eli bitumit tuolla ovissa jo on , mutta kannattaako vielä laittaa esim. ~8mm paksua ääneneristysmattoa, jossa tarravalmiina toisella puolella , siis bitumin päälle... ?
märäntyykö ne matot sinne, keräävätkö vettä ,sienen omaisesti
lattialla on jo niin paljon kuin mahdollista levyä, tulipeltiin laitan ainakin bitumin +äänilevyä.
epk kirjoitti:eli bitumit tuolla ovissa jo on , mutta kannattaako vielä laittaa esim. ~8mm paksua ääneneristysmattoa, jossa tarravalmiina toisella puolella , siis bitumin päälle... ?
lattialla on jo niin paljon kuin mahdollista levyä, tulipeltiin laitan ainakin bitumin +äänilevyä.
Itse laitoin 190:n oviinkin jotain tuota paksuutta mattoa, ei siinä kyllä suurta muutosta ainakaan ollut mutta jos mattoa on ylimääräistä niin miksei, ei ne ainakaan mätänemään pääse(riippuu materiaalista tietysti). Tulipellin vuorauksen jälkeen ainakin ero oli korvinkuultava, coupessa näyttää eristystä olevan sen verran jo alkuperäisenä että tuohon ei enää pysty pumpulia enempää ahtamaan
epk kirjoitti:eli bitumit tuolla ovissa jo on , mutta kannattaako vielä laittaa esim. ~8mm paksua ääneneristysmattoa, jossa tarravalmiina toisella puolella , siis bitumin päälle... ?
Oletkos huomannut parannusta??
Ei kai se matto sentään mädänny. eihän???
kyllä ihan mukavasti hiljeni, vaikka jo vakiona hyvät eristykset, laiton kardaanitunnelinkin ympärille mattoa, ja takapenkin alle reippaasti myös , eikä vielä ole edes ovissa mitään verhoiluja kiinni
Boss kirjoitti:Itse laitoin 190:n oviinkin jotain tuota paksuutta mattoa, ei siinä kyllä suurta muutosta ainakaan ollut mutta jos mattoa on ylimääräistä niin miksei, ei ne ainakaan mätänemään pääse(riippuu materiaalista tietysti). Tulipellin vuorauksen jälkeen ainakin ero oli korvinkuultava, coupessa näyttää eristystä olevan sen verran jo alkuperäisenä että tuohon ei enää pysty pumpulia enempää ahtamaan
epk kirjoitti: eli bitumit tuolla ovissa jo on , mutta kannattaako vielä laittaa esim. ~8mm paksua ääneneristysmattoa, jossa tarravalmiina toisella puolella , siis bitumin päälle... ?
mun mielestä ehkä paree kun jättää äänieristysmaton pois, ikkunan ja tiivisteen välistä tulee kumminkin vähän vettä ja kuinkas se pääsisi kuivamaan kun ovessa ei ole kunnon ilman vaihtoa..
ja jos melutaso tuntuu yhen bitumi kerroksen jälkeenki liian voimakkaalta niin pistää toisen kerroksen..
Kannoin itse myös huolta tuosta mahdollisesta kostumisesta,mutta pariin oveen kuitenkin malttamattomana laitoin myös pehmustelevyt,ja ratkaisin(?) asian teippaamalla kaikki reunat peittoon ilmastointiteipillä.Näin vesi ei voi päästä suoraan valumaan pehmusteen sisään,koska päällipintakin on foliota.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
epk kirjoitti: eli bitumit tuolla ovissa jo on , mutta kannattaako vielä laittaa esim. ~8mm paksua ääneneristysmattoa, jossa tarravalmiina toisella puolella , siis bitumin päälle... ?
mun mielestä ehkä paree kun jättää äänieristysmaton pois, ikkunan ja tiivisteen välistä tulee kumminkin vähän vettä ja kuinkas se pääsisi kuivamaan kun ovessa ei ole kunnon ilman vaihtoa..
ja jos melutaso tuntuu yhen bitumi kerroksen jälkeenki liian voimakkaalta niin pistää toisen kerroksen..
-Antti
taitaa olla vaikutus + - nolla tuolla, bitumihan vaimentaa periaatteessa koriääniä, joten saa aika paljon lyödä bitumia et alkaa sen avulla hiljenee...
toi vois olla asiaa, laittaa tuota teippiä, itseasiassa parashan olisi laittaa sikaa reunoihin niin ei varmasti vuoda sinne sisälle
Paljonhan merkitsee että minkälaista melua haluaa vaimentaa. Bitumi on matalemmille taajuuksille ja "superloni" tms korkeammille taajuuksille.
Voi olla ettei siitä pellin vaimentamisesta superlonilla ole enempää hyötyä, suhinat yms tulee kuitenkin ikkunan tai tiivisteiden läpi. Tiivisteille voi jotakin vielä tehdä mutta ikkunoille onkin hankalampi keksiä mitään, tai voihan sitä laittaa vaikka tuplalasit kuten W140:ssä!
Itse laitoin kattoon 5mm retkipatjaa koska siellä oli vain paljas pelti. Retkipatja ei ime vettä eikä aurigonkuumentamana tipu niskaan kuten bitumi ehkä tekisi...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
lajunen kirjoitti:Itse laitoin kattoon 5mm retkipatjaa koska siellä oli vain paljas pelti. Retkipatja ei ime vettä eikä aurigonkuumentamana tipu niskaan kuten bitumi ehkä tekisi...
juu bitumi on kyl aikamoinen lämmön kerääjä.. kesällä ei tartte edes auringon aivan suoraan paistaa kontin kanteen niin se lämpee jo niin että sitä mattoa pystyy sormin painaen muotoilla mikä "kylmänä" on täysin mahdotonta..
ja se sit kans pysyy kauan lämpösenä..
oikein kuumana hellepäivinä voi sitte paistella vaikka munia