Uutta kytkintä suunitelmissa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
davo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 12.08.2005 10:10
Paikkakunta: Vantaa

Uutta kytkintä suunitelmissa

Viesti Kirjoittaja davo »

Terve.Olen tässä kasanut itselleni roippeita alkavalle turbotukselle.Auto 1124w 260 e 89.
Millaista kytkinta ja asetelmaa kannattaa alkaa etsimään,pitäisi olla sellainen että emäntäkin pääsee piirtämään kaupalle jos on tarvetta.Tehoja ei haeta kuin max 300..Minne asti mennään vakiolla ja mikä paketti ja mistä sopii heittämällä paikalle.Löytyisikö jeesiä.

Muuten olen saanut täältä paljon apua tulevalle projektille mutta taitaa tämä olla se puuttuva lenkki

Mika
Mercedes c-180
Mercedes 300 E
Mercedes 250D
Mercedes 260 E
Mercedes 200E
BMW 520
BmW 316
BMW320
BMW118d
Volvo V50 2,0D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Samat kytkin versiot sopii varmaan mitä on käytetty noissa tiisselin virityksissäkin.
Ja edelleen täytyy muistaa, että sille teholle on se ja sama, mutta se vääntö rikkoo paikkoja ja luistattaa kytkintä. Eli paljonko haet vääntöjä ja sen mukaan kytkin?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Minkäslaisia kytkimiä niissä dieselvirityksissä on käytetty, onko paljon muitakin kuin mersun omia?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4766
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Aki P kirjoitti:Samat kytkin versiot sopii varmaan mitä on käytetty noissa tiisselin virityksissäkin.
Ja edelleen täytyy muistaa, että sille teholle on se ja sama, mutta se vääntö rikkoo paikkoja ja luistattaa kytkintä. Eli paljonko haet vääntöjä ja sen mukaan kytkin?

Jos tosiaan diiseleittenkin vauhtipyörä/kytkin -paketit käy, niin paloviidalla on ainakin kokemuksia ko. aiheesta.

290,sen vauhtipyöriä nyt ainakin on saatavilla käytetynäkin.
220,sen cdi,n vauhtipyörä kestää yli 450 nm, ja 240 mm kytkin vielä enemmänkin.
Ilmeisesti 270,sen cdi,n vauhtipyörä olisi "paras", mutta se on turkasen kallis.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

bemarin m5 kytkinpakettia on kans käytetty, pitäis kestää jo kohtuu hyvin
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

sprinterin kytkinkin pitää aika hyvin (250mm) alkaa muut paikat luistaa ennen..... vetarit, perät etc...
www.thaiklupi.fi
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Uusi sprinterin paketti oli paikallaan ja alkoi luistaa kärry perässä.
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

250 millinen???? hyvät väännöt!!!! :D
teitkö itse vauhtipyörän?? :shock:
www.thaiklupi.fi
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

En muista millejä, on paikalla. Tais olla sama mikä 290:ssä väyrysesä ja 312 sprinterissä. Normaali vauhtipyörä pienillä muutoksilla. Ei kai siinä mitään tosivääntöjä ollu, puhutaan varmaan ihan eri kytkimistä...
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

juu nuo on "pikku" kytkimillä.... :roll:
www.thaiklupi.fi
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Niinhänmie ounastelinki. Vois silti olla helppo vaihtoehto tuohon davon kytkimeksi, siis jos lyhytakselinen.
Oos tuo 250 millinen minkä mallin sprinterissä :?:
Vastaa Viestiin