W123 hankinnassa huomoitavaa???
W123 hankinnassa huomoitavaa???
Tervehdys Mersuforumilaiset!
Olen aikeissa hankkia harrastekäyttöön (myöhemmin mahdollisesti museoida) W123 korimallisen M-B:n. Kyseinen malli nyt vaan on jollain tavalla tehnyt erityisen vaikutuksen minuun...
Kysyisinkin teiltä mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota ko. mallin kohdalla?
- Helpot/ hankalat mallit harrastaa/ löytää osia?
- 200D malleja tuntuisi olevan eniten tarjolla, onko järjetön hankinta?
- Tyypillisimmät/ vaikeimmat ruostevaurio kohdat?
- Tekniikan akilleenkantapäät?
- Onko W123:ssa joku vuosimalli (oneyear-only), johon vaikea löytää osia?
- Mitä mallia itse suosittelisit ekaksi M-B:ksi?
Tiedän kyllä että yli 20 vuotiaan auton hankinta on aina jonkin verran tuuristakin kiinni, mutta toivoisin teiltä apua, jotta välttäisin pahimmat "pommit"
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen, kysymyksiä tullee lisää kunhan saan sopivan projektin/auton hankittua...
Olen aikeissa hankkia harrastekäyttöön (myöhemmin mahdollisesti museoida) W123 korimallisen M-B:n. Kyseinen malli nyt vaan on jollain tavalla tehnyt erityisen vaikutuksen minuun...
Kysyisinkin teiltä mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota ko. mallin kohdalla?
- Helpot/ hankalat mallit harrastaa/ löytää osia?
- 200D malleja tuntuisi olevan eniten tarjolla, onko järjetön hankinta?
- Tyypillisimmät/ vaikeimmat ruostevaurio kohdat?
- Tekniikan akilleenkantapäät?
- Onko W123:ssa joku vuosimalli (oneyear-only), johon vaikea löytää osia?
- Mitä mallia itse suosittelisit ekaksi M-B:ksi?
Tiedän kyllä että yli 20 vuotiaan auton hankinta on aina jonkin verran tuuristakin kiinni, mutta toivoisin teiltä apua, jotta välttäisin pahimmat "pommit"
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen, kysymyksiä tullee lisää kunhan saan sopivan projektin/auton hankittua...
Re: W123 hankinnassa huomoitavaa???
Kaikki on helppoja malleja harrastaa, osia kun löytyy vaikka joka navetan takaa.rookie_mb kirjoitti:Tervehdys Mersuforumilaiset!
Olen aikeissa hankkia harrastekäyttöön (myöhemmin mahdollisesti museoida) W123 korimallisen M-B:n. Kyseinen malli nyt vaan on jollain tavalla tehnyt erityisen vaikutuksen minuun...
Kysyisinkin teiltä mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota ko. mallin kohdalla?
- Helpot/ hankalat mallit harrastaa/ löytää osia?
- 200D malleja tuntuisi olevan eniten tarjolla, onko järjetön hankinta?
- Tyypillisimmät/ vaikeimmat ruostevaurio kohdat?
- Tekniikan akilleenkantapäät?
- Onko W123:ssa joku vuosimalli (oneyear-only), johon vaikea löytää osia?
- Mitä mallia itse suosittelisit ekaksi M-B:ksi?
Tiedän kyllä että yli 20 vuotiaan auton hankinta on aina jonkin verran tuuristakin kiinni, mutta toivoisin teiltä apua, jotta välttäisin pahimmat "pommit"
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen, kysymyksiä tullee lisää kunhan saan sopivan projektin/auton hankittua...
200D on aika järjetön hankinta, 240D on taloudellisempi ja ne ovat oikeasti tarpeen ne vähätkin lisä hummat. 300D on kyllä paras diisseleistä. Arvokkaampi museoituna on bensakoneiset.
Tyypillisimmät ruostevauriot ovat kaikki peltiosat etu ja takapuskurin välissä, Tosin esim. takapyöränkotelot, helmat, pyöränkaaret, tulipelti, palkit, ovien alareunat, lasien urat jne. ovat kaikkein yleisimpiä ruostumaan.
Diisseleissä tekniikassa ei ole oikeastaan mitään akilleenkantapäätä. Kannattaa ottaa mukaan joku joka osaa katsoa onko kone väljänä. Perät tosin on usein väljinä tyyliin 99/100 on semmoisia. Bensakoneissa kaasarit ja nokat on yleensä kriittisimmät paikat.
Ei ole vaikea löytää osia mihinkään vuosimalliin.
Jos ekaksi hankkii 123:n niin joko bensoista 230/230E tai diisseleistä 300D, myös 240D on kohtuullinen. 200D:tä ei voi suositella ekaksi.
Re: W123 hankinnassa huomoitavaa???
Missä on se navetta jonka takaa löytyy osia langiin?:D Koska niitä osia ei tunnu hirveästi pyörivän missään. En tarkoita tätä sillä, että langia ei kannattaisi ottaa työn alle.Sjtv kirjoitti:Kaikki on helppoja malleja harrastaa, osia kun löytyy vaikka joka navetan takaa.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Vihjaise sitten minullekin siitä navetasta niin lähdetään tonkimaan sieltä osiaSjtv kirjoitti:no nyt unohin kokonaan ottaa langia mukaan tohonJos semmosen hankin niin kyllä varmana löydän navetankin minkä takaa osia saa

V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Jos olet hankkimassa w123 mersua ja haluat siistin, alkuperäisen, ruosteettoman, hitsaamattoman ja museointikelpoisen auton niin klikkaappas tuon w123 kuvan alla olevaa linkkiä, jossa lukee "MYYTÄVÄNÄ 1190€/1590€"
Meni nyt vähä asian viereen, mutta kuitenkin
Meni nyt vähä asian viereen, mutta kuitenkin

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
On se hieno. Täällä on yhdellä ukolla 3 ambulanssi 123:sta ja mitä sitä on jututellu niin vuonna -91 on niistä yksi lopettanut palveluksensa. Rekisteriotteen mukaan se on muuten -87 rekisteröityHeavy kirjoitti: On kuitenkin aika hieno lang alustalla oleva ambulanssi. MIlloinhan on mahtanut olla viimiset W123 ambulanssit työajossa Suomessa?

Kiitoksia vastauksista, lisää vihjeitä/ vinkkejä saa laittaa edelleen...
Jubelle kiitoksia vinkistä, yritän tosin ensin löytää autoa vähän lähempää.
Tuosta 200D mallista, onko muuta syytä välttää kuin "laiskuus", auto tulisi nimittäin ensivaiheessa työväliautoksi 10 km matkalle, myöhemmin siis museoituna lähinnä kesäiseksi fiilistelyautoksi. Ja kyseessä lienee aikoinaan myydyin versio, jolloin tekniikka osia luulisi olevan myös käyteynä tarjolla.
Tuosta entisöinnistä/ museoinnista, kuinka hyvin W123 koriseen löytää verhoiluosia, onko joku väri helpompi kuin toinen.
Jubelle kiitoksia vinkistä, yritän tosin ensin löytää autoa vähän lähempää.
Tuosta 200D mallista, onko muuta syytä välttää kuin "laiskuus", auto tulisi nimittäin ensivaiheessa työväliautoksi 10 km matkalle, myöhemmin siis museoituna lähinnä kesäiseksi fiilistelyautoksi. Ja kyseessä lienee aikoinaan myydyin versio, jolloin tekniikka osia luulisi olevan myös käyteynä tarjolla.
Tuosta entisöinnistä/ museoinnista, kuinka hyvin W123 koriseen löytää verhoiluosia, onko joku väri helpompi kuin toinen.
Polttoaineen kulutus on 200D:ssä isompi kuin muissa vaikka tällä foorumilla kaikki ajaakin jopa näillä korkeintaan kuudella litralla kaupungissakinrookie_mb kirjoitti: Tuosta 200D mallista, onko muuta syytä välttää kuin "laiskuus", auto tulisi nimittäin ensivaiheessa työväliautoksi 10 km matkalle, myöhemmin siis museoituna lähinnä kesäiseksi fiilistelyautoksi. Ja kyseessä lienee aikoinaan myydyin versio, jolloin tekniikka osia luulisi olevan myös käyteynä tarjolla.
Tuosta entisöinnistä/ museoinnista, kuinka hyvin W123 koriseen löytää verhoiluosia, onko joku väri helpompi kuin toinen.

Verhoiluissa vaikeimmat ovat tuntuneet olevan vaalea vai mikä peessi onkaan ja musta. Sininen on kaikkein helpoin varsinkin jos on MB-Txt:tä penkit.
Moi,rookie_mb kirjoitti:Kiitoksia vastauksista, lisää vihjeitä/ vinkkejä saa laittaa edelleen...
Jubelle kiitoksia vinkistä, yritän tosin ensin löytää autoa vähän lähempää.
Tuosta 200D mallista, onko muuta syytä välttää kuin "laiskuus", auto tulisi nimittäin ensivaiheessa työväliautoksi 10 km matkalle, myöhemmin siis museoituna lähinnä kesäiseksi fiilistelyautoksi. Ja kyseessä lienee aikoinaan myydyin versio, jolloin tekniikka osia luulisi olevan myös käyteynä tarjolla.
Tuosta entisöinnistä/ museoinnista, kuinka hyvin W123 koriseen löytää verhoiluosia, onko joku väri helpompi kuin toinen.
W123-sarjan eniten tuotettu versio on 240 D, mutta mikä on kanta esim. Suomessa tällä hetkellä 200 D vs 240 D, vaikea sanoa. Nettiautoa ja keltaistapörssiä tutkimalla saat varmasti jonkinlaista kuvaa tilanteesta.
200 D:llä pärjää normaaliliikenteessä varauksin, 240 D:llä jo ihan passelisti.
Harrastuksena ja harrastearvoltaankin mielenkiintoisempi on kuitenkin 5-sylinterinen 300 D. Bensakoneisista helpoimmat ajo- ja harrastekohteet ovat nelisylinteriset, M115 ja etenkin M102 -koneiset, 2,0- ja 2,3 -litraiset.
Kulutus- ja tekniikkaosia saa kaikkiin malleihin kauttaaltaan hyvin ja perusosat ovat vielä edullisia. Mallikohtaisia osia on ehkä hankalin löytää coupeen, ja usein tietyt osat ovatkin melko hintavia, esim. tiivisteet, kromit jne...
Myös tietyt farmarimallin osat ovat jonkinverran sedania kalliimpia.
Sisustuksen osalta helpoin on nk. 3-sarja, eli syyskuusta 1982 aina vuodenvaihteeseen 1986 valmistettu sarja. Väittisin että pienellä vaivalla löytää osan kuin osan ja kaikkia värejä. Myös Vehon kautta ainakin 3.sarjan alkuperäiset verhoiluosat ovat saatavilla. Hankalin puolestaan on 1.sarja (76-79), jonka sisustuspalikat voivat olla kiven alla. Itse etsin 1.sarjan mustan kangassisustan (001) b-pilarin sisäverhouslevyä, eikä tunnu löytyvän...

Ehkä yleisen kunnon lisäksi tärkein harrastearvoa korottava tekijä on varustetaso, Suomi-malleissa ikävä kyllä melko tuntematon termi


Lähtökohdaksi kannattaa kuitenkin valita mahdollisimman hyväkuntoinen, tyylikäs, alkuperäinen ja varusteltu yksilö. Kyllä niitä löytyy, kunhan budjetti antaa myöten.
Osien hinnoista voi saada käsitystä esim. sponsorin sivuilta ja foorumilta ao. linkistä.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=7179
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=7179
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No, ei niiden tekniikkaosien kohdalta luulisi mihinkään W123:een tulevan vaikeuksia saatavuudessa. Pitää muistaa, että 2,8litran konetta on ollut S-sarjalaisissakin. Ainoa harvinaisempi malli on mielestäni 250 (ja sen T-versio), jota ei yleisestikään ottaen ole kovin paljon valmistettu, ja suomalainen kanta lienee varsin pieni. Ei sekään nyt ylettömän vaikea pitäisi olla. Tuon 250:ssa olevan M123-koneen väitetty nälkäisyys nyt ei harrastepelissä ihan täysilä haittaa.rookie_mb kirjoitti:Kiitoksia vastauksista, lisää vihjeitä/ vinkkejä saa laittaa edelleen...
Jubelle kiitoksia vinkistä, yritän tosin ensin löytää autoa vähän lähempää.
Tuosta 200D mallista, onko muuta syytä välttää kuin "laiskuus", auto tulisi nimittäin ensivaiheessa työväliautoksi 10 km matkalle, myöhemmin siis museoituna lähinnä kesäiseksi fiilistelyautoksi. Ja kyseessä lienee aikoinaan myydyin versio, jolloin tekniikka osia luulisi olevan myös käyteynä tarjolla.
Kyllä 200D on varsin laiska, mutta ehditäänhän sitä mopedillakin. 240D:lla ajaminen on jo ihan leppoisaa, se 12 hv lisää tekee ihmeitä. Tosin kaikki on suhteellista: joku 300D manuaalinakin on numeroiden valossa kulultaan korkeintaan nykyisten Tdi-pakujen tasalla. Noin karkeasti sanottuna. 300TDT on jo kiivaampi menijä, pikkunopeuksilla suorastaan pirullisen puhdikas.
Muuten tässä voikin yhtyä raulin kommentteihin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kaikki noi on toivottoman laiskoja jos vertaa vaikka melkeen mihin tahansa uuteen CDI/TDI perheautoon (90-150hv).Aku P kirjoitti:[Kyllä 200D on varsin laiska, mutta ehditäänhän sitä mopedillakin. 240D:lla ajaminen on jo ihan leppoisaa, se 12 hv lisää tekee ihmeitä. Tosin kaikki on suhteellista: joku 300D manuaalinakin on numeroiden valossa kulultaan korkeintaan nykyisten Tdi-pakujen tasalla. Noin karkeasti sanottuna. 300TDT on jo kiivaampi menijä, pikkunopeuksilla suorastaan pirullisen puhdikas.
Tosin jos ajot on luokkaa 10km sivuunsa niin sen vetää vaikka polkupyörällä.
Itse ajoin 200D:llä 70km työmatkaa vuoden verran, sittenkun rupesi tulemaan enemmän työreissuja asiakkaiden luo esim. itä-Suomeen niin oli pakko siirtyä W124 300TD:hen.
Hyväkuntoinen 123 on kyllä hieno näky ja mukava ajaa ynnä jotenkin enemmän mersu kuin uudemmat.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
No eipähän nuo "kulutus"osat ole näköjään pahemmin hinnalla pilattu, mutta mitenkä on laatu/ yhteensopivuus. Esim. polkimien kumit onko jotain halpis reproja vaiko ehtaa germany-osaa, samoin pakoputkiston osat, onko mitoitus/ mutkat kohdallaan vai joutuuko modifioimaan kovasti. Onko kokemuksia???
Pitäisi tuossa viikonlopun aikana käydä vilkaisemassa yhtä W123:sta ja noista mätähommista jos olisi hieman lisä infoa. Saako korjauspeltejä hyvälaatuisia esim. helmoihin, pyöränkaariin vai onko pokattava/ pokkautettava mallin mukaan?
Arvostan suuresti kaikkia vihjeitä, joiden avulla saisin metsästettyä mahdollisimman hyvät "aihion". Kiitokset kaikille vastaajille.
Pitäisi tuossa viikonlopun aikana käydä vilkaisemassa yhtä W123:sta ja noista mätähommista jos olisi hieman lisä infoa. Saako korjauspeltejä hyvälaatuisia esim. helmoihin, pyöränkaariin vai onko pokattava/ pokkautettava mallin mukaan?
Arvostan suuresti kaikkia vihjeitä, joiden avulla saisin metsästettyä mahdollisimman hyvät "aihion". Kiitokset kaikille vastaajille.
Niin, osat ovat keskimäärin halpoja. KL myy ihan laatukamaa. Motonetista ym. saa myöskin asiallista tavaraa kunhan vähän katsoo mitä ostaa. Yleisesti niin kuin jo puhetta olikin coupen ja langin erikoisosat saattavat olla vaikeasti saatavissa. Myös hyväkuntoiset farmarin palikat alkavat olla hinnoissaan.
Erilaisia korjauspeltejä löytyy kyllä. Orkkispeltiosat ovat tietty parhaita, mutta usein kalliihkoja. Klokkerholmin korjauspellit ovat suht jees tavaraa.
Kivasti tässä on tullut jo juttua. Mädät ja tekniikaltaan pommit luulisi kyllä harrastekäyttöä suunnittelevan ostajan erottavan asiallisista. Jos siis on vähääkään kokemusta/tietoa vanhoista autoista. Jos ei, niin ehkä on parempi jättää näin vanhat autot väliin ja katsoa vaikka uudempaa pientä japanilaista. Mahdolliset ulospäin näkymättömät mätääntymiset löytyvät kunhan jaksaa tutkia autoa altakäsin, vähän raottaa lattian ja tavaratilan verhoiluja.
Eipä 200 D:ssä rauhallisuuden lisäksi ole muuta suoranaista vikaa. Tietty huutaa vähänkin isommilla nopeuksilla enemmän kuin harvempiperäiset mallit ja bensakoneiset. 300 D:tä pidän itse noista taloudellisimpana. Joskin eroa 240 D:hen ei välttämättä ole rauhallisessa ajossa. Suurin tarjonta meillä on varmasti 200 D:ssä, mutta järkevänkuntoiset ovat selvässä vähemmistössä plus ne ovat suurimmalla varmuudella karvalakkivarustuksella. Kohtuullisella lisähinnalla saa jo vastaavakuntoisen 300 D:n joka on käyttöominaisuuksilta ja -mukavuudelta täysin eri tasoa. Lisäksi jos aioit sitä museointia joskus niin arvoa ja motivaatiota hommaan nostaa että auto on kunnon moottorilla ja mukavasti varusteltu.
Hyvä bensakoneinen voi olla hankalampi löytää, mutta katselisin lähinnä jo mainittua M102-moottorityyppiä. Ruiskulla tietty mieluiten. Vielä sitä museointia silmällä pitäen kannattaa (etenkin M110-moottoristen) kohdalla tarkistaa ettei kyseessä ole tekniikan- (tai peräti säälittävä korin-) vaihto. Niitä on riittämiin tässä maassa.
On totta että 80-luvun malleihin on helpompi löytää sisustan osaa kuin 70-lukuisiin. Tekniikka ja koriosissa ei pitäisi vuosimallien välillä olla hirveämmin saatavuuseroja (monin kohdin pysyivät samoina läpi tuotannon).
Romuja kyllä löytyy, mutta kannattaako niitä lähteä kovin hirveästi restauroimaan on eri kysymys. Budjetti kohdilleen, niin eiköhän hyvä räpeltämätön auto löydy, ainakin ajan kanssa etsimällä.
...no tämmöstä yleistä itsestäänselvyyttä tästä tuli, mutta niin taitaa olla koko ketju
Erilaisia korjauspeltejä löytyy kyllä. Orkkispeltiosat ovat tietty parhaita, mutta usein kalliihkoja. Klokkerholmin korjauspellit ovat suht jees tavaraa.
Kivasti tässä on tullut jo juttua. Mädät ja tekniikaltaan pommit luulisi kyllä harrastekäyttöä suunnittelevan ostajan erottavan asiallisista. Jos siis on vähääkään kokemusta/tietoa vanhoista autoista. Jos ei, niin ehkä on parempi jättää näin vanhat autot väliin ja katsoa vaikka uudempaa pientä japanilaista. Mahdolliset ulospäin näkymättömät mätääntymiset löytyvät kunhan jaksaa tutkia autoa altakäsin, vähän raottaa lattian ja tavaratilan verhoiluja.
Eipä 200 D:ssä rauhallisuuden lisäksi ole muuta suoranaista vikaa. Tietty huutaa vähänkin isommilla nopeuksilla enemmän kuin harvempiperäiset mallit ja bensakoneiset. 300 D:tä pidän itse noista taloudellisimpana. Joskin eroa 240 D:hen ei välttämättä ole rauhallisessa ajossa. Suurin tarjonta meillä on varmasti 200 D:ssä, mutta järkevänkuntoiset ovat selvässä vähemmistössä plus ne ovat suurimmalla varmuudella karvalakkivarustuksella. Kohtuullisella lisähinnalla saa jo vastaavakuntoisen 300 D:n joka on käyttöominaisuuksilta ja -mukavuudelta täysin eri tasoa. Lisäksi jos aioit sitä museointia joskus niin arvoa ja motivaatiota hommaan nostaa että auto on kunnon moottorilla ja mukavasti varusteltu.
Hyvä bensakoneinen voi olla hankalampi löytää, mutta katselisin lähinnä jo mainittua M102-moottorityyppiä. Ruiskulla tietty mieluiten. Vielä sitä museointia silmällä pitäen kannattaa (etenkin M110-moottoristen) kohdalla tarkistaa ettei kyseessä ole tekniikan- (tai peräti säälittävä korin-) vaihto. Niitä on riittämiin tässä maassa.
On totta että 80-luvun malleihin on helpompi löytää sisustan osaa kuin 70-lukuisiin. Tekniikka ja koriosissa ei pitäisi vuosimallien välillä olla hirveämmin saatavuuseroja (monin kohdin pysyivät samoina läpi tuotannon).
Romuja kyllä löytyy, mutta kannattaako niitä lähteä kovin hirveästi restauroimaan on eri kysymys. Budjetti kohdilleen, niin eiköhän hyvä räpeltämätön auto löydy, ainakin ajan kanssa etsimällä.
...no tämmöstä yleistä itsestäänselvyyttä tästä tuli, mutta niin taitaa olla koko ketju

Naulan kantaan!Leka kirjoitti:Lisäksi jos aioit sitä museointia joskus niin arvoa ja motivaatiota hommaan nostaa että auto on kunnon moottorilla ja mukavasti varusteltu.
Eli jos haluat autolle edes jotain museo- tai jälleenmyyntiarvoa niin kannattaa joka ikinen vaparidiisseli unohtaa. 55-88hp per 1200-1400kg (200D-300D) ei vie autoa yhtään mihinkään, ainoastaan kuski kiihtyy (kulkee kuin ykskolmonen sierra). Kyläajoon diisseli kyllä sopii ja on vieläpä varsin mukava siihen. Huippunopeuttakin löytyy yli suomen rajotusten, kunhan etsit pitkän alamäen. Turbodieseliä en ole kokeillut eli siitä en sano mitään. Luultavasti riittävän vahva käyttöautoon.
Pienissä bensakoneissa kaasari on kettumainen, koska on "juuttuvakurkkuinen" strömperi. Sieltä on monesti joku kalvo paskana tai väärä määrä (vieläpä väärää) öljyä niin nykii oikein huolella osakaasukiihdytyksissä. ATF:ää sopivas määrä ehjään kaasariin niin on ajoltaan miellyttävä. K-Jetti on helpompi tapaus, säätäjiä löytyy suomesta paljon, ja väittäisin ko. ruiskun olevan jopa yksinkertaisempi kuin mallisarjan kaasarit. Nelikurkkusesta soleksista en tiiä mitn (kai se oli soleksi?

Jos nyt joku malli pitäisi harrasteautoksi valita niin sanoisin että 280E on mielestäni paras (no tottakai se on kun mulla itelläni on semmonen


Museopelin arvoa nostaa varmasti tieto siitä että pellin alla on tehokkain kone mitä tehtaalla on ko. koppaan viskattu. Myös useat 280E mallit on varustettu aika reiluilla lisävarusteilla. Ei niitä raksaduunarit ole uutena ostanut.
Vaan jos polttoaineenkulutus on kriteeri, tai jos et halua tehdä koneremppaa, niin osta nokivasara. Bensakoneella ei tarvi alle kymmenen litran koittaa päästä sataa kilsaa, ja diisseliä ei tarvi korjata "ikinä"... Ne kestää yleensä reippaasti yli puol miljoonaa ilman vakavampia vikoja.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
300D kyllä kulkee ihan riittävästi ja on asiallinen ajella, 123 dieselillä pitää vain tottua ajatukseen että onnistunut ohitus perustuu aina yllätykseen. Kulutus itsellä pyörinyt 8-10 välillä.
Vaikka ostaisi millaisen yksilön niin luulempa että kannattaa varata se 1-2t€ korjauksiin riippuen tavoitetasosta. Kyllä sitä dieseliäkin joutuu korjaamaan (vai onko se nyt sitten huoltoa
) ja se yleensä maksaa.
Itse en epäröisi kauheasti ostaa myöskään 240D:tä mutta 220D ja 200D ovat jo melko rauhallisia ainakin jos meinaa isompaa kärryä vetää tai ajaa joskus kovempaa.
Kerran ajamani 220D joka oli jo paljon maailmaa nähnyt oli sellainen että koko mökkireissun 80km/suunta sai ajaa kaasu pohjassa ja ei ollut pelkoa ylinopeussakoista, paitsi tietysti kun matkalle osuu 3 risteystä joista pitää kääntyä/hiljentää
Kuitenkin reissuu tuli silläkin tyylillä ja mukavasti tehtyä mutta vaatii enemmän tottumista.
Itsellä ruostepaikkoja on ollut lokarin kaaret, lokarin sisäkaari (=paikka johon takajousituksen pohjaanlyöntikumi tulee kiinni) ja tietysti tunkin reiät. Lisäksi pieniä kukkia on myös oven alareunoissa, listojen alla ja tiivisteiden urissa.
Vaikka ostaisi millaisen yksilön niin luulempa että kannattaa varata se 1-2t€ korjauksiin riippuen tavoitetasosta. Kyllä sitä dieseliäkin joutuu korjaamaan (vai onko se nyt sitten huoltoa

Itse en epäröisi kauheasti ostaa myöskään 240D:tä mutta 220D ja 200D ovat jo melko rauhallisia ainakin jos meinaa isompaa kärryä vetää tai ajaa joskus kovempaa.
Kerran ajamani 220D joka oli jo paljon maailmaa nähnyt oli sellainen että koko mökkireissun 80km/suunta sai ajaa kaasu pohjassa ja ei ollut pelkoa ylinopeussakoista, paitsi tietysti kun matkalle osuu 3 risteystä joista pitää kääntyä/hiljentää

Itsellä ruostepaikkoja on ollut lokarin kaaret, lokarin sisäkaari (=paikka johon takajousituksen pohjaanlyöntikumi tulee kiinni) ja tietysti tunkin reiät. Lisäksi pieniä kukkia on myös oven alareunoissa, listojen alla ja tiivisteiden urissa.
300td -91, manuaali.
No joo, tuossa 88hv:n 300D:ssä on kunnossa ollessaan vielä tämän päivän mittapuunkin mukaan suht tyydyttävä suorituskyky. Ei ole mun ainakaan sen kummemmin tarvinnut suunnitella ohituksia ja käyttäähän nuo tarvittaessa koko nopeusmittarin asteikon hyväksi. Tempomaatti 165 kohdalle asettuna ei vauhti millään tavalla hidastunut isompaankaan ylämäkeen. Mutta se siitä, ymmärrän jos kolmesatanen ei kaikille riitä.
Sivosen peräänkuuluttama varusteltu 280 E:hän se vasta hyvä oliskin (turbod:n ohella). Tietty hyväkuntoinen alkuperäinen kakskasikymppinen on melko arvokas eikä niitä ole koskaan täällä puissa kasvanut... Mulla on asennevamma noita strömppä- ja solexi-malleja kohtaan, joten en välttämättä sekaantuisi kaasarimalliin. 230 E muuten menee tarpeen vaatiessa alle kympillä, manuaalina ainakin.
Sivosen peräänkuuluttama varusteltu 280 E:hän se vasta hyvä oliskin (turbod:n ohella). Tietty hyväkuntoinen alkuperäinen kakskasikymppinen on melko arvokas eikä niitä ole koskaan täällä puissa kasvanut... Mulla on asennevamma noita strömppä- ja solexi-malleja kohtaan, joten en välttämättä sekaantuisi kaasarimalliin. 230 E muuten menee tarpeen vaatiessa alle kympillä, manuaalina ainakin.
Aku P kirjoitti:300TDT on jo kiivaampi menijä, pikkunopeuksilla suorastaan pirullisen puhdikas.
Tulipa vain mieleen, että oletko ajanut iskussa olevaa W123 turbodieseliä? En tarkoita mitään loppuunajettua laitetta vaan täysin iskussa olevaa. Minun mielestäni ainakin kiihtyy ja kulkee kivasti kunnossa oleva turbokone manuaalilla ja 3,46 perällä. Liikkuu tuo kansanmallikin aivan kivasti, tulevaisuudessa tulee kyllä liikkumaan liukkaamminkin, kunhan ehtii keräillä osia ja värkätä. On hyvin suuri ero vapaasti hönkivän ja turbokoneen välillä.Ahti kirjoitti:Kaikki noi on toivottoman laiskoja jos vertaa vaikka melkeen mihin tahansa uuteen CDI/TDI perheautoon (90-150hv).
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Niin no - kyllähän rehtijiikin sai W123:n liikkumaan, kun autoa rakennetaan. Tehtaalta turbodieseliä ei mainitsemallasi yhdistelmällä kuitenkaan ole saanut, joten sellaisen löytäminen saattaa olla kiven takanaHeavy kirjoitti:Aku P kirjoitti:300TDT on jo kiivaampi menijä, pikkunopeuksilla suorastaan pirullisen puhdikas.Tulipa vain mieleen, että oletko ajanut iskussa olevaa W123 turbodieseliä? En tarkoita mitään loppuunajettua laitetta vaan täysin iskussa olevaa. Minun mielestäni ainakin kiihtyy ja kulkee kivasti kunnossa oleva turbokone manuaalilla ja 3,46 perällä. Liikkuu tuo kansanmallikin aivan kivasti, tulevaisuudessa tulee kyllä liikkumaan liukkaamminkin, kunhan ehtii keräillä osia ja värkätä. On hyvin suuri ero vapaasti hönkivän ja turbokoneen välillä.Ahti kirjoitti:Kaikki noi on toivottoman laiskoja jos vertaa vaikka melkeen mihin tahansa uuteen CDI/TDI perheautoon (90-150hv).

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44
Arvon Rookie MB: minulta saat ostaa ruosteettoman ja hyvillä USA varusteilla olevan automaattilootaisen 300 D:n. Ajettu vain yksi talvi suolassa. Katsohan tuolta myydään palstan puolelta.
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Itselläni ei tähän keskusteluun valitettavasti ole antaa mitään autenttista faktatietoa.
Mutta omaksi "ensimersuksi" hankkimaani 300 D:hen ihastuin ikihyviksi (kiitos vaan vielä kerran myyjälle).
Sillä tuli ajeltua runsaat 20 000 km työ- ja loma-ajoja ja hyvin pelasi.
Ja mikä parasta, kulkupuoli oli kunnossa ja ajo-ominaisuudet erinomaiset.
Auto olisi vieläkin talossa, jos dieselveroa perittäisiin kuten tv-lupamaksuja.
Eli yhdellä lupamaksulla saa taloudessa olla useampi televisio.
Näin pitäisi olla dieselautojen verojenkin kanssa.
Mersu siirtyi siis seuraavalle omistajalle ja uskon, että se tarjoaa miellyttäviä kilometrejä edelleenkin.
(Ainakin auto tulee bongattua silloin tällöin).
Nyt itse muistelen autoa lämmöllä ja muistoina myös valokuvat, joista yksi tässä:
http://photo.digitalfinland.net/2004052 ... _5_1x1.jpg
Sama kuva on päätynyt jopa kesäkuun kuvaksi Tähtiklubin 2005 -kalenteriinkin eli ollaan niinkuin Hugh Hefner -sarjassa maailmankuulut Playboy -kalenterit.
Markkeeraakohan Tähtiklubi-kalenteri samaa ? Hope so
Kulutus oli maltilliset vajaa kahdeksan litraa matka-ajossa ja kymppi stadissa.
Sisusta priima, pellitkin ikäisekseen enemmän kuin ok ja pohja bueno.
Kone kävi kuin sveitsiläinen kello (nykynuoriso ei sveitsinkelloja muista kun kaikki tulee jaappanista ja taiwanista, vanhempi väki kyllä tietää mitä tarkoitan).
Matka-ajossa hakkaa mennen tullen kaikki ne autot, joista itselläni tähän mennessä on kokemuksia (=paljon), myös useimmat uudetkin.
Kaupunkiajossa ei ketterimpiä, mutta pärjää sielläkin.
Tässä yksilössä joka omassa ajossa oli, jäi oikeastaan kaipaamaan vain automaattivaihteistoa.
Pitkän tarinan jatkoksi sanoisin vain:
Suosittelen.
Tai kuten itseäni lähellä oleva alue eli kameravertailut, siellä arvosana olisi:
Highly Recommended.
Mutta omaksi "ensimersuksi" hankkimaani 300 D:hen ihastuin ikihyviksi (kiitos vaan vielä kerran myyjälle).
Sillä tuli ajeltua runsaat 20 000 km työ- ja loma-ajoja ja hyvin pelasi.
Ja mikä parasta, kulkupuoli oli kunnossa ja ajo-ominaisuudet erinomaiset.
Auto olisi vieläkin talossa, jos dieselveroa perittäisiin kuten tv-lupamaksuja.
Eli yhdellä lupamaksulla saa taloudessa olla useampi televisio.
Näin pitäisi olla dieselautojen verojenkin kanssa.
Mersu siirtyi siis seuraavalle omistajalle ja uskon, että se tarjoaa miellyttäviä kilometrejä edelleenkin.
(Ainakin auto tulee bongattua silloin tällöin).
Nyt itse muistelen autoa lämmöllä ja muistoina myös valokuvat, joista yksi tässä:
http://photo.digitalfinland.net/2004052 ... _5_1x1.jpg
Sama kuva on päätynyt jopa kesäkuun kuvaksi Tähtiklubin 2005 -kalenteriinkin eli ollaan niinkuin Hugh Hefner -sarjassa maailmankuulut Playboy -kalenterit.
Markkeeraakohan Tähtiklubi-kalenteri samaa ? Hope so

Kulutus oli maltilliset vajaa kahdeksan litraa matka-ajossa ja kymppi stadissa.
Sisusta priima, pellitkin ikäisekseen enemmän kuin ok ja pohja bueno.
Kone kävi kuin sveitsiläinen kello (nykynuoriso ei sveitsinkelloja muista kun kaikki tulee jaappanista ja taiwanista, vanhempi väki kyllä tietää mitä tarkoitan).
Matka-ajossa hakkaa mennen tullen kaikki ne autot, joista itselläni tähän mennessä on kokemuksia (=paljon), myös useimmat uudetkin.
Kaupunkiajossa ei ketterimpiä, mutta pärjää sielläkin.
Tässä yksilössä joka omassa ajossa oli, jäi oikeastaan kaipaamaan vain automaattivaihteistoa.
Pitkän tarinan jatkoksi sanoisin vain:
Suosittelen.
Tai kuten itseäni lähellä oleva alue eli kameravertailut, siellä arvosana olisi:
Highly Recommended.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
???Heavy kirjoitti: Tulipa vain mieleen, että oletko ajanut iskussa olevaa W123 turbodieseliä? En tarkoita mitään loppuunajettua laitetta vaan täysin iskussa olevaa. Minun mielestäni ainakin kiihtyy ja kulkee kivasti kunnossa oleva turbokone manuaalilla ja 3,46 perällä.
Myöskään W123 turbodieseliä ei saanut manuaalilla, se meikäläisen koeajamaki n oli siis automaatti ja farmari, eli ainoa Eurooppaan tuotu ahdin-W123 malli.
Kunnosta en tiedä, mutta perstuntumalta "aasinpotku" oli samaa luokkaa kuin edellisen sukupolven TDI-Passatissa. Paperilla mersu varmaan jää, mutta kyllä se 125 hv / 250Nm reilusti liikuttaa.
OT: minnepäin Ari66:n ex 300D mahtoi mennä? Törmäsin (no, en törmännyt mutta huomasin) Hangossa taannoin samanvärisen ja samantapaisella rekisterin numero-osalla varustetun W123:n. Iskussa oli se yksilö ainakin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Noniino...ehkä se 125hv liikuttaa sitten jonkun mielestä hienosti 1400 kilosta autoa, ehkä mulla on nyt vähän asennevammaa kun just ajoin omalla 1400 kilosella autolla 0-180km/h vähän alle 12 sekunttiinAku P kirjoitti:???Heavy kirjoitti: Tulipa vain mieleen, että oletko ajanut iskussa olevaa W123 turbodieseliä? En tarkoita mitään loppuunajettua laitetta vaan täysin iskussa olevaa. Minun mielestäni ainakin kiihtyy ja kulkee kivasti kunnossa oleva turbokone manuaalilla ja 3,46 perällä.
Myöskään W123 turbodieseliä ei saanut manuaalilla, se meikäläisen koeajamaki n oli siis automaatti ja farmari, eli ainoa Eurooppaan tuotu ahdin-W123 malli.
Kunnosta en tiedä, mutta perstuntumalta "aasinpotku" oli samaa luokkaa kuin edellisen sukupolven TDI-Passatissa. Paperilla mersu varmaan jää, mutta kyllä se 125 hv / 250Nm reilusti liikuttaa.

Mutta asiaan, kyllä sellanen S123 turbodiesel on ollut aikoinaan "kova luu", nykyään on vaan käyttöautonkin kuljettava max. 11s 0-100km/h. Sitä jotenkin turtuu suorituskykyyn

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Jaaa.....teillä on nykyihmisillä vaan niin kauhean lyhyt pinna.Ahti kirjoitti: Noniino...ehkä se 125hv liikuttaa sitten jonkun mielestä hienosti 1400 kilosta autoa, ehkä mulla on nyt vähän asennevammaa kun just ajoin omalla 1400 kilosella autolla 0-180km/h vähän alle 12 sekunttiin![]()

Terveisin nimimerkki "joskus jopa 250GD:n hankkimista miettinyt. Lähinnä pateettinen suorituskyky oli viimeinen, joka auton hankintaa olisi jarruttanut".

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vähän henkkoht kommenttia... 
123 on malli, jota ei voi minun mielesta verrata samanhintaisiin japseihin. Sen luonteeseen ei kuuluu kiihtyä 12 sekuntissa 180 km/h nopeuteen. Toki, voihan sellaisen rakentaa, mutta minun mielestä sen ei kuuluu olla dragsteri..
Itse 300TD tomaatilla aloitaneena ja siitä 300 TDTheen siirtyneenä olen edelleen sitä mieltä, että sillä autolla kerkiää joka paikkaan. Turbo tuo tarpeellista kiihtyvyyttä ohituksiin ja pudottaa polttoainekulutuksen siedettävälle tasolle.
Lähinnä vaivaa 123 mallia käyttäjien huolimattomuus ajokkia kohtaan ja tietysti korin lahoamineen.
Se viimenen on ihan odotettavissa, onhan uudemmatkin autot kohta 20 v ikäisiä...
Ja kuluu paraskin tekniikka käyttökelvottomaan kuntoon, mikäli siitä ei asianmukaisellä tavalla huolehdita.
Eli jos luonne kestää toisten autoilijoiden jatkuvat ohitukset ja itseellä on jonkunverran korjaajan vika, niiin 123sta voi suositellä. Bensa tai diiselli, se on lähinnä makuasia. Enemmän on tietysti arvoa 280, mutta veikkaisin myös 300 TDT olevan harvinaisuudessa arvokasta tavaraa joskus. Ainakin toivoisin niin...
Eli jos on hankkimassa, niin kannattaa hankkia mahdollisimmän hyväkuntoinen ja unohtaa korittomat projektit. Tekniikkaa löytyy, kuten joku asian ilmaisi: joka navetan takaa... Ja jos ei löydykään, niin varaosia saa, ainakin toistaiseksi, kaupan hyllyltä. Ja niitä ei tosiaan kuluu kauheasti. Paremmin se kestää, kun samanhintaiset fordit-opelit.
Lisäksi on siinä 123sessä ajattonta tyyliä. Siitä joko tykkää tai on tykkäämättä. Jos on tykkäämättä, niin asiaa ei tarvi enemmän puida, muita malleja on tarpeeksi sekä MB, että muiden valmistajien valikoimissa.
Minä olen itselle sen OIKEAN löytänyt, jokainen löytäkööt omansa. Onnea etsinnöille.

123 on malli, jota ei voi minun mielesta verrata samanhintaisiin japseihin. Sen luonteeseen ei kuuluu kiihtyä 12 sekuntissa 180 km/h nopeuteen. Toki, voihan sellaisen rakentaa, mutta minun mielestä sen ei kuuluu olla dragsteri..
Itse 300TD tomaatilla aloitaneena ja siitä 300 TDTheen siirtyneenä olen edelleen sitä mieltä, että sillä autolla kerkiää joka paikkaan. Turbo tuo tarpeellista kiihtyvyyttä ohituksiin ja pudottaa polttoainekulutuksen siedettävälle tasolle.
Lähinnä vaivaa 123 mallia käyttäjien huolimattomuus ajokkia kohtaan ja tietysti korin lahoamineen.


Eli jos luonne kestää toisten autoilijoiden jatkuvat ohitukset ja itseellä on jonkunverran korjaajan vika, niiin 123sta voi suositellä. Bensa tai diiselli, se on lähinnä makuasia. Enemmän on tietysti arvoa 280, mutta veikkaisin myös 300 TDT olevan harvinaisuudessa arvokasta tavaraa joskus. Ainakin toivoisin niin...
Eli jos on hankkimassa, niin kannattaa hankkia mahdollisimmän hyväkuntoinen ja unohtaa korittomat projektit. Tekniikkaa löytyy, kuten joku asian ilmaisi: joka navetan takaa... Ja jos ei löydykään, niin varaosia saa, ainakin toistaiseksi, kaupan hyllyltä. Ja niitä ei tosiaan kuluu kauheasti. Paremmin se kestää, kun samanhintaiset fordit-opelit.
Lisäksi on siinä 123sessä ajattonta tyyliä. Siitä joko tykkää tai on tykkäämättä. Jos on tykkäämättä, niin asiaa ei tarvi enemmän puida, muita malleja on tarpeeksi sekä MB, että muiden valmistajien valikoimissa.
Minä olen itselle sen OIKEAN löytänyt, jokainen löytäkööt omansa. Onnea etsinnöille.
Ja jonkun mielestä taas tuo 12 sekunnin aika on taas aivan laiska. Se on niin siitä kiinni mihin sitä vertaa. Mutta tuo kone onkin minulla kiinni tuossa kansanmallissa joten eikös se olekin enemmän edustuslaite ja kuuluu lipua arvokkaasti eteenpäinAhti kirjoitti:Noniino...ehkä se 125hv liikuttaa sitten jonkun mielestä hienosti 1400 kilosta autoa, ehkä mulla on nyt vähän asennevammaa kun just ajoin omalla 1400 kilosella autolla 0-180km/h vähän alle 12 sekunttiin![]()
Mutta asiaan, kyllä sellanen S123 turbodiesel on ollut aikoinaan "kova luu", nykyään on vaan käyttöautonkin kuljettava max. 11s 0-100km/h. Sitä jotenkin turtuu suorituskykyyn

Joskus tulevaisuudessa hankintalistalla on 426 heimo tai kireä 440 jonka jälkeen w123 turbo ei varmaankaan tunnu miltään, mutta tässä vaiheessa ihan mukava laite ja suhteellisen halpaa ajaa. Onko sinun Fordista kuvia missään? Kiinnostaa nuo jenkkilaitteet nimittäin aika lailla.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!