300 D Autom - kovaa kiihdyttäessä kitkerä katku
- Mr. Sick´Oh
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 23.08.2005 09:16
- Paikkakunta: Vantaa
300 D Autom - kovaa kiihdyttäessä kitkerä katku
Moro.
Hommasin tovi sitten -88 vuosimallin (124) 300D automaattilootalla. Laatikkoremppa tehty nyt kesäkuussa ( nyt ml 354 000 km). Laatikko ei tunnu luistavan, mutta kiihdyttäessä huolella tulee kitkerä katku sisätilaan.
Onkohan kytkinlevyjen vaihto edessä?
Hommasin tovi sitten -88 vuosimallin (124) 300D automaattilootalla. Laatikkoremppa tehty nyt kesäkuussa ( nyt ml 354 000 km). Laatikko ei tunnu luistavan, mutta kiihdyttäessä huolella tulee kitkerä katku sisätilaan.
Onkohan kytkinlevyjen vaihto edessä?
- Mr. Sick´Oh
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 23.08.2005 09:16
- Paikkakunta: Vantaa
- Mr. Sick´Oh
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 23.08.2005 09:16
- Paikkakunta: Vantaa
Jos se tiputtaa vaan vähän eikä öljy huku lootasta huomattavasti niin ei muuta kuin kovaa ajoa.
Siis JOS haju tulee putken päälle vuotavasta öljystä.
edittiä: Ei kai öljyä ole liikaa? Jos on niin tulvii huohottimesta yli isoilla kierroksilla ja valuu muistaakseni suoraan pakoputken päälle. Öljynpintahan tarkistetaan kun auto on käynnissä (pitikö vielä olla D päällä, kertokaa joku?).
Siis JOS haju tulee putken päälle vuotavasta öljystä.
edittiä: Ei kai öljyä ole liikaa? Jos on niin tulvii huohottimesta yli isoilla kierroksilla ja valuu muistaakseni suoraan pakoputken päälle. Öljynpintahan tarkistetaan kun auto on käynnissä (pitikö vielä olla D päällä, kertokaa joku?).
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
P tai N päällä. Vallankin ökljynvaihdon jälkeen tulisi kyllä käyttää hetki keppiä joka asennossa ennen mittausta.Sivonen kirjoitti: Öljynpintahan tarkistetaan kun auto on käynnissä (pitikö vielä olla D päällä, kertokaa joku?).
(Tosin muistaakseni joku muinainen Chryslerin laatikko on sellainen, että vaihde päällä tarkastetaan öljyt. No, samaa konserniahan se....

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mulla tuossa dieselissä tulee kans katku sisälle jos ikkuna auki kiihdyttelee(200D:llä
).syynä on putkenpää joka jää hieman sisempään kuin alkuperäinen,imee savua jostain tupaan.Talvella paikallaan orkkis takapönttö jolnka kanssa ongelmaa ei ollut.Voi olla että takaluukuntiiviste/puskurin alla olevat tuuletusläpätkään eivät ole ihan tiiviit...

- Mr. Sick´Oh
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 23.08.2005 09:16
- Paikkakunta: Vantaa
Eilen kerkesin tarkistamaan vaihteistoöljyn määrän ja vaikutti melkein tulvalle. Öljyä oli n. 1,5 cm yli max rajan. joten syy voisi olla liika öljyn määrä. Huoltomies ollut anteliaalla tuulella öljyn suhteen. No oli se kyllä näkynyt hinnassa minkä aiempi omistaja maksanut työstä. hieman rapiat 1400 € oli veloittanut.
MB (W124) 300 D Automatic -88
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
- Mr. Sick´Oh
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 23.08.2005 09:16
- Paikkakunta: Vantaa
Kiitoksia kaikille auttavaa kättään heilauttaneille!!!!
Ennätin viimein noutamaan sopivan ohutta kumiletkua ja lääkeruutan ja sain poistettua ylimääräiset öljyt laatikosta. Ei muuten ollutkaan kuin n. 0,4 l ylimääräistä
Katkusta päästiin
ja muutenkin tuntuu kuin laatikko vaihtaisi pehmeämmin.
Kyllä täältä MB forumilta tietoa löytyy... Kiitos vielä kerran.
Mr. Sick`Oh
ps. ei kukaan oo aatellu lähtevänsä MegaVisaan??? (vai mikä se sana ny oli)
Ennätin viimein noutamaan sopivan ohutta kumiletkua ja lääkeruutan ja sain poistettua ylimääräiset öljyt laatikosta. Ei muuten ollutkaan kuin n. 0,4 l ylimääräistä


Kyllä täältä MB forumilta tietoa löytyy... Kiitos vielä kerran.
Mr. Sick`Oh
ps. ei kukaan oo aatellu lähtevänsä MegaVisaan??? (vai mikä se sana ny oli)

MB (W124) 300 D Automatic -88