
300tdt piristykseen tarvittaisiin vinkkejä..
300tdt piristykseen tarvittaisiin vinkkejä..
eli auto on -87 300tdt automatic.aj.280tkm.joka pitää paikkansa.auto on täysin vakio.ajattelin käyttää pumpun mynädieselissä ja vaihtaa takapöntöksi simonssin pitkän pöntön. 1.kysymys=kuinkahan paljon edellämainituilla toimenpiteillä saa tehoa lisää kun vakio on n.144hv? 2.kysymys=kuinka laatikon laita?rupeeko luistamaan vai pitäisikö säädättää jossain?jos niin missä? 3.kysymys=pitääkö paikkansa että kulutus tippuu jopa 3l.satasella mynäpumpulla verrattuna vakioon jos pitää ajotyylin suurinpiirtein samanlaisena pumppurempan jälkeen?nyt vie sekaajossa n.8.5-10l. 4.kysymys=pitäisikö suuttimet laittaa samalla kun pumppu?suuttimet alkuperäiset.kerran säädetty.. olisin erittäin kiitollinen jos saisin asiantuntevilta ihmisiltä neuvoja ja vinkkejä edellisiin kysymyksiin.. 

Jos sinne laittaa isot elementit ja ulkoisen syötönsäädön, niin mitäs sitä menoa jarrutella vakio pakosarjalla ja turbolla. Pistää samantien em. asiat kuntoon ja se cooleri niin on hieno peli, ja syötönhän saa säädettyä mieleiseksi jos liiat tehot jännittää
Ja morkooli vielä mankulla napin taakse niin
ps. kuitenki ne jossain vaiheessa joutuu lisäämään ku iskee kaikkien "miniturbottajien" tuntema energiakriisi
niin ja siitä laatikkojutusta kannattaa laittaa vaikka yv:tä nimim. jarkko s:lle, hän tietää kuinka 722.3 saadaan pitämään

Ja morkooli vielä mankulla napin taakse niin

ps. kuitenki ne jossain vaiheessa joutuu lisäämään ku iskee kaikkien "miniturbottajien" tuntema energiakriisi

niin ja siitä laatikkojutusta kannattaa laittaa vaikka yv:tä nimim. jarkko s:lle, hän tietää kuinka 722.3 saadaan pitämään
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
300tdt piristykseen tarvittaisiin vinkkejä..
aluksi oliski tarkotus laittaa mynapumppu ja putkisto kuntoon ja arvatenkin nälkä rupee kasvaansyödessä..sit vois kattoo cooleria ja viimosex turboo.minkälainen homma tuo coolerin asennus on?tekeekö jokin paja niit tääl e-suomes päin ja mitähän se suurinpiirtein kustantaa?entäs tehohyöty?..missäspäin suomea tämä jarkko.s vaikuttaa?josko nyt ton pumpun laiton takii viel tarvii säätää mut coolerin ja puhumattaka turbon vaihdon jälkeen tarvii varmasti tehä jotain..yhteystiedot olis kova sana..pitäisköhän koko putkisto pistää saman tien uusix?3"putkisto ja pari simonssin vaimentajaa vois olla kova sana.mut tuleeko äänet sietämättömix?vakiotakapöntön korvaaminen simonssin pöntöllä auttaa kuulemma jonkin verran.ainaki näin ensiavuksi.. 

-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Joo, tuon kun lukee ajatuksen kanssa ja kirjoittelee vaikka pääkohtia paperille niin pitäisi homman olla aika selkeä. Toki tuntuu kovalta urakalta mutta tuntipalkoille pääsee silti kun ei tarvi kaikkea opiskella kantapään kautta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=4483
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=4483
So long, and thanks for all the fish
Re: 300tdt piristykseen tarvittaisiin vinkkejä..
Joku muu vaihtoehto simonssin tilalle - tuolla saisit muhkean jyminän ainakin kabiiniin.teeski kirjoitti:3"putkisto ja pari simonssin vaimentajaa vois olla kova sana.mut tuleeko äänet sietämättömix?vakiotakapöntön korvaaminen simonssin pöntöllä auttaa kuulemma jonkin verran.ainaki näin ensiavuksi..
Re: 300tdt piristykseen tarvittaisiin vinkkejä..
TD biimerin pakoputkikorjauksen yjteydessä en malttanu olla kokeilematta, ilman putkee, reilu metri 2,5" suoraa putkee turbon perässä, eikä yhtään hassummat sävelet, ennemminkin viehättävän viheltäväiset. Rupes vaan massat sulamaan pohjasta, kun putken pää loppu vähä pahalle kohti..
Ei ne turbodieselit mittää vaimentimia tarvii, ainaskaan tuommosella päätä pienemmällä puhaltimella.
Ei ne turbodieselit mittää vaimentimia tarvii, ainaskaan tuommosella päätä pienemmällä puhaltimella.
Se toinen Saksalainen
Re: 300tdt piristykseen tarvittaisiin vinkkejä..
Kyllä ne ilman vaimenninta kuulostaa turbodieselit teiniautoilta, itse sitä kokeilin sekä ilman että tuommosella itsetehdyllä vaimentimella. Kyllä tuota itsetehtyä uskallan suositella nyt kun sillä on ajettukin jo tuhansia kilometrejä päivittäistä ajoa.
Mitään kokemusta ei ole simonsseista eikä muistakaan tuningliikeen vaimentimista, mutta yksi tuollainen vaimennin riitti minulla paremmin kuin uskalsin odottaa.
Mitään kokemusta ei ole simonsseista eikä muistakaan tuningliikeen vaimentimista, mutta yksi tuollainen vaimennin riitti minulla paremmin kuin uskalsin odottaa.
Mä oon, viimeisiä tehoja 3-litraisesta hakiessa 3" downpipe ei riitä, 3,5 on paljon parempi. 4" on tiukkaa työtä että mahtuu.Markus kirjoitti:Onko enää esim. xux63:lla vaikutusta, jos olisi isompi rööri tai edes downpipe, vaikka 3.5". Vai meneekö turhaksi koreiluksi. Onko joku oikeasti kokeillu asiaa.
Mauri H. kirjoitti:Mä oon, viimeisiä tehoja 3-litraisesta hakiessa 3" downpipe ei riitä, 3,5 on paljon parempi. 4" on tiukkaa työtä että mahtuu.Markus kirjoitti:Onko enää esim. xux63:lla vaikutusta, jos olisi isompi rööri tai edes downpipe, vaikka 3.5". Vai meneekö turhaksi koreiluksi. Onko joku oikeasti kokeillu asiaa.

MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL