Tuossa on kaksi asiaa mitkä sotii vastaan, ensinnäkin kierrosherkkyys hakkaa juuri sitä kytkintä vasten, jollei se sitten ole jousitettu kytkin eli pehmentää sitä alkunykäsyä kun kone tempaisee laturin mukaan. Moottorissa on kuitenkin sen verran hidas kiihtyvyys että uskoisin laturin tulevan mukaan kohtuu helposti, eikä kytkimessä tuntunut minkäänlaista pehmeyttä.
Sitten tuo laturin jaksottainen tehonottaminen, se vaimentuu mekaaniseen massaan, eli laturin pyörivä massa toimii vauhtipyörän tavoin eli itse akselilla ei pitäisi olla paljoakaan sykkivää kuormaa. Toisaalta tässäkin tämä sykkimen tapahtuu juurikin väärään suuntaan, eli sitä vapaakytkimen lukkoa vasten ja siten se ei vaimene pois.
Mikäli haluttaisiin vaimentaa nykäykset pois rullalta olisi yksinkertaista jousittaa rulla molempiin suuntiin ihan kuten on tehty kytkinlevyssä, rulla siis joustaisi molempiin suuntiin kumi tai jousikuorman avulla.
Miksi sen siis pitää päästä pyörimään vapaasti, mikäli moottori tekisi äkkistopin ? Onko insinööri ajatellut, että otetaan liike-energia talteen ja muutetaan sähköksi ? Ei jarruteta laturia sen moniurahihnan kautta.
Pakkohan tästä on kohta soittaa boshin tutekehitykseen ja selvittää asia.
Varsinainen kierroskone tuo V-sarjalainenkin, maksimiteho 3800 rpm kohdalla, vai sattuiko se laturi siihen kun semoinen laitetaan kaikkiin. Ilmastointi siinä tosiaankin on, entäs sen kompuran kytkeytymisen tekemä nykäisy moniurahihnalle, sen oikein tuntee ja sitä ei ole haluttu vaimentaa ainakaan paljoa.
Boshin laturin purkaminen
Petri, ei riitä
; minäkin olen vaihtanut niitä vaimentimia kasapäin vaikkei meillä ole minkäänlaista pösösitikka huoltoa tai varaosamyyntiä, ja autoissa on ollut mittarissa 100000-200000 km.
Haitarin yläpäässä viedään usein jo toista pyörää...
Kerro vielä ettei polttoaineen siirtopumppuakaan ole tarvinnut vaihtaa...

Haitarin yläpäässä viedään usein jo toista pyörää...
Kerro vielä ettei polttoaineen siirtopumppuakaan ole tarvinnut vaihtaa...

wiimax.fi
Jaksottaista ja jaksottaista. auton vaihtovirta laturi toimii kolmivaihe periaatteella joten kyllä se on on tasainen sen ottama voima. Hihna pyörä on samankokoinen vanhan mallisiin verrattuna.Julli kirjoitti:Ei ole tuo sähkötekniikka vahvinta aluetta, mutta eikö se laturin hihnalta ottama teho ole myös jaksottaista eli värinä voisi tulla myös sitä kautta. Tietenkin tämä edellyttää, että laturissa on vuosien saatossa tapahtunut muutoksia.
Edit: Onko hihnapyörä pienempi näissä uudemmissa?
Otsikon laturin pura ja kokoa kuvia: Klick