Bensiinin litrahinnan noustessa kipukynnyksen rajoille heräsi ajatus, jotta jospa vaihtaisi dieselin nokalle. Jos uittaisi saksasta 300TDT:n, niin mitenkähän paljon joutuisi rakentelemaan uusia kiinnityksiä, lyhentelemään vetoakseleita ym. Perä tuntuis olevan sama molemmissa, mutta laatikossa on jo numeron heitto.
Nelivedon etuperähän on 103:n öljypohjassa. Sen nyt ei ainakaan luulisi käyvän uuteen koneeseen.
Jos jollain on kokemuksia saman suuntaisesta projektista, niin
nyt kovat argumentit peliin, että voidaan haudata mokoma ajatus ... vai voidaanko?
300TE4Matic dieselöinti
Lienee sama juttu kuin bensavermeissäkin; koneen on oltava 4maticin kone. Siinä pitää olla mm. toisen vetoakselin läpivienti ja paikka sille etuperälle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
O. Siis etuperästä menee vetari läpi, mutta se etuperä taitaa olla kiinni juurikin lohkossa. Eli ei taida olla identtistä neli- ja vajaavetoisen koneissa kuin sisäkalut ja kansi.Gee kirjoitti:Onko sitten eroa normaali dieselin ja 4matic dieselin lohkoilla. jospa vain istutetaan etuperä öljypohjan tilalle? voiko olla näin yksinkertaista
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
tere taas!
kun vaihdetaan 300 bensakoneen tilalle 300 turbodiesel, niin koneen massahan kasvaa jonkin verran. toimenpide vaatii muutoskatsastuksen ja selvityksen, ettei muutokset heikennä oleellisesti auton liikenneturvallisuutta.
onko kellään kokemusta kuinka laaditaan vertailu kevyemmällä moottorilla varustetun auton ja painavemmalla moottorilla varustetun auton akselistoista, jarruista ym. asiaan liittyvistä eroista tai yhteneväisyyksistä? tietääkseni maahantuoja Veho ei ota enää kantaa vaihtoihin/muutoksiin.
jos käyttöohjekirjoihin on luottamista, niin 300 TE:n ja 300 TD Turbon omapainon ero on 80 kg. suurimman osan erosta luulisi sijoittuvan keulaan, joten jousia joudutaan ilmeisesti ainakin tarkastelemaan
kun vaihdetaan 300 bensakoneen tilalle 300 turbodiesel, niin koneen massahan kasvaa jonkin verran. toimenpide vaatii muutoskatsastuksen ja selvityksen, ettei muutokset heikennä oleellisesti auton liikenneturvallisuutta.
onko kellään kokemusta kuinka laaditaan vertailu kevyemmällä moottorilla varustetun auton ja painavemmalla moottorilla varustetun auton akselistoista, jarruista ym. asiaan liittyvistä eroista tai yhteneväisyyksistä? tietääkseni maahantuoja Veho ei ota enää kantaa vaihtoihin/muutoksiin.
jos käyttöohjekirjoihin on luottamista, niin 300 TE:n ja 300 TD Turbon omapainon ero on 80 kg. suurimman osan erosta luulisi sijoittuvan keulaan, joten jousia joudutaan ilmeisesti ainakin tarkastelemaan
300TDT(TE) 4Matic -88