
Passatista peräisin oleva sijaisistuin.

Kuvassa irroitellaan penkin takalevyä.

Istuimen pehmusteetkin olivat kuluneet. Vaihdoin superlonin ja liimasin Bostikilla sen päälle tulevan valkoisen harsokankaan reunoista kiinni samalla tavalla kuin alkuperäinenkin oli. Superlonin sain hankittua Pohjolan Tekniikasta Oulusta. Tähän kuuluvaa kuvaa en saanut vielä näkyviin vaikka linkki photobuckettiin pitäisi olla paikoillaan

Tässä kuvassa selkäverhoilu on poistettu

Tässä selkäverhoilukappale takapuolelta. Huomaa liukumiskitkaa vähentävät valkoiset harsokankaat, jotka on ommeltu kiinni molemmille puolille sivukappaleisiin.

Selkäverhoilun nurkka

Pingoitin irroitettuna

Sivuompeleitten purku käy nopeiten terävällä veitsellä

Sitten kangas onkin jo irti ja pingoitettuna mahdollisimman suoraan uuden kankaan päälle, jota myöten sitten leikataan. Tarvii terävät sakset. Mulla ei sitten ollutkaan niin hyviä saksia, joten leikkasin terävällä kirurginveitsellä vaneria vasten.

Tässä ompelu valmiina. Välissä olin niin innoissani, että unohtui ottaa kuvia, mutta ei siinä mitään erikoista tapahtunut kuin että lankaa neulansilmään vaan ja vanhoista rei'istä ompelemalla pikkuhiljaa. Pingoittimen ompelukohdat mittailin vanhasta kappaleesta ja merkkasin paikan liidulla takapuolelle.

Tässä kangastoimittajan osoite. Toivottavsti saa selvää. Kangas on paksumpaa mitä alkuperäinen. Vahvuus on noin 1,2mm, kun entinen oli jotain 0,8-0,9mm . Käyttävät kuulemma tuota samaa kangasta paikallisliikenteen linja-autojen penkeissä. Koko hommassa kului neljä päivää. Arviolta 6 tunnin mittaisia. Ei näissä hommissa tule tuota kelloa niin tarkasti seurattua. Luulisin että seuraava penkki onnistuu korjata kolmessa päivässä