Ai W201:sessä on 1KG sammutin "vakiona"?124:sessa näytti olevan isompi,olikohan 3KG...Ostin kans tuossa jo talvella tuollaisen liidelin sammuttimen,pitäis vaan joskus jaksaa laittaa se tuohon 200D:hen kiinni...
Itselläni se oli ruuvattu Saksan maalla kuskin penkin etupuolelle vaakasuoraan, kun tunnustelee verhoilun
läpi niin tuntee vaaka suorassa kulkevan metalli rungon.
Niin ja tais olla juuri tuo mainittu 3kg.
Olen itse huomannut että bensa malleissa jotka tuotu
ns. jälkituontina on pääsääntöisesti sammutin...
Onko katsastus varuste Saksassa mene ja tiedä
joku viisaampi voi valaista.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Katselin itsekin Lidlissä että pitäisiköhän ostaa yksi, ihan vaan varalle talliin - tai sitten vaikka kotiin alakertaan missä on takka ja puukiuas. Pitäis tietenkin olla jokaisessa autossakin yksi .
Yhdellä kilolla jauhetta oikein käytettynä sammuttaa hyvästikkin. Onpahan ainakin vakuutusyhtiölle näyttää, että kyllä minä yritin.
Muuten, yksi litra vettä muuttuu optimaalisissa olosuhteissa 1700 litraksi vesihöyryä. Sammutuksessa on kyse pyrolyysin katkaisusta, eli jokin palamiselle olennainen elementti poistetaan (lämpö, ilma, palava materiaali). Tässä jauhesammuttimessa sammutuksen teho perustuu ilman syrjäyttämiseen, joka johtaa siihen, että lämpötila saadaan laskeutumaan...
Että näin. Jos teillä on niitä päiväys täynnä sammuttimia, niin tehkää pikku notski ja opetelkaa käyttämään sitä. Itse ihan harjoituksen vuoksi tyhjennän sammuttimen ennen huoltoon vientiä...
pappi kirjoitti:Y Tässä jauhesammuttimessa sammutuksen teho perustuu ilman syrjäyttämiseen, joka johtaa siihen, että lämpötila saadaan laskeutumaan...
..
Hmm. Eikä huomiotta voi jättää sitäkään, että palaminen tarvitsee ilmaa ja siitä happea. Kun tämä nyt syrjäytetän, tulelta loppuu "ruoka".
Yhtä kaikki, kyllä se sammutin on ihan fiksua olla mukana ja vielä jossain kuskin penkin edessä mistä sen saa autosta lähtiessään kopattua mukaan. Etenkin kun näiden vanhojen bensavehkeiden kanssa ajeleepi, niin paloriskiä ei voi ihan kokonaan sivuuttaa. Ja voihan sitä joutua muitakin auttamaan.
Jos syttyy niin antaa palaa kokonaan, saa samantien lunastusrahat eikä tarvitse ootella viikkoja kun auto seisoo korjaamolla.
Mutta onhan se hyvä olla jos sattuu joskus onnettomuuspaikalle missä tarvitaan sammutusapua.
Petri M. kirjoitti:Mihin perustat tuon väitteen? oletko testannut palavaan auton konetilaan? se on yksi p*eraus kun tuo 1kg on tyhjä... 2-3 kg voi johonkin jo riittää.
Arvasin, että joku alkaa "vänkäämään". Olen ollut vuodesta 1998 sopimuspalomiehenä, joten väitteeni perustuu koulutukseen ja kokemukseen. On joitakin liikennevälinepalojakin sattunut kohdalle. Ensimmäiset minuutit ratkaisee. Valtoimenaan palavaan autoon saa sitten käyttää jo järeämpiä aseita.
Ainahan se on parempi kun on isompi sammutin mukana, mutta tuppaa tuota rojua olemaan muutenkin mukana ihan omiksi tarpeiksi.
Alkuperäinen näyttää olevan Halonilla täytetty,saakohan täytettyä/tarkistettua?Vai onko enää edes laillista ainetta,ainakin kilpaautoista ne taidettiin kieltää...Vielä näyttäs olevan viisari vihreällä,mutta voishan tuon kuitenkin tarkistaa.
Niin ja tuossa 300TE:ssä tuo sammutin on,naureskelinkin että on varmaan varmuudeksi otettu sammutin jos vaikka Webasto sattuu kärähtämään...
Halon täytteisiä ei saa enää täytettyä vaan eiköhän en omaan käyttöön sen vielä tarkasta. Muuten jos sammutinta on ostamassa kannattaa kiertää ne halpis merkit niitä ei voi täytää ja joitakin ei edes tarkastaa. Ottaa muuten haimasta jos on oikea tarve ja sammutin vain sihahtaa eikä edes pölähdä..Kokemusta on.... Vahingosta viisastuneena ostin kesällä 6KG Glorian maksoi muuten 50E
X253 Glc 300 e -22
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95