Löytyiskö ohjeita 1987 300TE 5-vaihteiston laakerivälysten säätöön?
Meni pari laakeria vaihtoon vaihteiston vinkumisen vuoksi. En tiedä mistä seuraava vaurio oli alunperin aiheutunut, mutta kuitenkin kytkinakselin ja pääakselin välisen neulalaakerin muoviristikko oli sulanut mikä sitten aiheuttanut neulojen karkaamisen ja välyksen ko. laakeriin. Olisiko siten edellinen aiheuttanut virheellisten hammaskulmien johdosta jotain värinöitä, koska kytkinakselin etummaisen kartiolaakerin metallinen hauliristikko oli halki, onneksi kuitenkin siten ettei rullia ollut karannut.
Vahteisto vinkui samalla tavalla ostohetkestä lähtien noin vuoden (15tkm) kunnes tuli avattu. Öljyt kunnossa. Olisko sitte edellisellä omistajalla käyny kuivana...
Vaihteiston säätö W124
Vaihteiston säätö W124
1987 300TE...
Re: Vaihteiston säätö W124
Voisi johtua vaihteensiirtäjien virheellisestä säädöstä vaihdekepin alla, tai sitten pelkkää kulumista.Juke.P kirjoitti:Löytyiskö ohjeita 1987 300TE 5-vaihteiston laakerivälysten säätöön?
Meni pari laakeria vaihtoon vaihteiston vinkumisen vuoksi. En tiedä mistä seuraava vaurio oli alunperin aiheutunut, mutta kuitenkin kytkinakselin ja pääakselin välisen neulalaakerin muoviristikko oli sulanut mikä sitten aiheuttanut neulojen karkaamisen ja välyksen ko. laakeriin. Olisiko siten edellinen aiheuttanut virheellisten hammaskulmien johdosta jotain värinöitä, koska kytkinakselin etummaisen kartiolaakerin metallinen hauliristikko oli halki, onneksi kuitenkin siten ettei rullia ollut karannut.
Vahteisto vinkui samalla tavalla ostohetkestä lähtien noin vuoden (15tkm) kunnes tuli avattu. Öljyt kunnossa. Olisko sitte edellisellä omistajalla käyny kuivana...
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Osakseen kyllä. Ääni kylläkin tulee vaihteiston synkronirenkaista. Kuulostaisi senverta paljon ajetulta että voi aukaisuttraa laatikon ennen kuin rasahdus häviää. Vaihdevivuston säätö voisi auttaa vaihteen päälläpysymiseen. Miksikä ei myös rasahdukseen jos siirtäjä olisi niin tarkoilla. Kannattaa ainakin kokeillajartuo kirjoitti:Omassa autossani kolmonen rasahtaa joka kerta kun vaihtaa, eikä se pysy päällä kun veto loppuu.
Voisiko tuokin johtua säädöistä? vai meneekä laatikko uusiksi?
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Tuo rasahtaminen johtuu (aina) kuluneesta synkronointirenkaasta. Vaihda hitaammin, älä kierroksilla ainakaan alaspäin, käytä tuplaa ...jartuo kirjoitti:Omassa autossani kolmonen rasahtaa joka kerta kun vaihtaa, eikä se pysy päällä kun veto loppuu.
Voisiko tuokin johtua säädöistä? vai meneekä laatikko uusiksi?
Tai vihda synkronit.
Hampaitten vinous on aina niin päin, että kuomitettuna "vetää" vaihteen tiukemmin päälle. Potkii vaihteen päältä nimenomaan silloin, kun kuorma äkisti löysätään.
Vivuston säädöstä ei juurikaan ole apua, ellei niin pahasti pielessä, että vaihde ei mene "loveen" saakka. Siirtohaarukassa on koloon menevä jousi-kuula-lukko, jonka tuntee selvästi vaihdettaessa "kynnyksenä".
Jousi saattaa kuoleentua tai katketa, jolloin keppi tuntuu hervottomalta.
Yleisimmät syyt on, että hampaat on kuluneet ja siksi aksiaalivoima on tavallista suurempi, tai sivuakselissa päittäisvälystä, joka potkaisee vaihteen pois päältä.
Tuo kuluneisuus yleensä kertoo, että laatikkoa on kiusattu enemmän kuin lääkäri määrää.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Itselläkin menee laatikko remppaan tässä lähiaikoina vihellyksen ja krahinan takia, joku laakeri(t) varmaan otti siipeensä kun lodju pyöri jokseenkin kuivana jonkun aikaa. 
Paljon tuollainen laatikkoremppa suurin piirtein yleensä kustantaa jos siitä selviää muutaman laakerin vaihdolla, tietenkin uusi kytkin ja tarvittaessa synkronirenkaita samaan syssyyn? Riittääköhän 1000€?
Mitä eroa noissa laatikoissa muuten on, sopiiko esim. 124/201:sen 5-vaihteinen 126:seen, vivustot sun muut on ainakin varmaan eri lailla? Vaan onko sisuskalut kuitenkin samaa kamaa? Tossahan on 717.431 GL 76/27 B-5 jota on käytetty 260SE/300SE/SEL ja R107 300SL-malleissa, tuon lisäksi noita 76/27:ja on meinaan ainakin 15 eri variaatiota.

Paljon tuollainen laatikkoremppa suurin piirtein yleensä kustantaa jos siitä selviää muutaman laakerin vaihdolla, tietenkin uusi kytkin ja tarvittaessa synkronirenkaita samaan syssyyn? Riittääköhän 1000€?

Mitä eroa noissa laatikoissa muuten on, sopiiko esim. 124/201:sen 5-vaihteinen 126:seen, vivustot sun muut on ainakin varmaan eri lailla? Vaan onko sisuskalut kuitenkin samaa kamaa? Tossahan on 717.431 GL 76/27 B-5 jota on käytetty 260SE/300SE/SEL ja R107 300SL-malleissa, tuon lisäksi noita 76/27:ja on meinaan ainakin 15 eri variaatiota.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]