409:n käsijarrussa vilunkia...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sanford
Sisäänajossa
Sisäänajossa

409:n käsijarrussa vilunkia...

Viesti Kirjoittaja Sanford »

Eli ei menny katsastuksesta läpi. Toisella puolella käkäri ei pidä ollenkaan vaikka muuten sieltä jarrut löytyikin. Kokeilin käsipelissä auton alla niin vaijerikin pelittää ja palauttaakin vielä. Missähän mahtais olla vika? Miten rumpu otetaan irti ja laitetaan takaisin? Ei itsellä aiempaa kokemusta tälläsista paripyörälle tehdyistä jarruista.
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Ruuvimeisselillä voi koittaa kääntää kenkiä kauemmas jarrukilvessä olevasta reijästä, todennäköisesti säätö on kuitenkin ryytynyt kiinni, pyörät pois ja jarru rumpu on 2 kuusiokoloruuvilla kiinni vetoakselin laipassa
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Sanford
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Noh, meikä oli rivakka ja päräytin jo samointein osat auki. :? Eli pyörät irti, sitten lähti näköjään vetoakseli, seuraavaksi kaks "kruunu"mutteria kera yhden kartiolaakerin ja sitten lähtikin jo rumpu irti. :shock: Ei vaan ollu vaijeri irti mitä hiukan kyllä epäiltiin :( , olikin just se kenkien säätö.

Seuraava kysymys onkin että miten se rumpu kasataan? Eli lähinnä kuinka kireälle se kartiolaakeri tiukataan?
Sanford
Sisäänajossa
Sisäänajossa

No eikö kukaan osaa neuvoa laakerin tiukkausta? :cry:
Sanford
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Vieläkin ois tallilla keskentekosena... Osaisko joku sanoo ees jonkun "nyrkkisäännön" tiukkaukseen jos ei momenttia löydy?
tommy1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja tommy1 »

itse oon just tapellu katsastuksen takia samanlaisen paripyörä-409:än kanssa,irrottannu rummun useaan otteeseen ja olen naputellu kruunun vaan tiukalle,ei nimittäin ala jumiimaan akselissa on vissiin olake jota vasten ulompi laakeri tökkää,eikä pysty tiukkaamaan liikaa.
Vastaa Viestiin