Ruostesuojausta tehdessäni tuli eteen yksi ongelma,
kuinka saada oviverhoukset irti rikkomatta niitä.
Irroitin veivin,kahvan kehyksen ja sen takaa pultin.
Verhous vain tuntuu olevan tosi kovassa kiinni,uskaltaako kuinka kovaa vetää
vai onko olemassa jotain hyvää keinoa/työkalua asian helpottamiseksi??
Sisäkahvasysteemi ja lukon suojalevy takareunasta myös irti.
Kahva lähtee kun kampeat tangon siitä irti, ja työnnät kahvasysteemiä eteenpäin.
Sitten ylöspäin nostamalla verhoilu pois.
Pitiköhän peilin vipu ja peitelevy myös ottaa pois.
Peilin peitelevy on myös otettava pois muuten oviverhous ei nouse ylös.
Peitelevy kannattaa vääntää ruuvimeisselillä mahdollisimman läheltä kiinnikkeitä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Siinä ikkunan alla on sellaiset "koukut" joihin verhoilu on painettu yläpäästään. Se voi olla aika lujassa siitä kiinni. Näppärästi sen saa löysättyä siten, että laskee ikkunan alas ja ulkopuolelta työntää siihen verhouksen yläreunan väliin jonkinlaisen lastan tai ison meisselin. Varovasti kampeamalla verhous napsahtaa koukuista irti ja on sen jälkeen kevyesti nostettavissa pois. ACHTUNG: kampeaminen on suoritettava erittäin varovasti ja katsottava että lasta on tarpeeksi syvällä siellä välissä! Jos se lipsahtaa niin saattaa repaista palan pois verhouksen pinnasta