumies on keskiviikko-iltana, selittänee tämän tarinan epäselvyyden mutta jokatapauksessa, kuten tiedämme useita tärkeitä autotermejä tulee myös ranskankielestä, kuten e.m....
Miksi porrasperäistä autoa alettiin kutsumaan noilla nimillä, tai miksi ylipäätään näitä kahta nimeä alettiin yhdistämään autoihin en tähän hätään muista.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja raul »

Ei ei... ei patella mersua ollut. Nimitys tosiaan tuli lähinnä taksimiehiltä, ja muilta jonka mielestä uutuuden pyöreät etuvalot muistuttivat Väyrysen kaukana toisistaan sijaitsevia silmiä... :lol: :lol:
Avatar
Veikko D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 06.08.2005 11:07
Paikkakunta: Tampere

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Veikko D »

No just ota tästä nyt sitten selvää?
S202 C180T A -99
Vieras

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

raul kirjoitti: Ei ei... ei patella mersua ollut. Nimitys tosiaan tuli lähinnä taksimiehiltä, ja muilta jonka mielestä uutuuden pyöreät etuvalot muistuttivat Väyrysen kaukana toisistaan sijaitsevia silmiä... :lol: :lol:
Minäkin kyllä muistelen, että Paavolla oli W210.
Olikohan harmaa tai valkoinen...väristä en kyllä valalle mene....


Malleista kun puhuttiin edellä, niin onkos tuossa meikäläisen allekirjoituksessa oikein?
Tai edes sinne päin?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja raul »

Ari66 kirjoitti:
raul kirjoitti: Ei ei... ei patella mersua ollut. Nimitys tosiaan tuli lähinnä taksimiehiltä, ja muilta jonka mielestä uutuuden pyöreät etuvalot muistuttivat Väyrysen kaukana toisistaan sijaitsevia silmiä... :lol: :lol:
Minäkin kyllä muistelen, että Paavolla oli W210.
Olikohan harmaa tai valkoinen...väristä en kyllä valalle mene....


Malleista kun puhuttiin edellä, niin onkos tuossa meikäläisen allekirjoituksessa oikein?
Tai edes sinne päin?
Ai paavolla ennenkuin taksimiehillä...? Patehan ei edes ole mersumiehiä...
Ei mersumiehet pysty lukemaan dostojevskin tuotantoa viikossa.
Voin olla väärässäkin...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ari66 kirjoitti: Malleista kun puhuttiin edellä, niin onkos tuossa meikäläisen allekirjoituksessa oikein?
Tai edes sinne päin?
Eiköhän mahda olla.
raul kirjoitti: Ei mersumiehet pysty lukemaan dostojevskin tuotantoa viikossa.
Tai pystyy kyllä, mutta ei jaksa. On meinaan aika raskasta tekstiä se.
Nimimerkillä "yrittänyttä ei laiteta". :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Minullapa on VW 2200 Typ 1. Se taitaa olla sekä lyhyt-että pitkä? :roll: :lol:

Väri on DB 525. 8)
Kerkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Pe 24.10.2003 09:47

Viesti Kirjoittaja Kerkko »

Tänne voi sitten jokainen käydä lisäämässä oikeaa tietoa, nyt kun se on kaivettu esiin.

http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

raul kirjoitti:Ai paavolla ennenkuin taksimiehillä...? Patehan ei edes ole mersumiehiä...
Sitä en tiedä, kenellä ensin oli.

Ja kohta alan epäillä omia muistikuvianikin :D
Jotenkin vaan on vahva muistikuva Paavosta mersun vierellä jo ajalta, kun en vielä itse mersujen päälle mitään ymmärtänyt.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kerkko kirjoitti:Tänne voi sitten jokainen käydä lisäämässä oikeaa tietoa, nyt kun se on kaivettu esiin.

http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz
Tuolla on muuten virhe, W123 ja W124 kuuluvat myös "ilman sarjaluokitusta"-sarjaan. E-malli tuli 1993, mallinimitys ei päde takautuvasti! Mersulla ei ollut ennen aikaan mitään tarvetta sarjaluokituksille, 200-300 oli "perusmersu" ilman sen kummempaa luokitusta. Se oli perusautomobiili ihmisten ja tavaran liikuttamiseen mukavasti paikasta toiseen. Siihen aikaan Mersu oli Mersu, ei tarvinnut jakaa malleja sen kummempiin kasteihin. Jos mallinimen perässä oli S, se oli merkki paremmasta, luksusluokan kyytiä antavasta Sonderklasse-mallista. 190-mallinimityksellä kuvataan vaan sitä että kyseessä on "perusmersua" pienempi koppa. Nämä "sarjaluokitukset" ovat vaan nykyajan hapatusta :twisted:

Ja se väyrysen nimi tulee keulan ulkonäöstä, keula on samanlainen kuin Väyrysellä naama, silmät kuin kampelalla.

Piti minunkin osallistua vielä tähän soppaan :lol:
1991 420 SE
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ari66 kirjoitti:Jotenkin vaan on vahva muistikuva Paavosta mersun vierellä jo ajalta, kun en vielä itse mersujen päälle mitään ymmärtänyt.
Samanlaista mielikuvaa on. Olisko ollu hopeinen sedan eli limousine eli W eli... AARGH!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Wikke kirjoitti:
Kerkko kirjoitti:Tänne voi sitten jokainen käydä lisäämässä oikeaa tietoa, nyt kun se on kaivettu esiin.

http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz
Tuolla on muuten virhe, W123 ja W124 kuuluvat myös "ilman sarjaluokitusta"-sarjaan. E-malli tuli 1993, mallinimitys ei päde takautuvasti! Mersulla ei ollut ennen aikaan mitään tarvetta sarjaluokituksille, 200-300 oli "perusmersu" ilman sen kummempaa luokitusta. Se oli perusautomobiili ihmisten ja tavaran liikuttamiseen mukavasti paikasta toiseen. Siihen aikaan Mersu oli Mersu,
Tässäkään ei ole kuin yksi virhe. W123 on viimeinen Mersu W124 on jo vain mersu kuten W201 myös.

Ja mitä väliä miten se merkitään täällä on. Mopilistit saa tietysti mielenrauhan kun pistetään miljuuna kirjainta ja numeroo oikeaan järjestykseen joilla ei tosielämässä ole sen kummempaa merkitystä.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Rässi66 kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Jotenkin vaan on vahva muistikuva Paavosta mersun vierellä jo ajalta, kun en vielä itse mersujen päälle mitään ymmärtänyt.
Samanlaista mielikuvaa on. Olisko ollu hopeinen sedan eli limousine eli W eli... AARGH!
Kyllä tää tarina sitten on pakko olla totta, jos kaksi saman tarinan muistaa.
Jospa nuorempi polvi vaan ei muista tapausta?
Pysyn siis kannassani entistä tukevammin, vaikka uskoa yritettiinkin välillä horjuttaa :D

Aloin miettimään tätä tarkemminkin ja muistin, että joskus Pohjantähti -opiston ohi ajettua tulin emännällekin maininneeksi Paavosta ja mersusta.
Opisto tosin onkin suht' tuore tapaus, olisikohan sen perustaminen tapahtunut joskus '90-luvun loppupuolen aikoihin...
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Väyrynen

Viesti Kirjoittaja karra »

Generig kirjoitti:
Veikko Demari kirjoitti:
Millä perusteella ts. mistä johtuu moinen? Onko väyrysellä ollu joskus sellanen?
Taitaa olla tuo lempinimi ulkonäkökysymys. Molemmilla on samanlaiset etusilmät.
Heh, etusilmät :lol: . Muistan ainakin pari sketsiä Sleepy Sleepersin Viemäri-TV showsta; olikohan nimeltään kenttäkepulaisen autonhuoltonurkka tms. mutta kuitenkin siinä Kari Väänänen mestarina näytti kisällipojille miten (muistaakseni) itäauton ajovalot säädettiin käyttämällä valokuvion tarkastukseen Paavon kuvaa, ja tietenkin valot kohdistettiin silmien kierouden mukaan.

Toisessa sketsissä sytytystulpan kärkiväli säädettiin Johannes "viiru" Virolaisen silmänviirujen vahvuuteen.

Pitääkin tarkastaa VHS:ltä oliko siellä muuta mukavaa kepulaista autonhuolto-ohjetta. Muuten oli aika tylsä sketsishow, kerran yritin kasetin katsoa läpi mutta ei enää vitsit jaksaneet innostaa...
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

minä muistelisin paavon tilanneen väyrysen niin aikaisin että ei olleet vielä valmiita ja tulivatkokaan valmiiksi :wink:
Vastaa Viestiin