ostoaikeissa W140 - olenko liian ahne?
ostoaikeissa W140 - olenko liian ahne?
kävin viime viikolla saksassa ja tuli tutkittua mersujen hintatasoa saksassa. kaverille haettiin sieltä auto ja nyt tuntuisi, että minunkin tekisi mieli isoa Ässää.
minkälainen tuollainen W140 on yleisiltä käyttökustannuksiltaan?
olenko liian ahne, jos tuon M120-moottorisen (600SE) auton?
missä näitä autoveropäätöksien lukemia netissä on?
minkälainen tuollainen W140 on yleisiltä käyttökustannuksiltaan?
olenko liian ahne, jos tuon M120-moottorisen (600SE) auton?
missä näitä autoveropäätöksien lukemia netissä on?
Vastatkoot tarkemmin ketkä kyseisen pelin omistavat, muutama sananen täältäkin.
Olen seurannut kaverini autoilua S400:lla pari vuotta, ei siinä mitään ihmeempiä ongelmia ole ollut. Ainoa asia joka tuntuu hepun hermoa raastavan on mittariston kummittelu, valoshow on kostealla kelillä melkoinen, varsinaista vikaa ei ole löytynyt.
Bensaa palaa, mutta sen tietää jokainen jo ostaessaan isokoneisen auton. Täysmoottoriversion kulutukseen en ota muuta kantaa kuin totean sen olevan talvipakkasilla takuulla riittävän.
Varaosat eivät ole oikeastaan mitään ihmeellisen hitaisia, ilmastoinnin seppäys on melkeimpä ainoita asioita jonka takia joutuu kiinnittämään asuntonsa.
Osta mersu, sillä se kuume talttuu.
Olen seurannut kaverini autoilua S400:lla pari vuotta, ei siinä mitään ihmeempiä ongelmia ole ollut. Ainoa asia joka tuntuu hepun hermoa raastavan on mittariston kummittelu, valoshow on kostealla kelillä melkoinen, varsinaista vikaa ei ole löytynyt.
Bensaa palaa, mutta sen tietää jokainen jo ostaessaan isokoneisen auton. Täysmoottoriversion kulutukseen en ota muuta kantaa kuin totean sen olevan talvipakkasilla takuulla riittävän.
Varaosat eivät ole oikeastaan mitään ihmeellisen hitaisia, ilmastoinnin seppäys on melkeimpä ainoita asioita jonka takia joutuu kiinnittämään asuntonsa.
Osta mersu, sillä se kuume talttuu.

280-300-320-400-500 teknikka (moottori ja vaihteisto) on samaa kun E-sarjassakin joten osahinnatkin on samat. Alustan ja korin osat on hieman kalliimpia.
Suurin poikkeus on kuussatasen moottori: V12-tekniikka on siinä määrin eksoottista, harvinaista ja ahtaaseen tilaan pakattua että ylläpitokustannukset tuplaantuu siinä vaiheessa kun siirrytään viissatasesta kuussataseen. Tosin noilla kilometreillä se ei välttämättä ole mikään ongelma, mutta kannattaa ennen ostoa yrittää tarkistaa mahdollisimman hyvin ettei autossa ole valmiiksi tai lähiaikoina kypsyviä vikakohteita ja jos jotakin vikaa on, tarkistella vähän varaosahintoja etukäteen ettei tule yllätyksiä.
Suurin poikkeus on kuussatasen moottori: V12-tekniikka on siinä määrin eksoottista, harvinaista ja ahtaaseen tilaan pakattua että ylläpitokustannukset tuplaantuu siinä vaiheessa kun siirrytään viissatasesta kuussataseen. Tosin noilla kilometreillä se ei välttämättä ole mikään ongelma, mutta kannattaa ennen ostoa yrittää tarkistaa mahdollisimman hyvin ettei autossa ole valmiiksi tai lähiaikoina kypsyviä vikakohteita ja jos jotakin vikaa on, tarkistella vähän varaosahintoja etukäteen ettei tule yllätyksiä.
Tässä kuussatasen veroja. kerätty Excel-taulukosta jonka joku ystävällinen tänne postitti:
Malli / tuontipvm / käyttöönottopvm / kilometrit / markkina-arvo / vero / alv / maksut yhteensä
MERCEDES-BENZ 4D 600 SEL 2004-05-17 1991-09-06 118 42000 12180 2583.37 14763.37
MERCEDES-BENZ 600 SEL 2004-08-13 1991-10-10 82 44500 12905 2839.1 15744.1
MERCEDES-BENZ 600 SEL 2004-05-26 1992-05-06 136 40100 12431 2734.82 15165.82
MERCEDES BENZ 600 SEL 2005-02-07 1992-02-19 147 39400 12214 2687.08 14901.08
MERCEDES BENZ 600 SEL 300KW 2004-10-08 1991-09-23 146 39500 11455 2429.6 13884.6
MERCEDES BENZ S 600 2004-10-13 1995-12-31 59 49451 14340.79 3154.97 17495.76
MERCEDES BENZ S 600 COUPE 2D AUT. 2004-10-06 1993-11-16 198 49500 15345 3375.9 18720.9
MERCEDES BENZ S 600 L 2004-10-19 1994-06-22 97 48700 14610 3214.2 17824.2
Vero + ALV keskimäärin 16 000 €
Malli / tuontipvm / käyttöönottopvm / kilometrit / markkina-arvo / vero / alv / maksut yhteensä
MERCEDES-BENZ 4D 600 SEL 2004-05-17 1991-09-06 118 42000 12180 2583.37 14763.37
MERCEDES-BENZ 600 SEL 2004-08-13 1991-10-10 82 44500 12905 2839.1 15744.1
MERCEDES-BENZ 600 SEL 2004-05-26 1992-05-06 136 40100 12431 2734.82 15165.82
MERCEDES BENZ 600 SEL 2005-02-07 1992-02-19 147 39400 12214 2687.08 14901.08
MERCEDES BENZ 600 SEL 300KW 2004-10-08 1991-09-23 146 39500 11455 2429.6 13884.6
MERCEDES BENZ S 600 2004-10-13 1995-12-31 59 49451 14340.79 3154.97 17495.76
MERCEDES BENZ S 600 COUPE 2D AUT. 2004-10-06 1993-11-16 198 49500 15345 3375.9 18720.9
MERCEDES BENZ S 600 L 2004-10-19 1994-06-22 97 48700 14610 3214.2 17824.2
Vero + ALV keskimäärin 16 000 €
markkina-arvo noissa on ilmoitettu 40 000 eur? onko mahdollista, että 600 markkina-arvo olisi enää noin paljon. kuinka vanha tuo lista on?
sellainenhan kannattaisi sitten tuoda jo myyntiä varten suomeen jos tullin mielestä markkina-arvo on 40 K eur
onkohan tuollaiselle autolle ostajia suomessa, jos sellaisen tulevalla saksanmatkalla tuon sieltä?
sellainenhan kannattaisi sitten tuoda jo myyntiä varten suomeen jos tullin mielestä markkina-arvo on 40 K eur


onkohan tuollaiselle autolle ostajia suomessa, jos sellaisen tulevalla saksanmatkalla tuon sieltä?
Mitä luulet? Auto on niille joilla on rahaa, ei tavallisille ihmisille. Useempaankin otteeseen marissu täällä noitten vanhojen luksusvehkeitten järjettömyydesä tavalliselle ihmiselle, mutta tämä meinaa jo marinaa potenssiin 2. Ne jotka kuussatkuilla ajelee ja ostaa ostaa ne uutena, ei niitä kiinnosta paskan vertaa iänkkaikkisen vanha romu jos oikeen ilkeesti asian ilmasee. Ei kukaan isolla ässällä ajava suunnittele edes siksi viidenneksi autoksi sitä pari mallisarjaa sitten ollutta autoa.jaakkok kirjoitti: onkohan tuollaiselle autolle ostajia suomessa, jos sellaisen tulevalla saksanmatkalla tuon sieltä?
Tuolla ajokilometrimäärällä todellakin kannattaa etsiä limusiinipalvelun tai ässällä ajavan taksin numero ja hoitaa sillä ajonsa, parikymmentävuotta vanha 12 mukinen ässä tuntuu henkilökohtaisesti vitsiltä, eri asia jos meinaat sen jälkipolville pitää kuten palstan mobilisti arvonimen omaavat henkilöt.
edit: Jos kuussatasille tässä maassa niin olis ostajakuntaa niin varmasti tuola liikentessä näkuis paljo enemmän pelkästäänkin jo kuutoskoneisia keskiluokan autoja ja tämmöset 200d miehet mitä täälläkin palstalla paljon kirjoittaa olis yhtä harvassa kuin tuolla ison veden takana, kaikillahan vähintäänkin olis se 124 koppanen kolmisatasella bensakoneella ja nipulla himmeleitä, eikö?
Tiedät paikan, kokeile
Kokemukseni 750 bemarin omistamisesta ja myymisestä tukevat kyllä tuota väitettä. Ei ketään maksukykyistä kiinnosta entinen ökyauto, jossa paljon varusteita korjattavana, ja suuret ylläpitokulut. Ainoastaan sellaiselle autolle, jolla on vähän ajettu ja josta voi sanoa että on kuin uusi, voi kohtuudella löytää ostajan. Bemarista onnistuin pääsemään eroon n. puolen vuoden taistelun jälkeen ja auto oli siisti (meni muuten halvalla)
Olen kyllä vähän samaa mieltä "mariinin" kanssa tuosta vanha 6-satasen kysynnästä Suomessa.
Harrastajalle se menee projektiautoksi ja pidettäväksi harrastusmielessä pitkään/"ikuisesti". Sen sijaan käyttöautoksi siitä ei ainakaan minusta ole oikein millään muotoa. Jos ajaa paljon, ovat nykyhinnoilla jo PA-kulut sitä luokkaa että huh huh, samoin muut ylläpitokulut kuten huollot ja korjaukset saattavat tulla lähes järjettömän kalliiksi. Ilmiö on vähän sama kuin viime aikoina on muutamilla nuorilla jannuilla näkynyt BMW:n kanssa. On tuotu Saksasta esim joku 850 Bemari koska siinä on tehoja ja näköä vaikka muille jakaa..ja sitten kun tulee eteen se hetki että sitä pitää huoltaa tai hommata varaosia niin autoilu tyssää siihen kun huolto+varaosat maksavat enemmän kuin keskituloisen kk-palkka.
Näkisin että 6-satkulle ei siis kysyntää löydy kuin tosiharrastajista..ja vähän veikkaan että he hakevat mieluummin auton itse kuin ostavat jonkun muun tuomaa. Eli en usko että 6-satasta kannattaa tuoda sen enempää käyttöautoksi kuin bisnesmielessä myytäväksikään. Omaksi harrastepeliksi pienillä kilsamäärillä se minusta kävisi, mutta toisaalta samalla rahalla saa sitten jo ehkä paremmin harrastepeliksi sopivia Mersuja kuten esim vanhakoppaista SL:ää, monenmoisia Porscheja ym ym ym.
Pitää kuitenkin muistaa että autonhankinnassa järki ja järkisyyt eivät ainakaan minulla näyttele juuri minkäänmoista osaa..ja niinpä olenkin sitä mieltä että jos mieli tekee 6-satasta ja siihen on sopivasti bubjettia niin totta hitossa se kannattaa hankkia!
Harrastajalle se menee projektiautoksi ja pidettäväksi harrastusmielessä pitkään/"ikuisesti". Sen sijaan käyttöautoksi siitä ei ainakaan minusta ole oikein millään muotoa. Jos ajaa paljon, ovat nykyhinnoilla jo PA-kulut sitä luokkaa että huh huh, samoin muut ylläpitokulut kuten huollot ja korjaukset saattavat tulla lähes järjettömän kalliiksi. Ilmiö on vähän sama kuin viime aikoina on muutamilla nuorilla jannuilla näkynyt BMW:n kanssa. On tuotu Saksasta esim joku 850 Bemari koska siinä on tehoja ja näköä vaikka muille jakaa..ja sitten kun tulee eteen se hetki että sitä pitää huoltaa tai hommata varaosia niin autoilu tyssää siihen kun huolto+varaosat maksavat enemmän kuin keskituloisen kk-palkka.
Näkisin että 6-satkulle ei siis kysyntää löydy kuin tosiharrastajista..ja vähän veikkaan että he hakevat mieluummin auton itse kuin ostavat jonkun muun tuomaa. Eli en usko että 6-satasta kannattaa tuoda sen enempää käyttöautoksi kuin bisnesmielessä myytäväksikään. Omaksi harrastepeliksi pienillä kilsamäärillä se minusta kävisi, mutta toisaalta samalla rahalla saa sitten jo ehkä paremmin harrastepeliksi sopivia Mersuja kuten esim vanhakoppaista SL:ää, monenmoisia Porscheja ym ym ym.
Pitää kuitenkin muistaa että autonhankinnassa järki ja järkisyyt eivät ainakaan minulla näyttele juuri minkäänmoista osaa..ja niinpä olenkin sitä mieltä että jos mieli tekee 6-satasta ja siihen on sopivasti bubjettia niin totta hitossa se kannattaa hankkia!

Ostasikko itte 40t€ kakskytä vuotta vanhan bensarosvon jolla ylläpitokulut järjettömät vakuutuksista lähtien ja täysin sumun peitossa mitä kaikkee kivaa siihen joutuu laittaan, vai A) samalla rahalla uuden C-kopan Mersun tai B) Ihan minkä muun vähänkäytetyn max 3v auton joka mahtuu hintahaarukkaan.
Tiedät paikan, kokeile
en tietenkään ostaisi, mutta lähinnä kiinnostaa tuo, että mikä on oikea markkina-arvo sellaiselle? tuo autovero on siis vedetty liian ylös.
ei näissä autoasioissa useimmiten ole mitään järkeä, tiedän, itseäni ei kiinnosta joku alle 250hv nuhapumppu, siksi se 300kw/408hv tuntuisi omasta mielestä sopivalta noin painavassa autossa.
oma tämänhetkinenkin auto on kallis huoltaa, vie varmasti 20 litraa/100km, takajarruremppa maksoi lopulta yli 800eur, vesipumppu, jakohihna, pyöriensuuntaus, etujarrut xxx eur...mutta elämä on
ei näissä autoasioissa useimmiten ole mitään järkeä, tiedän, itseäni ei kiinnosta joku alle 250hv nuhapumppu, siksi se 300kw/408hv tuntuisi omasta mielestä sopivalta noin painavassa autossa.
oma tämänhetkinenkin auto on kallis huoltaa, vie varmasti 20 litraa/100km, takajarruremppa maksoi lopulta yli 800eur, vesipumppu, jakohihna, pyöriensuuntaus, etujarrut xxx eur...mutta elämä on
Jos isokoneinen W140 pitää saada niin huomattavasti fiksumpi valinta on 500:nen.
Melko yleinen kone, sillä löytyy myös W124:sen ja R129:n keulalta, 8-koneen ympärillä on jo tilaa, ja suorituskyky käytännössä varmasti ihan riittävä, 0-100 km/h 7 tai 7.3 sekunttia (V12:n vastaavat 6.3 ja 6.6, huonommat arvot jälkeen 2/92 molemmissa malleissa).
Melko yleinen kone, sillä löytyy myös W124:sen ja R129:n keulalta, 8-koneen ympärillä on jo tilaa, ja suorituskyky käytännössä varmasti ihan riittävä, 0-100 km/h 7 tai 7.3 sekunttia (V12:n vastaavat 6.3 ja 6.6, huonommat arvot jälkeen 2/92 molemmissa malleissa).
Hoh, älä nyt ota vakavasti, mutta hitto soikoon eikös 250hv ole kova voima millejaakkok kirjoitti:ei näissä autoasioissa useimmiten ole mitään järkeä, tiedän, itseäni ei kiinnosta joku alle 250hv nuhapumppu, siksi se 300kw/408hv tuntuisi omasta mielestä sopivalta noin painavassa autossa.
tahansa autolle.
Tuollaisella v12 koneella ei voi edes ajaa lujaa /lähtee käsistä) ja varsinkin täällä Suomessa sillä ei voi yli 120km/h ajaa, (kuten varmaan tiedätkin), joten miksi ei esim. 400SE kelpaa?
Ei silti, varmaan itsekkin laittaisi, jos rahaa olisi, MUTTA minulle se v12 ei ole ostopäätös. Ajatus vain siitä, että se on mersun kallein vaihtoehto ja kaunis kone niin ääneltään kuin kooltaankin
Nojoo, jokainen omaansa laittaa, minä vain kerroin oman kantani.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Veikkaan että markkinahintaa voi olla jopa hiukan vaikea arvioida koska vanhat ässät ja varsinkaan 6-sataset eivät taida olla kovin suosittuja ostokohteita. Se puolestaan johtaa siihen että myyntihinnat painuvat väkisinkin hyvin alakanttiin, mutta kuitenkaan markkinahinta-arvion lähtökohtana ei voi pitää sitä että jos jotain automallia ei kukaan saa myytyä juuri millään hinnalla kenellekään niin sen verotuksellinen markkina-arvo ei kuitenkaan voi olla 0 tai edes lähellä sitä. (ymmärtänette mitä tarkoitain?!)jaakkok kirjoitti:entäpä tuo markkina-arvo? 40 K eur vanhalle ässälle? ei taida olla lähelläkään juuri mitään nykyistä pyyntihintaa?
Se mitä "mariini" sanoi että ostaisiko 40:llä ikivanhan ässän vaiko uuden/vuoden-parin ikäisen vähän ajetun C-sarjalaisen..tai kenties noin 150t ajetun 03-mallisen E-sarjalaisen (joita niitäkin jo muutamia on noin 40:iin saatavilla), pitää hyvin paikkaansa. Aikamoinen tosiharrastaja saa olla päätyy sillä hinnalla edelleen ässään.
Minä en esim. ikinä kuvittelisi edes ostavani C-sarjalaista uutta saatikka vanhaa. Mutta en kyllä ostaisi kuussatkua vaikka kuin ässäkuumeessa olisinkin.
Jos joskus rikastun siihen malliin että S600L w140 on varaa ostaa talliautoksi viikonloppuajoihin, sitten en mieti hetkeäkään. Tämä päivä on suomen verotus huomioon ottaen hyvin hyvin kaukana.
Jos joskus rikastun siihen malliin että S600L w140 on varaa ostaa talliautoksi viikonloppuajoihin, sitten en mieti hetkeäkään. Tämä päivä on suomen verotus huomioon ottaen hyvin hyvin kaukana.

-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Totta! Kuka järjellä ajatteleva nyt ostaa hemmetin kaunista CLK-Mersua tai Bemaria V8 koneella?jva kirjoitti: Pitää kuitenkin muistaa että autonhankinnassa järki ja järkisyyt eivät ainakaan minulla näyttele juuri minkäänmoista osaa..ja niinpä olenkin sitä mieltä että jos mieli tekee 6-satasta ja siihen on sopivasti bubjettia niin totta hitossa se kannattaa hankkia!

Toisaalta mulla on tälläinen periaate: jos lasken, että mulla on rahaa käyttää autoon x €, ostankin auton, jonka hinta on x - 5000€. Yleensä tehokkaan ja hyvän sellaisen, jolla ajamisesta todella voi nauttia. Niinpä jää sopivasti ''pelivaraa'' mikäli ko. kulkineeseen ilmaantuu vikoja.
Eli: jos budjettisi riittää juuri ja juuri 30 000€ autoon, niin älä hitossa sijoita koko summaa johonkin kuussatkuun vaikka kilsoja tulisi alle 5tkm / vuosi. Osta mielummin sitten joku 25 000€ auto, joka vastaa eniten tarpeitasi. Vaikkapa juuri vanha W140 S500.
Itse en voi ymmärtää sellaisia, jotka ostavat 40 000€ maksavan auton, josta ei saa mitää iloa irti. Hyvä esimerkki vaikkapa Toyota Camry uutena.
Lycka till auton etsintään! Hatunnosto jos todella meinaat V12 -koneisen Mersun hankkia!
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Ole tarkkana tuon w140 600:sen kanssa. Siinä on ollut kalliita ongelmia moottorin kanssa varsinkin ennen vuotta 1995 valmistetuissa.
Alkusarjan moottori ei tunnista ( muistaakseni vuoden 1995 jälkeen valmistettu kone tunnistaa), mikäli jokin sylinteri ei käy kunnolla tai ei käy ollenkaan. (Kyseinen vika on melkein poikkeuksetta tulpanjohto vika, joka on hyvin tunnettu Mersun V12 koneessa ja joka huollosssa pitäisi mitata tulpanjohdot!!)
Tämä huono käyntisyys ei juurikaan tunnu ajaessa, jos 10-11 sylinteriä käy kunnolla.
Kyseinen pitkäaikainen piilovika aiheuttaa 99% varmuudella laakerivian koneeseen ja ko koneen korjaaminenhan ei tunnetusti ole mitään edullista.
Itse henkilökohtaisesti tiedän erän todella hienon ja "virheettömän" 145tkm ajetun 600SEL:in johon jouduttiin vaihtamaan koko kone ko. vian takia ( 4000€ ).
Koneen purkaminen/korjaaminen/kasaaminen olisi maksanut suunnilleen saman verran.


Alkusarjan moottori ei tunnista ( muistaakseni vuoden 1995 jälkeen valmistettu kone tunnistaa), mikäli jokin sylinteri ei käy kunnolla tai ei käy ollenkaan. (Kyseinen vika on melkein poikkeuksetta tulpanjohto vika, joka on hyvin tunnettu Mersun V12 koneessa ja joka huollosssa pitäisi mitata tulpanjohdot!!)
Tämä huono käyntisyys ei juurikaan tunnu ajaessa, jos 10-11 sylinteriä käy kunnolla.
Kyseinen pitkäaikainen piilovika aiheuttaa 99% varmuudella laakerivian koneeseen ja ko koneen korjaaminenhan ei tunnetusti ole mitään edullista.
Itse henkilökohtaisesti tiedän erän todella hienon ja "virheettömän" 145tkm ajetun 600SEL:in johon jouduttiin vaihtamaan koko kone ko. vian takia ( 4000€ ).
Koneen purkaminen/korjaaminen/kasaaminen olisi maksanut suunnilleen saman verran.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Asiahan ei minulle kuulu, mutta saako udella minkälaisen pelin tilalle olet 12-mukista suunnittelemassa?jaakkok kirjoitti:kyllähän se "käyttöharraste"-autona taitaisi menetellä. nykyinenkin auto on melko epäkäytännöllinen siirtymisessä A paikkaan B.

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: ostoaikeissa W140 - olenko liian ahne?
Minulle suurin yllätys ylläpidossa oli alustan nivelten ja puslien lyhyt elinikä. Ennen katsastusta jouduttiin tällä kertaa vaihtamaan raidetangon päät + narinahelat takaa. Toinen narinahela jo toiseen kertaan, metrejä takana 125.000.jaakkok kirjoitti:minkälainen tuollainen W140 on yleisiltä käyttökustannuksiltaan?
Auto on niin painava, ettei alustan helyt oikein tahdo jaksaa mukana.
Muiltaosin ei ihmeenpiä, normaalit huollot + huolellinen ruostesuojaus.
On se kyllä kyyti äSsällä maantiellä omaa luokkaansa, kaupungissa ehkä Smart voisi olla helpompi parkkeerata.
S320L -97
Re: ostoaikeissa W140 - olenko liian ahne?
minkälainen tuollainen W140 on yleisiltä käyttökustannuksiltaan?
olenko liian ahne, jos tuon M120-moottorisen (600SE) auton?
missä näitä autoveropäätöksien lukemia netissä on?[/quote]
itselläni on ollut w140 jo reilut kaksi vuotta.ja olen kyllä ollut siihen eritt. tyytyväinen...siis tarkemmin 400se.käyttökustannukset ovat kyllä pysyneet aivan siedettävissä rajoissa.iso auto...isot kustannukset
sen olen kyllä laittanut merkille että taitaapa olla niin että juuri 400se vie kaikkein vähiten soppaa,jos verrataan muihin ässä mallistoon(mukaan lukien 300se)ja polleja riittää ihan omiksi tarpeiksi...286hp!
varaosien hinnatkin alkavat olla ihan siedettävät,eikä näitä vehkeitä tarvii joka päivä olla seppäämässä.
niin ja jos olet vielä ostamassa ässää,niin kannattaa kysäistä allekirjottaneelta...voisin olla vaikka myymässä...meinasin vaihtaa maasturiin,työn takia.
on katos meinaan tuttu auto,ja ollut jo pari vuotta suomessa ja varmasti tapansa jo näyttänyt.saksasta jos ostat,niin et voi olla varma minkälaisen "pommin" saat.

olenko liian ahne, jos tuon M120-moottorisen (600SE) auton?
missä näitä autoveropäätöksien lukemia netissä on?[/quote]
itselläni on ollut w140 jo reilut kaksi vuotta.ja olen kyllä ollut siihen eritt. tyytyväinen...siis tarkemmin 400se.käyttökustannukset ovat kyllä pysyneet aivan siedettävissä rajoissa.iso auto...isot kustannukset

sen olen kyllä laittanut merkille että taitaapa olla niin että juuri 400se vie kaikkein vähiten soppaa,jos verrataan muihin ässä mallistoon(mukaan lukien 300se)ja polleja riittää ihan omiksi tarpeiksi...286hp!
varaosien hinnatkin alkavat olla ihan siedettävät,eikä näitä vehkeitä tarvii joka päivä olla seppäämässä.
niin ja jos olet vielä ostamassa ässää,niin kannattaa kysäistä allekirjottaneelta...voisin olla vaikka myymässä...meinasin vaihtaa maasturiin,työn takia.
on katos meinaan tuttu auto,ja ollut jo pari vuotta suomessa ja varmasti tapansa jo näyttänyt.saksasta jos ostat,niin et voi olla varma minkälaisen "pommin" saat.

