Löytyykö lisää "julkkis-Mersuja"
Löytyykö lisää "julkkis-Mersuja"
Toimittaja tulee haastattelemaan meikäläistä tuossa puolen päivän seutuun ja olisi kiinnostunut porukastamme. Löytyykö forumin piiristä vielä tunnettujen henkilöiden aikaisemmin omistamia Mersuja? Timo L.n tässä taannoin aloittaman ketjun perusteella nyt on tiedossa Louekosken, Jakobsonin, Nordellin sekä Sallisen autot sekä muutamat suurlähetystöpirssit. En anna julkaisuun kuvia, rekkareita enkä nykyisten omistajien nimiä, asuinpaikkoja tai edes nicejä - ainoastaan sen, että mm. näiden henkilöiden pirssit ovat edelleen "arvoisessaan käytössä". Saa nyt nähdä mitä toimittaja kysyykään. Mutta jos sinulta löytyy tällainen "tunnettu" yksilö, niin laita tähän jatkoksi.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jaahas, mistäköhän mediasta on oikein kymysys?
Tuleeko oikein valtakunnan levitykseen vai Tamperelaiseen / TV-Tampereeseen juttua? Vai peräti Kevätpörriäiseen...
Tuleeko oikein valtakunnan levitykseen vai Tamperelaiseen / TV-Tampereeseen juttua? Vai peräti Kevätpörriäiseen...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
lisää
Listaan voisi kai lisätä :
Musta 200 B autom. '80 ex Raimo Ilaskivi/ Hgin kaupungin kanslia.
virkakäytössä vuoteen '92, minulla '95 - ( olen kolmas omistaja ).
Musta 200 B autom. '80 ex Raimo Ilaskivi/ Hgin kaupungin kanslia.
virkakäytössä vuoteen '92, minulla '95 - ( olen kolmas omistaja ).
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Juttu tulee Pyynikin Naisvoimistelijoiden talvikauden käsiohjelmaan ja Itä-Pirkamaan seminologiyhdistyksen vuosikirjaan.....Pasi M. kirjoitti: Jaahas, mistäköhän mediasta on oikein kymysys?
Tuleeko oikein valtakunnan levitykseen vai Tamperelaiseen / TV-Tampereeseen juttua? Vai peräti Kevätpörriäiseen...
No joo, toimittaja on Kangasalan Sanomien palkkalistoilla, mutta osin myös free lance -sopuli, eli saattaa kaupata tarinansa myös laajemmalti. Jostain autoliitteestä / autoilun teemanumerosta tuo puhui eli voi tulla myös Aamulehteen. Puolen päivän aikaan selviää lisää, kun ollaan nokatusten. Eipä kai tuo mikään sen isompi juttu liene, mutta lupasin kuitenkin vastailla, kun kerran soitti ja oli kuullut tällaisenkin porukan olemassa olevan .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ettei olisi lukenut meidän lehteä, jossa juttu jo oli?Jukka N. kirjoitti:Juttu tulee Pyynikin Naisvoimistelijoiden talvikauden käsiohjelmaan ja Itä-Pirkamaan seminologiyhdistyksen vuosikirjaan.....Pasi M. kirjoitti: Jaahas, mistäköhän mediasta on oikein kymysys?
Tuleeko oikein valtakunnan levitykseen vai Tamperelaiseen / TV-Tampereeseen juttua? Vai peräti Kevätpörriäiseen...
No joo, toimittaja on Kangasalan Sanomien palkkalistoilla, mutta osin myös free lance -sopuli, eli saattaa kaupata tarinansa myös laajemmalti. Jostain autoliitteestä / autoilun teemanumerosta tuo puhui eli voi tulla myös Aamulehteen. Puolen päivän aikaan selviää lisää, kun ollaan nokatusten. Eipä kai tuo mikään sen isompi juttu liene, mutta lupasin kuitenkin vastailla, kun kerran soitti ja oli kuullut tällaisenkin porukan olemassa olevan .
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kappas kappas, mistäköhän oli heppu tietonsa saanut... onhan se kiva kuulla, että tietoisuus leviää
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Njaahas, kohta tänne rynnii 1000 uutta käyttäjää.Jukka N. kirjoitti:Jostain autoliitteestä / autoilun teemanumerosta tuo puhui eli voi tulla myös Aamulehteen.
Tarttee lähettää modet kertausharjoituksiin ja korkean paikan leirille.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Juttua
No mistäs tuon Teijon jutun saisi luettavaksi? Onko ehkä verkossa nähtävissä? Olisi mielenkiintoista nähdä ko. tarina.
Juuri toimittaja lähti ja tarkastettavaksi saan haastattelun tuloksen ylihuomenissa. Kuvausrekvisiittaa ei näin lyhyellä varoajalla ollut täällä toimistolla, mutta tehtiin mulle CD-levystä "ratti" käteen, tuosta sitten photoshopissa väsätään MB-tähti. Saas nähdä, millainen hommasta tulee
Juuri toimittaja lähti ja tarkastettavaksi saan haastattelun tuloksen ylihuomenissa. Kuvausrekvisiittaa ei näin lyhyellä varoajalla ollut täällä toimistolla, mutta tehtiin mulle CD-levystä "ratti" käteen, tuosta sitten photoshopissa väsätään MB-tähti. Saas nähdä, millainen hommasta tulee
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Väittävät oman rotteloni olleen ETYK-edustusmesenä, mutta tiedä sitten tuosta. Aikaisempi rekkari oli kyllä Uudenmaan. Pitäis tehdä museoautoselvitys niin saisin selville entiset omistajat, mutta maksaa 50€...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Mun autossa on tuo väri 920 tiefblau josta en ole varma oliko se etyk väri.saul kirjoitti:Väittävät oman rotteloni olleen ETYK-edustusmesenä, mutta tiedä sitten tuosta. Aikaisempi rekkari oli kyllä Uudenmaan. Pitäis tehdä museoautoselvitys niin saisin selville entiset omistajat, mutta maksaa 50€...
Onhan tuo auto juuri samoihin aikoihin valmistunut, 73/11.
Että samoja ajatuksia on päähän tullut.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
123 - 230 E
Tervehdys!
Sattuipa tuossa kohdalle varaosakuntoinen -82 230E. Korista ei paljon ole iloa, mutta kaikkea muuta pientä sälää jäänee matkalle ennen paaliin päätymistä.
Eräs yksityiskohta herättää mielenkiintoa. Auton aikaisempi rekisterinumero on AA-19. Tarinan mukaan auto on ollut aemmin valtion varain ministeriön nimissä. Kukahan on ollut se onnellinen, joka autolla on ajellut...
Sattuipa tuossa kohdalle varaosakuntoinen -82 230E. Korista ei paljon ole iloa, mutta kaikkea muuta pientä sälää jäänee matkalle ennen paaliin päätymistä.
Eräs yksityiskohta herättää mielenkiintoa. Auton aikaisempi rekisterinumero on AA-19. Tarinan mukaan auto on ollut aemmin valtion varain ministeriön nimissä. Kukahan on ollut se onnellinen, joka autolla on ajellut...
Terveisin
Tero
Tero
Kyseessä ilmeisesti Wilh. Schauman Oy, nyk. osa UPM-konsernia.k.j kirjoitti:Minulla on tallissa w111 mallinen mb. vm.1959/1960 ja mallimerkintä 220seb.
Tietoja vielä tarkistellaan,mutta auto liityy jotenkin W.Shcumanniin."Vaneritehtailia"
Auto ilmaantuu joskus katukuvaan??
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ile Kallion mersu
Haulla löysin tällaisen topicin, sopii viestini tähän paremmin kuin yhteen toiseen (Hollywood/MTV) julkkis-aiheeseen.
Kuulin radiosta tänään (kun juuri ohjastin w111:ta) että Ile Kallion ensimmäinen auto oli Cisse Häkkiseltä vuonna 1977 ostettu 280S. Cisse oli hankkinut tuolloin uudemman mersun. Ile omisti valkoisen auton kait vain vähän aikaa mutta oli tykännyt kovasti: lattiavaihde, pitkä ja "aaltoileva" (R. Aaltonen ) konepelti jonka etuosassa sijaitsevan "tähtäimen" mukaan oli autoa mukava ohjastaa, tyylillä. Ym. ym. hehkutusta...
Lähettivät sitten terveisiä auton nykyiselle omistajalle jos auto vielä liikenteessä sattuu olemaan, rekisterinumero oli AIC-25 tuolloin aikoinaan.
Kuulin radiosta tänään (kun juuri ohjastin w111:ta) että Ile Kallion ensimmäinen auto oli Cisse Häkkiseltä vuonna 1977 ostettu 280S. Cisse oli hankkinut tuolloin uudemman mersun. Ile omisti valkoisen auton kait vain vähän aikaa mutta oli tykännyt kovasti: lattiavaihde, pitkä ja "aaltoileva" (R. Aaltonen ) konepelti jonka etuosassa sijaitsevan "tähtäimen" mukaan oli autoa mukava ohjastaa, tyylillä. Ym. ym. hehkutusta...
Lähettivät sitten terveisiä auton nykyiselle omistajalle jos auto vielä liikenteessä sattuu olemaan, rekisterinumero oli AIC-25 tuolloin aikoinaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Kaapo kirjoitti:Toimittaja tulee haastattelemaan meikäläistä tuossa puolen päivän seutuun...
Joko on toimittaja vieraillut?
Niin juu, itse aiheeseen. Tutulla on Irwinin vanha kellertävä W116 350SE/SEL?, johon on vaihdettu jossain vaiheessa 280-kone. Ja toisella tutulla on Dannyn joku vanha Ässän katiska, tais olla joskus kuvaakin forumilla...
Meitsin W111:sen edellisten omistajien joukossa komeilee W.Rosenlew.Pori.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Tervehdys!
Meikäläinen sai vissiin "kaksi kärpästä yhdellä iskulla" eli
W140 S320L -96
Helsingin kaupunginkanslia 1996-2005
Kaupunginjohtaja Eeva-Riitta Siitosen virka-auto ja eiköhän se iso poika Fredikin ole erinäisiä jakkaroita autossa kuluttanut
Meikäläinen sai vissiin "kaksi kärpästä yhdellä iskulla" eli
W140 S320L -96
Helsingin kaupunginkanslia 1996-2005
Kaupunginjohtaja Eeva-Riitta Siitosen virka-auto ja eiköhän se iso poika Fredikin ole erinäisiä jakkaroita autossa kuluttanut
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Njooh, minulla lukee Eigentymer-kohdassa:
Peter Sauber
Hinwil, Switzerland
Lieneekö sitten sama kuin tuo Formula 1 Sauber...shock:
Vuosimalliltaan -91 (kun Peterillä oli jotain tekemistä vielä Mersun kanssa...) :
Toisena omistajana mainitaan Werner Oeschlin.
Peter Sauber
Hinwil, Switzerland
Lieneekö sitten sama kuin tuo Formula 1 Sauber...shock:
Vuosimalliltaan -91 (kun Peterillä oli jotain tekemistä vielä Mersun kanssa...) :
Toisena omistajana mainitaan Werner Oeschlin.
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Moi! Vähän myöhässä taitaa tulla (haastattelua silmällä pitäen) mutta lisätään listaan. Oman autoni tilasi v.-85 Metsäteollisuus ry (Metsäteollisuuden keskusliitto), joka majaili silloin Eteläesplanadi kakkosessa. Autoni palveli toimitusjohtaja Matti Pekkasen virka-autona (Pekkaspäivät ym.).
Auto on myös minulle tuttu jo uutena, sillä Matti Pekkanen oli äitini isä. Muistan hyvin kun olin välillä isovanhempieni luona kylässä ja autonkuljettaja Matti Forssell haki aamuisin vaarini töihin. Olin viisivuotias auton tullessa "taloon" Voitte uskoa, että uusi ässä teki lähtemättömän vaikutuksen. Muistan myös muutaman reissun kun pääsin itse ässän kyytiin.
Noin kaksi vuotta sitten onnistuin hankkimaan auton itselleni. Välissä se on ehtinyt nähdä paljon maailmaa ja tietä. Auto on tällä hetkellä ajossa, mutta perusteellinen kunnostus on edessä (kori & tekniikka). Olen välillä miettinyt että auton kunnostamisessa ei sinänsä ole "järkeä" kun Saksasta voisi hakea parempikuntoisen. Toisaalta autolla on myös minun elämääni koskettava kunniakas historia ja se on "uniikkikappale", joten olen päättänyt auton kunnostaa kuluja surematta. Mikä on arvon foorumilaisten mielipide?
P.S. Sain auton kuljettajalta säästyneen alkuperäisen rekisteriotteen, jossa on osoitteena Eteläesplanadi 2. Pitäisköhän näyttää poliisille kysyttäessä?
Auto on myös minulle tuttu jo uutena, sillä Matti Pekkanen oli äitini isä. Muistan hyvin kun olin välillä isovanhempieni luona kylässä ja autonkuljettaja Matti Forssell haki aamuisin vaarini töihin. Olin viisivuotias auton tullessa "taloon" Voitte uskoa, että uusi ässä teki lähtemättömän vaikutuksen. Muistan myös muutaman reissun kun pääsin itse ässän kyytiin.
Noin kaksi vuotta sitten onnistuin hankkimaan auton itselleni. Välissä se on ehtinyt nähdä paljon maailmaa ja tietä. Auto on tällä hetkellä ajossa, mutta perusteellinen kunnostus on edessä (kori & tekniikka). Olen välillä miettinyt että auton kunnostamisessa ei sinänsä ole "järkeä" kun Saksasta voisi hakea parempikuntoisen. Toisaalta autolla on myös minun elämääni koskettava kunniakas historia ja se on "uniikkikappale", joten olen päättänyt auton kunnostaa kuluja surematta. Mikä on arvon foorumilaisten mielipide?
P.S. Sain auton kuljettajalta säästyneen alkuperäisen rekisteriotteen, jossa on osoitteena Eteläesplanadi 2. Pitäisköhän näyttää poliisille kysyttäessä?
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Terve pitkästä aikaa!Masa80 kirjoitti:Olen välillä miettinyt että auton kunnostamisessa ei sinänsä ole "järkeä" kun Saksasta voisi hakea parempikuntoisen. Toisaalta autolla on myös minun elämääni koskettava kunniakas historia ja se on "uniikkikappale", joten olen päättänyt auton kunnostaa kuluja surematta. Mikä on arvon foorumilaisten mielipide?
No milloinkas näiden peltilehmien kunnostamisessa järkeä olisi, kun puhutaan parikymppisistä, markkinamielessä hintakuopassa olevista autoista. Mutta sepä on juuri tuo merkkimiehen historia, jonka takia minäkin pyrin pitämään 230 E:n kunnossa. Toisaalta suomalaisella virkamiehellä tuskin on koskaan niin suurta nimeä, että sillä lisähintaa autolle saisi, mutta on se aina kuitenkin mukava lisäarvo. Eli pidä vaan Ässän kunnostus mielessä!
Itse tilasin ajoneuvohistorian AKE:sta, jollon mukana seurasi myös kopio alkuperäisestä rekisteriotteesta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
- Paikkakunta: varisto city
No juuri tämänkaltaisista tarinoistahan se syntyy harrasteautoon se "fiilis" ja suhtautuminen autoon vähän muuna kuin kokoelmana ruuveja ja letkuja. Jollain tapaa lie kyseessä sama ilmiö kuin siinä, että moni vanhassa talossa asuva penkoo talon historiaa, omistajia ja sattumuksia rakennuksen historiasta esiin. Vasta niin saakin omistukseensa enempi sielua.Masa80 kirjoitti:MOman autoni tilasi v.-85 Metsäteollisuus ry (Metsäteollisuuden keskusliitto), joka majaili silloin Eteläesplanadi kakkosessa. Autoni palveli toimitusjohtaja Matti Pekkasen virka-autona (Pekkaspäivät ym.).
Auto on myös minulle tuttu jo uutena, sillä Matti Pekkanen oli äitini isä. Muistan hyvin kun olin välillä isovanhempieni luona kylässä ja autonkuljettaja Matti Forssell haki aamuisin vaarini töihin. Olin viisivuotias auton tullessa "taloon" Voitte uskoa, että uusi ässä teki lähtemättömän vaikutuksen. Muistan myös muutaman reissun kun pääsin itse ässän kyytiin.:
Kolmen vuoden välein Avensiksensa merkkiliikkeessä uuteen vaihtavalle tämä taitaa olla jotain ihan käsittämätöntä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97