Onko w124 300D ja 300Turbo dieselissä sama kone?
Onko w124 300D ja 300Turbo dieselissä sama kone?
Niin tuossa otsikossa kysymys jo näkyykin.
Jos on sama kone niin onko tuota turbo konetta jotenkin muunneltu turbo käyttöä varten?
Kun ajattelin, että olis ostanut tuollaisen 300D mersun ja sitten laittanut siihen 300D Turbon koneen tai sitten pelkästään turbon siihen alkuperäiseen koneeseen, jos kone on muuten samanlainen kuin tuossa turbossa.
Kun 300TurboD mersua ei ole kuin automaattivaihteisena ja haluaisin manuaalin.
Jos on sama kone niin onko tuota turbo konetta jotenkin muunneltu turbo käyttöä varten?
Kun ajattelin, että olis ostanut tuollaisen 300D mersun ja sitten laittanut siihen 300D Turbon koneen tai sitten pelkästään turbon siihen alkuperäiseen koneeseen, jos kone on muuten samanlainen kuin tuossa turbossa.
Kun 300TurboD mersua ei ole kuin automaattivaihteisena ja haluaisin manuaalin.
Taitaa olla sinunkin auto automaatti? Sedania itsekin etsiskelen.Perttu K kirjoitti:Koneet on erilaiset. Joten jos kestävän haluat, niin vaihda turbokone. Jos haluat vähällä päästä, niin osta minulta 300 TDT pois, niin minä pääsen ostamaan tilalle sedanin, johon ruuvaan itse 300 turbodieselin nokalle. Sellainen kun tallin nurkassa jo on.
Manuaali vaihteiseen 300D mersuun käy varmaan suoraan tuo 300 Turbon kone kun ottaa vaan kytkimen ja vauhtipyörän entisestä koneesta. Vai käykö?
Onko 250D Turbo 5pyttynen? Entä vapaasti hengittävänä?
Missä vuosimalleista on ollut 250D turbo mallia 4-venttiilisenä? Minkä verran niitä on tehty? Lieneekö miten paljon suomessa? Mistä tunnistaa 4-venttiilisen koneen?kardaani kirjoitti:250 D on viisipyttyinen turbolla tai ilman n. 125 hevosvoimaa turbon kanssa 2-venttilikoneessa. 4-venttilisessä 150 hv.
Oletko tietoinen, että W124:seen oli 93-95 saatavana E300 Diesel (4-venttiilinen)jossa on vapaastihengittävänä 136 hevosvoimaa ja 210 nm vääntöä. Jos siihen vielä voi pumppua säätää niin kyllä sen pitäisi myös ihan mukavasti kulkea. Tätä mallia ei saanut turbon kanssa W124:seen vaan vasta uudempaan ns. väyryseen(W210) Tehoa olisi 177 hv. Moottorin saa kyllä asennettua W124:seen kun eräät on sen asentaneet jopa W123:seen.
Ns. 250 D turboa 4-venttiilisenä on saanut ainakin C-mallin mersuihin.
Ns. 250 D turboa 4-venttiilisenä on saanut ainakin C-mallin mersuihin.
Mutta ei W124:ään.kardaani kirjoitti:Ns. 250 D turboa 4-venttiilisenä on saanut ainakin C-mallin mersuihin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kannattaa lukea tarkkaan tuo turbo palsta läpi, itse en noista mitään ymmärrä mutta jotain on jäänyt muistiin kun olen plärännyt noita topiceja tuhansia tunteja viimeisen 1,5 vuoden aikana.
Tuossa on yleistä listaa eri koneista/projekteista: Klick
Moottoreissa viimen numero kertoo sylinterien määrän tyyliin:
OM601 = 2 venttiilinen 4 sylinterinen
OM602 = 2 venttiilinen 5 sylinterinen
OM603 = 2 venttiilinen 6 sylinterinen
:
OM605 = 4 venttiilinen 5 sylinterinen
Tässä on 6 sylinterinen kapeakantinen eli OM603 moottori.
OM603
Tuossa taasen sama leveällä kannella, eli neljällä ventiilillä:
OM606
Vuosimalleista en sano mitään kun en niistä tiedä, mutta googlettamalla OM602/OM605 voisi löytyä tieto. [Esim tuolta
Tuossa on yleistä listaa eri koneista/projekteista: Klick
Moottoreissa viimen numero kertoo sylinterien määrän tyyliin:
OM601 = 2 venttiilinen 4 sylinterinen
OM602 = 2 venttiilinen 5 sylinterinen
OM603 = 2 venttiilinen 6 sylinterinen
:
OM605 = 4 venttiilinen 5 sylinterinen
Tässä on 6 sylinterinen kapeakantinen eli OM603 moottori.
OM603
Tuossa taasen sama leveällä kannella, eli neljällä ventiilillä:
OM606
Vuosimalleista en sano mitään kun en niistä tiedä, mutta googlettamalla OM602/OM605 voisi löytyä tieto. [Esim tuolta
Tuossa on myynnissä tuo 123 mersu "väyrysen" koneella http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=335361&
Olis varmaan aika mielenkiintoinen vehje.
Käykö 250D tai 250Dturbon manuaalivaihteisto 300D turbon koneen perään?
Olis varmaan aika mielenkiintoinen vehje.
Käykö 250D tai 250Dturbon manuaalivaihteisto 300D turbon koneen perään?
Taitaa olla ihan sama, käykö vai ei...ropo kirjoitti:Käykö 250D tai 250Dturbon manuaalivaihteisto 300D turbon koneen perään?
Vähäkään enempi tehua(vääntöä) ottaa ulos, niin se manuaali&kytkin laukeaa.
Tehtaalla oli ihan syynsä laittaa automaatti 300Turbon perään.
Tosin hieman kovemmassa käytössä vakkaritomaattikin antaa periksi,
mutta sitä on mahdollista vahvistaa.
Aftermarket/custom manuaaleja/kytkimiä on toki olemassa, mutta...
Vauhti maksaa, kuinka kovaa haluat mennä?

Ihmetyttää vaan se miks ei 300D turboa ole tehty manuaalina.Rässi66 kirjoitti:Taitaa olla ihan sama, käykö vai ei...ropo kirjoitti:Käykö 250D tai 250Dturbon manuaalivaihteisto 300D turbon koneen perään?
Vähäkään enempi tehua(vääntöä) ottaa ulos, niin se manuaali&kytkin laukeaa.
Tehtaalla oli ihan syynsä laittaa automaatti 300Turbon perään.
Tosin hieman kovemmassa käytössä vakkaritomaattikin antaa periksi,
mutta sitä on mahdollista vahvistaa.
Aftermarket/custom manuaaleja/kytkimiä on toki olemassa, mutta...
Vauhti maksaa, kuinka kovaa haluat mennä?
Saahan automaatista kätevämmin väännönkestävän, ja ei se nyt automaatti IMHO muuta kuin parantaa joka autoa. Sama politiikkahan MB:lla on muutenkin ollut, eihän isompikoneisia ässiäkään ole saanut kuin automaattilootalla.ropo kirjoitti:Ihmetyttää vaan se miks ei 300D turboa ole tehty manuaalina.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No tostakin voi kyllä olla montaa mieltä, mä ainakin tykkään, taitaa olla kyllä harvoja mikä ei nyi isoilla elementeillä kun on manuaaliMauri H. kirjoitti:Kyllä manuaali on oikein kärsimystä mersussa, kun tuo voimansiirtolinja on voimakkaasti jousitettu noilla rättinivelillä. Automaatti sopii mersuun paljon paremmin..
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Kah, noinpäin ei tullut ajatus mieleenikään. Mietin vallan vaan sitä voimansiirron kestoa, mutta säästäähän se kyllä konettakin tomaatti.Mauri H. kirjoitti: Manuaalia ei tuohon 3-litraiseen turbopannuun saanut ettei konetta hajotettaisi väärinkäyttämisellä, ja ihan oikein.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
OM605 ja OM606


Re: OM605 ja OM606
Tuntupa mukavalta luettavalta!cojootti kirjoitti:JOS HALUAT KESTÄVÄN NIIN HANKI E250D 20v tai E300D 24v MOOTTORIT TULIVAT 07/93- ELI VIIMEISEEN "kasvojen kohotukseen"
SAKSAN TUONTI ON LISÄNNYT MOLEMPIA MALLEJA RUNSAASTI!
Tosin itsellä Belgian tuonti
autodidakti