Tässä olisi kysymyksiä johon toivoisin sekä tietoa ja kokemuksia mutta myös hyvät ehdotukset ja mielipiteet ja varotukset olisi tärkeitä. Myös joku triviaalitieto auttaisi eteenpäin. Kysymysasettelu saattaa olla kömpelö koska omaa kokemusta on niin vähän.

Tarkoituksena olisi lisätä tehoa w210 290TD (Automaatti). koneeseen. Kone on jo kerran lastutettu, mutta tehonlisäyksen määrä ja luonne ei oikein innostanut. Koneessa on kiinteäsiipinen ahdin Gt20 joka olisi tarkoitus vaihtaa. ajatuksena on laittaa gt23v muuttuvasiipinen ahdin. (=320 cdi:n ahdin) Tavoitetehomäärä liikkuu 200-230 hp paikkeilla ja väännöksi riittää varmasti reipas 400nm. Pakosarjaan ja cuuleriin ei ollut tarkoitus koskea (mutta ei sitä koskaan tiedä…) Tärkeää olisi nimenomaan saada vääntöä alakierroksille.

Sopiiko gt23v:n ahdin gt20:n tilalle. Molemmissa on kolmiolaippa mutta onko pulttijako sama. Miten ahtopaineen säätö on toteutettu. Onko moottorissani magneettiventtiili joka ohjaa maksimipaineita ja sopiiko se sellaisenaan gt23v:n ohjaamiseen. Mitä pitäisi ottaa huomioon tällaisen vaihdon yhteydessä.

Miten pumppu ja suuttimet. Riittäkö pumppu ja suuttimet tavoitetehoille. Koneessa on Bossin jakajapumppu. Nämä puheet pumpun ja suuttimien säätämisestä esim ”Mynällä” koskeeko se myös tätä konetta, vai vain yleensäkin vaan vanhempaa tekniikkaa.

Kunhan saan homman tehtyä niin lupaan laittaa Foorumille infopaketin ja tiivistelmän kokemuksistani tämän projektin suhteen.
