W123 hankinnassa huomoitavaa???

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sjtv kirjoitti:
Polttoaineen kulutus on 200D:ssä isompi kuin muissa vaikka tällä foorumilla kaikki ajaakin jopa näillä korkeintaan kuudella litralla kaupungissakin :lol:
W123 200D syö 10litraa sadalle AINA :!:
Ainakin noilla 17" vanteilla. Eli taloudellinen se ei todellakaan ole :(
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jube kirjoitti:
Sjtv kirjoitti:
Polttoaineen kulutus on 200D:ssä isompi kuin muissa vaikka tällä foorumilla kaikki ajaakin jopa näillä korkeintaan kuudella litralla kaupungissakin :lol:
W123 200D syö 10litraa sadalle AINA :!:
Ainakin noilla 17" vanteilla. Eli taloudellinen se ei todellakaan ole :(
Talvella meikäläisellä kulutus oli 30litran tietämissä satasella :shock: Että kyllä se syö enempikin kuin sen 10litraa. Asia on jopa mitattukin useempaan otteeseen.

Tosin jos koitin ajaa nätisti niin saattoi säkällä selvitä 14litran kulutuksella. Ja rengaskokona oli 175/80 14
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jube kirjoitti:
Sjtv kirjoitti:
Polttoaineen kulutus on 200D:ssä isompi kuin muissa vaikka tällä foorumilla kaikki ajaakin jopa näillä korkeintaan kuudella litralla kaupungissakin :lol:
W123 200D syö 10litraa sadalle AINA :!:
Ainakin noilla 17" vanteilla. Eli taloudellinen se ei todellakaan ole :(
No katsos eihän se teho ilmaiseksi tule. 8) :lol:

Sitten alkuperäiseen kysymykseen. Liekö noissa loppupelissä mitään muuta huomioitavaa kuin se että kori on suunnilleen tallessa. Loppuosia on joka paikka väärällään, uudetkin palikat ovat liki ilmaisia.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

HVM kirjoitti: Sitten alkuperäiseen kysymykseen. Liekö noissa loppupelissä mitään muuta huomioitavaa kuin se että kori on suunnilleen tallessa.
Tuon kun tarkistaa, lopun uusiminen onkin helppoa ja halpaa -- mutta teepä tai teetätäpä koria uusiksi edes muutaman peltineliön verran.... :shock:

Eiköhän kaikki tuon ajan tuon kokoiset dieselit sen "kympin pintaan" kuluttaneet. Tosin mahtoiko niitä olla kuin joku Volvo 240 ja Toyotan ja Datsunin kutosdieselit...
Meikäläisen henk.koht. kulutussilmään luku ei ole kummoinen, samalla tapaa "kympillä menee"-osastoa ne on olleet tähänastiset Land Cruiserit ja Caravellet ja bemarit ja mersut ....
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Aku P kirjoitti: OT: minnepäin Ari66:n ex 300D mahtoi mennä? Törmäsin (no, en törmännyt mutta huomasin) Hangossa taannoin samanvärisen ja samantapaisella rekisterin numero-osalla varustetun W123:n. Iskussa oli se yksilö ainakin.
Kyllä se tähän muutaman kilometrin päähän "naapuriin" jäi, mutta tokihan peli on varmaan ahkerasti liikenteessä.
Ei siis ihme olisi, että sen Hangossakin näkisi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
rookie_mb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 18.08.2005 16:49
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja rookie_mb »

Jep, noi ruostehommat tuntuu ikävimmältä korjata...
Olen nyt käynyt paria "asiallista" katsomassa, ja molemmat jättänyt ostamatta nimenomaan mätävikojen takia.
Itse havaitsemiani kohtia:
- lokarinkaaret
- ovien alareunat
- helmat
- takapaksin lattia (reunoistaan)

Onko 123:sen terveitä ovia olemassa/ myynnissä ja missä hinnoissa liikkuvat?
Etusiipiä saa ainakin motonetin hinnaston mukaan "puoli-ilmaiseksi", mutta onko laatu kohdallaan (kaaren muoto/ pokkaukset/ muut prässäykset) eli kelpaako museotarkastajalle?

Etsintä jatkuu...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

rookie_mb kirjoitti:Onko 123:sen terveitä ovia olemassa/ myynnissä ja missä hinnoissa liikkuvat?
Etusiipiä saa ainakin motonetin hinnaston mukaan "puoli-ilmaiseksi", mutta onko laatu kohdallaan (kaaren muoto/ pokkaukset/ muut prässäykset) eli kelpaako museotarkastajalle?

Etsintä jatkuu...
Ovia löytyy mm. purkaamoilta ja yksityisiltä. Täysin ruosteettomista, täydellisistä ovista maksoin 60-150 euroa vuodenvaihteessa 2003/2004.

Tarvike-etulokasuojissa pakkaa olemaan pieniä muotovirheitä. Omissa tarvikekaarissa mm. listan pokkaus ja reijitys verrattuna oveen ei aivan sattunut kohdalleen. Kannattaa siis harkita ruosteetonta käytettyä vaihtoehdoksi. Löytynee esim. Mersupurkaamolta (03-5889166).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Jos lattiamattojen aluset ovat 123:ssa kuivat, niin se on yksi hyvän merkki..
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.11.2003 16:04
Paikkakunta: Kotka

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

jarski kirjoitti:Jos lattiamattojen aluset ovat 123:ssa kuivat, niin se on yksi hyvän merkki..
Jep ja niist etulokasuojist ni se mätänee aika hyvin siitä kohtaa mistä se sisälokari tapaa siihe siipee. Kokeiltu juttu :(
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

ambulanssiosaa

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

[Vihjaise sitten minullekin siitä navetasta niin lähdetään tonkimaan sieltä osia :D Jos löytäisi osiltaan täydellisen ambulanssi W123:sen niin se olisi hieno entisöidä viimeisen päälle. Tai no kyllä kait sellaisen löytäisi, kun vain joku ottaisi työn alle. Noihin ambulansseihinkin saattavat jotkin pisteosat olla hakusessa. Toki Veholta saa, mutta se hinta saattaa olla kova. Tuntuvat, että niitä ei siisteinä eikä oikein muutenkaan tahdo nähdä. On kuitenkin aika hieno lang alustalla oleva ambulanssi. MIlloinhan on mahtanut olla viimiset W123 ambulanssit työajossa Suomessa?[/quote]

Mulla on ambulanssin korinosaa. Tekniikan olen siitä jo hyödyntänyt.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18170
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"...osien sopivuudella / laadulla tarkoitin KL-Varaosien linkin osia..."

Sopivat ja ovat laadukkaita, ei juuri valituksia tule.
Esim. pakoputkisto W123 on niin halpa että niitä myydään paljon siihennähden ettei W123 enää hirveästi ole liikenteessä.

Tuolla aiemmin oli muutama maininta tyyliin
"kyllä 200D on ensiautoksi ihan sopiva"

Mitäs sopivampaa siinä on kuin 240 tai 300D:ssä ? :?
Onko 240D jo niin hurja peli ettei sitä kannata ihan ensimmäiseksi ostaa, vaan totutella ensin 200D:n kiihtyvyyteen ja kulkuun joka ei yllätä aloittelijaakaan ? :D

Mikäli on tarkoitus museokatsastaa auto jossain vaiheessa, kannattaa tehdä itselleen selväksi että -81 vuosimallin seutuvilla menee raja josta vanhemmat saa "museoon" jo ensi vuonna, uudemmat vasta seitsemän vuoden päästä.

Mielestäni "rookie"n kannattaa etsiä valmiiksi hyväkuntoinen auto, niitä saa alle tonnilla kun malttaa etsiä.
Lahoja / projektikuntoisia ei kannata ostaa kuin varaosiksi, ellei kyseessä ole jokin extraharvinainen tapaus.
wiimax.fi
Avatar
IL02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 19.06.2004 15:42
Paikkakunta: Thaimaa

200D

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Melkein alkoi jo harmittamaan kun luin 200D -mallin haukkumista ja vaheksymista. Kylla ma ainakin paasin 200D:lla suurinpiirtein 8L/100km kulutuksella mika ei mun mielesta oo yhtaan kohtuuton ja mittarin mukaan se kulkee helposti sen 130 ja kulkis kovempaakin jos vaan viitsii ajaa, mutta ei sita uskalla ettei mee ylikierroksille ja hajoa..
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Se 200 D mihinkään hajoa pultti pohjassa ajattaessa. Auto on suunniteltu niin, että 135 km/h voidaan käyttää matkanopeutena. "MB-diesel on täysin valmiiksi kehitelty, probleematon auto, jota voidaan myös pitkillä matkoilla ajaa vaivattomasti ja täydellä teholla." :lol: 8)
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Leka kirjoitti:Se 200 D mihinkään hajoa pultti pohjassa ajattaessa. Auto on suunniteltu niin, että 135 km/h voidaan käyttää matkanopeutena. "MB-diesel on täysin valmiiksi kehitelty, probleematon auto, jota voidaan myös pitkillä matkoilla ajaa vaivattomasti ja täydellä teholla." :lol: 8)
135? mun 200D meni ainakin mittarinopeutena 160...vakiona, 370tkm ajettuna.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Niinpä. Toi oli vain pieni ote muinaisesta mainoksesta tehtaan ilmoitukseen perustuen. Tähän väliin vielä yks tiukka OM615-pystylyhdyn myyntiperusteohjeista: "Dieselautoksi MB-diesel saavuttaa ihanteelliset ajoarvot. Satunnaisesti voi tapahtua, että Teidät ohittaa auto, joka on pienempi ja jopa halvempi kuin dieselinne. :D Tässä suhteessa on asiakkaan tehtävä periaatteellinen päätös. Valittavana on taloudellinen, pitkäikäinen, vahva diesel tai bensiiniauto, joka on nopeampi, mutta myös toisaalta huomattavasti epätaloudellisempi ja säännönmukaisesti ei koskaan niin varma ja mukava kuin MB-diesel." :lol:
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Leka kirjoitti:Niinpä. Toi oli vain pieni ote muinaisesta mainoksesta tehtaan ilmoitukseen perustuen. Tähän väliin vielä yks tiukka OM615-pystylyhdyn myyntiperusteohjeista: "Dieselautoksi MB-diesel saavuttaa ihanteelliset ajoarvot. Satunnaisesti voi tapahtua, että Teidät ohittaa auto, joka on pienempi ja jopa halvempi kuin dieselinne. :D Tässä suhteessa on asiakkaan tehtävä periaatteellinen päätös. Valittavana on taloudellinen, pitkäikäinen, vahva diesel tai bensiiniauto, joka on nopeampi, mutta myös toisaalta huomattavasti epätaloudellisempi ja säännönmukaisesti ei koskaan niin varma ja mukava kuin MB-diesel." :lol:
Minulle kävi vajaat kymmenen vuotta sitten tapaus Salosta Forssaan päin lähtiessä, että heti kun 60km/h rajoitus loppui, ohi pyyhkäisi Porsche 928 tai joku semmonen kuski iloisesti morjenstaen. Silloinen tyttöystäväkin irvaili, että jos ei olisi tällaista hidasta vanhaa diiseliä jne jne. Noin kymmenen kilometrin päästä alkoi tiellä olla öljytrippuja, ja hetken päästä samainen puikula oli konepelti pystyssä tienposkessa runsaasti sinistä savua syöksien. Hidastin mersuni nopeuden hyvin alhaiseksi, koska en ehtinyt morjenstaa Porsche-kuskille, koska hänellä oli ohittaessa niin julmetusti vauhtia. Pikku hiljaa kelasin taas 300D:n mittariin 110km/h ja koko loppu matkan kuskin naama oli tälläinen 8)
Vastaa Viestiin