300E tyhjäkäynti ongelma
300E tyhjäkäynti ongelma
Tyhjäkäynti ontuu, vähän niinkuin kävis viidellä mukilla. Kun nostaa kierroksia johonkin 1500, pelaa ihan hyvin. putkesta tosin kuuluu "höplötys". Venttiili vikako?
Nykyiset:
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Olikohan kone tavallinen 300 vai 24-venttiilinen?
Oliskohan joku sytkäpuolen vika? Ehkä yhden sylinterin tulpanjohto lyö läpi? Jollei se oo kattikone niin ota yks tulpanjohto irti ja koita pistää käyntiin. Jos otit toimivan irti, niin käynti menee huonommaksi. Tolleen voit käydä ne vuorotellen läpi. Jos löytyy johto, jolla ei oo mitään merkitystä irrallaan ollessa niin siinä se vika sitten voikin olla. Kierroksia kun antaa, niin siellä on sen verran pöhinää pannussa ettei sitä enää paikallaan huomaakaan, mutta ajossa pitäisi olla tehottomuutta ja ehkä nykimistä. Ja... otetaan sitten sieltä tulpanjohdon hatusta kiinni, eikä vedellä johdoista
Oliskohan joku sytkäpuolen vika? Ehkä yhden sylinterin tulpanjohto lyö läpi? Jollei se oo kattikone niin ota yks tulpanjohto irti ja koita pistää käyntiin. Jos otit toimivan irti, niin käynti menee huonommaksi. Tolleen voit käydä ne vuorotellen läpi. Jos löytyy johto, jolla ei oo mitään merkitystä irrallaan ollessa niin siinä se vika sitten voikin olla. Kierroksia kun antaa, niin siellä on sen verran pöhinää pannussa ettei sitä enää paikallaan huomaakaan, mutta ajossa pitäisi olla tehottomuutta ja ehkä nykimistä. Ja... otetaan sitten sieltä tulpanjohdon hatusta kiinni, eikä vedellä johdoista

W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Itse tarkastaisin ekaks virranjakajan kannen ja pyörijän kunnon. Jos ovat alla esitetyn näköisiä, niin kipinkapin varaosakauppaan. Sitten kun kansi menee oikein huonoksi, ei kone lähde enää millään ilveellä tulille ja tulpat kastuu, tämäkin koettu jo pariin otteeseen. Toki risa johtokin voi aiheuttaa moista; itsellä tosin pätki vain lämpimällä koneella, nätisti löikin läpi tulpanhatun juuresta.
Kansi1 Kansi2 Kansi3 Pyörijä1 Pyörijä2

Kansi1 Kansi2 Kansi3 Pyörijä1 Pyörijä2
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
käynti ongelma
Pyörijä ja kansi sekä tulpat ovat uudet. Pyörijä kyllä on joku italialainen.. 

Nykyiset:
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
No "alkuperäisten" boschilaisten hinta oli muistaakseni tuolla 170 euron kieppeillä. Vanha tonni kuudesta johdonpätkästä on kyllä liikaa, semminkin kun ne pitää itse tehdä metritavarasta. Bremiltä saa hyvät valmiit johdot ehkä jopa 70 euroon.stanger kirjoitti:ovatko johdot kuinka vanhat??
tuppaavat vanhemmiten ruveta lyömään läpi......
uudet kyllä maksavat jonkin euron...![]()
(muistelisin että 70egeä)
Ja tosiaan, eipä noihin vikakohtiin tässä kohdin ole lisättävää. Purkin Fortea voisi ajaa läpi systeemistä, niin saa suuttimia putsattua.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jees. Mersun alkuperäiset johdot ovat noita tee-se-itse -versioita mutta esim. Boschin liikkeen kautta saa johdot valmiina pakettina. Itse tilasin narut MB-Osasta, joka oli loppupeleissä halvempi ja köyhdyin vajaan satasen. Toisaalta onhan mulla 2 pyttyä vähemmän...Aku P kirjoitti:No "alkuperäisten" boschilaisten hinta oli muistaakseni tuolla 170 euron kieppeillä. Vanha tonni kuudesta johdonpätkästä on kyllä liikaa, semminkin kun ne pitää itse tehdä metritavarasta. Bremiltä saa hyvät valmiit johdot ehkä jopa 70 euroon.
t.
Risto
E500 – 211.070
- Ahonen V
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
oma 260E kävi huonosti tyhjäkäyntiä, vaihdoin johdot niin alko pelittään.
Joku aika sitten käytin myös purkin fortea läpi, ja ei ainakaan huonommaksi mennyt. Jos lähtee kylmänä viidellä, voi vika olla myös kylmäkäynnnistyssuuttimessa.
Joku aika sitten käytin myös purkin fortea läpi, ja ei ainakaan huonommaksi mennyt. Jos lähtee kylmänä viidellä, voi vika olla myös kylmäkäynnnistyssuuttimessa.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
Re: 300E tyhjäkäynti ongelma
Itselläni 260E käy vastaavasti kuin sulla. Vika on kohdistettu määränjakajaan josta ei tullut 3 pytylle bensaa ollenkaan alakierroksilla. Että eikun etsimään määränjakajaa jostain. Ko. Boschin osa maksaa Veholla 1770e ja tarvikkeena 1300e. Purkamot kysytty läpi eikä kellään ole osaa "halvemmalla". No kun ei osaa saanut olen ajellut 5 pytyllä pienen nykimisen kanssa ja pärjännyt hyvin. MUTTA vesipummu sanoi itsensä irti ja käytin auton pajalla jossa vesipummu vaihdettiin, kas auto rupes käymään taas 6 pytyllä. muuta ei tehty kuin konetta jouduttu riisumaan (jäähdytin,ohj.tehostaja,vesipumppu) ja jotain muuta jota on edessä vielä, ja ilmeisesti vika oli anturissa joka on kampuranhihna rullaan kohti ja johto menee vas. lokasuojaa mustaan mötikkään(mikä sitten lie). Asentaja oli putsannut tämän anturin, ei muuta järkevää selitystä, tai sitten vaan se määränjakaja yksinkertaisesti lähti toimimaan. Onko tällä yhteyttä ruiskuun vai ei , sen joku viisaampi vois kertoa.jussi77 kirjoitti:Tyhjäkäynti ontuu, vähän niinkuin kävis viidellä mukilla. Kun nostaa kierroksia johonkin 1500, pelaa ihan hyvin. putkesta tosin kuuluu "höplötys". Venttiili vikako?
Re: 300E tyhjäkäynti ongelma
Eli joku sytytyksen anturi on kyseessä, (ykk ?). Katsokaas viisaammat, kuinka tuohon pääsee käsiksi.katito kirjoitti:Itselläni 260E käy vastaavasti kuin sulla. Vika on kohdistettu määränjakajaan josta ei tullut 3 pytylle bensaa ollenkaan alakierroksilla. Että eikun etsimään määränjakajaa jostain. Ko. Boschin osa maksaa Veholla 1770e ja tarvikkeena 1300e. Purkamot kysytty läpi eikä kellään ole osaa "halvemmalla". No kun ei osaa saanut olen ajellut 5 pytyllä pienen nykimisen kanssa ja pärjännyt hyvin. MUTTA vesipummu sanoi itsensä irti ja käytin auton pajalla jossa vesipummu vaihdettiin, kas auto rupes käymään taas 6 pytyllä. muuta ei tehty kuin konetta jouduttu riisumaan (jäähdytin,ohj.tehostaja,vesipumppu) ja jotain muuta jota on edessä vielä, ja ilmeisesti vika oli anturissa joka on kampuranhihna rullaan kohti ja johto menee vas. lokasuojaa mustaan mötikkään(mikä sitten lie). Asentaja oli putsannut tämän anturin, ei muuta järkevää selitystä, tai sitten vaan se määränjakaja yksinkertaisesti lähti toimimaan. Onko tällä yhteyttä ruiskuun vai ei , sen joku viisaampi vois kertoa.jussi77 kirjoitti:Tyhjäkäynti ontuu, vähän niinkuin kävis viidellä mukilla. Kun nostaa kierroksia johonkin 1500, pelaa ihan hyvin. putkesta tosin kuuluu "höplötys". Venttiili vikako?
Oon ite miettinyt samaa osaa, pitäs varmaan sekin tutkii.
Alkaa harmittamaan, kun muilla häviää ongelmat pelkällä pyörijän vaihdolla.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Eräs alan heppu kertoili, että 10 kiloon asti homma "jaksaa" vielä toimia suht. mukavasti, mutta sitten alkaa takkuilla.Jarno.v kirjoitti:Yleensä risa johto selviää pelkällä ohmi-mittauksella, pitää olla kaikissa samaa luokkaa, joku kilo-ohmi. Poikkinaisen huomaa äärettömästä lukemasta, tai huomattavasti muita suuremmasta .
OT: Olivat tuossa viime viikolla haavistelleet erästä Escorttia, kun ei lähde millään käymään. Sitten oli mitattu pari tuplanjohtoa, vastus vain 140 kiloa. Piuhanvaihdon jälkeen pelasi kuin ajatus - miksiköhän


Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Samaa vikaa löytyy myös mun 300CE -88 vehkeestäni, eli tyhjäkäynti alaalla ja sammahtelee tai sitten economy huitelee tyhjäkäynnilläkin taivaissa :S , luulenpa että yksi tulppa lyö läpi, ainakin, yritetään korjata se vika tänään, riittääköhän uudet tulpat... hope so, jos ei niin joutuu johdotkin ostamaan...
Sama täällä economy ym. tosin ei ole koskaan sammunut....mutta veikkaanpa ettei auta tulpat ja johdot. Onkos autosi katilla? lähtee hyvin kylmänä käyntiin mutta lämpinä saattaa sammua kun ensimmäisen kerran käynnistää mutta toisella lähtee hyvin käyntiin? Ajossa moottori toimii täysin ok - vedot tallella? Kuulostaako tutulta...Tempest kirjoitti:Samaa vikaa löytyy myös mun 300CE -88 vehkeestäni, eli tyhjäkäynti alaalla ja sammahtelee tai sitten economy huitelee tyhjäkäynnilläkin taivaissa :S , luulenpa että yksi tulppa lyö läpi, ainakin, yritetään korjata se vika tänään, riittääköhän uudet tulpat... hope so, jos ei niin joutuu johdotkin ostamaan...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Auto sammuu?
Tänään raplasin autostani anturia, joka sijaitsee syylärin puolella tasapaino tai
värinän poistopyörän päällä. Onkohan tyhjäkäynit moottorille mitää anturia tai
mikahän sitä ohjaa.
Kierrosten pudotessa takniikan pitäisi pitää kierrokset jossain 650 kohalla.
meinaa kierrokset pudota ja joskus sammuu.
värinän poistopyörän päällä. Onkohan tyhjäkäynit moottorille mitää anturia tai
mikahän sitä ohjaa.
Kierrosten pudotessa takniikan pitäisi pitää kierrokset jossain 650 kohalla.
meinaa kierrokset pudota ja joskus sammuu.
venttiilivian selvitys
Laita auto käyntiin ja laita vaikka kaupan kassakuitti pakoputken päähän ja jos pakopuolella on vika niin se imasee paperin pakoputkea vasten. Yleensä venttiiliviat ovat pakopuolella.
- velluh1
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: To 19.05.2005 19:08
- Paikkakunta: Siellä missä on mansikat tuoreita
Katoppa tulpat läpi ajon jälkeen ovatko kaikki samanvärisiä. omassa vaunussa oli samaa vikaa.kuutospytyn tulppa oli musta ja sitäkautta vika paikallistui suuttimeen. vaihdoin uuden ja vika hävisi.
Ostamme,myymme,vaihdamme,Ota vaimosi mukaan ja tee elämäsi kaupat!!!
------------------------
W140 S500
Volvo 240 DL
------------------------
W140 S500
Volvo 240 DL
- velluh1
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: To 19.05.2005 19:08
- Paikkakunta: Siellä missä on mansikat tuoreita
Katoppa tulpat läpi ajon jälkeen ovatko kaikki samanvärisiä. omassa vaunussa oli samaa vikaa.kuutospytyn tulppa oli musta ja sitäkautta vika paikallistui suuttimeen. vaihdoin uuden ja vika hävisi.
Ostamme,myymme,vaihdamme,Ota vaimosi mukaan ja tee elämäsi kaupat!!!
------------------------
W140 S500
Volvo 240 DL
------------------------
W140 S500
Volvo 240 DL
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
Re: 300E tyhjäkäynti ongelma
.
Viimeksi muokannut Mersbenzw202, Ke 09.02.2022 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300E tyhjäkäynti ongelma
Viittaa imuvuotoon mutta voi olla kosteutta jakajan sisässä..tutkipa sitä jakajan kannen alla olevaa isoa o-rengasta...varmaan täys kova...se estää kosteuden jakajan kopan sisään pääsystä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 300E tyhjäkäynti ongelma
Muistaakseni jollain saksalaisella foorumilla mainittiin kuluneet ja vuotavat ruiskusuuttimet yhtenä mahdollisena noiden oireiden syynä, jos sytkäpuoli muuten on kunnossa ja ei ole imuvuotoja.
k 2.0t SW -98
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
A6 4.2 Avant quattro -99
ex. 300 TE -91
Re: 300E tyhjäkäynti ongelma
Suuttimet jos kuluneet menee aikaa startatessa pidempään että putket täyttyy mutta kyllä sitten pitää pelata..toki vanhat kyllä kannattaa vaihtaa jokatapauksessa.
Yksi olisi myös jumittunut lisäilmaluisti jota liottelet kliinerissä ja toinen vielä likainen potentiometrin liukupinta ja kulunut..katsopa nämä .
Yksi olisi myös jumittunut lisäilmaluisti jota liottelet kliinerissä ja toinen vielä likainen potentiometrin liukupinta ja kulunut..katsopa nämä .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-