7mm pumpun kolinasta

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

7mm pumpun kolinasta

Viesti Kirjoittaja dansku »

mitenkä toi pumpun kolina teillä S-T miehillä toimii.

Mauri H:n kanssa asiasta taannoin juteltuani kertoi hän että raksutus on yleensä auto/moottori kohtainen.

jollain kolisee enemmän jollain vähemmän, itselläni kolisee aivan tajuttomasti. ei meinaa kehtaa ajaa millään..

omassa autossani kalkatus ei lähde pois edes koneen lämmettyä.

vaikka ajaa 300km matkan putkeen niin heti kun painaa kaasua, niin kauhea kalina kuuluu.

kalinasta kertoo jotain myös se, että autossa on 3" rosteriputki parilla simmonssilla, niin pakoputkesta ei kuulu mitään kalinan alta.

mynän maestron mukaan kalina johtuu täysin huonosta palotapahtumasta.
ja sen kyllä huomaa, kun ajaa itse oman auton perässä, ihan kaupunki nopeuksilla, niin aina kun kolina kuuluu. (ja se muuten kuuluu vaikka ajais kahden auton perässä ja kaikki ikkunat kiinni) tulee pakoputkesta vähän harmaata savua.

onkohan kellään mitään ideoita millä sitä kalinaa voisi vähän pienentää? vai onko se vaan totuttava tähän kolinaan?

(ken leikkii ryhtyy, se leikin kestäköön) :lol:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pumpun ajoitusta myöhäisemmälle. Ja uudet suihkujen nokat jos vanhojen kunnosta ei ole tietoa
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pehmeästi käy tuo minun 7 millinen, johtuneeko siitä kun moottori on vasta sisäänajettu (220 tkm), mutta juu raplattaa ne jotkut, liekkö sitten juurikin ajoitusjuttu, kannattaa ainakin kokeilla.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mulla on ainakin semmonen että kun kylmänä täräyttää käyntiin niin ei ilman kuulosuojaimia viitti peltiä aukaista eikä muutenkaan ainakaan yleisellä paikalla. Lämmettyään normalisoituu jonkin verran mutta muistuttaa yhä lähinnä terävästi käyvää volkkarin diisseliä.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Miten tuon ennakon kanssa,lisäsin viikko sitten syöttöä jonkin verran(ainakin 722.3lodju alkoi luistamaan),niin auto käy tosi nätisti kylmänä ja kuumana(om603).Jotta pitääkö siitäkin huolimatta kääntää ajoitusta,niinkuin asiantuntijat suosittelee?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kilander kirjoitti:Miten tuon ennakon kanssa,lisäsin viikko sitten syöttöä jonkin verran(ainakin 722.3lodju alkoi luistamaan),niin auto käy tosi nätisti kylmänä ja kuumana(om603).Jotta pitääkö siitäkin huolimatta kääntää ajoitusta,niinkuin asiantuntijat suosittelee?
Eihän sitä pakko ole säätää. Mutta pienen vaikutuksen saat kun käännät pumpun siihen 13asteeseen JYKK. Tämä siis vakio pumpulle. 7mm elementeillä oleviin pumppuihin täytyy oikea ajoitus kysyä pumpun tekijältä.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Eli siis käy edelleen hyvin,tulisko tehoa lissää?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

no saattaa se ääni aavistuksen terävöityä. Omassa 300D:ssä on muistaakseni nyt 12astetta. Saapi sillä parisen heppaa varmaan lisää. Omassa kierrosherkkyys parani. Tai ainaki hullun päässä tuntui niin :D
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Mika.T kirjoitti:pumpun ajoitusta myöhäisemmälle. Ja uudet suihkujen nokat jos vanhojen kunnosta ei ole tietoa

Saattaapa olla myös liian myöhäisellä, mihin itse sorruin aluksi. Laitoin varman päälle asteen pari myöhäsemmälle kuin oli suositeltu. Sen jälkeen myöhästin lisää, kun kalisi. Lopulta kokeilin toiseen suuntaan ja kalina lakkasi.

Eli jos muu ei auta, kokeile aikasemmaksi.

Oma käy Transitin lailla aluksi pari minuuttia, mutta sen jälkeen pehmeästi :)
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 15.07.2003 13:08
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja stefa »

Mulla kalina tuntui hetkellisesti kovana kun tyhjäkäynniltä polkasi kaasua paikallaan tai kun tosi pienillä kierroksilla ajossakin lisäs kaasua reippaammin, mutta kun vähensin ahtamatonta syöttöä 1/4 kierroksen niin loppui kalina.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Otappa yhteyksiä "pääkallopaikalle" Ovat jo tainneet ratkaista tuonkin ongelman.
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 15.07.2003 13:08
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja stefa »

Vanha aihe ylös. Alkas kovemmilla pakkasilla oma 7mm tapeilla oleva nahkasaha taas kalisemaan. Uusin suuttimen kärjet ja nostin samalla avautumispaineet 100 barista 140 bariin. Loppu kalina ku seinään! Suuttimista 2 kusi ihan miten sattu.
Vastaa Viestiin