200E joutokäynti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ErtziBastard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 16.12.2004 23:02

200E joutokäynti

Viesti Kirjoittaja ErtziBastard »

Joo aiemmin olen kirjoitellut kun joutokäynti aaltoili, mutta nyt se tempun teki. Kun käynnistän auton niin se käy kahella taikka kolmella jos ei sitten sammu heti. Mutta jos annan kaasua niin se käy normaalisti. Kylmänä kaasua tarvii antaa n.10sec.. muuten sammahtaa taikka jää joutamaan vajaa pytyille. Muuten auto tuntuu toimivan ok. Tehot tallessa jne.. Mistä lähteä hakemaan vikaa?

Ja autohan tarkemmin MB 200E -93, uudemman mallin 16v koneella.

(en tiedä liittyykö mitenkään vikaan, mutta sattui käymään niin että akku meni tyhjäksi jääkaapin voimalla. Ja sen jälkeen välitömästi vika ilmeni. Virtaa ei annettu suoraan, vaan akku ladattiin erikseen.)

Lisätään vielä että joutokäynti noin muuten tuntuu olevan tasaisempi kun aiemmin. Aaltoilua tuskin huomaa... ennen se aaltoili n. 100 kierroksen väliä.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kyseessä lienee ruiskukone?

Paljonko ajettu ja milloin on vaihdettu suuttimet?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: 200E joutokäynti

Viesti Kirjoittaja Soininen »

ErtziBastard kirjoitti:
Ja autohan tarkemmin MB 200E -93, uudemman mallin 16v koneella.

(en tiedä liittyykö mitenkään vikaan, mutta sattui käymään niin että akku meni tyhjäksi jääkaapin voimalla. Ja sen jälkeen välitömästi vika ilmeni. Virtaa ei annettu suoraan, vaan akku ladattiin erikseen.).
Katso ylijännitereleen sulakkeet. Kun jännite putoaa niin ampperit kasvaa.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Avatar
ErtziBastard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 16.12.2004 23:02

Viesti Kirjoittaja ErtziBastard »

Siis tottakai ruiskukone, ei kait 2 litrasta saanut enää 93 kaasarilla :D? Jooh ja peli on saksasta haettu et kilometreille ei saa takuuta, eikä minun omistuksen aikana ole vaihdettu suuttimia. Tulpat vaihdettu 20tkm sitten, että ne vois jo pikkuhiljaa vaihtaa.

Tuota sulake hommelia menen nyt katsomaan ja oletan että sulake löytyy siitä rasiasta? Tosin vilkaisin ne jo silloin vian havaittuani.. Mutta tehään tarkastus vielä.

Ja kone on siis samaa mallia mitä sai C-mersuun....

Noni .. Sulake rasiassa kaikki ok...
Avatar
200TE-93
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 06.09.2003 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja 200TE-93 »

Se ylijänniterele eio sulakerasiassa vaan akun takana ecun vieressä. Tunnistaa läpinäkyvästä kannesta jonka alla sulake. Vaikka sulake on ehjä se ei tarkota et rele ois ok. Rele on usein syynä käyntihäiriöihin. Paha juttu siinä on se että rele maksaa joku 80€ ei viitti vaihtaa huvikseen. :cry:
Avatar
ErtziBastard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 16.12.2004 23:02

Viesti Kirjoittaja ErtziBastard »

Kiitoksia ... mennään jälleen heti tarkastaan :P ... Voiko sen releen jollain tavoin tarkastuttaa?
Avatar
ErtziBastard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 16.12.2004 23:02

Viesti Kirjoittaja ErtziBastard »

Noni nyt o tarkastettu ne sulakkeet. Kummatkin olivat ok, siis sen kirkaan sekä vihreän kannen alla.
Avatar
200TE-93
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 06.09.2003 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja 200TE-93 »

En tiedä että tuota relettä voisi kotikonstein mitata normaaleilla yleismittareilla. Toisaalta siinä releen kyljessä taisi olla esitettynä sen kytkentäkaavio, joten siltä pohjalta jonkinlaisia tarkistuksia voi ehkä tehdä. Tästä ois kyllä kiva saada tietoa asiaa tuntevilta tahoilta.

Mulla meni ko. rele vaihtoon viime syksynä nykimisongelmien vuoksi, jotka kyllä rauhoittuvat silloin, mutta nyt esiintyy taas nykimistä kylmänä. Joten tuon releen hajoaminen voi olla myös seuraus todellisesta viasta, joten kannattanee ainakin tutkia laturin jänniteet ennen releen vaihtoa.

t. Ana
Vastaa Viestiin