Saksan kilvillä Suomessa? (ei tullausta)
Saksan kilvillä Suomessa? (ei tullausta)
hei,
miten käy, jos ostan Mersun Saksasta, ajan Suomeen, enkä satamassa käy tullissa ollenkaan (enkä ilmoita mitään tulliin)? Ajan kotipihaan saksalaisilla punaisilla kilvillä, enkä aja sen jälkeen autolla enää koskaan. Laitan auton sitten pihan perälle purettavaksi.
Olenko ymmärtänyt oikein, jos vain Saksan kansalainen voisi tälleen tehdä?
miten käy, jos ostan Mersun Saksasta, ajan Suomeen, enkä satamassa käy tullissa ollenkaan (enkä ilmoita mitään tulliin)? Ajan kotipihaan saksalaisilla punaisilla kilvillä, enkä aja sen jälkeen autolla enää koskaan. Laitan auton sitten pihan perälle purettavaksi.
Olenko ymmärtänyt oikein, jos vain Saksan kansalainen voisi tälleen tehdä?
-------
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Lakien mukaan auton kotiin ajava suomalainen maksaa autosta "varaosaveron" joka on noin ~20-30% kokonaisesta tullausverosta. Tulee melkoinen potti.juppepuputti kirjoitti:Jos ihan itse ajat lakien mukaan , ota tullilta/katsastuskonttorilta siirtokilvet ja vakuutus 1-2 päiväksi autoosi siirtoa varten ..
Pelimiehellä onkin siksi kaveri joka tulee autotrailerin tai kuorma-auton kanssa satamaan vastaan. Ilmeisesti sitten jonkin kolmennen maan kansalainen (Venäjä, Vietnam, Thaimaa, Viro) saisi ajaa auton kotipihaan. Em. tapauksissakin isänmaallisen autoilijan tulisi piipahtaa tullin puolella.
Mitenköhän on kaksoiskansalaisuuden omaavilla?
Kirjavaa tuo lainsäädäntö.
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Ei tarvitse varaosa-autosta maksaa mitään varaosaveroja tmv. jos auto tulee EU-alueelta . Voi ihan huoletta ottaa tullilta siirtokilvet ja vakuutuksen (maksaa pariksi päiväksi about 30€) ja täyttää vaikka auton maahantulo kaavakkeenkin ilman pelkoa lisämaksuista ja tulleista . Maksuja tulee vasta jos jättää autoveroilmoituksen tullille . Maahantulo kaavake täytetään tullissa sen takia että 3kk tullin siirtokilpiä ei saa enää sen jälkeen kun auto on ollut maassa yli viikon . Katsovat tuonnin olevan kaupallista, jos auto on ollut maassa kauemmin ilman veroilmoituksen jättöä .Dunkelblau123 kirjoitti:Lakien mukaan auton kotiin ajava suomalainen maksaa autosta "varaosaveron" joka on noin ~20-30% kokonaisesta tullausverosta. Tulee melkoinen potti.juppepuputti kirjoitti:Jos ihan itse ajat lakien mukaan , ota tullilta/katsastuskonttorilta siirtokilvet ja vakuutus 1-2 päiväksi autoosi siirtoa varten ..
Pelimiehellä onkin siksi kaveri joka tulee autotrailerin tai kuorma-auton kanssa satamaan vastaan. Ilmeisesti sitten jonkin kolmennen maan kansalainen (Venäjä, Vietnam, Thaimaa, Viro) saisi ajaa auton kotipihaan. Em. tapauksissakin isänmaallisen autoilijan tulisi piipahtaa tullin puolella.
Mitenköhän on kaksoiskansalaisuuden omaavilla?
Kirjavaa tuo lainsäädäntö.
Asuinpaikka ratkaisee , ei kansalaisuus . Jos olet kirjoilla ulkomailla saat ajaa noilla punapäisillä kilvillä vakuutuksen voimassaoloajan Suomessakin ..
Halvin tapa on ottaa saksasta keltaiset kilvet joilla ajaa auton laivaan. (Periaatteessa keltaiset ei ole tuohon tarkoitukseen, mutta siihen niitä käytetään). Ja suomesta siirtolupa 14€/vrk. Eli ei kannata alkaa riskeeraamaan suomessa punaisilla saksankilvillä.
Ja kuten aiemmin jo joku asian korjasikin niin mitään varaosa veroja ei mene euroakaan ku siirtoluvalla autosi kotiin ajat.
Ps. Keltaiset saksankilvet on siitäkin 100x helpommat kuin punaiset, että voit halea kilvet mukaasi vaikka et ole vielä edes ostanut autoa, toisin kuin punaiset jotka saat vasta kun olet ostanut auton ja punaisia kilpiä et myöskään saa enää 12 jälkeen päivällä mistään
Ja kuten aiemmin jo joku asian korjasikin niin mitään varaosa veroja ei mene euroakaan ku siirtoluvalla autosi kotiin ajat.
Ps. Keltaiset saksankilvet on siitäkin 100x helpommat kuin punaiset, että voit halea kilvet mukaasi vaikka et ole vielä edes ostanut autoa, toisin kuin punaiset jotka saat vasta kun olet ostanut auton ja punaisia kilpiä et myöskään saa enää 12 jälkeen päivällä mistään

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Se on semmonen "kokeilu"epk kirjoitti:sorit ot.... onkos jupella asenne vamma, vai mikä tuo rinkula kuljetin allekirjoituksessa on ?

Lueppas matkailu osastolta miksi ei tullu mersua. Oli meinaan uoea mersu, mutta ku hajos koeajolle ihan keskelle hampuria ja keskellä päivää

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Oliko ehkä paikalla ja ajalla jotain tekemistä hajoamiseen??? heheh.TEREJube kirjoitti:Se on semmonen "kokeilu"epk kirjoitti:sorit ot.... onkos jupella asenne vamma, vai mikä tuo rinkula kuljetin allekirjoituksessa on ?![]()
Lueppas matkailu osastolta miksi ei tullu mersua. Oli meinaan uoea mersu, mutta ku hajos koeajolle ihan keskelle hampuria ja keskellä päivää
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Keltaisia kilpiä/vakuutusta ei välttämättä saa joka paikasta kuin aidot Guntterit . Hampurista taitaa saada ulkomaalaisetkin , ja etukäteen . Käytäntö vaihtelee vähän alueittain . Jos ei itse onnistu saamaan noita keltapäisiä kilpiä ja vakuutuksia , kandee kysyä myyjältä voisko se hommata noi ...Jube kirjoitti:Halvin tapa on ottaa saksasta keltaiset kilvet joilla ajaa auton laivaan. (Periaatteessa keltaiset ei ole tuohon tarkoitukseen, mutta siihen niitä käytetään). Ja suomesta siirtolupa 14€/vrk. Eli ei kannata alkaa riskeeraamaan suomessa punaisilla saksankilvillä.
Ja kuten aiemmin jo joku asian korjasikin niin mitään varaosa veroja ei mene euroakaan ku siirtoluvalla autosi kotiin ajat.
Ps. Keltaiset saksankilvet on siitäkin 100x helpommat kuin punaiset, että voit halea kilvet mukaasi vaikka et ole vielä edes ostanut autoa, toisin kuin punaiset jotka saat vasta kun olet ostanut auton ja punaisia kilpiä et myöskään saa enää 12 jälkeen päivällä mistään
Jopparit säästää kustannuksia sillä että ajelevat koko viikon autoja satamaan yksillä kilvillä .(eivät täytä lappuja ollenkaan) . Yksi auto 'matkatavarana' ja loput rahtina .
Joo se on tosi et keltaisia ei saa jokapaikasta, mut hampurista ainakin sai ongelmitta...juppepuputti kirjoitti:
Keltaisia kilpiä/vakuutusta ei välttämättä saa joka paikasta kuin aidot Guntterit . Hampurista taitaa saada ulkomaalaisetkin , ja etukäteen . Käytäntö vaihtelee vähän alueittain . Jos ei itse onnistu saamaan noita keltapäisiä kilpiä ja vakuutuksia , kandee kysyä myyjältä voisko se hommata noi ...
Jopparit säästää kustannuksia sillä että ajelevat koko viikon autoja satamaan yksillä kilvillä .(eivät täytä lappuja ollenkaan) . Yksi auto 'matkatavarana' ja loput rahtina .
Myyjät pyytää 100€ keltakilvistä, eli ei ne kalliita oo vaikka myyjän käskis hommata...
Ja totta tuokin, että jobbarit ajelee tosiaan keltakilvillä 10 autoa laivaan, eikä täytä punaista korttia, mutta en sit tiiä mitä seuraa jos jää kiinni? Onko sulla tietoa?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Pitäis täyttää jokaiselle autolle erikseen . Voip olla että poliisit vaativat sen sitten täyttämään ja joutuu hakemaan uudet kilvetJube kirjoitti:Joo se on tosi et keltaisia ei saa jokapaikasta, mut hampurista ainakin sai ongelmitta...juppepuputti kirjoitti:
Keltaisia kilpiä/vakuutusta ei välttämättä saa joka paikasta kuin aidot Guntterit . Hampurista taitaa saada ulkomaalaisetkin , ja etukäteen . Käytäntö vaihtelee vähän alueittain . Jos ei itse onnistu saamaan noita keltapäisiä kilpiä ja vakuutuksia , kandee kysyä myyjältä voisko se hommata noi ...
Jopparit säästää kustannuksia sillä että ajelevat koko viikon autoja satamaan yksillä kilvillä .(eivät täytä lappuja ollenkaan) . Yksi auto 'matkatavarana' ja loput rahtina .
Myyjät pyytää 100€ keltakilvistä, eli ei ne kalliita oo vaikka myyjän käskis hommata...
Ja totta tuokin, että jobbarit ajelee tosiaan keltakilvillä 10 autoa laivaan, eikä täytä punaista korttia, mutta en sit tiiä mitä seuraa jos jää kiinni? Onko sulla tietoa?

Kilvetöntä autoa ei sitten saa laivaan 'matkatavarana' ... Joutuu pistämään rahtina , joka on taaasen hieman kalliimpaa ..
Sakolla pelottelivat, tulee kuulemma sen verran että tuntuu, en tiedä paljonko.Jube kirjoitti:Keltaisia kilpiä/vakuutusta ei välttämättä saa joka paikasta kuin aidot Guntterit . Ja totta tuokin, että jobbarit ajelee tosiaan keltakilvillä 10 autoa laivaan, eikä täytä punaista korttia, mutta en sit tiiä mitä seuraa jos jää kiinni? Onko sulla tietoa?
Re: Saksan kilvillä Suomessa? (ei tullausta)
Menee osin OT:ksi, mutta menkööt. Toukokuussa itse tein siten, että mulla oli saksan vientikilvet (punapäiset) ja tulin laivalla Turkuun ja tein kaikki mahdolliset paperit. Sitten ajaa ruksuttelin toista viikkoa niillä punapäisillä kilvilla aina katsastus ja suomalaisten kilpien haku konttorilta mukaanlukien. Hauskinta koko hommassa oli se, että kaikki tapahtui aivan lakien ja pykälien mukaan. Olin nääs niinsanottu takaisinmuuttaja, eli olin ollut yli vuoden Suomesta poissa ja auto oli ollut EU:n ulkopuolella yli kuusi kuukautta.JouniVi kirjoitti:hei,
miten käy, jos ostan Mersun Saksasta, ajan Suomeen, enkä satamassa käy tullissa ollenkaan (enkä ilmoita mitään tulliin)? Ajan kotipihaan saksalaisilla punaisilla kilvillä, enkä aja sen jälkeen autolla enää koskaan.
Summa summarum; punapäisillä kilvillä voi ajaa suomessa Suomalainen

MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Tuntuu siltä että jotkut kirjoittelee neuvoja ihan mutu periaatteella. Ite ostin auton euroopasta, muualta kuin Saksasta. Siellä rekisteröinti ja vakuutus. Laskut lähetettiin Suomeen. Ajelin autolla Suomessa pari vuotta jonka jälkeen myin osiksi ja lopetin vakuutuksen. Tutkaan ajoin kerran ja luulin että nyt " käry" kävi. Eipä mitään, poliisit vaan kirjoitti huomautuksen ja kysy kattoen silmiin. " Onhan auto sinun ? " kun ei ollu papereitakaan mukana. Tottakai vastasin ja kysyin eikö ne nää sitä koneelta ? Niin ei niillä ole kuulemma sellaisia yhteyksiä ja kuuluu kuulemma tullille.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
Onkos tämä tarina tarkoitettu ohjeeksi muille että näin kannattaa tehdä koska sulle ei käynyt kuinkaan?Harrastelija kirjoitti:Tuntuu siltä että jotkut kirjoittelee neuvoja ihan mutu periaatteella. Ite ostin auton euroopasta,
Teitko näin koska tiesit tekeväsi oikein vai tuntuiko susta vaan siltä että näin kannattaa tehdä (= SuTu on parempi kun MuTu ?)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Perustuu mihin? Onko kokemusta uuden verolain aikana? Olisko kuitenkin oikea rangaistus: Siirtokilpien noutamatta jättäminen 8 päivä sakkoa.Hokke kirjoitti:Ajamistahan ei kiellä muu kuin laki.
Eli jos polliisi pysäyttää niin menee auto alta ja sen saa lunastaa tullista sitten kun olet maksanut autoveron + alvin.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Tämä laki joka määrää kuka saa Suomessa ajaa ulkomaille rekisteröityä autoa ei ole muuttunut uuden verolain aikana.Meesu kirjoitti:Perustuu mihin? Onko kokemusta uuden verolain aikana? Olisko kuitenkin oikea rangaistus: Siirtokilpien noutamatta jättäminen 8 päivä sakkoa.Hokke kirjoitti:Ajamistahan ei kiellä muu kuin laki.
Eli jos polliisi pysäyttää niin menee auto alta ja sen saa lunastaa tullista sitten kun olet maksanut autoveron + alvin.
Vaikka siirrettavässä autossa ei ole siirto kilpiä ei vaikuta.
Se että siitä ei ole maksettu autoveroa + alvia on se mikä vaikuttaa asiaan.
Kukaan suomen kansalainen ei saa ajaa autoa josta ei ole maksettu Suomeen autoveroa + alvia. (poikkeusia on niiden suhteen jotka on ulkomailla kirjoilla)
Jotta tämä ei nyt mene pallotteluksi mitä saa ja mitä ei saa tehdä niin kannattaa kysyä asiaa tullista, pyytää se ohje kirjallisena ja toimia sen mukaan. Kirjallisena siksi että eri tullitoimipisteet sattavat antaa erilaisia ohjeita miten toimitaan. Ongelma on se että asiata ei ole kiveen hakattua lakia vaan sitä lakia sovelletaan ja tulkinta riippuu tulliviranomaisesta.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Jäin kiinni saksankilpisellä Calibralla vuonna 2004 ratsiassa jonka olin juuri tuonut saksasta ja ajamassa autoa kotiin. Poliisit pistivät auton ajokieltoon ja veivät minut laitokselle: Epäiltiin ensin veropetoksesta. Selvitettiin helsingistä ja "pää-tullista", ei minkään näköisiä perusteita syyttää muusta kuin siirtokilpien noutamatta jättämisestä. Joten tätä asiaa on kysytty tullista ja ilmeisesti tämä palloittelu päättyy tähän. Rikoshan se toki on mutta ei tässä kannata ketään möröillä pelotella.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Tampereella onnistui.. ainakin kerran
Lainaus:
Tietääkö kukaan onko auton taxfree myyntin mitään koukeroita? Eli jos ajaa auton Saksasta laillisesti omaan pihaan (eikä siis laita autoverohakemuksia vetämään) niin voiko sen huoleti myydä toiselle taxfree hintaan? Toivottavasti alkuperäistä kauppakirjaa Saksasta ei tarvitse näyttää, sillä silloinhan VOITTO paljastuisi uudelle omistajalle ja tullille.
Jari
Ainakin Tampereella sai tai siis minä sain. Pidin autoa toista kuukautta pihassa ja sitten vasta hain 3 kk ajoluvat eikä kukaan kysynyt mitään. En edes ymmärtänyt ajatella ettei onnistuisi. Tietämättömällä on onnea.Voi ihan huoletta ottaa tullilta siirtokilvet ja vakuutuksen (maksaa pariksi päiväksi about 30€) ja täyttää vaikka auton maahantulo kaavakkeenkin ilman pelkoa lisämaksuista ja tulleista . Maksuja tulee vasta jos jättää autoveroilmoituksen tullille . Maahantulo kaavake täytetään tullissa sen takia että 3kk tullin siirtokilpiä ei saa enää sen jälkeen kun auto on ollut maassa yli viikon . Katsovat tuonnin olevan kaupallista, jos auto on ollut maassa kauemmin ilman veroilmoituksen jättöä .
Tietääkö kukaan onko auton taxfree myyntin mitään koukeroita? Eli jos ajaa auton Saksasta laillisesti omaan pihaan (eikä siis laita autoverohakemuksia vetämään) niin voiko sen huoleti myydä toiselle taxfree hintaan? Toivottavasti alkuperäistä kauppakirjaa Saksasta ei tarvitse näyttää, sillä silloinhan VOITTO paljastuisi uudelle omistajalle ja tullille.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
En tunne Saksalaista verotus- ym käytäntöä juuri mitenkään..mutta tuntuisi aika oudolta että Saksalainenkaan yrittäjä kovin herkästi olisi valmis tekemään papereita joissa myyntihinta on kirjattu todellista korkeammaksi..pekkavee kirjoitti:Tulli vaatii katkeamattoman listan kauppakirjoja tai luovareita Saksalaiselta omistajalta viimeiselle suomalaiselle omistajalle.
Eli pitää pyytää Saksalaista myyjää kirjaamaan hinnan vähän yläkanttiin...
Yksityisten välinen kauppa lienee eri asia..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Riippuu tullista, ei välttämättä pyydä. Riittää ns. viimeinen luovari.pekkavee kirjoitti:Tulli vaatii katkeamattoman listan kauppakirjoja tai luovareita Saksalaiselta omistajalta viimeiselle suomalaiselle omistajalle.
Eli pitää pyytää Saksalaista myyjää kirjaamaan hinnan vähän yläkanttiin...
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85