Jotain nestettä ei öljyä on 300D 124 vm.91:n alasuojapellillä. Mistähän tulee, jäähdyttäjästä? Ei ole kyllä nestepinta säiliössä paljoa laskenut.
Entä kannen päällä oleva öljyläikkä? Miten ilmenee jos kansivika? Vuotoa ykköspytyn kohdalla? Millaista? Ei kyllä savuta tms. Ja oljyä kuluu noin litra kymppitonnilla.
Nestettä moottoria alapellillä
Jos neste ei ole öljyä, melkein pakko se on olla pakkasnestettä > nestepinta vajenee.
Vuotaa voi jäähdyttäjästä, vesipumpusta, letkuista, lämmittimestä, kannentiivisteestä jne....
Tarkoitatko kansivikaa josta on täällä keskusteltu kun mainitsit "ykköspytyn kohdalta" ?
Se vika ei vuoda ulospäin, vaan ketjukoteloon (nostimet ääntää kun öljynpaine ei riitä) tai männän päälle (savuaa ja nilkuttaa).
Pieni öljyvuoto ulospäin ei ole vaarallista.
Vuotaa voi jäähdyttäjästä, vesipumpusta, letkuista, lämmittimestä, kannentiivisteestä jne....
Tarkoitatko kansivikaa josta on täällä keskusteltu kun mainitsit "ykköspytyn kohdalta" ?
Se vika ei vuoda ulospäin, vaan ketjukoteloon (nostimet ääntää kun öljynpaine ei riitä) tai männän päälle (savuaa ja nilkuttaa).
Pieni öljyvuoto ulospäin ei ole vaarallista.
wiimax.fi
Itsellä oli samanlaista vikaa ja nyt kun pumppu vaihdettiin eilen niin johon vuoto loppui...onko se vain pelkääjän puolella vaiko tasaisesti koko levyllä? Tuttuni, jolla usean kymmenen vuoden kokemus autoista asentajan näkökulmasta, sanoi että jos vain auton oikealla puolella eli säiliön puolella niin silloin pummpu on todennäköisin. Heittä sen sinne pyöriessään.
Ja pienestä se säiliön pinnanlasku lähtee...
Eikä osakaan mielestäni ainakaan motonetissa ollut hävyttömän hintainen ja osuu kuin nyrkki silmään....hintaa pumpulle n. 62 € ja jotain senttiä päälle.
Eikä ollut vaikea vaihtaa vaikka melkoisesti saa edestä ja vähän sivultakin(laturia) purkaa/siirtää...Mutta kokonaisuutena helppo...
Ja dealer sen kun kaunistuu("komistuu"
) päivä päivältä 
Ja pienestä se säiliön pinnanlasku lähtee...
Eikä osakaan mielestäni ainakaan motonetissa ollut hävyttömän hintainen ja osuu kuin nyrkki silmään....hintaa pumpulle n. 62 € ja jotain senttiä päälle.
Eikä ollut vaikea vaihtaa vaikka melkoisesti saa edestä ja vähän sivultakin(laturia) purkaa/siirtää...Mutta kokonaisuutena helppo...
Ja dealer sen kun kaunistuu("komistuu"


200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)
Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting
Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)
Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting
Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Tuplat pois 

Viimeksi muokannut Vane, Su 21.08.2005 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)
Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting
Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)
Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting
Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Re: Nestettä moottoria alapellillä
Lisätään listaan suutinten paluuletkut.. Tosin kokemuksesta voin kertoa että tavaraa riittää alapellille.. Ja niistähän oli jossain topikissa juttua, että vaihtaa ennen kuin löpöt lentää pihalle.hheik kirjoitti:Jotain nestettä ei öljyä on 300D 124 vm.91:n alasuojapellillä. Mistähän tulee, jäähdyttäjästä? Ei ole kyllä nestepinta säiliössä paljoa laskenut.
Entä kannen päällä oleva öljyläikkä? Miten ilmenee jos kansivika? Vuotoa ykköspytyn kohdalla? Millaista? Ei kyllä savuta tms. Ja oljyä kuluu noin litra kymppitonnilla.
Ilmastoinnin kondenssi vesi kyllä yleensä ohjataan suoraan auton alle, ei pohjapellille/panssarille.mikotus kirjoitti:Eikös ilmastoitu auto voi myöskin tiputella jonkin verran kondenssivettä?
Omassa autossa pohjamuoveille ilmestyvä neste liittyi vesipumpun vikaan. Pumppu vuosi alapuolelta lohkoa pitkin pohjamuoveille.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]