
vehon hinta kun hakee vika tiedot....?
vehon hinta kun hakee vika tiedot....?
onko minkä hintasta hakee vika tiedot veholta?pitäs saada tietää kumpi abs anturi takaa on sökö kun palaa abs ja ats valo,eikä nopeusmittari toimi
e220d v96

W210 220D
Re: vehon hinta kun hakee vika tiedot....?
Oon joskus kuullut että Veho ottais 40 €. Porvoon paikallisessa valtuutetussa mersuhuollossa 20 €. Sen lisäksi luku kyllä onnistuu millä tahansa muullakin korjaamolla, josta nuo Boschin testerit löytyy.timi-lin kirjoitti:onko minkä hintasta hakee vika tiedot veholta?pitäs saada tietää kumpi abs anturi takaa on sökö kun palaa abs ja ats valo,eikä nopeusmittari toimie220d v96
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: To 09.09.2004 19:44
Niimpä on.Muffler kirjoitti:Aika törkeetä ryöstöä




Sata euroa ja testi on soppeli hinta.

Rupeen tekemää tota halvemmalla, vetelen releitä irti 5e/kplHVM kirjoitti:Niimpä on.Muffler kirjoitti:Aika törkeetä ryöstöäOsta vanhan sadantuhannen kone ja tee sillä viiden markan testejä. Elät säkällä niin vanhaksi että se on maksanut itsensä. Markkinatalouteen kuuluu kiinteänä osana voitontavoittelu, joku saattaa saada siinä sivussa vaikka työpaikankin?
![]()
![]()
![]()
Sata euroa ja testi on soppeli hinta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Meillä vikakoodien luku maksaa 25 euroa, jos menee aikaa yli jotain 15 minuutin (esim. testataan Mersusta useita järjestelmiä) niin lisäksi tuntiveloitus 52 € / tunti.
Eräskin BMW asiakas oli sitä mieltä että hänhän ei maksa 3 minuutin työstä 25 euroa, ei sitten varmaan niin maksa.
(Käynnistysongelmia; testeri ilmoitti moottorin lämpöanturin vialliseksi ja se vaihtamalla auto tuli kuntoon myöhemmin)
Ymmärsi sitten kun asiaa selitettiin, hyvä niin.
Eihän hänenkään tarvinnut työstä mitään maksaa.
Testeri ei ikupäivänä maksa itseään takaisin sillä 25 euroa / testi - hinnalla, mutta se tuo asiakkaita ja työtä - ja on välttämättömyys nykypäivän korjaamolla.
Eräskin BMW asiakas oli sitä mieltä että hänhän ei maksa 3 minuutin työstä 25 euroa, ei sitten varmaan niin maksa.
(Käynnistysongelmia; testeri ilmoitti moottorin lämpöanturin vialliseksi ja se vaihtamalla auto tuli kuntoon myöhemmin)
Ymmärsi sitten kun asiaa selitettiin, hyvä niin.
Eihän hänenkään tarvinnut työstä mitään maksaa.
Testeri ei ikupäivänä maksa itseään takaisin sillä 25 euroa / testi - hinnalla, mutta se tuo asiakkaita ja työtä - ja on välttämättömyys nykypäivän korjaamolla.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: To 09.09.2004 19:44
Lisää tuulta myllyyn, vw maailmassa testeri softan ja lisenssin saa alle 80 euron, kaapelin rakennukseen kuluu vajaat 20 euroa ja tohon riittävän läppärin saa parilla kympillä. Ni siihenhän riitää jo viisi 25euron mittausta
Eikä hinta kovinkaan korkeaksi pompsahda vaikka ostas uuden läppärin ja valmiskaapelin.
Saispa joku propellihattu vääntää mersuunkin tommosen tarvikemallin testerin...

Saispa joku propellihattu vääntää mersuunkin tommosen tarvikemallin testerin...
maksalaatikko kirjoitti:Lisää tuulta myllyyn, vw maailmassa testeri softan ja lisenssin saa alle 80 euron, kaapelin rakennukseen kuluu vajaat 20 euroa ja tohon riittävän läppärin saa parilla kympillä. Ni siihenhän riitää jo viisi 25euron mittaustaEikä hinta kovinkaan korkeaksi pompsahda vaikka ostas uuden läppärin ja valmiskaapelin.
Saispa joku propellihattu vääntää mersuunkin tommosen tarvikemallin testerin...
tuosta löytyy testeri
http://www.blocket.se/view/5920256.htm? ... c=1&city=0
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
No mutta eihän se ole uutinen jotta volkkari on kansanautomaksalaatikko kirjoitti:Lisää tuulta myllyyn, vw maailmassa testeri softan

Ei ole näkynyt vielä mersuntestereitä netissä, siis kunnollisia. Johtunee siitä, ettei mersumiesten tarvitse olla pellopelottomia.
Tästä keskustelusta on unohtunut kokonaa se yksi veloitus, johon asiakaspalvelussa oiekasti aika tuhraantuu. Kun lässytät asiakkaan kanssa 1/2 tuntia hänen autostaan ja kotimurheistaan, joka ei voisi vähempää kiinnostaa, niin kuka maksaa asentajalle sen tuntipalkan. Siinä vikakoodien lukemisen ohessa tuhraantuu minuutti jos toinenkin psakanjauhamiseen.
Kovasti paljon pitää olla perillä autonsa tekniikasta jos aikoo säästää ostamalla vaikkapa tuon reilu 4000 kruunun hintaisen "testerin" ja läppärin.
Vikakoodi kun ei yllätys yllätys
kerro aina ihka suoraan missä vika on.
Niitä sitten kysellään pitkin nettiä että mikä on kun mekkeri ei kulje ja vikakoodi on "157826538§6§92§12XZ"
.
Vikakoodi kun ei yllätys yllätys

Niitä sitten kysellään pitkin nettiä että mikä on kun mekkeri ei kulje ja vikakoodi on "157826538§6§92§12XZ"

- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Aika kova hinta jos vertaa noihin muihin.
Alppilan autohuolto, vikakoodien luku/nollaus -> 45€. Auto oli koko päivän huollossa siis 08-16.00. Soittivat vähän ennen klo.16.00 että auto on valmis. Ajan saamiseen meni n.3vko:a.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
NIIN tottadealer kirjoitti:Kovasti paljon pitää olla perillä autonsa tekniikasta jos aikoo säästää ostamalla vaikkapa tuon reilu 4000 kruunun hintaisen "testerin" ja läppärin.
Vikakoodi kun ei yllätys yllätyskerro aina ihka suoraan missä vika on.
Niitä sitten kysellään pitkin nettiä että mikä on kun mekkeri ei kulje ja vikakoodi on "157826538§6§92§12XZ".

Passat Variant 1.9TDI 2001
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma 26.07.2004 07:50
- Paikkakunta: Espoo
Jaa, taisi sittenkin olla hyvä valinta ottaa harrasteautoksi vanhempi mersu ja kauppakassiksi tuoreempi VAG tuote. Tuoreemman auton vikakoodesta kiinnostuneena tilasin (Suomesta, myös made in finland
) sopivan kaapelin (ei pelkkä piuha, sisältää hieman elektroniikkaakin) hintaan 50e, kirpparilta ostin akut ja laturin kadottaneen läppärin hintaan 8e ja imuroin ilmaisen kevytversion VAG-COM ohjelmasta, joka tulkkaa kooditkin valmiiksi. Koko roska maksoi itsensä reilusti takaisin selvitellessä käynnistyshäiriötä "puolilämpimänä", vikakoodi tuli jäähdytysveden lämpöanturista, vaihto poisti vian. VW auton hinnoittelu huolloille onkin niin järkyttävä (mm. vikamuistin luku 60e
) että varmasti kannustaa omatoimisuuteen...


-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma 26.07.2004 07:50
- Paikkakunta: Espoo
Kirppareilta löytää kaikenlaista kun tarpeeksi kiertelee... no, tuo kannettava ei ollut erikoinen, Toshiba tecra 5000, 90mhz pentti, päälleppäin surkeassa kunnossa oleva mutta toimiva, myytiin mahd. rikkimäisenä ja siis ilman verkkolaitetta, akkuja, cd asemia, dokumentaatiota jne. Hinta oli siis kohdallaan... ja autokäyttöön kuin nyrkki silmään, suora virta tupakansytyttimestä välttää
Kyllähän mersuihinkin nuo halvat OBD II scannerit käy, yleensä ohjelmat osavat ehdottaa "käännöstäkin" koodeille. Tosin merkkikohtaisia koodeja on paljon, joten ei noista ole apua jos koodi jää tulkitsematta.
http://www.omega.fi/ on esimerkki yhdestä laite-edestajasta, sivuston mukaan värkki toimii ainakin Vito:ssa, A-luokassa...

Kyllähän mersuihinkin nuo halvat OBD II scannerit käy, yleensä ohjelmat osavat ehdottaa "käännöstäkin" koodeille. Tosin merkkikohtaisia koodeja on paljon, joten ei noista ole apua jos koodi jää tulkitsematta.
http://www.omega.fi/ on esimerkki yhdestä laite-edestajasta, sivuston mukaan värkki toimii ainakin Vito:ssa, A-luokassa...
Sellaisen ODB2 vai oliko 1 liitynnän rakennusohjeet olivat joskus elktor nimisessä lehdessä, löytyy jokaisesta hyvin varustetusta kirjastosta. Vuotta en muista mutta kun ottaa 5 viimeisintä vuotta, ja etsii sieltä sen vuoden viimeisen numeron siellä on vuoden sisällysluettelo. Ei tule paljoa hintaa mikäli moisen oikeasti haluaa.
...jaa no google löysi jotain heti, vuonna 2002 opel miehet kirjoittivat:
...jaa no google löysi jotain heti, vuonna 2002 opel miehet kirjoittivat:
Niin, lisätietoa ODB2 <-> RS232 -adapterin rakentamisesta löytyy lokakuun (teoriaa), marraskuun (hw-ohje) ja joulukuun(!)(sw-ohje) Elektor Electronics-lehdestä sekä joulukuun(!) Prosessori -lehdestä. Softaa on saatavana valmiina (esim. http://www.scantool.net) tai sen voi tehdä itse(vaatii hieman koodaustaitoja) tai sitten voi operoida ilman softaa. Rajapinnasta saa nimittäin kaiken irti myös ihan tavallisella pääteyhteysohjelmalla (esim. Windowsin HyperTerminal) AT-komennoilla ja lukutaidolla (ODB2-speksi + ELM-piirin käskykanta).
No voihan **. Alko himottaa tollanen ElmScanni. Voisi urkkia vähän mitä myllyssä tapahtuu. Näky olevan muuten valmistajan kotisivuilla vienosti että heillä on softa matkamittarin muokkaukseenkin??. Hienosti oli perusteltu että jos se menee vaikka sekaisin kun starttaa apuvirralla jne. Varmaan sakemenneilla on moni mese ja bemari starttailtu apuvirralla ja sen takia kilometrit ei ihan kaikki ole tallella
Nyt kun vielä jostain löytää "prommeri"-softan niin sittenhän sitä sais jo moottorin ohjausboksin melko sekasin.

Nyt kun vielä jostain löytää "prommeri"-softan niin sittenhän sitä sais jo moottorin ohjausboksin melko sekasin.