Taas tyhmä nainen heittää kysymyksen, taitaa olla tyhmin multa
ennen seuraavaa Siis mulla palaa mese vm.91 300 merkkivalo jossa
lamppu jonka sisällä huutomerkki
Ohjekirjastahan se selviäis, mutta luotan mersumiesten neuvoihin
Jokin ulkopuolisista polttimoista on palanut. Jos valo syttyy, kun käännät valokatkaisijan parkeille, palanut poltimo löytyy joko parkkivaloista tai takarekisterikilven valoista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
P.S. Kannattaa hommata se ohjekirja, 27,90 e Veholla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mikään valoista ei ole pimeenä (paitsi mun päässä).Merkkivalo syttyy palamaan heti kun laitan virran päälle,en edes koske valokatkaisimeen.Ohjekirjaa kyselin vehosta heti kun ostin auton 300 ce amg ja ne sanoi ettei kirjaa löydy?
Ei ole automaattivalot, ja syttyy heti kun auto on käynnissä.Katsoin mittarivalotkin ja niistäkään ei ollut mikään pimeenä.Kiitti nevoista etukäteen,se meinaan hämää, kun varoitusvalo palaa koko ajan.
Niinpä, jarruvalot toimii, mutta onko niissä (lampuissa) oikeat wattimäärät..
Mullakin W210 alkaa polttaa "valovika"valoa heti kun hipaiset jarruja, ja watit pitäisi olla oikein ja valot toimii. Ota nyt sitten selvää mistä johtuu, kun vetokoukkukin löytyy.
Onko autossa jälkiasenteinen vetokoukku? Vetokoukun sähköjohtojen kytkennällä on mahdollisuus saada valovian merkkivalo palamaan. Entäs toimiiko kaikki vilkut?
Kokeilepa pimeällä sillailla, että jätä auto käyntiin ja valot sammuksiin. Astu autosta ulos ja kierrä auto - jos jossakin päin jotut ulkopuoliset polttimot palavat, niin vaihda ne. pistä molemmille puolille samantehoiset polttimot, koska systeemi tarkistaa nimenomaan polttimoiden välisiä eroja ja herjaa niistä, jos on poikkeavuuksia kahden vastakkaisen polttimon välillä.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Jos valo syttyy heti kun auton käynnistää, tai siis jää palamaan, eikä jarrua paineta tai muita valoja ole päällä, voisi ajatella että mittaritaulussa on polttimonkanta väärässä paikassa ja valo yrittää kertoa jostain muusta ongelmasta.
OT: Nyt olen lukenut kolme kertaa tuon Chilin viestin
"Kokeilepa pimeällä sillailla..."
ja joka kerta ihmetellyt millisekunnin verran että miksi sitä SILLALLA pitää kokeilla, rautatiesillalla vai joen ylittävällä...
Siispä: Tähdennän vielä tässä julkisesti itselleni että SILLAILLA.
Dealeri se tarkoittaa sil lailla. Joillaki saattaa tuo kiire olla kirjoittaessa josta tulee näppäin ongelmia tai sitten lukihäiriö, niinkuin tuolla meidän tyttärellä. Tulee joskus aika hauskoja juttuja. Meni vähän niin sanotusti OT:ksi.
Sivuvilkkujen tehot kannattaa tarkistaa. Jos toisella puolella on 2 Watin poltin ja toisella puolella 5Watin poltin, niin varotusvalot palaa. Vaihda samantehoisiksi.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
tanieleh kirjoitti:Mikään valoista ei ole pimeenä (paitsi mun päässä).Merkkivalo syttyy palamaan heti kun laitan virran päälle,en edes koske valokatkaisimeen.Ohjekirjaa kyselin vehosta heti kun ostin auton 300 ce amg ja ne sanoi ettei kirjaa löydy?
Moi,
Vastaus pulmaan taisikin jo tulla, mutta jatketaan OT:lla...
Eli ilmeisesti tämä on se musta AMG-koristeltu 300 CE mikä oli jonkinaikaa Olarin Vehon pihalla? Siisti kärry, toivottavasti myös hyvä ja luotettava .
Ohjekirjaksi käy hyvin pitkälti ihan tavallinen C124:n (300 CE) alkuperäinen ohjekirja, niitä kyllä löytyy Saksasta tilaamalla, käypä varaosatiskillä Nyholmin & Co juttusilla.
dealer kirjoitti:Jos valo syttyy heti kun auton käynnistää, tai siis jää palamaan, eikä jarrua paineta tai muita valoja ole päällä, voisi ajatella että mittaritaulussa on polttimonkanta väärässä paikassa ja valo yrittää kertoa jostain muusta ongelmasta.
OT: Nyt olen lukenut kolme kertaa tuon Chilin viestin
"Kokeilepa pimeällä sillailla..."
ja joka kerta ihmetellyt millisekunnin verran että miksi sitä SILLALLA pitää kokeilla, rautatiesillalla vai joen ylittävällä...
Siispä: Tähdennän vielä tässä julkisesti itselleni että SILLAILLA.
Mäkin luin että sillalla, vähän ihmettelin.. Mietin että jos vika ei selviä, niin auton voi samantien tuupata jokeen tms.
EDIT:
Niin joo, olihan mulla ihan asiaakin tähän topikkiin.. Eli äsken vaihdoin H4:set, ja sen jälkeen syttyi tuo merkkivalo. Palaa ajaessakin, ja molemmat valoista toimii... Ja syttyy kun valot kääntää päälle.. Pitänee parkit tarkastaa.
Hidden kirjoitti:Noihin valoihin jotenkin liittyen kuuluisko kuskin ja hanttimiehen puoleiset parkit saada palamaan erikseen auton käydessä?
Ainakin orggis germaanin kytkennöissä kyllä eli namiskuukkelin kuvatusten mukaisesti.
Aiheeseen palaten, kaikki lamput on vaihdeltu moneen kertaan eikä jaksa enään väkertää kun tuo saamarin valo palaa satunnaisesti kaikkien valojen silti pelatessa - k..le!!! Turha enään sanoa että tarkista parkkien, takaparkkien tai rek.kilven wattimäärät - kaikki on tarkistettu mutta ilmeisesti jostain maita pätkii tai jotain... valot kyllä palaa koko ajan (kun ovat päällä)