300tdt piristykseen tarvittaisiin vinkkejä..

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
teeski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 31.08.2005 14:33

300tdt piristykseen tarvittaisiin vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja teeski »

eli auto on -87 300tdt automatic.aj.280tkm.joka pitää paikkansa.auto on täysin vakio.ajattelin käyttää pumpun mynädieselissä ja vaihtaa takapöntöksi simonssin pitkän pöntön. 1.kysymys=kuinkahan paljon edellämainituilla toimenpiteillä saa tehoa lisää kun vakio on n.144hv? 2.kysymys=kuinka laatikon laita?rupeeko luistamaan vai pitäisikö säädättää jossain?jos niin missä? 3.kysymys=pitääkö paikkansa että kulutus tippuu jopa 3l.satasella mynäpumpulla verrattuna vakioon jos pitää ajotyylin suurinpiirtein samanlaisena pumppurempan jälkeen?nyt vie sekaajossa n.8.5-10l. 4.kysymys=pitäisikö suuttimet laittaa samalla kun pumppu?suuttimet alkuperäiset.kerran säädetty.. olisin erittäin kiitollinen jos saisin asiantuntevilta ihmisiltä neuvoja ja vinkkejä edellisiin kysymyksiin.. :roll:
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Veikkaisin et 1,5 voi kulutus tippu jos iha sitäkää, litran paikkaille vissii yleensä tippuu...

Parikyt heppaa vois tulla lisää

Eka homma vois kyl olla välijäähdyttimen asennus
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Kirves
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: To 03.03.2005 18:50
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kirves »

Jos sinne laittaa isot elementit ja ulkoisen syötönsäädön, niin mitäs sitä menoa jarrutella vakio pakosarjalla ja turbolla. Pistää samantien em. asiat kuntoon ja se cooleri niin on hieno peli, ja syötönhän saa säädettyä mieleiseksi jos liiat tehot jännittää :shock:
Ja morkooli vielä mankulla napin taakse niin :P

ps. kuitenki ne jossain vaiheessa joutuu lisäämään ku iskee kaikkien "miniturbottajien" tuntema energiakriisi :lol:

niin ja siitä laatikkojutusta kannattaa laittaa vaikka yv:tä nimim. jarkko s:lle, hän tietää kuinka 722.3 saadaan pitämään
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
teeski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 31.08.2005 14:33

300tdt piristykseen tarvittaisiin vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja teeski »

aluksi oliski tarkotus laittaa mynapumppu ja putkisto kuntoon ja arvatenkin nälkä rupee kasvaansyödessä..sit vois kattoo cooleria ja viimosex turboo.minkälainen homma tuo coolerin asennus on?tekeekö jokin paja niit tääl e-suomes päin ja mitähän se suurinpiirtein kustantaa?entäs tehohyöty?..missäspäin suomea tämä jarkko.s vaikuttaa?josko nyt ton pumpun laiton takii viel tarvii säätää mut coolerin ja puhumattaka turbon vaihdon jälkeen tarvii varmasti tehä jotain..yhteystiedot olis kova sana..pitäisköhän koko putkisto pistää saman tien uusix?3"putkisto ja pari simonssin vaimentajaa vois olla kova sana.mut tuleeko äänet sietämättömix?vakiotakapöntön korvaaminen simonssin pöntöllä auttaa kuulemma jonkin verran.ainaki näin ensiavuksi.. :wink:
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

kun luet tuon Maurin 67 sivuisen topicin niin tiedät jo paljon enemmän :shock:
ei tarvi arpoa...........
www.thaiklupi.fi
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Joo, tuon kun lukee ajatuksen kanssa ja kirjoittelee vaikka pääkohtia paperille niin pitäisi homman olla aika selkeä. Toki tuntuu kovalta urakalta mutta tuntipalkoille pääsee silti kun ei tarvi kaikkea opiskella kantapään kautta.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=4483
So long, and thanks for all the fish
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: 300tdt piristykseen tarvittaisiin vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

teeski kirjoitti:3"putkisto ja pari simonssin vaimentajaa vois olla kova sana.mut tuleeko äänet sietämättömix?vakiotakapöntön korvaaminen simonssin pöntöllä auttaa kuulemma jonkin verran.ainaki näin ensiavuksi.. :wink:
Joku muu vaihtoehto simonssin tilalle - tuolla saisit muhkean jyminän ainakin kabiiniin.
nixu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 06.09.2004 20:30
Paikkakunta: Vesanto

Re: 300tdt piristykseen tarvittaisiin vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja nixu »

TD biimerin pakoputkikorjauksen yjteydessä en malttanu olla kokeilematta, ilman putkee, reilu metri 2,5" suoraa putkee turbon perässä, eikä yhtään hassummat sävelet, ennemminkin viehättävän viheltäväiset. Rupes vaan massat sulamaan pohjasta, kun putken pää loppu vähä pahalle kohti..

Ei ne turbodieselit mittää vaimentimia tarvii, ainaskaan tuommosella päätä pienemmällä puhaltimella.
Se toinen Saksalainen
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 300tdt piristykseen tarvittaisiin vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä ne ilman vaimenninta kuulostaa turbodieselit teiniautoilta, itse sitä kokeilin sekä ilman että tuommosella itsetehdyllä vaimentimella. Kyllä tuota itsetehtyä uskallan suositella nyt kun sillä on ajettukin jo tuhansia kilometrejä päivittäistä ajoa.

Mitään kokemusta ei ole simonsseista eikä muistakaan tuningliikeen vaimentimista, mutta yksi tuollainen vaimennin riitti minulla paremmin kuin uskalsin odottaa.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Mullakin on 3" putki yhellä simonssin 2,5" vaimentimella ja äänet samanlaiset kuin vakionakin :)
ML W164
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulla on HX40 josta 3" putkella perään saakka. Laatikon jälkeen on eka ja putken päässä toinen simonssi - kyllä jymisee niin että tuntuu. Lähempänä 3000 kierrosta asettuu mutta sitä ennen "aika urheilullinen" soundi :wink:
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Onko enää esim. xux63:lla vaikutusta, jos olisi isompi rööri tai edes downpipe, vaikka 3.5". Vai meneekö turhaksi koreiluksi. Onko joku oikeasti kokeillu asiaa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Markus kirjoitti:Onko enää esim. xux63:lla vaikutusta, jos olisi isompi rööri tai edes downpipe, vaikka 3.5". Vai meneekö turhaksi koreiluksi. Onko joku oikeasti kokeillu asiaa.
Mä oon, viimeisiä tehoja 3-litraisesta hakiessa 3" downpipe ei riitä, 3,5 on paljon parempi. 4" on tiukkaa työtä että mahtuu.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Mauri H. kirjoitti:
Markus kirjoitti:Onko enää esim. xux63:lla vaikutusta, jos olisi isompi rööri tai edes downpipe, vaikka 3.5". Vai meneekö turhaksi koreiluksi. Onko joku oikeasti kokeillu asiaa.
Mä oon, viimeisiä tehoja 3-litraisesta hakiessa 3" downpipe ei riitä, 3,5 on paljon parempi. 4" on tiukkaa työtä että mahtuu.
:roll: ...
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Vastaa Viestiin