124:seen piuhat takakonttiin?
124:seen piuhat takakonttiin?
Elikkäs mistä sais helpoiten laitettua virtapiuhan, rca:n ja takakaiuttimen piuhat tonne taakse? Tarviiko penkkejä irrottaa? Eka kertaa mersu niin en oikein tiedä, eikä tossa varmaan koskaan oo ollukkaan mitään kaiuttimia takana...
Pitäis saada laitettua, erillissarja, digipääte + 15¨subi...
Pitäis saada laitettua, erillissarja, digipääte + 15¨subi...
W124 300d -88
Virtapiuha oikealta puolelta (läpivienti akun takaa), alkuperäistä johtokourua pitkin konttiin.
Rca/taka kaiuttimet vasenta puolta ja samallalailla alkuperäistä kourua pitkin konttiin.
Tai jos olet laiska niin kaikki samalta puolelta
Penkit kannattaa ottaa pois kun johtoja vetelee
Ja kannattaa laittaa jokin suoja noihin kontin läpivienteihin, koska terävät pellinreunat voi rikkoa johtojen kuoret.
http://photobucket.com/albums/y3/_Antti ... lit/uutta/
Siinä muutamia kuvia mun johdotuksista.
Rca/taka kaiuttimet vasenta puolta ja samallalailla alkuperäistä kourua pitkin konttiin.
Tai jos olet laiska niin kaikki samalta puolelta

Penkit kannattaa ottaa pois kun johtoja vetelee
Ja kannattaa laittaa jokin suoja noihin kontin läpivienteihin, koska terävät pellinreunat voi rikkoa johtojen kuoret.
http://photobucket.com/albums/y3/_Antti ... lit/uutta/
Siinä muutamia kuvia mun johdotuksista.

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
VNE-vaba kirjoitti:Enpäs suosittele tuota! nimittäin jos rca-piuhoja ei suojaa vaikka foliolla ja ne kulkevat aivan virtapiuhan vieressä, se aiheuttaa häiriöitä taajuudessa!_Antti kirjoitti: Tai jos olet laiska niin kaikki samalta puolelta![]()
Ei välttämättä tuu mitään häiriöitä, riippuu soittimesta, vahvistimista, johdoista, maadotuksesta.. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Kaikkiahan nuo vinkunat, rohinat, paukkumiset sunmuut häiriöt ei haittaa, tuo eripuolilta johdottaminen on vain varmistamista, joka tosin sekään ei aina auta.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Olet kyllä oikeassa, häiriöitä ei välttämättä tule vaikka laittaisi johdot samalta puolelta, mutta itse aina olen ottanut varman päälle ja vetänyt virrat ja taajuudet eri puolilta ja vielä päällystänyt kaikki johdot "folionauhalla". On meinaan pirun rasittavaa purkaa koko auto heti kasaamisen jälkeen uudestaan, jos jotain häikkää alkaa ilmestyä..._Antti kirjoitti:VNE-vaba kirjoitti:Enpäs suosittele tuota! nimittäin jos rca-piuhoja ei suojaa vaikka foliolla ja ne kulkevat aivan virtapiuhan vieressä, se aiheuttaa häiriöitä taajuudessa!_Antti kirjoitti: Tai jos olet laiska niin kaikki samalta puolelta![]()
Ei välttämättä tuu mitään häiriöitä, riippuu soittimesta, vahvistimista, johdoista, maadotuksesta.. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Kaikkiahan nuo vinkunat, rohinat, paukkumiset sunmuut häiriöt ei haittaa, tuo eripuolilta johdottaminen on vain varmistamista, joka tosin sekään ei aina auta.
Huutaa salasanaa..._Antti kirjoitti:http://photobucket.com/albums/y3/_Antti ... lit/uutta/
Siinä muutamia kuvia mun johdotuksista.

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Niin tekee!Saul kirjoitti:Huutaa salasanaa..._Antti kirjoitti:http://photobucket.com/albums/y3/_Antti ... lit/uutta/
Siinä muutamia kuvia mun johdotuksista.
Mikähän mahtaa olla omissa rokkikoneissa vikana kun ennen ei ollut häiriöitä
(etu & taka rca + kuskinpuolen kaijutin piuhat vasemmalta, subin rca, kartturin kaijutin piuhat + virta oikeelta)
kaveri kävi säätämässä rokkivehkeet ja nyt vinkuu


MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Ei pitäs huutaa enään.Saul kirjoitti: Huutaa salasanaa...
Säätäjäs vikaMika.S kirjoitti:
Mikähän mahtaa olla omissa rokkikoneissa vikana kun ennen ei ollut häiriöitä
(etu & taka rca + kuskinpuolen kaijutin piuhat vasemmalta, subin rca, kartturin kaijutin piuhat + virta oikeelta)
kaveri kävi säätämässä rokkivehkeet ja nyt vinkuu

Ei vaan, kuinkas sulla on säädetty vahvistimien tasot (gain) ?
Mulla kun menee letkut suurinpiirtein samoin, eikä vinkumisesta tietookaan.
Vinkuminen ilmenee helpommin jos tasot on säädetty täysille, eli kun niitä säädellään kohilleen, pitäs soittimen volyymit olla suurinpiirtein täysillä ja vahvaimen tasoa säädetään niin, että rupee ääni säröttymään ja siitä sitten jonkin matkaa takaisinpäin, niin et säröäminen loppuu.
Mitä pienemmällä vahvistimen tasot saa pidettyä sitä vähemmän häikkää pitäis olla..

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Juu en tiiä oliko säätäjässä vika mut minun makuun se sääti päin p... aivan liikaa diskanttia ja alapää jäi johonki hukkaan... no joo se siitäSaul kirjoitti:Säätäjäs vikaMika.S kirjoitti:
Mikähän mahtaa olla omissa rokkikoneissa vikana kun ennen ei ollut häiriöitä
(etu & taka rca + kuskinpuolen kaijutin piuhat vasemmalta, subin rca, kartturin kaijutin piuhat + virta oikeelta)
kaveri kävi säätämässä rokkivehkeet ja nyt vinkuu![]()
Ei vaan, kuinkas sulla on säädetty vahvistimien tasot (gain) ?
Mulla kun menee letkut suurinpiirtein samoin, eikä vinkumisesta tietookaan.
Vinkuminen ilmenee helpommin jos tasot on säädetty täysille, eli kun niitä säädellään kohilleen, pitäs soittimen volyymit olla suurinpiirtein täysillä ja vahvaimen tasoa säädetään niin, että rupee ääni säröttymään ja siitä sitten jonkin matkaa takaisinpäin, niin et säröäminen loppuu.
Mitä pienemmällä vahvistimen tasot saa pidettyä sitä vähemmän häikkää pitäis olla..

Vahvistimelta on gainit minimissä, vuodelta miekka ja haarniska oleva
shampanja sarjan autostöödiö


Tuo vioittuneen rca:n mahdollisuus täytyy tarkistaa, minkälaisia lukemia pitäisi antaa jos sitä mittaa yleismittarilla

MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/