Tässä kysymys teille tietäjille. Mikä KKK:n ahdin on alkuperäisenä 300TDT väyrysessä -97/98??
Seuraavat tiedot on jo löytänyt:
- alkuperäinen varaosanumero on 6060900080, joka korvataan jossain vaiheessa numerolla 6060960099 (maahantuojan antamaaa tietoa)
- epäily että K14 (ahdinexpertin antaamaa tietoa)
Lisäkysymys: Millä suuremmalla ahtimella alkuperäinen on korvattavissa (niin että katsastussetä ei sitä huomaa).
Kiitos.
Mikä ahdin S210 E300TDT?
Mikä ahdin S210 E300TDT?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Se on KKK K14, nyt tuli varmistus.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
.
Kannattaako sitä pelkkää ahdinta suuremmaksi vaihtaa ?
Valmistaja on varmaan testannut, mikä ahdin vakioon sopii parhaiten.
Harrastelijat pystyy harvoin sitä parantamaan. Toki tekniikka on mennyt eteenpäin. Mutta valmistajalla on kyllä ylivoimaiset resurssit testaamiseen.
Omista autoistani olen ainakin huomannut, ettei ne tehtaalla ole ihan "sattumalta" päätyneet johonkin ahtimeen. Näissä uusissa taitaakin sitten olla jo ihan moottorikohtaisesti ahtimen valmistajalla teetätetty ahdin.
Vakioahtimessa mahtaa sulla olla sama "lastutusvara", kun muissakin autoissa.
Jos avioliitto tuntuu tylsältä, ja ylimääräistä rahaa lojuu ympäriinsä, niin suosittelen pienen viritysprojektin aloittamista.
Kannattaako sitä pelkkää ahdinta suuremmaksi vaihtaa ?
Valmistaja on varmaan testannut, mikä ahdin vakioon sopii parhaiten.
Harrastelijat pystyy harvoin sitä parantamaan. Toki tekniikka on mennyt eteenpäin. Mutta valmistajalla on kyllä ylivoimaiset resurssit testaamiseen.
Omista autoistani olen ainakin huomannut, ettei ne tehtaalla ole ihan "sattumalta" päätyneet johonkin ahtimeen. Näissä uusissa taitaakin sitten olla jo ihan moottorikohtaisesti ahtimen valmistajalla teetätetty ahdin.
Vakioahtimessa mahtaa sulla olla sama "lastutusvara", kun muissakin autoissa.
Jos avioliitto tuntuu tylsältä, ja ylimääräistä rahaa lojuu ympäriinsä, niin suosittelen pienen viritysprojektin aloittamista.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Joo, ei se kummoisen kokoinen ole, mutta riittänee siihen mitä noista 6 mm vakioelementeistä lastulla saa irti. Varsinkin kun samalla mitoituksella on alkuperäiset cooleri ja pakoputkistokin, eli vaihtoon menisi nekin ahtimen kanssa jos meinaa kunnolla tehdä. Mutta tosiaan pumppuun sen kummemmin koskematta voi olla turhaa ahdintakaan vaihtaa.