Paisuntasäiliön korkki?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jarillee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ke 15.09.2004 21:12
Paikkakunta: Tampere

Paisuntasäiliön korkki?

Viesti Kirjoittaja Jarillee »

Tsau!

Kysymys: Voiko jäähdyttäjän paisuntasäiliön korkin vaihto eri paineella avautuvaan vaikuttaa koneen lämpiämis nopeuteen?
Minulla vaihdettiin korkki pienemmällä paineella avautuvaan tossa aikaisin keväällä ja silloin tuntui et sai ajaa pitempään ennen kuin kone lämpesi. Talvi tulossa ajattelin et tarvisko laittaa takas alku peräis tyyppiseen .Vaihdettiin aikanaan siksi kun lämppärin kenno vuosi ettei puskisi niin voimallisesti kennolle nestettä.. mut sittemmin on kenno vaihdettu uuteen.
Autoni on W201 M103 2.6 kat autom. vm.-90
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Uus termostaatti ja alkuperäinen korkki, niillä eväillä hyvin mielin talveen. :wink:

Painekorkin tehtävänä on paineistaa järjestelmä niin että sen kiehumispiste nousee. Ja nesteiden laajetessa yliäyräiden päästää ylimääräiset höyryt/paineet ulos järjestelmästä...eräänlainen sulake.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Paisuntasäiliön korkki?

Viesti Kirjoittaja Soininen »

Jarillee kirjoitti:Tsau!

Kysymys: Voiko jäähdyttäjän paisuntasäiliön korkin vaihto eri paineella avautuvaan vaikuttaa koneen lämpiämis nopeuteen?
Minulla vaihdettiin korkki pienemmällä paineella avautuvaan tossa aikaisin keväällä ja silloin tuntui et sai ajaa pitempään ennen kuin kone lämpesi. Talvi tulossa ajattelin et tarvisko laittaa takas alku peräis tyyppiseen .Vaihdettiin aikanaan siksi kun lämppärin kenno vuosi ettei puskisi niin voimallisesti kennolle nestettä.. mut sittemmin on kenno vaihdettu uuteen.
Ei siinnä lämpiämis nopeudesta ole kysymys. Jäähdytysnesteet vain kiehuvat myöhemmin mitä korkeampi paine on kyseessä. 1,2bar korkeammalla paineella ei ole merkitystä, jäähdyttäjä tai lämppärin kenno siinnä vain räjähtää. :shock:
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Vastaa Viestiin