?:
Eikö kukaan tosiaan osaa kommentoida miksi tuulilasin ilmantulo on topannut? Kaikki kommentit siitä mikä on lämmitysjärjestelmän rakenne ja miten siihen pääsee käsiksi parhaiten ovat enemmän kuin tarpeen!
Tuskin se tukkeuma on. Veikkaisin, että läpät, joilla ohjataan ilman virtausta ei pelitä. Eli joku vipu on rikki tai vaijeri poikki.
Aika hyvin pääsee näkemään, kun ottaa hanskalootan irti, mikäli sinulla ei ole tyynyä siinä. Toiselta puolelta jalkatilan yläpuolelta verhoilu irti. Sitten ruuvailemaan säätö nupista, että pelaako kaikki.
Minulla on yksi lämppäri pajalla ja koitan käydä ottamassa siitä kuvia ni selkiää se rakenne.
kuvasta näkyy noi keltaiset tarrat, siinä vieressä on kyseinen säätö rulla, jolla säädetään kuinka paljon läpät aukea, samanlainen säädin on jalkatilaläpissä.
MSA kiittää epk:ta kuvasta! Toisaalta alkoi vain veetuttaa jos joutuu kaivamaan koko kojelaudan irti kuten tuossa kuvassa.
Eli siitä jatkokysymys (voi olla turha, mutta en ole itse vielä perehtynyt) eli kuinka tuohon vaiheeseen saakka päästään kojelauden irroittamisen suhteen? Olisko jossakin vaikka vipu, jota vetämällä kaikki ruuvit aukeavat itsestään ja voin vain nostaa nahat pois...
MSA kirjoitti:MSA kiittää epk:ta kuvasta! Toisaalta alkoi vain veetuttaa jos joutuu kaivamaan koko kojelaudan irti kuten tuossa kuvassa.
Eli siitä jatkokysymys (voi olla turha, mutta en ole itse vielä perehtynyt) eli kuinka tuohon vaiheeseen saakka päästään kojelauden irroittamisen suhteen? Olisko jossakin vaikka vipu, jota vetämällä kaikki ruuvit aukeavat itsestään ja voin vain nostaa nahat pois...
mun mielestä sun on turha ottaa kojelautaa irti, jos meinaat vaan niitä läppiä säätää
Varmaankin pääset helpoiten irroittamalla repsikan puolen jalkatilasta yläpuolelta verhous paneelin pois. Sieltä pitäis jo näkyä toimiiko säätö vipu ja vaijeri. Voihan vika olla myös pötikässä, mistä vaijerit lähtevät ja missä on itse säätönuppi.
Röörit on kyllä sen verran isot, että siellä täytyy olla vähintään kissa jumissa, jos se tukkoon menee
Ja sähköinen vika se ei ole, jos muualle tulee lämmintä ilmaa.
Eiköhän se siitä
"W124 -94/95 Tuulilasille ei tule ilmaa"-ongelma ratkaistu.
Ongelmana oli yksinkertaisesti se, että läppää ohjaava teräslanka ja tämän suojaputken lämppräin puoleinen pääty oli pudonnut pois kiinnityksestään. Kiinnitys on "paina ja klick" mallia. Kaivoin apukuskin puolen jalkatilan verhot pois ja yhden suojamuovin airbagin alapuolelta, jolloin Timo Taikurin kädet jo pääsivät käsiksi suojakuoreen ja kiinnitykseen läpässä. Hetken mielikuvitusta ja näppituntumaa, niin hahmottui, miten palikan tulee olla kiinni. Painallus ja cliks. Taas toimii moitteetta.
Kiitoksia kuvista ja vinkeistä miten korjata homma!!!
MSA
P.s. Jostain kumman syystä säätöautomatiikkakin toimi taas ainakine eilen illalla moitteetta. ?!?!?! Muuta en tehnyt kuin putsasin katossa olevan vastuksen pinnan pölystä.