C220D termostaatti, missä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

C220D termostaatti, missä?

Viesti Kirjoittaja mikotus »

Auttakaapa tyhmää. Haynesin mukaan termostaatti on syylärin yläletkun koneen puoleisessa päässä olevan kannen alla. Onko kansi kenties letkun sisällä vai missä? Mimmoinen homma tuo on vaihtaa talven varuiksi?
C220D -94
Tenkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Tenkanen »

Joo eipä ole vaikea homma vaihtaa termostaatti. Alfamerin kirjassa on virhe tai ei se termostaatti ollu mulla siellä missä kirja väittää. Voi olla, että koskee 250 D ja 250 turbo D koneita tuo kirjan tieto. :?:

Laske siis jäähtärineste ensin kokonaan pois. Mulla tähän lorutteluun meni aikaa tolkuttomasti, se kusi ku vanha äijä. Termostaatti sijaitsee koneen vasemmalla puolella, jäähtärin alavesiletkun koneen puoleisessa päässä. Siinä on sellainen metallikupu kahdella pultilla kiinni. Pultit on hiukan hankalia aukoa ja vääntää kiinni, mutta kyllä onnistuu ku vähä äheltää. Pulttien aukasun yhteydessä tulee vielä vähän jäähtärinestettä pois, joten astia lähelle ja naama pois alta. Ja kato vielä varmuudeksi miten päin se termari on siellä ku aukaset kupua, jotta uusi tulee oikeinpäin. Lopuksi jäähtärin täyttö hitaasti ja letkuja välillä puristelemalla. Homma meni ainakin mulla näin, paisuntasäiliö on mulla koneen vasemmalla puolella. Niin ja nämä ei ole mitkään ammattilaisen antamat ohjeet, vaan amatöörin omatoimiohjeet, jolla hommasta selviää :P

Tuleepahan samalla vaihdettua jäähdytysnesteet. :lol:
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
Vastaa Viestiin