No niin. Aloittelija lähestyy ensimmäisellä kysymyksellä... Varmasti tulee lisää
Satunnaisesti ohjauspyörästä tuntee muutaman peräkkäisen terävän napautuksen. Tämän myös kuulee. Napsaus ei ole kovin voimakas.
Onko tyypillinen ilmiö ja onko oire tulevasta remontista vai mistä on kyse?
Mielestäni naputus on satunnaista, ainakaan vielä en ole huomannut mitään johdonmukaisuutta.
Auto on siis tuo E300TD 1994 (S124)
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
Eipä ole tullut välyksiä tutkittua. Tietenkin hieman epäilyttää kun naputusta esiintyy suoralla tiellä ajettaessa.
Aloittelen kuitenkin siitä ja palaan asiaan.
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
Ääni voisi tulla airbacista, jos autossa on sellainen ja muistelen, että kyseisissä vuosimalleissa on jo sellainen. Ja jos on niin kannattaa käyttää airbac huollossa, ettei laukea itsekseen tai kuuneluttaa jollakin asiantuntijalla.
Viimeksi muokannut karjis, Pe 19.08.2005 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ääni voisi tulla airbacista, jos autossa on sellainen ja muistelen, että kyseisissä vuosimalleissa on jo sellainen. Ja jos on niin kannattaa käyttää airbac huollossa, ettei laukea itsekseen tai kuuneluttaa jollakin asiantuntijalla.
SORRY kun tuli näin monta viestiä, kun verkko jumi juuri kuin olin lähettämässä ja tässä tulos
Viimeksi muokannut karjis, Pe 19.08.2005 11:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ääni voisi tulla airbacista, jos autossa on sellainen ja muistelen, että kyseisissä vuosimalleissa on jo sellainen. Ja jos on niin kannattaa käyttää airbac huollossa, ettei laukea itsekseen tai kuuneluttaa jollakin asiantuntijalla.
Viimeksi muokannut karjis, Pe 19.08.2005 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autossani oli sama vika aikanaan ja se tuli ratin rungon kiinnitysruuveista airbagin alla. Eli on otettava airbag päältä pois ja kiristetttävä ne pienet ruuvit.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Ääni ja tunne ratissa on ikäänkuin joku iskisi ohjausakseliin. Piruko siellä vasaroi pellin alla?
Voisiko airbag tai nuo ruuvit aiheuttaa tollaista.. hmm..
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
No nyt mahdollisesti paikallistettu ratin naksunta ja näyttääpi vahvasti siltä, että kyllä se sieltä ratin sisältä tulee. Eli kuten arvon herrat neuvoivat:
kttopar kirjoitti:Autossani oli sama vika aikanaan ja se tuli ratin rungon kiinnitysruuveista airbagin alla. Eli on otettava airbag päältä pois ja kiristetttävä ne pienet ruuvit.
karjis kirjoitti:Ääni voisi tulla airbacista, jos autossa on sellainen ja muistelen, että kyseisissä vuosimalleissa on jo sellainen. Ja jos on niin kannattaa käyttää airbac huollossa, ettei laukea itsekseen tai kuuneluttaa jollakin asiantuntijalla.
Eli tarkoitus olisi varovasti tutkailla noita ruuveja airbagin alta. Ohjeitakin olen löytänyt tuohon airbagin irroitukseen, mutta miten lähtee ratin 'keskikansi' irti? Rivakka nykäisy?
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
Keskikansi lähtee irti ratin takaa puolissa olevien reikien läpi ruuvit irrottamalla.
Taisi olla kuusiokoloruuvit. Ruuvit on vain tunnusteltava reiän kautta ja se kysyy vähän hermoja.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Eli käytetty työjärjestys:
Akun -kenkä irti
Apparin jalkatilasta punainen 10 napainen liitin irti
Ratin takaa kaksi torxia (30) auki, piuhat irti ja airbag oli "sylissä"
10 mm kuusiokolohylsy pulttipistoolilla auki, (kohta merkattuna) ratti ulos
2 kpl pientä risti (ph1) kantaista ruuvia irti, muovinen piuhojen kierrätys laite pois. Sen alla on vielä
3 kpl risti (ph2) ruuvia. Alumiininen kehys ja monitoimiviiksi ja suojus
Siinäpä ne osat ratin takana